• Sanningen om folk med cykelhjälm!

Av:
    Mike_Dee
    Idag såg jag arketypen för hjälmbärande männsikor, medelålders medelklasskvinna utrustad med hjälm cykel och mobiltelefon.
    Hon stod stilla snett med cyklen mitt i cykelbanan, lutad över styret och pratade telefon helt ovetande om andra medtrafikanter och mottrafikanter. Detta på en god trafikerad cykelbana i malmö under rusningstrafik.

Tur är att vanliga cyklister har folkvett att inte följa regler och adaptera sig till problemet.
    Hade detta skett med bilister i bilar på en tex landsväg under rusningstrafik hade olyckan varit ett faktum.

Det är sant, de som har cykelhjälm är ialafall i malmö totalt befriade från folkvett, jantelagen och omtanke.
    De är farliga, alltid säger jag till mina medcyklande trafikanter AKTA en cyklist med hjälm!
    Man vet de sträcker handen åt vänster o svänger utan att se sig för,
    stannar plötsligt mitt i cykelbanan för att kolla i almanackan,
    Stannar plötsligt i cykelbanan och gör en manuell usväng med fötterna utan att se sig för.
    cyklar spikrakt mot en och lämnar itne plats för de ligger minsann i rätt fil!
    Plingar aggressivt när de känner att tanten framför är för sölig och de måste göra en omkörning.
    Smackar och suckar ilsket när de ser barn eller hundar i cykelbanan.
    Plingar på gångare som befinner sig i cykelbanan och ropar detta är ingen gångbana!

Arketypen är alltid medelålders viktigpetter som annars kör bil och är van att allt och alla kastar sig ur deras dödliga fordorns väg.
    Som är vana vid att följa idiotiska lagar och regler, slicka sin chef i röven och få 3 veckors semester att snickra på sommarstugan.
    De andvänder bara hjälm för de tror de är duktiga då.

Vanliga cyklister, dom släpper fram mötande trafik även om den är på deras fil.
    Cyklar på gångbanan mot rött ljus och på fel håll för att undvika trafikkaos.
    Aktar sig snällt och ler mot barn och hundar.
    Aktar sig för gångare i cykelfilen.
    Ser sig omkring i trafiken istället för att släppa styret och vifta med händerna.
    Andvänder aldrig plingan mer än när den hälsar glatt på någon de känner.

Den bästa livsförsäkringen är folkvett en god uppsyn och omtanke!
    Precis som de lär ut i trafikkatalogen, den bästa försäkringen är erfarenhet och förutseende om medtrafikanternas handlingar. Något som bilister saknar, eftersom de är vana vid konstlade och påtvingade trafikregler, inte människans automatiska naturliga reaktioner och handlingar.

Hjälmen räddar ingen från idiotiska drullar, fyllesvin och perversa typer!
  • Re: Sanningen om folk med cykelhjälm!

Av:
    Oskar_
    Måste säga att det var roligare på den tiden när man trodde att du verkligen var ett våldsmongo deluxe, nu fattar man ju att du är precis som mig, örgel, lagombra, flippad_unge, mongo_danne etc, fast proffsigare.

---
    "BANGBANGBANG *knak* *gnissel* "fan den jevel gick av måste fram med specialtool spikpistol och den borrsving-tool" - örgelgörgel

Av:
    PeaceDog
    Oskar_ skrev:
    -------------------------------------------------------
    > Måste säga att det var roligare på den tiden
    > när man trodde att du verkligen var ett
    > våldsmongo deluxe, nu fattar man ju att du är
    > precis som mig, örgel, lagombra, flippad_unge,
    > mongo_danne etc, fast proffsigare.

Fast är inte flippad_unge ett våldsmongo deluxe?

Av:
    Maxmix
    hahahah du har så jevla rätt! När jag cyklar med cykelhjälm gör jag manuals o skit framför bilar mitt i byn :) När jag inte har cykelhjälm träffar jag tjejer och då är jag mindre farlig.

Men dessa jevla beservissar blir man ju bra trött på... mest xc cyklister dock tycker jag.... rakar benen gör dme med dem jevla primadonnorna

Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2009-08-10 00:54 av Flippad_unge.

