Vilken kombition av stålflaska och flaskställ funkar för cykel?

ol__

Aktiv medlem
Tja!
Rensade bland cykelflaskorna, och finner mig less på plastflaskor som lite för fort blir slitna och sunkiga. Så funderar på att testa stålflaska. Men finns det någon flaska+ställ-kombination som håller kvar flaskan bra? Och som också är bra att dricka ur under cykling? Min kleenkanteen ger ju inte så snabbt flöde som jag gärna vill ha när jag cyklar (fördelen med plast är ju att kunna ge flaskan en ordentlig kläm för två snabba klunkar).

Alla flaskor blir sunkiga om man inte sköljar ur och låter torka efter bruk.
Bike24 har nåt erbjudande på vissa Elite-stålflaskor just nu.

Jag har Elite flaskor, dem är bra och håller länge. Passar lika bra som vanliga flaskor. Själva korkarna går lite lättare sönder kanske.

Alla flaskor blir sunkiga om man inte sköljar ur och låter torka efter bruk.
Bike24 har nåt erbjudande på vissa Elite-stålflaskor just nu.
Ja jag är inte på något vis säker på att stål skulle göra det bättre, men är nyfiken på att testa.

Ska kolla in Elite, tack.

Plastsmak i vattnet är vidrigt. Jag kör klean kanteen i vanliga elite kolfiber flaskställ utan att lida särskilt mycket av dåligt flöde.

Om en är sugen på en flaska som dessutom är bra att dricka ur när en är lite flåsig är Bivo flaskorna helt överlägsna! Grymt flöde, stor öppning för rengöring, kommer med rengöringskit och det finns reservdelar.
Lite dyra men väl värt det, enklast och klart mest prisvärt är att köpa dom med diskret Velocio tryck, annars får man beställa från USA vilket blir lite skevt dyrt.

Om en är sugen på en flaska som dessutom är bra att dricka ur när en är lite flåsig är Bivo flaskorna helt överlägsna! Grymt flöde, stor öppning för rengöring, kommer med rengöringskit och det finns reservdelar.
Lite dyra men väl värt det, enklast och klart mest prisvärt är att köpa dom med diskret Velocio tryck, annars får man beställa från USA vilket blir lite skevt dyrt.
Jag fick ett gott skratt när jag läste faktatexterna om flaskan.
Tvätt och passform ......

Jag kör Bivo tillsammans med Arundel Mandible. Trevlig kombo som sitter bombsäkert.

Om en är sugen på en flaska som dessutom är bra att dricka ur när en är lite flåsig är Bivo flaskorna helt överlägsna!
Fast enl länken skall den väga hela 168g! Vilket är mer än 100g mer än en enda vanlig flaska
elite-trinkflasche-fly-tex-750-ml-transparent~2.jpg

100g är inte mycket, men det finns de som gärna betalar extra för DT 240 nav istf DT 350,
viktskillnaden är ~60g och funktionsskillnaden noll, men inte inte prisskillnaden.

Fast enl länken skall den väga hela 168g! Vilket är mer än 100g mer än en enda vanlig flaska
elite-trinkflasche-fly-tex-750-ml-transparent~2.jpg

100g är inte mycket, men det finns de som gärna betalar extra för DT 240 nav istf DT 350,
viktskillnaden är ~60g och funktionsskillnaden noll, men inte inte prisskillnaden.
Jo det är sant, dom väger en del. Men hur mycket microplast får man i sig via ett cykelnav? Lita andra parametrar att ta hänsyn till när det handlar om det man sitter på kontra det man äter och dricker.

Jo det är sant, dom väger en del. Men hur mycket microplast får man i sig via ett cykelnav?
Hur stor del av allt det vatten du dricker har passerat din vattenflaska?
Dessutom är det långtifrån säkert att plasten i vattenflasken skulle vara hälsofarligare än plasten i de kilometrar av vattenledningar det är mellan vattenverket och vattenkranen.

Tillbaka
Topp