• SSSM09

Av:
    alexcykel
    Hej gott folk!

Lördagen 6/6 klockan 14:00 går Svenska Single Speed Mästerskapen av stapeln i Karlstad.
    Prerace öl på Bishops Arms kvällen innan.

För anmälan och information http://sssm09.singlespeed.se

Det är gratis att vara med, men föranmälan är obligatorisk, säg till om du är med på pubkvällen.

Och du! Skall du käka något på Bishops så gör du som man brukar, be om en meny när du sitter till bords, det blir lättast så.

Slutligen - detta är ett event inte en tävling, allt kan hända.

Ja nu närmar det sig...

Lite praktisk information.

De av er som behöver nyttja omklädningsrum med dusch gör detta på rackethallen mot det facila priset 20 kr. De stänger 17:00 vilket innebär ombyte innan grillning precis som förra året.
    Rackethallen har gratis parkering och ligger ca 1 km från starten. Klicka kartan på länken nedan så ser du racketcenter på västra sidan av järnvägen.

Loppet består av tre moment:
    SS 1 fokus kondition start 14:00 Våxnäshallen
    SS 2 fokus teknik start 15:20 plats meddelas vid startbriefingen SS1 13:55
    SS 3 fokus styrka start ? plats meddelas vid målgång SS2
    resultat-sssm09.jpg

anmälda-sssm09.jpg

Redigerad 26 gång(er). Senaste ändring 2009-06-09 09:44 av alexcykel.

• Re: SSSM09

Av:
    Vic
    Latjolajbans!

Av:
    JLarsson
    Det skulle ju vara trevligt att åka tåg till Karlstad. Med cykeln.

_______
    aliekatapult

Av:
    gabbeon
    Meh, det är ju nationaldagen, då ska man vifta med flaggan o morsa på Knugen. Eller åka nationaldagsloppet. Ju. Hade varit kul annars.

Av:
    jansson99
    Det är ju mycket som händer den där helgen, men jag är nog rätt säkert på.

- Moderator -

Av:
    Odd Todd
    Krock med SSEC, så vem skickar vi till Dresden :)

http://www.kingpudding.de

/Gunnar

Av:
    rikard
    Det är få saker som är viktigare än SM, och om inte någon av dem inträffar just då så kommer jag med.

Av:
    mikal
    Jag skulle vilja köra för ett lag i år. Vill någon vara med i mitt lag? Vi skulle kunna ha ett namn. Nåt kort.
    /mikal

Hauptsache der Kopf ist in Form!

Av:
    dag
    Jippi!
    Hoppas det blir orättvisa regler :)

/Dag

Av:
    bruse
    Hurra!
    Samma dag som Lida Loop, helgen före Vättern. Kan det blir mer utmanande?!

Syrran blir våldgästad av minst två cyklar med tillhörande cyklister.

Av:
    dag
    Näh, Lida Loop är väl den 7:e?

/Dag

Av:
    Dudster
    Det här blir kul!

Av:
    Singular
    mikal, vi kan cykla ihop. :)

/M

http://www.singularstraps.se

"Feel the burn. Feel the pain. Feel the pride. Why have 3, 12, 18 or 27 speeds when one works so well? No chain slap and derailleur crunch means your ears are free to listen to your natural surroundings: the wind in the trees, the creaking of your knees, your friends whining as you crush them on the climbs. And when you reach the top, with your legs screaming and your heart pounding, you can honestly say that, yes, life is good."

Av:
    MoeJoe
    Tja, varför inte, på nationaldagen händer ju ändå inte nåt vettigt.

Jag kanske ansluter. Antingen med fullgung med silvertejpade vridväxlar eller om jag hinner få ihop nåt enväxlat i tid..

Karlstad, vid Vänern alltså (var tvungen att kolla på google maps, host host.. ), då kan man ju ta med sig en kajak också..

Går det att slå upp ett tält vid/i nära anslutning till tävlingsplatsen?

Av:
    mikal
    Hallå ditt gamla klockfreak! Jag visste inte att du hade tid att cykla. Vi kanske kan bli sponsrade av M&M´s? Jag såg förresten på singlespeed.se att det var du som arrade SSSM2002. Coolt!
    /mikal

Singular skrev:
    -------------------------------------------------------
    > mikal, vi kan cykla ihop. :)
    >
    > /M

Av:
    Singular
    Det visste jag inte ens själv om att jag gjort...

Jag fick förresten ett mycket intressant meddelande på min lur för någon månad sedan. Fick du tag i en framväxel?

