Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Handskotta å snöskotrampa i reservatet inför
Lördagens global fatbike day. Ser äntligen ut att bli uppehåll från snöandet ngn vecka. Ligger ca 70-80cm i terrängen nu ?
IMG_2846.jpeg
IMG_2847.jpeg

Ville egentligen åka längdskidor, men stigcykling var också otroligt fin! Bra att vandrare har trampat upp några av de fina stigar.

Mötte en stigcykling vid en parkering som inte var nöjd med cyklingen, verkade generellt missnöjd. När jag sade hejdå sade han att han hade tappat bilnyckeln. Tur att jag hade hittat dem på gröna och hängde dem på en träd (och att vi snackade lite).

2023-12-02-14-31-57-340.jpg

25mm AM fälgar 2023. Är det verkligen ok?
Det återstår att se. Ville ha lätt men inte kolfiber (kört av en per säsong, blev tröttsamt och dyrt).

Bygger två par, dessa blir lätta stighjul som bör landa strax under 1600 g som jag mestadels kommer köra 2,3:or på. Och så blir det ett par XM481/EX511 för utförscykling där det körs 2,4-2,5”.

Det återstår att se. Ville ha lätt men inte kolfiber (kört av en per säsong, blev tröttsamt och dyrt).

Bygger två par, dessa blir lätta stighjul som bör landa strax under 1600 g som jag mestadels kommer köra 2,3:or på. Och så blir det ett par XM481/EX511 för utförscykling där det körs 2,4-2,5”.
2,3 på 25mm låter ju klokt men alla kommer ju tror att det är en tidsmaskin från 2019 som kommer farande?. Men det var ju bättre förr vet vi alla!

Men mest är jag avundsjuk, hjulen jag byggde förra vintern bara rullar utan ett problem så jag har inga hjul att bygga denna vintern…

Tillbaka
Topp