Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Användarna tycker nog inte zwift i sig flyter på klockrent dock.Det är väl bara hårdvarudelen som har problem? Eller som de valt lägga ner vart fall. Själva Zwift i sig går det väl ingen nöd på
Samma dator men det var en update som väntade igår.Bytt dator?
En del datorer har "lan/wlan switching" i bios. Är det påslaget så får du precis den effekt som du råkar ut för.
Samma dator men det var en update som väntade igår.Bytt dator?
En del datorer har "lan/wlan switching" i bios. Är det påslaget så får du precis den effekt som du råkar ut för.
Wireless radio control hade Dell gömt under power settings.Samma dator men det var en update som väntade igår.
Ska kolla bios. Det konstiga är att jag hittar info som hävdar att det är normalt i win 10. Jag är med på att det måste prioriteras på nåt sätt men inte på att wifi ska slås av
Ja, det är ju vettigt i många fall men det kunde ju vara tillåtet att slå på wifi igen.Prioritera kan man göra via metric. Tänkt användningsområde för automatisk inaktivering gissar jag t ex är kontor där man ibland sitter med lan vid skrivbordet och ibland wifi på annan plats.
Ska inhandla fläkt. Fortfarande nöjd med den rackaren från Biltema, @MrSthlm ?Inte provat den här men har golvvarianten utan fjärr från Biltema vilken jag upplever som överraskande bra (läs tillräckligt bra), ingen aning om livslängd dock, har använt ca 8 månader (ca 1-2 Zwift pass/vecka i snitt).
Fläkt med fjärr
![]()
Golvfläkt med fjärrkontroll, Ø 40, 121 cm
Är du trött på att det blir alldeles för varmt inomhus på sommaren? Då är denna stående golvfläkt något för dig. Fläkten, som passar perfekt både för hemmet ...www.biltema.se
Bör vara den här som jag har (ingen fjärr):
![]()
Golvfläkt, Ø 40, 120 cm
Är du trött på att det blir alldeles för varmt inomhus på sommaren? Då är denna stående golvfläkt något för dig. Fläkten, som passar perfekt både för hemmet ...www.biltema.se
Jag har denna fläkten väldigt bra på att flytta luft, men låter väldigt mycket mer än en normal fläkt.Ska inhandla fläkt. Fortfarande nöjd med den rackaren från Biltema, @MrSthlm ?
Någon som har några andra tips på budget-fläktar?
Den här på Amazon läser jag mycket gott om, och var på vippen att köpa. Men fan, över 1000 kr för en fläkt känns... fel (för mig).
Visa bilaga 579726
Att Vacmaster är the shit råder det inga tvivel om (reviews, tester, reddit osv). Det är från början en "vanlig" fläkt, som blev så populär hos hemmatränare att det la till en fjärrkontroll och döpte modellen till "cardio". Men för dyr för min smak.En fläkt som säljs med argumentet att den är tyst skulle inte jag lita på.
Här är en som både blåser och låter. (jag har två). När jag köpte den stod det inte att den är tyst, men det gör det nu. Den är inte tyst på full fart.
SUNTEC Golvfläkt CoolBreeze 5000 BV – tyst 50 cm, 120 watt | Golvfläkt 3 steg, bärbar | Vindmaskins-fläkt metall krom | Perfekt för sovrum, kontor, lägenhet, balkong, terrass : Amazon.se: Hem & kök
SUNTEC Golvfläkt CoolBreeze 5000 BV – tyst 50 cm, 120 watt | Golvfläkt 3 steg, bärbar | Vindmaskins-fläkt metall krom | Perfekt för sovrum, kontor, lägenhet, balkong, terrass : Amazon.se: Hem & kökwww.amazon.se
Ska inhandla fläkt. Fortfarande nöjd med den rackaren från Biltema, @MrSthlm ?
Den här på Amazon läser jag mycket gott om, och var på vippen att köpa. Men fan, över 1000 kr för en fläkt känns... fel (för mig).