Av:
    Mike_Dee
    hehe, jag har numera anammat två stycken uttryck som jag verkligen tycker är top notch!!!

Jevla Primadonnor!!!

Och!!!

Våldsmongo deluxe!!!!!

HEHEHE

Av:
    Oskar_
    Man får inga tjejer om man har hjälm va?

Flippad_unge skrev:
    >>När jag inte har cykelhjälm träffar jag tjejer och då är jag mindre farlig.

---
    "BANGBANGBANG *knak* *gnissel* "fan den jevel gick av måste fram med specialtool spikpistol och den borrsving-tool" - örgelgörgel

Av:
    Mike the bike
    Jag kanske borde känna mig träffad? Cyklar fort på cykelbanor men har stenkoll framåt och åt sidorna för att inte köra på någon.

Jag plingar ilsket och intensivt på ringklockan när folk spankulerar omkring på cykelbanan

Jag plingar på ringklockan till sölkorven framför mig för att visa att jag tänker köra om på vänster sida. Hatar folk som tränger sig förbi utan att signalera först.

Jag skäller på folk som kör mot riktningen på trånga cykelbanor. Idiotiskt så det förslår.

Jag skäller eller fäller spydiga kommentarer till folk som envisas med att cykla i mörker utan vare sig lampor eller reflexer. Det är idiotiskt och riskfyllt för oss andra. Så jävla svårt är det inte att fixa fungerande lampor till hojen. Så snål får man inte vara.

Jag skäller även på idioter som envisas med att cykla omkring och pladdra i mobiltelefon eftersom de i regel har noll uppsikt över vad som händer framför dem.

Ja, jag skäller även på idioter som envisas med att titta ned i marken när de går eller cyklar i motsatt riktning. Det hör till folkvett att man håller blicken riktad ovanför knähöjd så att man ser vad som händer runtomkring.

Folk som cyklar/går omkring och fönstershoppar så att de inte har koll rakt fram skäller jag också på.

Det blir ganska mycket skällande för min del...Är jag en ond människa eller bara en som kommer få blödande magsår och ihållande huvudvärk framöver?

Glömde jag tillägga att jag alltid cyklar med hjälm om jag ska ut i bushen eller stöka runt i trafiken?
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2009-08-10 04:53 av Mike the bike.

Av:
    JimmyP
    men snälla ni .... skaffa ett liv .....

Av:
    rekrej
    Jag cyklar i Malmö med hjälm, dock varken skäller jag och bråkar. Men jag har sett problematiken som beskrivs av trådskaparen och håller med. Jag är övertygad om att det inte är hjälmen som är orsaken till problemet, det ligger nog inågot annat.

/jerka

Av:
    Supertramp
    Bör man ha hjälm när man kör flygcykel?

Av:
    Norlin
    Supertramp skrev:
    > Bör man ha hjälm när man kör flygcykel?

ja

F-35-helmet[1].jpg

--

\o/

Av:
    Lågflyga
    Supertramp skrev:
    > Bör man ha hjälm när man kör flygcykel?

Beror på vilken cykel. Whittingham kör med hjälm, men han har ju bara en lexanbubbla över huvudet.
    http://www.youtube.com

Av:
    Norw83
    ja, hjelm är ju dumt...... eller?

http://www.ht.no

/Frode
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-06-10 17:31 av JohanA.

Av:
    Sernevi
    *Jag har alltid hjälm när jag cyklar (med vissa undandtag).
    *Jag blänger ilsket på barn och hundar på cykelbanan (framförallt hundar. Livsfarliga djur, endast överskuggade av deras ägare som glatt låter kopplet löpa över hela vägen som en snubbeltråd.)
    *Jag cyklar mot trafiken på breda otrafikerade cykelbanor om jag måste, låter helst bli.
    *Gående på cykelbanan får sig ett argt tillrop då och då, precis som man själv skulle få om man cyklade på gångbanan 1,5 m åt sidan (men med trottoar och andra saker som skall hindra cyklister från att ta sig upp där).
    *Jag plingar argt på folk som stannar på korkade ställen mitt på cykelbanan (eller ropar argt, beroende på om jag är på en cykel med eller utan klocka)
    *Jag cyklar i största möjliga mån på rätt sida även om jag har något riksmongo som cyklar rakt emot mig trots att det är fel riktning, eftersom det är det mest logiska att göra och den som cyklar på fel håll väjer naturligtvis eftersom det är det den förväntas göra i situationen. Lite som väjningsplikt i korsningar.
    *Jag har i regel full uppsikt åt alla håll för att undvika att bli påkörd eller överraskad i trafiken.

