Köpråd e-fatbike, helst begagnad

frihet86

Medlem
Vill köpa en e-fatbike (fatbike med el), helst begagnad men kanske ny.

Eftersom jag är mer hemma bland andra cykeltyper, kan ni bomba med några modeller att spana in och hålla utkik efter? Från medelklass till bäst då jag vill ha den i många år framöver.

Så länge du inte ska köra massa på snö så finns det inte många fördelar med en fat emtb. Lika väg kunna köpa en vanlig emtb då upplevelsen är liknande och andrahandsvärde vara högre.

Så länge du inte ska köra massa på snö så finns det inte många fördelar med en fat emtb. Lika väg kunna köpa en vanlig emtb då upplevelsen är liknande och andrahandsvärde vara högre.
Jag har en bra mtb som jag använder nästan dagligen och den vill jag inte göra mig av med. Letar efter en ny leksak som kan komplettera det jag redan har.
Jag bor i norra Norrland så snö har vi.

Jag har en bra mtb som jag använder nästan dagligen och den vill jag inte göra mig av med. Letar efter en ny leksak som kan komplettera det jag redan har.
Jag bor i norra Norrland så snö har vi.
Ja då finns en poäng med fatbike. Jag skulle letat efter en begagnad om du inte har välfyllda fickor. Backar vi tillbaka 4-5 år så var de ganska vanliga. Behövs inte riktigt den senaste geometrin när man kör på snö.

Tror nog på en sådan här istället:
8c16407d-moonbikes_0.jpg

Tillbaka
Topp