Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Alltid per par. ?Har ev första cykelrelaterade nätshoppingen på G. Sitter och kollar pedaler på wiggle och känner mig lite dum när jag funderar på om priserna är för ett PAR pedaler eller pris per pedal???![]()
Kom ihåg att dom är olika gängade sen, på vänster resp. höger sida. Så du inte pajar gängorna. Brukar vara märkta L och R.Se där, tack för snabba svar till en ovetande???
Det här tycker jag är intressant. Jag har jobbat 20 år som tekniker inom industrin, bl a med fordon och motorsågar. Där använder man ALDRIG fett i ett skruvförband. Inte ens i de förband som ska vara åtkomliga för service och underhåll. Tvärtom, en del gänglåsning och ganska höga åtdragningsmoment, men aldrig fett.Och glöm inte att fetta in gängorna.
Det här tycker jag är intressant. Jag har jobbat 20 år som tekniker inom industrin, bl a med fordon och motorsågar. Där använder man ALDRIG fett i ett skruvförband. Inte ens i de förband som ska vara åtkomliga för service och underhåll. Tvärtom, en del gänglåsning och ganska höga åtdragningsmoment, men aldrig fett.
Folk på fältet däremot, använder gärna fett eftersom de har dåliga erfarenheter av fastärgade skruvar, och kanske ett och annat misslyckande med vinkelslipen. Jag har också använt fett när jag skruvat hemma i garaget genom åren.
Det finns en del monteringspasta, t ex Shimanos anti seize, som kan vara användbart, eller kanske nån typ av kopparpasta? Smörjfett däremot ska inte användas till gängförband, även om det är det man ofta har hemma.
Det finns en del gamla trådar i detta ämne... Synpunkter?
Att använda fett är nog lika fel som att dra med för lågt moment, för att man vill kunna lossa skruven nån gång i framtiden.Du har säkert rätt men det gör ju ingen skada heller? Förutom om exakt nm är viktigt då jag har för mig att det påverkar? Jag är en av dom som smörjer det mesta, av anledningen som du säger med fast ärgade bultar som aldrig är ett problem när man fettar.
Att använda fett är nog lika fel som att dra med för lågt moment, för att man vill kunna lossa skruven nån gång i framtiden.
Men visst, jag är också en av dem som smörjer. Borde nog tänka om.
Det här tycker jag är intressant. Jag har jobbat 20 år som tekniker inom industrin, bl a med fordon och motorsågar. Där använder man ALDRIG fett i ett skruvförband. Inte ens i de förband som ska vara åtkomliga för service och underhåll. Tvärtom, en del gänglåsning och ganska höga åtdragningsmoment, men aldrig fett.
Folk på fältet däremot, använder gärna fett eftersom de har dåliga erfarenheter av fastärgade skruvar, och kanske ett och annat misslyckande med vinkelslipen. Jag har också använt fett när jag skruvat hemma i garaget genom åren.
Det finns en del monteringspasta, t ex Shimanos anti seize, som kan vara användbart, eller kanske nån typ av kopparpasta? Smörjfett däremot ska inte användas till gängförband, även om det är det man ofta har hemma.
Right is right, left is wrong...
Spelar kanske mindre roll när det gäller pedaler som automagiskt skruvas fast när man trampar. Jag tycker det är skönt att veta att man ganska lätt kan lossa pedalerna i alla fall.Det här tycker jag är intressant. Jag har jobbat 20 år som tekniker inom industrin, bl a med fordon och motorsågar. Där använder man ALDRIG fett i ett skruvförband. Inte ens i de förband som ska vara åtkomliga för service och underhåll. Tvärtom, en del gänglåsning och ganska höga åtdragningsmoment, men aldrig fett.
Jo, det spelar stor roll:Spelar kanske mindre roll när det gäller pedaler som automagiskt skruvas fast när man trampar. Jag tycker det är skönt att veta att man ganska lätt kan lossa pedalerna i alla fall.
HAH jag gjorde exakt det här misstaget och beställde dubbelt av båda setten till mig och tjejen! Fick sälja 2 par som gick rätt snabbt däremot som tur var!Har ev första cykelrelaterade nätshoppingen på G. Sitter och kollar pedaler på wiggle och känner mig lite dum när jag funderar på om priserna är för ett PAR pedaler eller pris per pedal???![]()