Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

BBD43029-1C17-45CB-8EE8-B65428687657.jpeg

Vilken otrolig cykeldag! Först 3 timmar med gruppen i Hellas. Sen två timmar hos Mountainbikeskolan, varav för sonen en halvtimme lunch och resten hopp med nya DJ som vi tog med. När vi kam hem tyckte jag att det var så fin ute att jag ville cykla en runda på hestel på hemmastigen. Då ville sonen följa med för att prova DJn! Det blev två timmar cykling till med mycket hopp. Jag tvekade på att köpa en DJ till sonen, men tvekan var ogrundad.

2024-10-20-17-21-40-003.jpg

Ett försök att få in lite stigcykling i schemat som kommer med att vara nybliven tvillingförälder.

Visa bilaga 733550
Stort grattis, och heja dig! Nu har jag bara ett barn men jag har sedan han kom upptäckt att man ibland får vara väldigt kreativ för att kunna komma ut/få in cyklingen i schemat. Men det går ☺️.

Stort grattis, och heja dig! Nu har jag bara ett barn men jag har sedan han kom upptäckt att man ibland får vara väldigt kreativ för att kunna komma ut/få in cyklingen i schemat. Men det går ☺️.
Är det något som händer när man blir förälder så är det ju att man blir väldigt mycket mer tidseffektiv 👍🏼

Är det något som händer när man blir förälder så är det ju att man blir väldigt mycket mer tidseffektiv 👍🏼
Till skillnad mot när man blir pensionär, då blir man väldigt tidsineffektiv.
Man har för mycket av den varan helt enkelt.
Det säger min dotter när hon tycker att jag håller på med något onödigt: pappa du har alldeles för mycket tid!
Då sätter jag mig ner med en kopp kaffe och funderar på vad hon menar med det!

Ah, gissade det av formen av sadeln, men ser ny också loggan. Har funderat på en Fabric då och då, men de är kanske bättre att undvika.
I ärligheten har den första sadeln dött i en läskig krasch. Och den här sadeln hade suttit lite lite snett på sistone, troligen har den också lidit i en mindre krasch vilken jag inte märkte när det hände.

Både sadlarna var dock Fabric Scoop Flat/Sport, och de finns inte längre till salu.

Vad har hänt med dom stackars railsen? Dom ser helt söndertuggade ut?

Eller menar du rost på både skenorna? Jo, men så här ser ju alla sadlar ut efter något år i bruk, eller hur?
Det finns ytterrost här och där, och framdelar polerades av mina lårar.

Troligen led den i en krasch, skenan böjdes lite utan att jag märkte det, och sedan böjdes den tillbaka (i en annan krasch?) Ett stund senare hörde jag knackandet.

Sadeln var 3 år gammal, det är inte troligt att sprickan uppstod av materialutmattning.

Tillbaka
Topp