Zwift - The tråd, frågor och svar, allmänt om Zwift

Det var som som tusan.....
8353.webp

Nope , stage 2 börjar idag 18.00
Haha då har man lärt sig något nytt och ber om ursäkt för fake news. Mitt schema gör att jag nästan alltid startar nästa Stage i Zwifts olika officiella events på just tisdagar och sen kör jag nästan aldrig ett event som startar efter 17.15 så därför finns alltid "förra veckans" rutt på måndagar i min värld. Signade till och med upp på stage 1 kl 17 idag :)

Då vet även jag.

Men som vi tidigare skrivit, bara att hoppa in i Stage 2 och göra en stage 1 rutt när som helst eller under make up week

Haha då har man lärt sig något nytt och ber om ursäkt för fake news. Mitt schema gör att jag nästan alltid startar nästa Stage i Zwifts olika officiella events på just tisdagar och sen kör jag nästan aldrig ett event som startar efter 17.15 så därför finns alltid "förra veckans" rutt på måndagar i min värld. Signade till och med upp på stage 1 kl 17 idag :)

Då vet även jag.

Men som vi tidigare skrivit, bara att hoppa in i Stage 2 och göra en stage 1 rutt när som helst eller under make up week

ahh okey jag fattar det är lungt . Jag vart själv överaskad att dom startade stage 2 idag på kvällen då dom brukar börja med nya stages på morgonen

Igår blev det först Stage 2 race och sen blev det group ride på mellanrutten efter det. Lite sega ben idag men ikväll är det Bauhaus Ride of Hope. Rekommenderar alla som kan att joina och cykla in lite pengar till Barncancerfonden.

Välgörenhetsjippo nu igen på lördag kl 10:00, lika bra att skylta med det här även om det finns en egen tråd. Bauhaus donerar 20kr (de har ökat från ursprungliga tian) till Barncancerfonden för varje cyklad km under en timme.

IMG_2538.webp

Välgörenhetsjippo nu igen på lördag kl 10:00, lika bra att skylta med det här även om det finns en egen tråd. Bauhaus donerar 20kr (de har ökat från ursprungliga tian) till Barncancerfonden för varje cyklad km under en timme.
Ökningen var nog enbart för onsdagspasset, det var så det gick till förra året iaf.

Testade att springa ett pass på löpbandet idag och det gick att synka med zwift.

Men sedan så visas inte aktiviteten på fitness trend.

Kan det vara för att det saknas watt-mätning?

Bilagor

• Screenshot_20260202_210416_Companion.webp
    Screenshot_20260202_210416_Companion.webp
    84.7 KB · Besök: 23
Noterar att Zwift Kickr Core 2 (med Zwift Cog & Click) kostar 399,99€ nu. Kan inte vara helt enkelt för konkurrenterna.. en hel del smart trainer för pengarna. Jag har första generationens Core (andra exet efter ett ett st garantibyte för ett par år sedan) och kör väl slut på den först (även om man tvekar lite).

Fråga om någon vet: Jag antar att även om man köper en Kickr Core 2 med Zwift Cog & Click för installerat så måste man väl inte använda Cog om man inte vill, fungerar installera kassett om man föredrar det?

Trodde Neon brann upp häromdagen. Men det var nåt i ugnen. Hursom fick jag mig en tankeställare ty jag har ingen aning om vad jag ska köpa när den nu lägger av. Vill gärna ha använda cykeln som sitter på neon nu. Funkar nya trainers, gärna tacx neos med qr axlar? zwift cog och virtuell växling vet jag knappt vad det är. Tycker setupen jag har haft funkat extremt bra och har inte saknat nåt (Det enda jag saknat ibland är glädjewatten somliga fått av sina kassa trainers... :-) )

så måste man väl inte använda Cog om man inte vill, fungerar installera kassett om man föredrar det?
Nej det behöver du inte. Så länge du vill slänga på HG kassett så är det bara att dra av cogen, den på en HG body. Vill du ha annat så behöver du en ny body också.

Senast ändrad:
Trodde Neon brann upp häromdagen. Men det var nåt i ugnen. Hursom fick jag mig en tankeställare ty jag har ingen aning om vad jag ska köpa när den nu lägger av. Vill gärna ha använda cykeln som sitter på neon nu. Funkar nya trainers, gärna tacx neos med qr axlar? zwift cog och virtuell växling vet jag knappt vad det är. Tycker setupen jag har haft funkat extremt bra och har inte saknat nåt (Det enda jag saknat ibland är glädjewatten somliga fått av sina kassa trainers... :-) )
Det funkar som vanligt med kickrv5 i alla fall. 130-148mm QR och TA. HG lvg 11s body. Funkar med allt utom 141mm QR

Nu är det inte det du frågar men 141mm QR

Nån som har koll på andrahandsmarknaden för Kickr Core? Blir ju sugen på att sälja min för att uppgradera, men till skillnad från när jag skulle köpa trainer senast verkar andrahandmarknaden inte må kanon.

