marr
Aktiv medlem
[OT] Covidvaccin och prestation (och lite fredag)
Tyvärr, jag har för få högskolepoängFalsk balans – Wikipedia
sv.m.wikipedia.org
Happy borde ta sitt ansvar och inte värdera de båda ståndpunkterna likvärdigt.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tyvärr, jag har för få högskolepoängFalsk balans – Wikipedia
sv.m.wikipedia.org
Happy borde ta sitt ansvar och inte värdera de båda ståndpunkterna likvärdigt.
I uppsala så fick de som vaccinerar apotekspersonal doser över, frågade region vad de skulle göra och svaret var erbjuda det till valfri 65åring som kom in på apoteket där de körde vaccineringen. Oavsett om det var en 65 åring i riskgrupp eller inte. Så kan det oxå gå till.Ok. Så Norge alltså? Det är det som är skillnaden isf!
Mådde som dig. Dock hade jag högre puls på passen veckan därefter, kan ju iof. bero på något annat. Kroppen kändes iaf. lite off..Fick Astra Zenecas vaccin igår. Mådde rätt risigt inatt (frusen, huvudvärk, sjukdomskänsla), idag känner jag mig slö och en smula halvsjuk men mycket bättre. Som svar på TS fråga så skulle jag säga att för mig försämrades alltså prestationsförmågan påtagligt det första dygnet. Jag tvivlar på att det håller i sig längre än någon dag till, men jag kan återkomma om det. Avstår garanterat träning imorgon.
Flurken o Lejon, ni tillhör alltså den äldre eller riskgruppen eftersom ni redan är vaccinerade?
Jag tycker prio ordningen är lite konstig.
En frisk tränande pensionär i 65-75 årsåldern som kan välja att hålla sej "bredvid samhället" blir vaccinerade före människor som måste jobba bland andra "smittspridare". Typ kassörskor, kollektivchaufförer osv.
Absolut inget emot er Flurken o Lejon, det hoppas jag ni förstår, men det är så många som inte kan välja utan måste tillbringa sin tid bland andra människor, så det är systemet jag inte gillar.
Nu vet jag inget om Flurken och Lejon, men vissa regioner har prioriterat sjukvårdspersonal på tex akuten och IVA. De som inte kan välja att jobba hemifrån och dessutom står med skiten till knäna dagarna i ända. Känns ok tycker jag...Flurken o Lejon, ni tillhör alltså den äldre eller riskgruppen eftersom ni redan är vaccinerade?
En frisk tränande pensionär i 65-75 årsåldern som kan välja att hålla sej "bredvid samhället" blir vaccinerade före människor som måste jobba bland andra "smittspridare". Typ kassörskor, kollektivchaufförer osv.
Absolut inget emot er Flurken o Lejon, det hoppas jag ni förstår, men det är så många som inte kan välja utan måste tillbringa sin tid bland andra människor, så det är systemet jag inte gillar.
Troligtvis jobbar de i vården, Lejon vet jag gör det iaf.Flurken o Lejon, ni tillhör alltså den äldre eller riskgruppen eftersom ni redan är vaccinerade?
Troligtvis jobbar de i vården, Lejon vet jag gör det iaf.
Ang prioriteringen tycker jag den är rätt, visst, de du räknar upp löper förvisso större risk att bli smittade, men den faktor som visat sig absolut störst risk för att dö är ålder, så utifrån det är ju det enda rimliga att skydda dessa först.
Jag jobbar inom vården. Hör därmed till Fas 2 som ju nu påbörjats sen ett tag i regionen jag arbetar.Sant, men om man räknar in smittspridningen och att friska pensionärer kan välja sin tid i affären och om dom vill träffa någon så är jag ändå lite tveksam.