[OT] Dagens fönsterbild (OBS! Regler i första inlägget)

Bara lite mörkare moln över Gävle, men jag slapp regnet idag.

9013.jpeg

IMG_1553.jpeg

Från hotell-fönstret inatt, i San Pellegrino Terme. Motivet är Grand Hotell som står tomt sedan 1979. Snek in på ett kortare studiebesök igår. Renovering pågår kontinuerligt gemensamt av kommun och företag för att förhoppningsvis kunna öppna upp i framtiden. Magnifik byggnad, med en invändig takhöjd om 7-8 m i bottenvåningen dit vi hade tillträde vid besöket.

Undrar om renoveringen någonsin blir färdig. När jag var där 2015 har jag för mig att det var snack om någon tysk finansiär som skulle pytsa in en rejäl hink pengar för att rusta upp det.

Undrar om renoveringen någonsin blir färdig. När jag var där 2015 har jag för mig att det var snack om någon tysk finansiär som skulle pytsa in en rejäl hink pengar för att rusta upp det.
En hel del är gjort. Tog banvallen/cykelvägen bakom idag, och två nya hissar är tillförda. Taket verkar vara omlagt. Och bottenvåningen vi gick igenom igår är i ”färdigt skick” i stora delar. Guidningen var på italienska (jag smet in genom grinden när en bokad grupp italienare skulle in på en rundvisning, och försökte smälta in så gott det gick. ?)

Vilken förnedrande pingla! Lär ju dessutom förstöra jakten…
Äh katter är sjukt skickliga jägare , farsans har alltid haft bjällror på sig men fortfarande så är det otaliga möss å fåglar som fått sätta livet till,…
Deras killratio kanske är lite lägre men som sagt vid smygjakt så hörs det inget innan sista språnget å då är ofta försent….

Råttor (möss, sorkar, ...) är väl en sak, men (små)fåglar tycker jag inte att det är så trevligt att katter fångar.

Tillbaka
Topp