/M

mikal skrev:
    > Hallå ditt gamla klockfreak! Jag visste inte att
    > du hade tid att cykla. Vi kanske kan bli sponsrade
    > av M&M´s? Jag såg förresten på singlespeed.se
    > att det var du som arrade SSSM2002. Coolt!
    > /mikal
    >
    > Singular skrev:
    > --------------------------------------------------
    > -----
    > > mikal, vi kan cykla ihop. :)
    > >
    > > /M

"Feel the burn. Feel the pain. Feel the pride. Why have 3, 12, 18 or 27 speeds when one works so well? No chain slap and derailleur crunch means your ears are free to listen to your natural surroundings: the wind in the trees, the creaking of your knees, your friends whining as you crush them on the climbs. And when you reach the top, with your legs screaming and your heart pounding, you can honestly say that, yes, life is good."

Av:
    alexcykel
    MoeJoe skrev:
    > Går det att slå upp ett tält vid/i nära
    > anslutning till tävlingsplatsen?

Ja det gör det, allemansrätten gäller.

Ett bra vandrarhem i närheten av starten är annars http://www.svenskaturistforeningen.se

I2 skogen äter cyklar, östgötska och stockholmshojar smakar bäst har stenpartierna berättat mellan skål och vägg.

Av:
    mikal
    Var det nödvändigt att outa mig som växlande i just den här tråden? Det var inte jag förresten!
    Växlar är ute, nu är det bara billiga dykarur som gäller. Ditt fel igen!
    /mikal

Singular skrev:
    > Det visste jag inte ens själv om att jag
    > gjort...
    >
    > Jag fick förresten ett mycket intressant
    > meddelande på min lur för någon månad sedan.
    > Fick du tag i en framväxel?
    >
    > /M
    >

Av:
    Singular
    Det var det visst det. Jag känner nog igen en västmanlänning när jag hör honom.

Utveckla - jag älskar att helt skyldigt bli, eh, beskylld.

/M

mikal skrev:
    > Var det nödvändigt att outa mig som växlande i
    > just den här tråden? Det var inte jag
    > förresten!
    > Växlar är ute, nu är det bara billiga dykarur
    > som gäller. Ditt fel igen!
    > /mikal

Av:
    Kneecap
    Tjena!

Gaah.. Hade ju annat event i Gesunda då.. Hmm.. Valet å kvalet vad man ska göra..

Av:
    Frolicc
    Satsa på DH slangar eller slanglöst. I2 skogen kan punktera det mesta.

Av:
    bruse
    Borde inte traditionen att tatuera mästaren återupptas?

Av:
    dag
    bruse skrev:
    > Borde inte traditionen att tatuera mästaren
    > återupptas?

Nä. Tatueringar är töntiga.

/Dag

Av:
    mikal
    dag skrev:

>
    > Nä. Tatueringar är töntiga.
    >
    > /Dag

Jag håller med. Vinnaren borde läggas i sträckbänk och bli kittlad på magen.
    /mikal

Av:
    Tobbe Arnesson
    Frolicc skrev:
    > Satsa på DH slangar eller slanglöst. I2 skogen kan punktera det mesta.

Förstår fortfarande inte hur vem-det-nu-var klarade sig utan punka på den där gubbcykeln. Typ ALLA andra punkterade...

--
    Blogg: Åtta!

Av:
    andematt
    Vet inte vad det betyder men jag har under mina MTB-år i I2-skogen aldrig punkterat där..
    Troligtvis kör jag för slött och fegt.

Av:
    bruse
    andematt skrev:
    > Vet inte vad det betyder men jag har under mina
    > MTB-år i I2-skogen aldrig punkterat där..
    > Troligtvis kör jag för slött och fegt.

Lyckliga du!

Första gången: en kasett, andra gången: en framdämapre.

Av:
    Tobbe Arnesson
    andematt skrev:
    > Troligtvis kör jag för slött och fegt.

Jag kom ju för bövelen sist över mållinjen!

Men jag kör väl för slött och fett. ;)

--

Av:
    alexcykel
    the_TnT skrev:
    > Frolicc skrev
    > > Satsa på DH slangar eller slanglöst. I2 skogen
    > kan punktera det mesta.
    >
    > Förstår fortfarande inte hur vem-det-nu-var
    > klarade sig utan punka på den där gubbcykeln.
    > Typ ALLA andra punkterade...

