• Re: Stål!

Av:
    AnteL
    4163F48A-A27E-466B-B959-90322E9B991B.jpeg

Chockerande nog utan väskor... sällan det händer

Av:
    mfo
    Känner igen färgtemat...
    64270171-6E81-4D25-883B-F0C27C475727.jpeg

Av:
    liveforthis
    Min nya stök hoj!

Live for something, don't die for nothing.

IMG_20190725_123221_641.jpg

Av:
    båtbensbudet
    Har man följt med i mina hojar så skulle man ju kunna tro att denna är ngn hoj jag redan haft ett tag men så är det alltså inte :)
    Det råkar bara vara den 3e IFen jag har i denna Quetzal green. En färg som jag har svårt att vara utan (verkar det som).

www.Joyridestockholm.se

Av:
    NLC
    båtbensbudet skrev:
    Har man följt med i mina hojar så skulle man ju kunna tro att denna är ngn hoj jag redan haft ett tag men så är det alltså inte :)
    Det råkar bara vara den 3e IFen jag har i denna Quetzal green. En färg som jag har svårt att vara utan (verkar det som).

Pang i köket liksom !

---------------------------------------------------
    Bullitt ger starka ben och glada barn

Av:
    patten
    båtbensbudet skrev:

Riktigt snygg! Kanske kan vara en idé att behålla en :)

Av:
    LucasNilsson
    Tydligen fullständigt ocyklingsbar och omodern enligt happy. Men rätt kul ändå
    6E79B483-BA38-4B2F-94C0-86B7AB419DF1.jpeg

Av:
    Murdock
    båtbensbudet skrev:
    Är det inte lite motsägelsefullt att ha snooordyra kolfiberdäck på en stålhoj? ;-) Läcker f ö.

Av:
    storfiskarn
    LucasNilsson skrev:
    Tydligen fullständigt ocyklingsbar och omodern enligt happy. Men rätt kul ändå
    Asläcker!

Av:
    Vippen
    båtbensbudet skrev:

Supersnyggt som vanligt! Fast när skall du släppa det gröna, det finns ju så många andra (finare) färger? Men om man nu prompt skall ha grönt så är den där svårslagen!

Worst case: safe AND sorry!

Av:
    elllguapo
    båtbensbudet skrev:
    Snygg som vanligt - och helt rätt med vitt sadel och tape!

Av:
    båtbensbudet
    Tack tack. Hoppas på att få till en hoj i höst med ngn rolig färg. Kanske grön? :) Nä men vit lr gul-ish har jag klurat lite på. Vi får se om det blir ngt bygge.

Annars e jag ganska mkt för detta concept :

Skärmavbild 2019-07-30 kl. 13.39.31.png

www.Joyridestockholm.se

Av:
    ejma
    båtbensbudet skrev:
    Det råkar bara vara den 3e IFen jag har i denna Quetzal green.
    Hur tänkte du med den röda ventilen på framhjulet?

Det brukar sägas att klädsel skall begränsas till max 3 färger. Finns ingen regel för cyklar, men om de i första hand skall kännas trevliga för ögat kanske 3 färgsregeln bör användas. Gula däcksidor är trevliga och de framhäver hjulen, men kanske i detta fall skulle enkla svarta däck göra helheten bättre?
    Jättefin cykel. Hoppas du motionerar den!

Av:
    båtbensbudet
    Haha vilket öga :)

Den har jag tänkt att byta ut. Men vittoria e så roliga att de använde sig av en ventillösning som gjorde att man endast kunde använda sig av deras egna ventil i olika längder. Detta ändrades för ngt år sedan så nu finns inte det problemet kvar. Backdäcket är av den sortens ventil-lösning som finns på de flesta andra däck. Men den röda fram kan man inte byta ut mot ngn annan än deras egna variant i rött. Som tur är har jag ett till nytt däck med samma lösning som på backdäcket. Har nog tänkt att det ska vara svart ventiler på båda hjulen när jag har tid o ork att byta. Framdäcket får nog bli reservdäcket när detta byte sker. Det var röda ventiler både bak o fram först men punkan slog..

Svarta däck provade jag men föredrog brun sida denna gång på dessa hjul. Hjul byts ju lite mellan hojarna iaf så finns helsvart om lusten slår till.

www.Joyridestockholm.se
    Redigerad 2 gång(er). Senaste ändring 2019-07-30 17:38 av båtbensbudet.

Av:
    jomper
    Har haft den här i ett gäng år men inte visat den tror jag.

IMG_20190803_154132.jpg

00000IMG_00000_BURST20190803154503604_COVER.jpg

Uthyres: Evoc Bike Travel Bag för MTB/LVG, 500 kr / resa. Hämtas av dig i Stockholm. Har två.

Av:
    nieves
    Lite stål i Damme, Belgien. Velo Orange Pass Hunter Disc.

20190807_120204.jpg

Av:
    thomaslundstrom
    nieves skrev:

Tack! Då kan jag gissa varför Jean Claude van Damme heter det han gör i efternamn! Någon av hans förfäder skulle kunna vara därifrån.

--

GotoVelo!

Av:
    Pauli
    Så jäkla fin !
    Skapar ett ha-äga-bygga behov 🤤

båtbensbudet skrev:

Letar efter ett Campagnolo Shamal Titanium tub framhjul.

Av:
    nieves
    thomaslundstrom skrev:
    nieves skrev:

Tack! Då kan jag gissa varför Jean Claude van Damme heter det han gör i efternamn! Någon av hans förfäder skulle kunna vara därifrån.
    Du har nog rätt, läste någonstans att det var så. Smeknamnet är ju "Muscles from Brussels" som någon skämtare döpt till "Mussels" då belgarna väl i princip har musslor som nationalrätt.

