Oneup edc verktyg i gaffelröret eller annat?

Jag har bara sett ett live och den ägaren behövde tydligen ta ur det och torka efter varje tvätt för att det inte skulle fastna. Men det var väl förhoppningsvis inte representativt.

Jag kör verktyget monterat i pumpen. Behöver ju en pump ändå.
Det är klart smutt.
Däckavtagaren är så där annars har allt lirat hittills.

Kör med den i gaffelröret. Sprayade lite silikonspray på o-ringen. Funkar grymt bra. Kompletterat med ghetto tubeless lagning i röret under verktyget. Ligger även några buntband där.

Jag har oxå. Inte använt det (tack och lov) men det känns stabilt som fan. Smorde på oringen lite och allt känns premium som bara den.

Pump , pinne och axel är på väg hem?

Funderar på att skaffa ett, någon som sitter på ett gängningskit i Gbg-området som man kan låna? Skälig (flytande) ersättning utgår som vanligt.

En ganska bra "gratis" lösning är att trycka ner en filmburk med lock i botten på styrröret. Får plats med en hel del smågrejer, kanske även går att kombinera med Oneup, vet inte hur lång den är?

SalkinL sa:
Shrue sa:
Funderar på att skaffa ett, någon som sitter på ett gängningskit i Gbg-området som man kan låna? Skälig (flytande) ersättning utgår som vanligt.

CK i Sisjön har. Tyckte dom borde ha det så dom köpte in det.

Tack för tipset, men tänkte göra jobbet själv. Kollade med mtb-store och att gänga styrröret skulle gå på mer än vad verktygen kostar.

Shrue sa:
SalkinL sa:
Shrue sa:

CK i Sisjön har. Tyckte dom borde ha det så dom köpte in det.

Tack för tipset, men tänkte göra jobbet själv. Kollade med mtb-store och att gänga styrröret skulle gå på mer än vad verktygen kostar.

Jag fick låna verktyget, gratis. Hade med mig gaffeln och gjorde det på plats även om dom sa att jag kunde låna hem det.

konken sa:
En ganska bra "gratis" lösning är att trycka ner en filmburk med lock i botten på styrröret. Får plats med en hel del smågrejer, kanske även går att kombinera med Oneup, vet inte hur lång den är?

Hur vanligt är det med filmburkar nuförtiden? ?

Ser att det finns lite fler varianter på smarta dolda verktyg, speciellt om man har flaskställ.

Finns det någon Happyfavorit?

Senast ändrad:
Den här pluggen som ska upp i gaffelröret underifrån, finns den i olika storlekar? Mitt gaffelrör är för smalt. Är det väldigt viktigt att använda den?

PL3RO+NZQX+QJshRtsRmmQ.jpg

Vet inte om det bara gäller mitt edc tool men när det var nyinstallerat fick jag knappt upp locket med fingrarna....isättningen gick hur smidigt som helst men samma sak nästa gång den skulle upp!
Svordomar och blodvite krävdes för att få upp den varje gång tills jag provade lite silikonspray på gummiringen som ska hindra den från att flyga ur när det är brötigt? Sen dess har det gått hur lätt som helst.

Johge sa:
Vet inte om det bara gäller mitt edc tool men när det var nyinstallerat fick jag knappt upp locket med fingrarna....isättningen gick hur smidigt som helst men samma sak nästa gång den skulle upp!
Svordomar och blodvite krävdes för att få upp den varje gång tills jag provade lite silikonspray på gummiringen som ska hindra den från att flyga ur när det är brötigt? Sen dess har det gått hur lätt som helst.
Man gör sig själv en stor tjänst i att smörja o-ringen med valfritt fett eller silikon.

Jag har lagningskittet och har slipat ner co2 munstycket så det också ryms i burken! Tar en lös co2 patron å en snickers i fickan, då har man allt. Grymt nöjd!

Köpte den lilla pumpen nyss. Finns det en kedjebrytare som får plats i den burken? One ups kit är lite väl dyrt

Punkade på en XC tävling. I med slang och blåste upp med patron, slängde ner patronen lös i botten av pumpen. Cyklade 5 meter *POFF* så flög locket iväg, skruvar man fast det i locket går det väl bättre.

Pumpen går mycket lättare att dra isär om man öppnar locket till ventilen först. Men det var inte det som avsågs kanske.

Ni som kör edc tool i 100cc pumpen, löst, hur har ni monterat den vid flaskstället, stripes eller?

/M

Jag skaffade EDC multitool till min cykel ink deras däcklagnings kit , Men ett måste att smörja ringen på mitten (som andra påpekat innan) annars klibbar den fast i gaffelröret.

Så om någon behöver låna gäng verktyget i sthlms området så är det bara att skriva ett PM. Finns även EDC stem att köpa så man slipper att gänga gaffelröret. Dock bara 35mm och 50mm.

Man måste ha 183mm längd i gaffelröret för att hela paketet skall få plats. Det gick smärtfritt på en Cube stereo 150 i storlek 18" 190mm var det där och den är väldigt kort.

Är det någon som kör med 70cc pumpen och vet om man kan få plats med något mer i pumpen än en Co2 patron eller EDC-verktyget? Tittar man på bilder på pumpen ser det ju ut som att det finns lite extra utrymme kvar framför, tänker om man skulle kunna få ner t.ex. extra kedjelås eller nåt annat roligt där?

Kedjelås finns hållare för på multitoolet.
Ska du klra mtb tror jag 100 cc pumpen är given så du får lite volym i pumptagen.

Jag kör 70cc pumpen med en kolsyre i.
Edc verktyg med tången för kedjelås och punkalagning i styrrör. Ett extra däckjärn med ett växelöra i en ficka och en slang på ramen. Räcker bra för mig.

Kedjelås finns hållare för på multitoolet.
Ska du klra mtb tror jag 100 cc pumpen är given så du får lite volym i pumptagen.
Jo jag har sett det men är inte intresserad av edc-verktyget då jag har ett annat multitool jag kör med, kommer troligtvis ha kolsyrepatron inuti pumpen i så fall. Pumpens volym är inte jätteviktig då jag bara kommer använda den till att pumpa upp slang de gånger det behövs. Det jag undrar är alltså om det blir något litet utrymme för förvaring kvar i 70cc pumpen om man har patron (eller edc tool) inuti?

Tillbaka
Topp