• Re: Visa dina Watt

Av:
    NickPick
    Kudos skrev:
    bomauritz skrev:
    Kudos skrev:
    Har blivit lat på ålderns höst och kör nu bara tjugor. 2-3ggr i veckan. Blir alltså mindre än 10-min träning per dag. Idag körde jag dock 22min eftersom jag är seg första två minuterna (typ 360w avg).

Öka med 30 sek varje pass så får du lite att jobba med, men kan samtidigt fortsätta vara lat.

Har ju kört 402W i ca 31min utomhus (Sa Calobra) men har inte motivationen att pressa mig på daglig basis. Faktum är att jag denna vintern tagit det något lugnare än vanligt vilket verkar ha haft en bra effekt på mina tjugor o hur de känns i benen....

402W och runt 31 min låter ju inte särskilt rimligt om du inte är tung uppför sa calobra - coll dels reis (official). Effekten hör hemma på topp nästan. Tiderna runt 31 minuter är ju väldigt olika men ca 300-350W.

Stark som en oxe. Hoppas du tävlar.

Av:
    Kudos
    NickPick skrev:
    Kudos skrev:
    bomauritz skrev:
    Kudos skrev:
    Har blivit lat på ålderns höst och kör nu bara tjugor. 2-3ggr i veckan. Blir alltså mindre än 10-min träning per dag. Idag körde jag dock 22min eftersom jag är seg första två minuterna (typ 360w avg).

Öka med 30 sek varje pass så får du lite att jobba med, men kan samtidigt fortsätta vara lat.

Har ju kört 402W i ca 31min utomhus (Sa Calobra) men har inte motivationen att pressa mig på daglig basis. Faktum är att jag denna vintern tagit det något lugnare än vanligt vilket verkar ha haft en bra effekt på mina tjugor o hur de känns i benen....

402W och runt 31 min låter ju inte särskilt rimligt om du inte är tung uppför sa calobra - coll dels reis (official). Effekten hör hemma på topp nästan. Tiderna runt 31 minuter är ju väldigt olika men ca 300-350W.

Stark som en oxe. Hoppas du tävlar.

Jag var tyngre den gången - 30,5min var det iofs på segmentet men varvtiden var närmare 31min.
    395W@29m23s är mitt PR tidsmässigt i backen.....

Av:
    lundatok
    Benen kändes helt oförskämt bra igår, trummade på och snittade 232 W i tre timmar, 258 NP.
    Screenshot_20190512-092514_Connect.jpg

Av:
    Joem
    Nytt FTP-test ute idag på den plattaste sträcka jag kunde hitta. Inte mycket jmf med många andra, dock ett lyft för mig personligen. +25 watt sedan januari i runda slängar.
    482AA12F-D174-4B1C-BBC7-D4E2B03F151C.png

Av:
    H.Sundqvist
    Har Garmin Connect tagit bort ”kraftkurva”?

Av:
    eiskall
    4x4 @ 440+ W
    77 kg
    Kändes bra, så jag satsar på 450 W inom kort

png.png

Av:
    bomauritz
    Watten upp och vikten ner. Starkt!

Dags för en tempocykel snart?

Av:
    eiskall
    bomauritz skrev:
    Watten upp och vikten ner. Starkt!

Dags för en tempocykel snart?

Jag kollar ganska mycket faktiskt. Vill gärna ha elektriska växlar och då drar priset iväg lite.

Av:
    marten_larsson
    Dagens linjelopp i siffror:
    2:16:03, medel 298, NP 347
    Köra ikapp klunga efter vurpa:
    13:10 medel 381, NP 399
    Utbrytning sista 2 varven
    32:30 medel 356, NP 378

Av:
    Kudos
    Måste hitta bättre vägar att köra långa intervaller på....sjuka ben efter vila+vete.
    Skärmklipp.JPG

Av:
    MAMTB
    Sagt det förut men det är galet vilka rejäla wattsiffror ni trampar fram! :) Grymt jobbat alla!

Själv är jag oerhört nöjd idag efter att ha kört fram en ny FTP på 20min-testet (x 0,95).

Satte som mål att klara 280w i 20min vilket skulle öka min ftp med några watt. Stoppade klockan och noterade 295w vilket ger en ny ftp på 280w vilket i sin tur ger 4,02w/kg. Det är första gången jag kommer över 4w-gränsen både i ftp och totalt sett över 20min. Ett av min större delmål!
    ny ftp.png

Av:
    roller
    roller skrev:
    Idag körde jag på Direton deras eget test (My e-training). Enligt testet har jag en "tröskeleffekt" på 197 watt. Det måste nog vara ett rekord i denna tråd!? Det innebär att jag har en relativ tröskeleffekt på ca 2,4 W/kg, viket enligt Coggan kategoriseras som otränad. Det har han ju rätt i...

I tisdags började jag med Trainerroad och började därmed med deras ramptest. Sedan föregående test 20 feb (som ju inte var ramptest) har jag hunnit 9 träningspass och cykelpendlat i lugn fart. Eftersom jag haft skadeproblem kommer jag att köra sweet spot base low volume 1 som första träningsprogram. Som jag förstått kommer det träningsprogrammet inte förändra mitt ftp dramatiskt. Hur som, här är resultat från ramptestet.
    Ramptest 2019-05-28.PNG

Av:
    grenhall
    Efter att ha avslutat två byggfaser på Trainerroad körde jag ramptest i tisdags med 2% högre FTP som slutresultat. Igår tvärdog benen efter 5:e setet. Så lite onödiga dropp under de sista två seten men det gick ändå.

7x5min på 7x25s @ 125% FTP och 88% FTP för "återhämtning". Bear heter passet på TR.

Bear.png

Av:
    MAMTB
    grenhall skrev:
    Efter att ha avslutat två byggfaser på Trainerroad körde jag ramptest i tisdags med 2% högre FTP som slutresultat. Igår tvärdog benen efter 5:e setet. Så lite onödiga dropp under de sista två seten men det gick ändå.

7x5min på 7x25s @ 125% FTP och 88% FTP för "återhämtning". Bear heter passet på TR.

"88% ftp som återhämtning" Haha jag kallar det tempo/snabbdistans.
    Bra köttat! 💪

Av:
    grenhall
    MAMTB skrev:
    grenhall skrev:

"88% ftp som återhämtning" Haha jag kallar det tempo/snabbdistans.
    Bra köttat! 💪

Jag har kört General Build low volume och General Build medium volume men detta passet var riktigt jäkla hårt. Just att intervallerna på 125% var så oregelbundna fick mig att be tvivla min egen existens. 😂 Tack förresten!

Av:
    Joem
    En go runda norrut och hem igen gav följande för dagen. Ganska lugnt och behagligt faktiskt, en jäkla motvind sista milen. Enda målet idag var att se lite nytt och få några timmar i sadeln.
    926F246F-BD8C-42BB-8998-87FC475D3901.png

Av:
    lundatok
    5x30s på 700+ och ett KOM-försök gav 90 min med 310 W NP. Skönt trög i benen efter det. :D
    Skärmklipp.PNG

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in