Martinmat
Aktiv medlem
Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)
Vad är det för garminfäste du har?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vad är det för garminfäste du har?
Det är fästet till en Elemnt Bolt.Vad är det för garminfäste du har?
Aha ok, funderade mest på hur det satt fast, gillar centrerad dator men klurigt på korta stammarDet är fästet till en Elemnt Bolt.
Jag har en sådan K-Edge, se nedan, funkar fint, blir inte jättesnyggt kanske men ändå, sitter bra iaf.Aha ok, funderade mest på hur det satt fast, gillar centrerad dator men klurigt på korta stammar
Med buntband i kors runt knuten över styret. Inte det snyggaste kanske men funktionellt.Aha ok, funderade mest på hur det satt fast, gillar centrerad dator men klurigt på korta stammar
Jo de känner jag till men ville gärna behålla min ordinarie top capJag har en sådan K-Edge, se nedan, funkar fint, blir inte jättesnyggt kanske men ändå, sitter bra iaf.
![]()
K-Edge Stem Mount till Garmin - 299,00
Montering till Garmindator mm. Monteras som en spacer över styrstamen på 1 1/8 gafflar.www.cykelgear.se
Ska fanken pröva detsammaMed buntband i kors runt knuten över styret. Inte det snyggaste kanske men funktionellt.
Top capen påverkas inte :) men precis, som Rattnalle skrev borde man ju också kunna fula dit den över knutenJo de känner jag till men ville gärna behålla min ordinarie top cap
Haha klickade aldrig på länken trodde det var en såndär där man byter ut top capen. De där funkar ju fint men tycker de är sjukt dyra i förhållande till vad man får... (snål gubbjävel) ?Top capen påverkas inte :) men precis, som Rattnalle skrev borde man ju också kunna fula dit den över knuten
Ovanpå topcapen känns det för lätt att råka trycka till med knät tycker jag. Lite längre fram mer skyddat.Haha klickade aldrig på länken trodde det var en såndär där man byter ut top capen. De där funkar ju fint men tycker de är sjukt dyra i förhållande till vad man får... (snål gubbjävel) ?
Oj, hoppas att du inte är alltför stel och blåslagen imorgon.Visa bilaga 439843Kom inte ens halvvägs på gårdsstigen innan jag drog största otbn jag gjort och kraschade ut i granriset. Åkriktningen är i motsatt håll mot vad cykeln ligger. Den där lilla stubben till höger om stigen och till vänster om björken var det som ställde till det (eller kanske min ringa erfarenhet av att hoppa, men det var stubben som gjorde att jag flög över styret).
Ett par blåmärken och ett framhjul som behöver riktas men annars mår jag bra.
Såg att det såg ut som att den låg upp och ner i flaskstället. Men det flög ur i kraschen och ligger under cykeln.. men ja, ganska rejäl krasch var det.Oj, hoppas att du inte är alltför stel och blåslagen imorgon.
Var det en sån rejäl OTB att flaskan roterade 180 grader i luften och sen ner i flaskstället, eller brukar du ha den upp och ner?
ja, hade en sådan där man byter ut top capen också, sådan som Martinmat trodde det var. Den höll tre dagar :)Ovanpå topcapen känns det för lätt att råka trycka till med knät tycker jag. Lite längre fram mer skyddat.
Låter som min standardhelgdistansrunda :-)Visa bilaga 438956
Härliga grusvägar! Från Lövsta via Hummelmora, förbi Görvälns slott och sedan genom Kallhäll och ut på Järvafältet
Det där är väl på gröna? Strax innan lilla "stepup:en" före uppförsbacke. ? /HellasskadadFiin och svalt kväll! Äntligen en bra temperatur för kortarmad tröja. Vi körde vilse på U-Bahn, inte lätt att följa den smala stigen när man kör den för första gången i mökret. Bra att sonen säger: "Stopp! Titta på TrailForks".
Visa bilaga 440292
Det där är väl på gröna? Strax innan lilla "stepup:en" före uppförsbacke. ? /Hellasskadad
Hellas halaste...
Jag har ingen aning om vad U-Bahn är för stig, men antagligen nån som jag kallar nåt annat.Ja, precis! Hinade inte att ta en bild när vi körde vilse från U-Bahn. Vi hittade en fin träbron av kvistar på en avstickare.
Precis, den har tappat sin halka!Både sonen och jag ramlade pga hal mossa och en halv rött, men Hellas halaste var inte hal.
Jag har ingen aning om vad U-Bahn är för stig, men antagligen nån som jag kallar nåt annat.![]()
Lätt att förstå! Jag lär köra den rundan många gånger till.Låter som min standardhelgdistansrunda :-)
Aha, den har jag hittat på egen hand tror jag. :) Med en träbro nere i botten va? Det luriga är vart fanken den tar vägen när man korsat Mossad. Det går en stig rakt över men jag hittar ingen vettig fortsättning på den. Eller, det går att komma ut på KGB med lite knölande.U-Bahn är en konstig loop som är svårt att hitta, dök upp för en vecka den på TrailForks. Börjar i söder på grön på första häll i första kurvan efter torra vita börjar av till söder. Början var också svårt att hitta, även med TrailForks och GPS.
Aha, den har jag hittat på egen hand tror jag. :) Med en träbro nere i botten va? Det luriga är vart fanken den tar vägen när man korsat Mossad. Det går en stig rakt över men jag hittar ingen vettig fortsättning på den. Eller, det går att komma ut på KGB med lite knölande.