Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Funderar på att byta 50 drevet som nu sitter på vevpartiet till ett 46 kugg. Eftersom jag sällan använder 50/11 utväxlingen,kollade runt lite och såg att det finns 46 drev till Ultegra men inte till 105. Så är det nån som vet om det passar på 105 vevar?
Tack då vet jag,är en Trek emonda SL 2018 och då passar det med Ultegra 6800!Lessen att jag måste komplicera saker och ting litegrann här. 105/Ultegra är bara varumärken, så du behöver vara lite mer specifik i vad du har. 105 5800 är kompatibel med Ultegra 6800. 105 7000 är kompatibel med Ultegra 8000. Möjligtvis är Ultegra 8000 kompatibel med 105 5700, men det vågar jag inte lova.
Däremot har de olika serierna olika färg och finish, så det blir nog lite småfult om än helt funktionellt att blanda.
Ok,ska kolla i morgon! Och tack för hjälpen!Om du har braze on framväxel så kolla att du kan sänka växeln tillräckligt långt ner. På min cykel blev mellanrummet mellan växelföraren och klingan lite väl stort med lite sämre prestanda i växlingarna som resultat.
Ok,tackar så mycket!Åtminstone på ultegra 6800 var det också speciella klingbultar/muttrar för 46-klingan, värt att kolla upp inför beställning så att det inte blir att kompletteringsköpa.
Edit: verkar vara så även på ultegra 8000.
Bikeshop
bikeshop.se
Åtminstone på ultegra 6800 var det också speciella klingbultar/muttrar för 46-klingan, värt att kolla upp inför beställning så att det inte blir att kompletteringsköpa.
Edit: verkar vara så även på ultegra 8000.
Bikeshop
bikeshop.se
Ja varför inte! Nuvarande kassett är11-28 och finns det kassetter som är 12-32 så blir väl det ganska lika utväxling som 46k i fram,och billigare! Behöver ändå snart byta kassett o kedja. Tanken är att med lägre utväxling,så är det sällan jag behöver använda lilla klingan. Tack för tippset!man kan även byta de yttre dreven på existerande kassett, säljs lösa för cirka en hundring per styck.
de två yttersta dreven monteras ofta i par, sedan kan det i vissa fall komma till en större fästring för en femtiolapp.
billigt för att slippa 11an :)