Vilken cykeldator ska jag välja? Wahoo Bolt V2 vs Garmin Edge 540

Rufus92

Medlem
helt ny inom cykeldator världen och vet inte vilken jag ska välja. Behöver inte vara någon värsting. vill kunna logga mina rutter via strava och sen få ut lite basic data, hastighet, tid, distans mm.

helt ny inom cykeldator världen och vet inte vilken jag ska välja. Behöver inte vara någon värsting. vill kunna logga mina rutter via strava och sen få ut lite basic data, hastighet, tid, distans mm.
Montera telefonen på styret och använd Strava till att registrera dina turer.

Fungerar ok till dess att du vill ha mer

Det klarar den enklaste modellen av respektive tillverkares modellserier.

Hugget som stucket. Båda är en bra första cykeldator. Garmin har säkert fler ”metrics”, men Wahoo är erkänt driftsäkra.

Själv kör jag Wahoo eftersom jag är långsur på hur dåligt Garmin Connect fungerade för 10-15 år sedan. Men det fungerar bättre idag. Ja, och så är föredrar jag enkelhet över finesser. Men det är högst individuellt hur man värderar.

Köp en bara!

Som Bolt v2 användare så tycker jag den är bra. Ser ingen försämring på batteriet köpte den typ 2019 och sitter på styret 4-500 mil per år.

Tillbaka
Topp