Haft massa strul med BT uppkopplingen mot min ena Apple TV 4K. Efter felsökning och googlande hittade jag att HDMI kabeln kan störa ut BT på denna modell. Bytte mot en annan kabel och vips så var problemen borta. Så har ni problem med uppkopplingen så är tips att prova annan kabel.

Nån som har koll på andrahandsmarknaden för Kickr Core? Blir ju sugen på att sälja min för att uppgradera, men till skillnad från när jag skulle köpa trainer senast verkar andrahandmarknaden inte må kanon.
Vad är det du vill uppdatera till? Om det är version 2 du kollar på så är det ju inte så stora skillnader för att motivera en uppdatering om du nu inte har uppkopplingsproblem och tror wifi är bättre.

Om Kickr Core 2 säljs för 399 euro ny så är det nog svårt att få över 3000 kr begagnad. Jag kollade lite begagnade trainers i höstas och de som kom ut för under 4000 kr gick snabbt då iaf, slutade med att jag köpte en ny istället. Kanske att det börjar bli i slutet av säsongen nu, de som ville ha en trainer för vintern har redan köpt.

Jag har gjort tvärtom hade kassett och bytte till cog så det borde inte vara något problem.
Jag är för dåligt påläst, cog kanske är bättre, inte vet jag men fungerar väl samtidigt enbart med Zwift? Vilket iofs är det jag använder i dagsläget men ska snart testa MyWhoosh av ren snålhet LoL.

Jag är för dåligt påläst, cog kanske är bättre, inte vet jag men fungerar väl samtidigt enbart med Zwift? Vilket iofs är det jag använder i dagsläget men ska snart testa MyWhoosh av ren snålhet LoL.
Största anledning till att jag bytte till cog var att jag tog en gammal ram och behövde inte installera växlar utan kör som en singelspeed.

Det som kan vara problem med cog/click på andra plattformat än zwift är växlingen, finns något opensource-projekt som försöker fixa det men verkar finnas en olöst issue med click v2 (den jag råkar ha):

Efter senaste Windows uppdateringen (windows 10) så hänger sig min gamala dator när jag försöker starta zwift, är det någon mer som fått detta problem?

Efter senaste Windows uppdateringen (windows 10) så hänger sig min gamala dator när jag försöker starta zwift, är det någon mer som fått detta problem?
Det är ett känt problem sen några veckor tillbaka. Googla så får du fram många som har samma problem.

Avinstallera senaste windowsuppdateringar så funkar det igen och ställ in så den inte autouppdaterar till senaste versionen.

Jag hoppas det snart kommer en uppdatering som löser problemet.

Vad jag vet (från zwift oficiella forum har det kommit en win 10 patch som ska fixa detta, för nån vecka sen.
Jag kör win 11, utan problem.

Hey folks, Microsoft released a new update on Saturday January 24 for both Windows 10 and Windows 11. If you’re still experiencing the freezing issue when Zwift opens, please update to these latest patches.

We have gotten multiple confirmation from users that this has solved the issue.

If you’re still experiencing an issue, please share exactly which update which update you’re on. To find this, follow these steps:

• Go to Settings > Windows Update > Update history. Click Quality Updates to see recent patches, which include the KB number (e.g., KB50xxxx)

Vad jag vet (från zwift oficiella forum har det kommit en win 10 patch som ska fixa detta, för nån vecka sen.
Jag kör win 11, utan problem.

Hey folks, Microsoft released a new update on Saturday January 24 for both Windows 10 and Windows 11. If you’re still experiencing the freezing issue when Zwift opens, please update to these latest patches.

We have gotten multiple confirmation from users that this has solved the issue.

If you’re still experiencing an issue, please share exactly which update which update you’re on. To find this, follow these steps:

• Go to Settings > Windows Update > Update history. Click Quality Updates to see recent patches, which include the KB number (e.g., KB50xxxx)
Tack för tipset, men jag har alla tillgängliga uppdateringar för w10.

Det är ett känt problem sen några veckor tillbaka. Googla så får du fram många som har samma problem.

Avinstallera senaste windowsuppdateringar så funkar det igen och ställ in så den inte autouppdaterar till senaste versionen.

Jag hoppas det snart kommer en uppdatering som löser problemet.
Tack, för tipset. Jag tog bort den senaste uppdateringen som gick in 8/2 och nu fungerar det igen. 😀

Tillbaka
Topp