Jag tycker personligen att folk som går med barn, hundar, barnvagnar etc. på cykelbanan är de mest hänsynslösa och idiotiska av alla i trafiken. På cykelbanor kör cyklister och mopeder, båda typer av oskyddade trafikanter som färdas relativt fort och löper mycket stor risk att skada sig allvarligt om de faller, utöver att det är lätt hänt att gångtrafikanten själv blir påkörd. Så jävla svårt är det faktiskt inte att gå över till gångbanan och lämna cykeltrafiken ifred på cykelbanan, inte fan går man mitt i bilvägar? Nej, det är fan så det borde införas spöstraff och böter på det.
    Jag tycker definitivt att det borde gå att straffa gångtrafikanter för oaktsamhet och farligt uppförande på samma sätt som övriga trafikanter. Den sk. "zebralagen" har gjort att gående anser sig som fullständigt odödliga och att de äger alla öppna ytor i städerna.

För övrigt förutsätter jag att om man orsakar en olycka tack vare att man stannar dumt/pratar i mobil/etc. när man cyklar anses som vållande och gör sig skyldig till vårdslöshet/oaktsamhet i trafik?

Av:
    ratatosk
    Mike the bike skrev:
    > Jag kanske borde känna mig träffad? Cyklar fort
    > på cykelbanor men har stenkoll framåt och åt
    > sidorna för att inte köra på någon.
    >
    > Jag plingar ilsket och intensivt på ringklockan
    > när folk spankulerar omkring på cykelbanan
    >
    > Jag plingar på ringklockan till sölkorven
    > framför mig för att visa att jag tänker köra
    > om på vänster sida. Hatar folk som tränger sig
    > förbi utan att signalera först.
    >
    > Jag skäller på folk som kör mot riktningen på
    > trånga cykelbanor. Idiotiskt så det förslår.
    >
    > Jag skäller eller fäller spydiga kommentarer
    > till folk som envisas med att cykla i mörker utan
    > vare sig lampor eller reflexer. Det är idiotiskt
    > och riskfyllt för oss andra. Så jävla svårt
    > är det inte att fixa fungerande lampor till
    > hojen. Så snål får man inte vara.
    >
    > Jag skäller även på idioter som envisas med att
    > cykla omkring och pladdra i mobiltelefon eftersom
    > de i regel har noll uppsikt över vad som händer
    > framför dem.
    >
    > Ja, jag skäller även på idioter som envisas med
    > att titta ned i marken när de går eller cyklar i
    > motsatt riktning. Det hör till folkvett att man
    > håller blicken riktad ovanför knähöjd så att
    > man ser vad som händer runtomkring.
    >
    > Folk som cyklar/går omkring och fönstershoppar
    > så att de inte har koll rakt fram skäller jag
    > också på.
    >
    > Det blir ganska mycket skällande för min
    > del...Är jag en ond människa eller bara en som
    > kommer få blödande magsår och ihållande
    > huvudvärk framöver?
    >
    > Glömde jag tillägga att jag alltid cyklar med
    > hjälm om jag ska ut i bushen eller stöka runt i
    > trafiken?

Om jag bara orkade! Kan inte cykla med mig och sköta uppfostran av folk? Jag är för konflikträdd för mig.

..jag ser fram emot vintern när de trafikvettvilliga sommarcyklisterna går i ide.

Av:
    Graj
    Nu har jag kanske inte hållit mig ajour med hjälmtrådarna. Men eftersom det ändå är ett mtb-forum, ni som inte kör med hjälm, gör ni det inte heller när ni cyklar mtb?

