Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fan att man inte fattar vad som krävs för OS. Om det räcker med några top 10 eller om det är länge bort
Skönt. Det låter ju sjukt jobbigt att behöva köra alla fem.Sara Öberg fick köra 2 varv.
Hur många varv kommer Emil Linfgren få ? ...
Personligen hade jag någon lämnat in cykeln efter startrakan och dragit på mig vandringskängorna.Skönt. Det låter ju sjukt jobbigt att behöva köra alla fem.
Ja, blev lite för statiskt placeringmässigt för att vara riktigt intressant.Helt okej start på säsongen av Jenny, tycker jag.
Rätt trist lopp i övrigt. Får hoppas att herrarnas blir lite tightare.
Fan att man inte fattar vad som krävs för OS. Om det räcker med några top 10 eller om det är länge bort
Jo, precis men hur många poäng ska ha ta in ensam mot vilket land.Först och främst måste Sverige vara rankat tillräckligt högt för att få en eller flera platser. När väl Sverige har plats brukar det vara topp 8 som SOK har som krav.
Ja ganska tråkig tävling.Ja, blev lite för statiskt placeringmässigt för att vara riktigt intressant.
Har inte riktigt koll på hur rankingen ser ut i dagsläget. Men jag tror att OS-platserna för nationerna fördelas efter nästa världscup.Jo, precis men hur många poäng ska ha ta in ensam mot vilket land.
Ska nog mycket till för att sok inte skickar regerande mästare som tar top 10 i wc och vann lopp senaste riktiga säsong
Får inte alla köra hela loppet?Skönt. Det låter ju sjukt jobbigt att behöva köra alla fem.
Normalt sett brukar åkare som blir varvade på varvlopp bli avplockade.
Scrolla en bit ner på sidan så hittar du live timing.Någon som har länk till live resultat ?
Ser ju egentligen bra ut då.Har för mig jag läste nånstans att det hänger på att Australien behåller sin plats i ranking, om de ramlar ut är det risk att de får nån friplats framför näsan på oss.
![]()
Jenny Rissveds OS-plats inte säker – hänger på Australien
Coronapandemin och Rissveds skada i fjol gör situationen osäker för mountainbikestjärnan som vann guld i Rio 2016. Sverige hoppas på en plats i OS i Tokyo.www.dn.se
Någon som har länk till live resultat ?
78 just nu. Bra kört!Ser jag inte helt galet så ligger Emil typ 85:a?
Tycker det är riktigt bra kört ?78 just nu. Bra kört!
Ser ju lagom bekvämt ut....Kommer ståltrådsförsäljningen att gå upp imorgon?
Visa bilaga 487782
Kostar att ligga på topp!Ser ju lagom bekvämt ut....
Har för mig jag läste nånstans att det hänger på att Australien behåller sin plats i ranking, om de ramlar ut är det risk att de får nån friplats framför näsan på oss.
![]()
Jenny Rissveds OS-plats inte säker – hänger på Australien
Coronapandemin och Rissveds skada i fjol gör situationen osäker för mountainbikestjärnan som vann guld i Rio 2016. Sverige hoppas på en plats i OS i Tokyo.www.dn.se
Om det bara fanns en ranking lista som stämde med det. (Som jag kan hitta)
Nä, om han inte har ett rejält överskott så känns det inte som en speciellt bra taktik för loppet som helhet.
T. Pidcock har tagit ca 70 platser på startloop+första varvet. Imponerande. Får se om det håller.
TP visade helt klart att han är att räkna med framöver. Starkt kört!Det gick väl inte illa, åtminstone bättre än startnummer 1...