Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Every mile is two in winter
George Herbert

IMG_20251122_122745312.webp

Nya leksaker i Sigtuna! En platform med många akward saker, t.ex. en krånglig spång som börjar just bakom en träd och två step-ups med precis en hjulbas emellan. Gungbrädan på bilden är lite kort och brant från rätt sidan (jag ramlade nästan av), men kan klart också köras från fel sidan.

2025-11-23-14-14-28-968.webp

Nya leksaker i Sigtuna! En platform med många akward saker, t.ex. en krånglig spång som börjar just bakom en träd och två step-ups med precis en hjulbas emellan. Gungbrädan på bilden är lite kort och brant från rätt sidan (jag ramlade nästan av), men kan klart också köras från fel sidan.

Visa bilaga 805000
Jag tycker om att prova på att cykla gungbrädor i fel riktning. Vi har en sådan bakom Milot-skolan

Känner viss bakdrevsavund, vad har ni för storlek på största drevet på era fatbikes? Jag har visserligen två framklingor än så länge men ändå! =)

Känner viss bakdrevsavund, vad har ni för storlek på största drevet på era fatbikes? Jag har visserligen två framklingor än så länge men ändå! =)
Jag har 11-51 på kassetten och 30 fram som singelklinga på min Salsa Mukluk. Klarar alla branter uppför som jag rör mig i, samt räcker bra för transportcykling i ca 25-30 km/h som max innan jag tycker att jag "trampar ur"...

Tillägg: Det är alltså Shimano Deore 11-vxl.

Senast redigerad av en moderator:
10-52 på båda, 32 fram på Duden, 28 på Taigan som ju är lång som en måndag och klarar sittande klättringar hur branta som helst :-)

Kör också 11 delat 11-51 och 30 fram tycker det är bra för det mesta kanske lite lätt att trampa ur sommartid men kör med andra cyklar då.

Tillbaka
Topp