• Re: Våra Pendel hojar!

Av:
    ceel
    I sommarutförande:

IMG_20180801_161439-01.jpeg

Av:
    Skogling
    Pfaff skrev:
    Skogling skrev:

Du lämnar inte cykeln med det sadelöverdraget ute i regn, va? :-)

Nä. Den pendlar mellan min bod och lagret.

Första vintern jag kör med sadelpäls. Hoppas den är skön när det blir minusgrader. 😏

/50-åringen

Av:
    Pillo-kun
    Min gamla Whiskey Pete väntar på en 27.5" kolfibergaffel, kolfiber styre/styrstam och kolfiber sadelstolpe samt ett nytt framhjul eller enbart ett nytt nav för genomgående axel.

Möjligtvis att jag uppgraderar till nya växlar och flyttar över 99års xt växelgrupp till ursprungliga stålram de kommer ifrån, frågan e vilken grupp man ska satsa på.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-10-07 16:26 av Pillo-kun.

20181005_201844[1].jpg

Av:
    NLC
    Pillo-kun skrev:
    Min gamla Whiskey Pete väntar på en 27.5" kolfibergaffel, kolfiber styre/styrstam och kolfiber sadelstolpe samt ett nytt framhjul eller enbart ett nytt nav för genomgående axel.

Möjligtvis att jag uppgraderar till nya växlar och flyttar över 99års xt växelgrupp till ursprungliga stålram de kommer ifrån, frågan e vilken grupp man ska satsa på.

Mums! Vad blev det för gaffel?

---------------------------------------------------
    Bullitt ger starka ben och glada barn

Av:
    mattel
    AF402BB5-1F3E-429C-8348-37368C5B7947.jpeg

Av:
    Pillo-kun
    NLC skrev:
    Pillo-kun skrev:

Mums! Vad blev det för gaffel?

Ville ha en annan, med lite smäckrare postmount men e ju rakt styrrör jag måste hålla mig vid.
    https://www.aliexpress.com

Av:
    Magnus Harling
    storfiskarn skrev:
    Magnus Harling skrev:
    Pilsner- och pendlarhäck. Fick en trasig cykel av en kompis, så jag byggde om den lite... Enpetad Kona Dew med mina gamla skogshjul. Breddad bakram för att få plats med tjocka, fina, mjuka däck. 740 mm styre känns lite smalt, men det funkar. :) Väldigt rolig att cykla på!
    Den där ser grymt skön ut, skulle va den perfekta brukscykeln för mig tror jag.
    Får bli att göra något liknande av min brukshoj.
    Fungerar kedjespännaren bra?
    Tackar!
    Kedjespännaren funkar utmärkt.

Av:
    ptrk
    Bytte till vinterdäck på bilen igår. Väckte såklart frågan om när det är dags på pendlaren.

Har ingen större erfarenhet av vinterpendling på hoj förut så undrar därför - när byter ni till vinterdäck på cykeln?

Av:
    cadiremar
    Jag sätter på dubbat framdäck när temperaturen börjar pendla upp ocn ner runt 0. Har dragit omkull lite för ofta på osynlig blixthalka och blankis, så har blivit lite defensiv i när det åker på. Bakdäcket får oftast sitta kvar, men blir det riktigt isigt så får även det på sig dubbarna.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-10-28 13:12 av cadiremar.

Av:
    Allroad
    mattel skrev:
    Åh, den där var snygg! Vad är det för hoj? :)

Av:
    ptrk
    I Stockholmsområdet innebär det alltså dubbdäck fram rätt snart då. Iaf om man pendlar tidigt på morgonen...

Tack!

Av:
    Peth
    Allroad skrev:
    mattel skrev:
    Åh, den där var snygg! Vad är det för hoj? :)

Ser ut som en Charge Plug, singelspeed-varianten.

Av:
    Allroad
    rekrej skrev:
    Pendlar på denna, skönt med lite putt-hjälp kl 6 på morgonen med 15m/s på näsan.

Måste fråga här också, vad är det för hoj? Får sköna batmanvibbar av den. Black on black on black 😎

Av:
    Stervelo
    Pendlarfixie, efter första tvätten på många år.
    DSCF0130.JPG

Det du inte dör av blir du starkare av, men det du dör av blir din mamma starkare av.

Av:
    DanielS
    ptrk skrev:
    Bytte till vinterdäck på bilen igår. Väckte såklart frågan om när det är dags på pendlaren.

Har ingen större erfarenhet av vinterpendling på hoj förut så undrar därför - när byter ni till vinterdäck på cykeln?

Brukar försöka att vänta några veckor längre än med bilen. Brukar bli ungefär i mitten av november...

Det är lättare att doppa ner foten och kolla om det är halt när man cyklar än när man kör bil. I morse var det mot förmodan inte ett dugg halt på smågatorna där jag bor. På väg in mot stan var det saltat så där var det inget problem.

Av:
    Stewe
    I morse (klockan fem) på norrsidan var det "svarthalka" som kvällspressen skulle kalla det :-)

Faan vad jag inte vill ha vinter....

Av:
    ptrk
    DanielS skrev:
    ptrk skrev:

Brukar försöka att vänta några veckor längre än med bilen. Brukar bli ungefär i mitten av november...

Det är lättare att doppa ner foten och kolla om det är halt när man cyklar än när man kör bil. I morse var det mot förmodan inte ett dugg halt på smågatorna där jag bor. På väg in mot stan var det saltat så där var det inget problem.

Jag väntade en dag längre... Bytte framdäcket i morse, får se om jag kommer ångra mig när det blir 10C igen i veckan...

Tack för input iaf!

Av:
    Martinmat
    Hade den gör gamla ramen liggandes i garaget, upptäckte att bra att ha lådorna var överfulla och saknade bara vevarm, styrstam och broms, bytte till mig det mot en vinare å några öl och vips hade jag en ny pendlare 😁
    606C25D1-870A-4BFA-ACAB-7E595F5A4E0F.jpeg

Av:
    Alex Supertramp
    Crescents hybrid Zetta. Riktig trotjänare. Bruttolöneavdrag från landstinget.

88F7CA91-6AA0-4AE0-9AFF-9271D9A2CF32.jpeg

"It's all about the bike..."

Av:
    Turesson
    Väcker tråden till liv med denna Scott Metrix.

_20190911_124955.JPG

Av:
    unsuspected
    Är det kolfibergaffel på den?

Av:
    Turesson
    unsuspected skrev:
    Är det kolfibergaffel på den?

Nej, det är aluminium.

Av:
    liveforthis
    Min avanti året runt hoj pendlare

Live for something, don't die for nothing.

IMG_20190831_175434094_HDR.jpg

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