Av:
    rback
    Jag skäller på allt och alla. Ibland slår jag dem med min cykelhjälm.
    Fullt av dessa jävla människor överallt. Var i h****te ska man kunna få röra sig i fred?

Adrenalinet är människans bästa vän.

Av:
    RN
    Ok, vi kikar på det här lite vetenskapligt.

En teori är definitionsmässigt skitsvår att bevisa, det är däremot rätt enkelt att bevisa att den inte stämmer.

Teorin är som följer:
    * Alla som har cykelhjälm är medelålders
    * Alla som har cykelhjälm är totalt befriade från folkvett jantelagen och omtanke. (normalt sett är befrielse från jantelagen positivt...)
    * Alla som har cykelhjälm är farliga
    * Alla som har cykelhjälm stannar plötsligt mitt i cykelbanan för att kolla i almanackan
    * Alla som har cykelhjälm stannar plötsligt i cykelbanan och gör en manuell usväng med fötterna utan att se sig för (hur gör man en automatisk usväng utan fötter?=
    * Alla som har cykelhjälm plingar aggressivt när de känner att tanten framför är för sölig och de måste göra en omkörning.
    * Alla som har cykelhjälm plingar på gångare som befinner sig i cykelbanan och ropar detta är ingen gångbana!
    * Alla som har cykelhjälm är alltid medelålders viktigpetter som annars kör bil och är van att allt och alla kastar sig ur deras dödliga fordorns väg.
    * Alla som har cykelhjälm är vana vid att följa idiotiska lagar och regler, slicka sin chef i röven och få 3 veckors semester att snickra på sommarstugan
    * Alla som har cykelhjälm använder bara hjälm för de tror de är duktiga då.

Med reservationen för att trådskaparen faktiskt begränsade teorin till Malmö, och jag inte är skitduktig på hur alla i Malmö är funtade kan vi nog konstatera att åtminstone

* Alla som har cykelhjälm stannar plötsligt mitt i cykelbanan för att kolla i almanackan

inte stämmer för det finns fan inte en jävel som använder almanacka längre...

Kränkt redan innan Jordbro

Av:
    Selast
    Våldsmongo? Är det en aggresiv person med downs-syndrom eller använder Ni bara "mongo" som ett skällsord? Jag tvivlar på det förstnämnda för personer med downs brukar ha lite svårt att få till det med balans odyl som krävs för att cykla. Jag har personligen lite svårt för uttrycket "mongo" eftersom jag har en dotter med downs. Men jag skulle aldrig komma mig för att klaga på att någon använder det som ett skälsord även om jag inte förstår varför det skulle vara mer acceptabelt än att använda uttryck som "hora", "bög", "neger", osv osv. som skällsord. Men jag tycker nivån på inläggen om att inte använda hjälm avslöjar en hel del om vilken typ av personer som på allvar tycker att det är bättre att cykla utan hjälm. Det kanske är lika bra att Ni fortsätter med det, cyklar utan hjälm alltså, istället för att spä ut vår gemensamma genpool med ytterligare dumhet. Lycka till!

Av:
    Maxmix
    Selast skrev:
    > Våldsmongo? Är det en aggresiv person med
    > downs-syndrom eller använder Ni bara "mongo" som
    > ett skällsord? Jag tvivlar på det förstnämnda
    > för personer med downs brukar ha lite svårt att
    > få till det med balans odyl som krävs för att
    > cykla. Jag har personligen lite svårt för
    > uttrycket "mongo" eftersom jag har en dotter med
    > downs. Men jag skulle aldrig komma mig för att
    > klaga på att någon använder det som ett
    > skälsord även om jag inte förstår varför det
    > skulle vara mer acceptabelt än att använda
    > uttryck som "hora", "bög", "neger", osv osv. som
    > skällsord.
    > Lycka till!

Jag använder allt som skällsord, mongo, neger, bög allt. Om man ska ta hänsyn till ALLA på internet och inte "diskriminera" någon kan man ju inte skriva över huvudtaget. Om jag skriver att jag brukar göra volter från 5:ans trampolin kanske någon hade en son som dog när han gjorde en volt därifrån. Då har jag helt plötsligt inte tagit hänsyn till honom...
    Hänger man på internet får man ta allt med en nypa salt och inte bry sig om man blir påhoppad, diskriminerad etc. om man bryr sig bör man inte va här över huvudtaget.

