Låsa fatbike

Te5tman

Medlem
Låsa fatbike
Letar efter ett bra lås till min big john, vad rekommenderas? Tips som att inte lämna cykeln obevakad och liknande undanbedes..söker ett ”godkänt” lås simförbundet får vara ”lätt” och smidigt...

Låsa fatbike
Detta är det ”smidigaste” jag har hittat, godkänt och kan fästas i ram medelst ett fult fäste eller stoppas i mindre ramväska.

Låsa fatbike
Jag använder samma lås på alla mina cyklar, spelar ju ingen roll om det är en fatbike? Har cyklat några gånger från söder till norr i Sverige, upp till Norge, Finland och ner genom hel Europa, Turkiet runt os och aldrig tappat en cykel. Jo, nästan .. t.ex i Frankrike när nån idiot hoppade på fatbiken när jag väntade på tåget. Men en fatbike är ingen sprinter så det gick bra att springa efter honom och då låg tjuven snabbt på marken och skrek konstigt nog "merci, merci, merci!" (inte lätt att säga "mercy" som fransman).
På fatbiken har jag förresten också en granat, bästa lås som finns och mycket lätt och smidigt. Typ så här:
1111.jpg

Låsa fatbike
Detta är det ”smidigaste” jag har hittat, godkänt och kan fästas i ram medelst ett fult fäste eller stoppas i mindre ramväska.
Har ett sådant till dotterns MTB men den är tyvärr för ”kort” för en fatbike iaf. för att låsa bakdäck+ram

Låsa fatbike
Letar efter ett bra lås till min big john, vad rekommenderas? Tips som att inte lämna cykeln obevakad och liknande undanbedes..söker ett ”godkänt” lås simförbundet får vara ”lätt” och smidigt...
Finns redan svar i en annan tråd du läst. ?

Tillbaka
Topp