Robban klev av i många tekniska partier sedan så är gamla stålfälgar av vulstmodell oerhört snälla, det blir aldrig snakebite med dem. Å andra sidan pallar de inte mer än 4kg innan däcken kalvar av.

Jag punkterade första gången på tre år veckan efter SSC08, hemligheten är att inte leka med lågt lufttryck,3 kg är det som gäller. Beställde Continental Mountainking 2,4" igår tillsammans med styrlager så snart är det dags för premiär i skogarna på den nya hojen. Den gamla sprack ju innan jul.

Av:
    edicviz
    bah, 1,4 resp 1,7 kg f o b funkade bra :)

Av:
    lundatok
    Låter gott, kanske skulle lufta Konan.

Nån som ska med från södern? Har bil o plats för tre hojar.

Av:
    Singular
    Jagjagjagjag! Inte är det väl Opeln?

/M

Av:
    alexcykel
    Då är vi elva kämpar anmälda, hjälp gärna till att sprida budskapet till dem ni vill skall vara med. Facebook har redan givit mig en "varning" - "Your behaviour can be considered abusive" det är riktigt kul, prova du också!

anmälda-sssm09.jpg

Av:
    Tobbe Arnesson
    Tävlingsklass
    herr dam junior öppen

Vad betyder öppen?

--

Av:
    oxr
    typ queer tror jag.

* Man ska aldrig kasta saker - de kan vara bra att ha *

Av:
    alexcykel
    oxr skrev:
    > typ queer tror jag.

Alldeles riktigt, men eftersom tävlingsledningen är HBT certifierad enligt internationell
    LGBT ISO 16001 använder vi inte ordet queer utan "öppen" för att inte blanda ihop det med nedanstående diskurs.

Many variants exist including variations which merely change the order of the letters; however, LGBT or GLBT are the most common terms and the ones most frequently seen in current usage.[13] Although identical in meaning, “LGBT” may have a more feminist connotation than “GLBT” as it places the “L” (for “lesbian”) first.[13] When not inclusive of transgender people it is sometimes shortened to LGB.[13][14] LGBT or GLBT may also include additional “Q”s for “queer” and/or “questioning” (sometimes abbreviated with a question mark) (e.g., “LGBTQ”, “LGBTQQ”, or “GLBTQ?”).[15][16][17] Other variants may add a “U” for “unsure”; an “I” for intersex; another “T” for “transsexual” or “transvestite; another “T”, “TS”, or “2” for “Two‐Spirit” persons; an “A” or “SA” for straight allies; or an “A” for “asexual”.[18][19][20][21][22][23] Some may also add a P for pansexual or polyamorous, and an O for omnisexual or other.[13][24] The order of the letters has not been standardized; in addition to the variations between the positions of the initial “L” or “G”, the mentioned, less‐common letters, if used, may appear in almost any order.[13] Variant terms do not typically represent political differences within the community, but arise simply from the preferences of individuals and groups.[25] The terms transsexual and intersex are regarded by some people as falling under the umbrella term “transgender” though many transsexual and intersex people object to this (both for different reasons).[13]

“SGL” (i.e. “same gender loving”) is sometimes favored among African‐Americans as a way of distinguishing themselves from what they regard as white‐dominated LGBT communities.[26] “MSM” (i.e. “men who have sex with men”) is clinically used to describe men who have sex with other men without referring to their sexual orientation.[27][28]

A phrase introduced in the 2000s, “minority sexual and gender identities” (“MSGI”), used to include all letters and acronyms, has yet to find its way into common usage.[29] The magazine Anything That Moves coined the acronym FABGLITTER (from Fetish, Allies, Bisexual, Gay, Lesbian, Intersexed, Transgender, Transsexual Engendering Revolution), although this term has not made its way into common usage.[1]
    Källa: http://en.wikipedia.org

En diskussion som också mött viss kritik t ex

The terms LGBT or GLBT are not agreeable to everyone that they literally encompass.[30] For example, some argue that transgender and transsexual causes are not the same as that of lesbian, gay, and bisexual (LGB) people.[31] This argument centers on the idea that transgender and transsexuality have to do with gender identity or a person's understanding of being male or female irrespective of their sexual orientation.[13] LGB issues can be seen as a matter of sexual orientation or attraction.[13] These distinctions have been made in the context of political action in which LGB goals may be perceived to differ from transgender and transsexual goals like same‐sex marriage legislation and human rights work that is not inclusive of transgender and intersex people.[13] Similarly, some intersex people want to be included in LGBT groups and would prefer the term “LGBTI” while others insist that they are not a part of the LGBT community and would rather that they not be included as part of the term.[32][33]