Av:
    JT
    Flippad_unge skrev:
    > Jag använder allt som skällsord, mongo, neger,
    > bög allt. Om man ska ta hänsyn till ALLA på
    > internet och inte "diskriminera" någon kan man ju
    > inte skriva över huvudtaget. Om jag skriver att
    > jag brukar göra volter från 5:ans trampolin
    > kanske någon hade en son som dog när han gjorde
    > en volt därifrån. Då har jag helt plötsligt
    > inte tagit hänsyn till honom...
    > Hänger man på internet får man ta allt med en
    > nypa salt och inte bry sig om man blir påhoppad,
    > diskriminerad etc. om man bryr sig bör man inte
    > va här över huvudtaget.

Lycka till i framtiden. Verkligheten funkar inte som du tror.

Av:
    Selast
    Sa jag att jag blev förolämpad, tror inte det. Jag bara undrade vad Ni menade med uttrycket... Men som sagt kör vidare utan hjälm du och ha det så kul.

Av:
    Oscar
    hehe villken tråd!

Av:
    rback
    Flippad_unge skrev:
    > Jag använder allt som skällsord, mongo, neger,
    > bög allt. Om man ska ta hänsyn till ALLA på
    > internet och inte "diskriminera" någon kan man ju
    > inte skriva över huvudtaget. Om jag skriver att
    > jag brukar göra volter från 5:ans trampolin
    > kanske någon hade en son som dog när han gjorde
    > en volt därifrån. Då har jag helt plötsligt
    > inte tagit hänsyn till honom...
    > Hänger man på internet får man ta allt med en
    > nypa salt och inte bry sig om man blir påhoppad,
    > diskriminerad etc. om man bryr sig bör man inte
    > va här över huvudtaget.

Oj hoppsan så snett det kan bli ibland. Du verkar inte riktigt se sammanhang men heller inte märka skillnader.
    Håller med JT. Lycka till i framtiden.

Av:
    Maxmix
    Selast skrev:
    > Sa jag att jag blev förolämpad, tror inte det.
    > Jag bara undrade vad Ni menade med uttrycket...
    > Men som sagt kör vidare utan hjälm du och ha det
    > så kul.

Vafan har mongo med dawns och göra från första början?

Av:
    Kallefs
    Flippad_unge skrev:

> Vafan har mongo med dawns och göra från första
    > början?

Det är kul att du har en blogg. Vore det inte roligare att bara skriva där?

Av:
    Selast
    Flippad_unge skrev:

> början?

Ingen aning, jag skrev om downs-syndrom som förut kallades mongolism som blev "mongo".

Av:
    rback
    Flippad_unge skrev:
    > början?

Mongo är en avart av mongoloid - en tidigare benämning på Downs syndrom.
    Ordet mongoloid kommer från det att personer med Downs oftast har ett sk. mongolidveck i ögonvrån.

Mongo är alltså ett skällsord som direkt hänvisar till Downs syndrom.

Av:
    K ristian
    "Manuell u-sväng", den var bra. Nästan i klass med trikåspejsad privatcyklist.

Av:
    siven
    aggressiva besservissrar och idioter finns det gott om i alla kategorier av traffikanter speciellt så i Malmö tyvärr men vad har det med Hjälmbärare på cykel att göra.

efterssom det är lag på att alla under 15 skall ha cyckelhjälm borde trådskaparens teori falla redan på medelålders. eller cyklar inte ungdomar längre.

Av:
    Veloce
    Är det inte bättre att fråga först vad de blir mest förolämpade av och sedan använda det. Då kan man göra varje utskällning personlig utan att kränka någon annan. Om t ex någon skulle anse det vara maximalt förolämpande att bli kallad bög så får de som upprörs av valet av ord ta upp användningen av det med den utskällde. ;) Jag kan tipsa alla om att jag skulle tyckte det vore riktigt förolämpande att kalla mig för en toppenkille.

