Zwift - The tråd, frågor och svar, allmänt om Zwift

Vad händer när man avbryter med X dagar kvar till nästa betalning? Kan man fortfarande köra dom dagarna, eller försvinner dom i intet?

Här är min fulrocker. Bara med dom blå halvbollarna gled man av under spurt ibland, men typ alla resonansljud i huset försvann! Nu låter bara drivlinan.
Gjorde ett prov med brädbitar nu och det fungerade… oväntat bra!

Någon som skrivit ut tennisbollfötter till elite direto xr?

Bilagor

• IMG_1806.webp
    IMG_1806.webp
    262.2 KB · Besök: 47
Körde en runda i Vulcano flat förra veckan, 10 watt mer i snitt än när jag tog pers, och väger närmare 2 kg mindre, men 7 sek från pers, hur kan det bli så ? Inte första gången det händer.

Här är min fulrocker. Bara med dom blå halvbollarna gled man av under spurt ibland, men typ alla resonansljud i huset försvann! Nu låter bara drivlinan.
Gjorde ett prov med brädbitar nu och det fungerade… oväntat bra!

Någon som skrivit ut tennisbollfötter till elite direto xr?
Jag körde med fötter till tvättmaskin och det var mer stabilt. Ingen rocker-funktionalitet men tog också bort ljud (tror jag).

Så har även jag sagt upp Zwift för säsongen.

Jag började på lvl 52 och gick precis upp till lvl 65 nu när säsongen 25/26 är över. Körde ca 3-4 pass i veckan. Slog personligt rekord uppför vulkanen igår vilket jag är nöjd med. Tiden kunde vara bättre men att jag slog rekord i slutet av säsongen är väl något slags kvitto på att man blivit bättre?

Supernöjd med RoboPacers - Vet jag inte vad jag ska köra blir det minst 45 min med en RoboPacer.
Veckans runda och veckans stigning är också fina favoriter.

Kört alla event och tycker mycket om variationen och "on demand".

Gillar fortfarande inte att det är "splittrat". Oklart om man ska kolla i appen, på Zwift eller någon hemsida för alla event.

Har ej tävlat så ska se om inte jag göra det mer nästa år. "Man tar naturligt i mer" är något jag hör från andra Zwift-kompisar men det är också rätt sura på folk som fuskar med vikten el liknande.

Medan dottern och frugan kollar på någon tråkig tv-serie så drar jag av ett pass - alla är nöjda efteråt.

Kommer såklart att komma tillbaka till Zwift i höst/vinter igen.

Gillar fortfarande inte att det är "splittrat". Oklart om man ska kolla i appen, på Zwift eller någon hemsida för alla event.
Det är faktiskt riktigt dåligt att det inte finns en samlad källa. Med tanke på att Zwifts USP i jämförelse med konkurrenterna är det sociala, events och tävlingar är de inbyggda funktionerna för det riktigt svaga. 🙂

Nån som testat Aktivitus intervallpass? 10:an är fan helt omöjlig. :) Tror det är högkadensarna som kör slut på mig, sen orkar jag bara 6-7st 30 sekundare på 170%.
Blir kanske ett försök till i helgen om det regnar, sen är zwiftsäsongen slut för mig oxå.
IMG_3587.webp

Kan tipsa om Auuki, en gratis webapp som är rätt smidig att köra strukturerade pass. Har några egna pass, kan bygga egna och importera zwo och fit

Tillbaka
Topp