A reverse to the above situations is evident in the belief of “lesbian & gay separatism” (not to be confused with the related “lesbian separatism”) which holds that lesbians and gay men form (or should form) a community distinct and separate from other groups normally included in the LGBTQ sphere.[15][34] While not always appearing of sufficient number or organization to be called a movement, separatists persist as a significant, vocal, and active element within many parts of the LGBT community.[34][35][36] In some cases separatists will deny the existence or right‐to‐equality of non‐monosexual orientations and of transsexuality.[36] This can extend to public biphobia and transphobia.[34][36]

Many people have looked for a generic term to replace the numerous existing abbreviations.[36] Words like “queer“ and “rainbow” have been tried but most have not been widely adopted.[36][37] ”Queer” has many negative connotations to older people who remember the word as a taunt and insult and such (negative) usage of the term continues.[36][37] Many younger people also understand “queer” to be more politically‐charged than “LGBT”.[38][37] “Rainbow” has connotations that recall hippies, New Age movements, and organizations like Jesse Jackson's Rainbow/PUSH Coalition in the United States.

Other people also do not care for the term as the lettering comes across as being too politically correct or as an attempt to categorize various groups of people into one grey area word.[31][38] Another concern is that the term LGBT may imply that the issues and priorities of the main groups represented are given equal consideration.[31]

There are also some lesbian, gay, bisexual, and transgender people as well as ontologists who are against an "LGBT community" or "LGB community".[15][39][40] Some are also against the political and social solidarity, and visibility and human rights campaigning that normally goes with it including gay pride marches and events.[39][40] Some of them believe that grouping together people with non-heterosexual orientations perpetuates the myth that being gay/lesbian/bi makes a person deficiently different than other people.[15][39] These people are often seen or portrayed as fringe community members and may seem less visible compared to more mainstream LGBT activists.[39][40] Since this faction is difficult to distinguish from the heterosexual majority, it is common for people to assume all LGBT people support LGBT liberation and the visibility of LGBT people in society, including the right to live one's life in a different way from the majority.[39][41][40] Compared with Asian culture, the LGBT community is, in some ways, more acceptable in Western culture, since many Asian parents have negative images of lesbians or gays.[42] Most Asian languages have no word for lesbian, gay or coming out, and there are few lesbian role models to look to.[42]

Källa:http://en.wikipedia.org

Öppen klass välkomnar även dem som inte kan socialt dekonstrueras som svenskar i betydelsen "svensk medborgare" i betydelsen "svensk medborgare" i betydelsen svensk medborgare enligt registerutdrag från skatteverket. Med "skatteverket" åsyftas statens skattemyndighet i betydelsen myndigheten för skatteuppbörd och personregistrering.

Av:
    Johan A
    För det första är Bruse inte från Stockholm, för det andra har han ju kört singlespeed i flera år och kan väl i rimlighetens namn inte få starta i en nybörjargrupp.

Av:
    jansson99
    Johan A skrev:
    > För det första är Bruse inte från Stockholm,
    > för det andra har han ju kört singlespeed i
    > flera år och kan väl i rimlighetens namn inte
    > få starta i en nybörjargrupp.

Från vilken stad ska jag skriva att jag är då?

- Moderator -

Av:
    Tobbe Arnesson
    I jämlikhetens namn kräver jag en stängd tävlingsklass!

--

Av:
    JLarsson
    Vi kräver en geologenklass också.

_______
    aliekatapult

Av:
    bruse
    Va, är inte jag från Stockholm?

Av:
    onegear
    Det här blir skoj! Nå´n mer från "norrland" som ska åka?

Av:
    rikard
    Klasser? Min cykel är blå, men jag har ännu inte säkrat deltagandet...

Av:
    alexcykel
    Kom hem från Istanbul för några timmar sedan, men nu kommer den uppdaterade listan över madmen and women and all other species on two wheels and one gear.

anmälda-sssm09.jpg

Redigerad 2 gång(er). Senaste ändring 2009-04-24 14:47 av alexcykel.

Av:
    alexcykel
    Var inne på kommunen och lämnade in ansökan om markupplåtelse, därmed är banan fixad.
    Vill ni tjuvträna får ni utnyttja offentlighetsprincipen, för någon förannonsering på bansträckning blir det inte. Men det blir hårdare än förra året...det är ju SM, dvs. Sado-Masochism.
    http://sssm09.singlespeed.se

130052032_bd76f1b8aa.jpg

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in