----------------------------------
    Annonsplats

Av:
    Oskar_
    Jag har en smily på MSN och hon har downsyndrom, den använder jag flitigt för hon är så söt, Daniella kallar jag henne.

Föresten:

---

Av:
    Petri
    jag måste berätta att om cyklister medelålders i Malmö är idioter är 85% av alla bilister i SUndsvall Livsfarliga kör 180 på 70 väg känns det som ibland, Blinkers befriade verkar deras bilar vara men om det är nån sorts bilist ni ska passa er för.
    SÅ är det Bmw,Mercedes,Audi ägare då kör ut i ur o skur för de tror att deras bilar är så dyra och fina att ingen vågar göra nåt Idioter som de är!!!!
    men jag försöker visa hänsyn i trafiken på cykel som i bil, för med vett och etikett kommer man en bit men som sagt, vad hjälper det om alla andra är blåst i skallen

Av:
    Mike_Dee
    JT...rback

Verkligheten är inte som ni tror.
    Ingen bryr sig om diskriminering mer än tv radio och bögarna som jobbar där.
    FFs ni lever i en drömvärld där allt som sägs i tv och media är obestridda sanningar, du tror säkert på anti kolhydratsideerna, globala uppvärmingen och att forskning/vetenskap är praktiska sanningar.
    Wake up, anti kolhydratsteorierna är totalt idiotiska, handlar om att folk sitter stilla vid datorn för mycket.
    Globala uppvärmingen är en hoax för att generera skatteintäkter, på 70 talet va det en istid som nalkades tryckte de i en i tv o media!
    Forskning/vetenskap är bara teorier och borde egentligen klassas som en religion utan gud.

Lycka till i framtiden med era skilsmässor, skulder över öronen och en framtida gubbsjuka och slutligne ett klent rädslorop inför döden sittandes på ett sjukhem för att familjen prioriterar the american dream framför sin gamling.

BTW kan bara säga detta.
    Malmö är en av världens cykeltätaste städer, här cyklar inga barn med hjälm, nästan ingen cyklar med lyse på natten, här stannar ingen för rödljus om det itne är bilar på vägen. Mindre än 1% av cyklisterna andvänder hjälm. Andelen skador allvarliga skador per cyklad mil är 500% mindre än i tex stockholm, där ca 50% av cyklisterna andvänder hjälm.

PS siven, bara för det finns en lag behöver itne betyda att någon följer den, och lagar avskaffas om majiriteten skiter i den.
    Tex finns det nästan ingen i malmö som är mellan 10-15 år som andvänder cykelhjälm och ingen polis bryr sig om o uprätthålla lagen. Dem som andvänder cykelhjälm är 5åringar, mongon och primadonnor.

Av:
    Mike_Dee
    ps man bör ha hjälm när man flyger på flygcykel även säkerhetsbälte.
    Kockpiten skall vara konstruerad som en F1 cockpit som tål rejäla krashlandningar.

Av:
    Petri
    att bära cykelhjälm är ju valfritt lkisom säkerhetsbälte....men man ska fan inte klaga sedan när man ligger där på sjukhuset som ett jävla paket man kna inte prata inte ära själv om olyckan är svår och frammer.

men visst skit i cykelhjälmen om ni inte värderar erat liv mer

Av:
    Papper
    Jag är glad att jag köpte en cykelhjälm i eftermiddags, fick använda den 1 timma senare ute i skogen!