Visa bilaga 579726
Behöver du båda för att få till den kylning du önskar, eller kan en göra jobbet?Jag tycker den från biltema duger och det finns väl liknande från tex Clas, jag har dock två st nu, en med fjärr och en utan fjärr.
Behöver du båda för att få till den kylning du önskar, eller kan en göra jobbet?
Den har jag! Tycker den är toppen med fjärrkontrollen i längre klättringar ?Ska inhandla fläkt. Fortfarande nöjd med den rackaren från Biltema, @MrSthlm ?
Visa bilaga 579726
www.dcrainmaker.com
Ja, inkl kassett blir det lite skillnad mot Core. Bästa idag är väl 630 euro. Har nog varit lite lägre som lägst.Passade nog har jag börjat snegla på en trainer till hösten. Landade lite i att antigen köpa en Wahoo Kickr Core eller köpa en riskera att begagnad. Men känns som om denna känns som ett rätt givet val. Visst, denna verkar har sämre kraftmätning men annars rätt solid för priset. Blir till att överväga…
Ja, det är OR. Du ska inte ha speed om du har powerDå var man igång med Zwift, utan att ställa en enda dum fråga i "frågor man inte vågar ställa, egentligen..."
Jag säger inte att det inte var stort med Neil Armstrong som första mannen på månen, folk som tagit till toppen av Mount Everest osv, MEN jag flyttade helt själv över kassetten från cykeln till trainern!! OCH sen skruvade jag dit en ny kassett på cykeln!! SJÄLV!!
Men det är klart att nån dum fråga måste man ställa.... Jag har zwift på PC utan ant+, alltså enbart Bluetooth. Det har funkat bra, men det ser ut så där, speed sensor inte färgad. Fast samtidigt står det ju "OR" i mellan, så kanske är rätt?
Visa bilaga 580328
Då var man igång med Zwift med en Kickr Core
Tackar.Tror nog att både bluetooth och ant+ fungerar bra även om jag vet att vissa föredrar ant+. Du lär ju märka snart om allt fungerar stabilt eller ej. Mystiskt att den uppmanar om cadence sensor med tanke på att den verkar hittat din Kickr Core. Jag kör bluetooth men har en usb förlängningsladd till min bluetooth dongel till min ganska gamla laptop.
Pulsmätning är väldigt bra att ha i Zwift tycker jag men självklart valfritt. Kom ihåg också att kalibrera ibland, vissa gör det väl varje gång de använder trainern men ett något luddigt område. (just Kickr Core har ingen automatisk kalibrering)
Killgissar att det har med att göra att man inte trampar med ett perfekt rundtramp.Hur skulle en trainer kunna känna av kadensen? Det kanske dom gör, men jag förstår inte hur riktigt..
Man måste ju ganska få saker, men för min del funkar inte pulsmätare på klocka. Man tror att den gör det ända tills man kör pulsband, för då får man plötsligt en helt annan pulskurva.Väntar på min Tacx Flux S från Biketown. 5099:- kändes bra nog för att äntligen slå till!
Kan man använda sin Garminklocka för att mäta puls på Zwift, eller måste man ha ett pulsband?
Tack, men jag frågade inte om noggrannhet utan huruvida Zwift kan läsa puls från en pulsklocka eller ej.Man måste ju ganska få saker, men för min del funkar inte pulsmätare på klocka. Man tror att den gör det ända tills man kör pulsband, för då får man plötsligt en helt annan pulskurva.
Det funkar fint. Lite jobbigt att dela ut puls på min Polar Grit tycker jag men det har ju inget med zwift att göraTack, men jag frågade inte om noggrannhet utan huruvida Zwift kan läsa puls från en pulsklocka eller ej.
Ah, en öm tå! Jag tänker nog ändå att det är okej att upplysa lite om ens egna erfarenheter. När man kör trainer med effektmätning tänker jag att man ändå har lite intresse av att mäta sina värden, och en undermålig pulsmätare är tråkigt när man vill ställa effekten mot pulsen.Tack, men jag frågade inte om noggrannhet utan huruvida Zwift kan läsa puls från en pulsklocka eller ej.
