• Nissan - share the adventure

Av:
    ginnfilt
    Klickade på bannern som finns här på happy. Är det någon som fattar?

http://www.where-are-you.se

1. "De 5 mest rekommenderade cykelrutten i varje land belönas med varsin Colombia-jacka i storlek large. Dessutom väljer Nissan ut en förstapristagare i varje land som får en mountainbike från Kona."

Så den som lägger upp en rutt som sedan rekommenderas (av vem då) mest vinner?

7. "Priset får inte säljas eller bytas. Tävlingsarrangören står inte för eventuella kostnader som kan uppstå vid mottagande av priset."

Vad blir det för påföljder om man säljer jackan nåt år senare? Eller byter den mot något annat, t ex en morakniv? Grattis, du får hämta din Kona från fabriken i USA, du får själv stå för kostnaderna...

10. "Arrangören förbehåller sig rätten att när som helst ändra priser och tävlingsregler under tävlingstiden"

Hehe...

12. "Xxxxx-lagen gäller för denna tävling."

Fin lagstiftning.

/johan
    Kappridt å velociped

• Re: Nissan - share the adventure

Av:
    Tobbe Arnesson
    ginnfilt skrev:
    -------------------------------------------------------
    > Är det någon som fattar?

Nu har jag tagit reda på hur den där tävlingen fungerade...

> Så den som lägger upp en rutt som sedan rekommenderas (av vem då) mest vinner?

Japp, men jag fick bara en jacka trots att jag la dit 8/9 turtips (borde alltså fått minst fyra). De som rekommenderade var besökare på sidan, man behövde inte vara registrerad för att rekommendera (bara för att skapa turtips).

"en mountainbike från Kona" betydde för övrigt Kona Stuff anno 2008 med tre relativt diskreta Nissan-klibbor. Dassiga bilder: http://grumt.blogspot.com

> Grattis, du får hämta din Kona från fabriken i USA, du får själv stå för kostnaderna...

Nissan skickade den alldeles gratis från Stockholm till min dörr (fast jag var inte hemma och fick gå ett kvarter till Posten).

> 12. "Xxxxx-lagen gäller för denna tävling."
    >
    > Fin lagstiftning.

Det där har jag inte klurat ut än. Jag hoppas det har något med videoupptagningarna och hårdporr att göra! ;)

Nästa gång de gör en liknande reklamkampanj kanske de ska infoga ordet "tävling" i bannern och låta någon korrekturläsa reglerna?

Bara för sakens skull: Även om jag är admin här kände jag inte till vad deras reklamkampanj gick ut på innan jag klickade på bannern och läste på deras sida... Ingen "inside information" alltså, rent spel.

Är signaturen "Dawg" som la in tipset om Änggården någon här på happy?

--
    Blogg: Åtta!

Av:
    ginnfilt
    Ahahahhaaaaaaaaa, fan vad galet att du vann Tobbe! :) Själv sågade jag bara reglerna och surfade vidare...

/johan
    Kappridt å velociped

Av:
    BJ
    Inga nådiga anabola vader i mitten av filmen på startsidan

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in