Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Oj wow. Tack för snabbt svar. Lät ju perfektEn del elcyklar har "walk mode", vilket underlättar en hel del. Låg växel så klättrar den upp själv.
Och ledsen för trappor.En rallare hade nog varit glad för en cykel..Visa bilaga 690009
Kul att hitta nya funktioner, alldeles gratis dessutom!PS. Jag trodde att min elcykel inte har walk mode, att det kom först i senare versioner av motorn. Men det visade sig att den har walk mode, så jag var helt enkelt tvungen att testa!
Men jag tycker det är klart lättare att bära. Den klättrar inte själv, jag måste själv skjuta på en del, och cykeln går inte direkt rakt. Om walk mode skall fungerar i trappor så tror jag att dels att walk mode måst ge en hel del kraft, dels får trappan inte vara för brant, och så måste/bör däcket på det drivande hjulet ha så pass grovt mönster att det inte slirar.
Tack för tipset! Jag såg att jag inte hade växeln i lägsta läget. Mitt bakdäck är lite väl slitet också, enklast är att byte bak/fram så blir förutsättningarna lite bättre. Min trappa är utomhus, och vid mitt test hade det dessutom regnat, så däcket slirade i vätan.Kul att hitta nya funktioner, alldeles gratis dessutom!
Jag kör ofta walk mode på eMTB. Där kan jag ha låg växel och cykeln har givetvis MTB-däck. Funkar fint i trappor - har ingen hiss o bor på 5:e våning. Behövs lite övning för att få till finliret bara.
Det är inte så tungt att bära nerför om man tar av batteriet. Klart besvärligare att "rulla" ner cykeln. Problemen kommer när man skall få upp cykeln. Men med rätt förutsättningar verkar det gå lätt om cykeln har "walk mod".Ser ut som att det kan vara en större utmaning utför än uppför?
Säkert. Men det är komplicerade lösningar på enkla problem. Enklast är att bära om man har timlig fysik.Ingen möjlighet att få spela upp den, med taljblock? Som på gamla höloft m.m...
Du får se vilken lösning som TS väljer, Hoppas han återrapporterar.Jo, det tyckte jag redan från start.. men det dög inte.
Du får be TS. Be inte mig. Avvakta TS, är TS tyst, be hen snällt att dela med sig av sin lösning. Kan du göra det?Tack snälla du! Får jag det? Kan andra få det också? ;)