Sen för att vara lite mer specifik. Klockan är som vilken sensor som helst, så det betyder ju att den måste kunna skicka data av den typ som din utrustning kan ta emot. Då det är ju det som begränsar. Kan klockan bara skicka ant+ och du bara kör BT i en säg apple TV, ja då går det ju inte rent teknisktVäntar på min Tacx Flux S från Biketown. 5099:- kändes bra nog för att äntligen slå till!
Kan man använda sin Garminklocka för att mäta puls på Zwift, eller måste man ha ett pulsband?
Det kommer bara fungera med Zwift Companion om din telefon (som du kör Companion på) har ANT+ först o främst. Men annars, ja, det bör fungera. Dock så tror jag att Companion pratar med enheten som kör Zwift via det lokala Wifi, inte BT.Jag har idag en direto xr och en Apple TV där direto sänder fart/kraft/kadens med Bluetooth och pulsbandet sänder med Bluetooth.
Jag funderar på att byta till gammal monark, den skulle då ha en äldre effektmätare som bara har ant+. Kan jag skicka den signalen till zwift companion (på en Samsung s10) och sen vidare till Apple TV via Bluetooth? Blir det en signal så jag kan använda den andra signalen till Bluetooth-pulsbandet? (Apple TV kan bara ta emot 3 signaler som jag förstår det, och en av dem används till fjärrkontrollen).
Jag stod med exakt detta bekymmer för ett par veckor sedan. Som jag förstår det går det INTE att få in ANT+ i telefonen och därmed kan man inte köra den vägen.Jag har idag en direto xr och en Apple TV där direto sänder fart/kraft/kadens med Bluetooth och pulsbandet sänder med Bluetooth.
Jag funderar på att byta till gammal monark, den skulle då ha en äldre effektmätare som bara har ant+. Kan jag skicka den signalen till zwift companion (på en Samsung s10) och sen vidare till Apple TV via Bluetooth? Blir det en signal så jag kan använda den andra signalen till Bluetooth-pulsbandet? (Apple TV kan bara ta emot 3 signaler som jag förstår det, och en av dem används till fjärrkontrollen).
Det finns många Android-telefoner som har ANT+-antenn, t.ex. alla Samsungs modeller, Sony, OnePlus och många fler. Jag kör ANT+ mot min Oneplus 9 ProJag stod med exakt detta bekymmer för ett par veckor sedan. Som jag förstår det går det INTE att få in ANT+ i telefonen och därmed kan man inte köra den vägen.
Det finns då mig veterligen bara två möjliga lösningar. Den ena är att köpa en CABLE som tar ANT+-signalen och skickar vidare den som blåtandssignal. Många verkar köra den lösningen men jag tycker inte det känns så solitt.
Den andra lösningen, som jag nu kört ett par veckor på, är att köpa sig ett 4iiii Viiiiva-pulsband. Detta kan samla ihop en hel hög signaler och sen skicka iväg dem som blåtandssignal och bara "ta upp en plats" på Apple TVn. I praktiken ansluter man effektmätaren via pulsbandet i en app i telefonen. Därefter väljer man "Viiiiva" som effektmätare samt densamma som kadensmätare i mitt fall, osv för varje enhet som man valt att ansluta. Ser lite lustigt ut när kadens-, effekt- och pulsmätare är samma enhet, men funkar helt utan bekymmer vad jag märkt åtminstone.
I själva Zwiftandet märker jag inget tapp på något av värdena och allt är "som vanligt". Skaver kanske lite att alla värdena är upphängda på en enda elektronisk enhet, men med upplägget Monark+effektmätare har man till skillnad från valfri plast-trainer en extrem driftsäkerhet. Hade valet varit fritt hade jag såklart hellre haft en effektmätare med blåtand, men nu har jag inte det och då verkar Viiiivan vara en supergrej.