Av:
    rback
    Mike_Dee skrev:
    > JT...rback
    >
    > Verkligheten är inte som ni tror.
    > Ingen bryr sig om diskriminering mer än tv radio
    > och bögarna som jobbar där.
    > FFs ni lever i en drömvärld där allt som sägs
    > i tv och media är obestridda sanningar, du tror
    > säkert på anti kolhydratsideerna, globala
    > uppvärmingen och att forskning/vetenskap är
    > praktiska sanningar.
    > Wake up, anti kolhydratsteorierna är totalt
    > idiotiska, handlar om att folk sitter stilla vid
    > datorn för mycket.
    > Globala uppvärmingen är en hoax för att
    > generera skatteintäkter, på 70 talet va det en
    > istid som nalkades tryckte de i en i tv o media!
    > Forskning/vetenskap är bara teorier och borde
    > egentligen klassas som en religion utan gud.
    >
    > Lycka till i framtiden med era skilsmässor,
    > skulder över öronen och en framtida gubbsjuka
    > och slutligne ett klent rädslorop inför döden
    > sittandes på ett sjukhem för att familjen
    > prioriterar the american dream framför sin
    > gamling.
    >
    >
    > BTW kan bara säga detta.
    > Malmö är en av världens cykeltätaste städer,
    > här cyklar inga barn med hjälm, nästan ingen
    > cyklar med lyse på natten, här stannar ingen
    > för rödljus om det itne är bilar på vägen.
    > Mindre än 1% av cyklisterna andvänder hjälm.
    > Andelen skador allvarliga skador per cyklad mil
    > är 500% mindre än i tex stockholm, där ca 50%
    > av cyklisterna andvänder hjälm.
    >
    > PS siven, bara för det finns en lag behöver itne
    > betyda att någon följer den, och lagar avskaffas
    > om majiriteten skiter i den.
    > Tex finns det nästan ingen i malmö som är
    > mellan 10-15 år som andvänder cykelhjälm och
    > ingen polis bryr sig om o uprätthålla lagen. Dem
    > som andvänder cykelhjälm är 5åringar, mongon
    > och primadonnor.

"Ingen bryr sig om diskriminering"
    - Helt fantastiskt. Hela ditt inlägg är både extremt skrämmande och samtidigt ofattbart komiskt.
    Men gränsen mellan komedi och tragedi är ibland hårfin och jag är illa rädd att du nu tippade över på bedrövelsesidan.

Och OJ så fel du har kring vad och hur jag tror men om världen är full av många fler som delar dina åsikter så känner man sig varken välkommen eller särskilt trygg.

... Eller gick jag på ett sjujävla trollningsförsök?

Tror jag behöver en kall öl nu.

Edit. Tog bort en mening som relaterade till ett oväsentligt inlägg.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2009-08-10 23:09 av rback.

Av:
    vader
    Mike Dee, VAD vill du uppnå?
    Ungefär en gång i månaden drar du igång nån sorts drev om att cykelhjälm är onödigt. Ibland hävdar du tom att det är säkrare att cykla utan.
    Du slänger dig med egenpåhittad statistik och underliga jämförelser.
    Min fråga är: Vad vill du ska hända? Vill du att jag ska sluta med hjälm när jag cyklar?
    Det kommer jag inte att göra. Varför skulle jag göra det? För att du säger det?
    Lägg din dyrbara tid på annat.

Av:
    rising
    Dom här trollen, får man mata dem eller?

Av:
    Veloce
    vader skrev:
    > Ungefär en gång i månaden drar du igång nån
    > sorts drev om att cykelhjälm är onödigt.

En gång i månaden.. Du har kanske kommit på svaret!

----------------------------------
    Annonsplats

Av:
    cactuz
    Petri skrev:
    > att bära cykelhjälm är ju valfritt lkisom
    > säkerhetsbälte....

Nej det är lagstadgat att man ska använda säkerhetsbälte, så det är inte valfritt.

Av:
    Ola
    cactuz skrev:
    > Petri skrev:
    > --------------------------------------------------
    > -----
    > > att bära cykelhjälm är ju valfritt lkisom
    > > säkerhetsbälte....
    >
    > Nej det är lagstadgat att man ska använda
    > säkerhetsbälte, så det är inte valfritt.

Men i Malmö då?

Av:
    Papper
    Mike_Dee skrev:
    > Forskning/vetenskap är bara teorier och borde
    > egentligen klassas som en religion utan gud.

Bara för att det kallas teori så betyder det inte att man inte testar saker praktiskt. Om du är för dum för att hänga med i svängarna får du gärna kalla det idéer, låtsas att man bara suttit och hittat på saker, ville bara flika in och säga att det inte funkar på det viset. Sen att jämföra det med religion är en konstig sak att göra, faktum är att det handlar om helt olika saker.

Av:
    rback
    Är Mike_Dee och Papa Dee's släkt?

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in