Fin cykling hursomhelst i trakterna kring Brügge, väldigt platt och mycket öl.

Av:
    h.wallin
    Ser ut att vara en Karate Monkey? Lutar åt att skaffa en sån, kan den rekommenderas som en alltiallo-hardtail som kan komplettera min fs enduro?

Av:
    Olas
    Kärleken infann sig direkt
    Salsa Vaya Tiagra
    B66EA49B-DA63-42F7-9BEF-7B074960338D.jpeg
    87FDB6EC-E012-49D3-9480-527486577D41.jpeg

Av:
    MIGHTYnoob
    vilket dunderverk. vilken ram är det? kona rove st?

AnteL skrev:

Chockerande nog utan väskor... sällan det händer

Av:
    Paco
    Får väl slänga upp en av mina peruaner i den här tråden oxå.

260BB225-43AE-4438-BF37-F432543C874D.jpeg

AB2E5C45-4B9E-40BE-A5EA-46EF252377E6.jpeg

Av:
    Sambal Oelek
    Min andra stålhoj, Salsa Fargo. Det här känns som en ganska bra stålram (gaffeln i kolfiber dock), den väger inte värst mycket (12,5) och känns välbyggd.

IMG_20190830_185039.jpg

------------------------------------------------------------------
    MVH Sambal O. / Hammerhill Bikers

Av:
    Olas
    Sambal Oelek skrev:
    Min andra stålhoj, Salsa Fargo. Det här känns som en ganska bra stålram (gaffeln i kolfiber dock), den väger inte värst mycket (12,5) och känns välbyggd.

Massor med habegär där

Av:
    AnteL
    B746F8F3-D1BF-448A-8DE0-BD1E8222D7B6.jpeg

Vart nya hjul, vevar och sadelkombo

Av:
    anjoh_01
    Bygge påväg. Lagt strötiden i somras på att slipa ner denna stålram ink gaffel till förmån mot en rå finnish. Nu är det bara bromsar och drivlina kvar!
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-09-01 20:25 av anjoh_01.

20190901_201411.jpg

Av:
    cilo
    Tegnér byggd randoponny, på Columbus rör, lödda muffar, och S & S kopplingar. Son kontaktlös navdynamo . Det som saknas är väl bara egolapp på framskärmen.
    20190412_185545.jpg

Av:
    Peth
    cilo skrev:
    Tegnér byggd randoponny, på Columbus rör, lödda muffar, och S & S kopplingar. Son kontaktlös navdynamo . Det som saknas är väl bara egolapp på framskärmen.

Fin på bild, men ännu finare i verkligheten!

Av:
    MatsN
    cilo skrev:
    Det som saknas är väl bara egolapp på framskärmen.

Och den lilla väskan till pakethållaren fram.

bag.jpg

Av:
    Crocko
    cilo skrev:

Riktigt snygg, svårt avundsjuk på den kontaktlösa dymon som jag inte kan ha på kolgaffeln. Är den kromade struten bak, en lampa?

Av:
    MarcAd
    Smällde ihop pendlare inför hösten..
    Aug20019 034.jpg

Av:
    Appel
    mfo skrev:
    Känner igen färgtemat...

Åhhh... Törnbergs!!!

Av:
    Scaramanga
    Qball! Lätt och rapp. Körde alla leder i Idre med den. En utmaning för händer och axlar men roligt :)

Ber om ursäkt för dålig bild.

63BDF90E-5EE2-4BE4-AE57-EAAC791D0930.jpeg

Av:
    EST
    Lite nytt om Sick

https://singletrackworld.com

Av:
    Murdock
    Crocko skrev:
    cilo skrev:

Riktigt snygg, svårt avundsjuk på den kontaktlösa dymon som jag inte kan ha på kolgaffeln. Är den kromade struten bak, en lampa?
    Ser ut att vara en
    https://www.renehersecycles.com

Sjukt fin cykel f ö. Mkt nära min drömhoj den dagen jag fått 100% koll på geo jag vill ha.

Av:
    viggen
    Det går att få dit fästen för SON:s kontaktlösa dyno-nav bara en vill och är lite småhändig av sig. Men det blir helt i DIY:anda och kanske inte M.A.P, Rene Herse eller Tegnér-snyggt. Klippte själv ett färdigbyggt DT-hjul med SON SL nav från CRC i våras när dom blåste ut deras XR331 för under tusenlappen.
    Sen får du:
    1. Köpa själva kontaktplattan med kabel + isoleringsdistansen i plast.
    2. Fila ner insidan av höger drop out.
    3. Limma/epoxya dit allt i rätt ordning. Kapa av benen på isoleringsdistansen och kontaktplattan först (om den är för liten för att borra hål rakt igenom).
    4. Varde ljus!

Av:
    Jonatan F
    MarcAd skrev:
    Smällde ihop pendlare inför hösten..

Stiligt! Vad är det för styre?

Av:
    MarcAd
    Uppocnervänt från en herrcykel, Ergotec (vet ej modell dock)

Av:
    cilo
    Crocko skrev:
    cilo skrev:

jupp, lampa från René Herse

Av:
    Bengt-re
    viggen skrev:
    Det går att få dit fästen för SON:s kontaktlösa dyno-nav bara en vill och är lite småhändig av sig. Men det blir helt i DIY:anda och kanske inte M.A.P, Rene Herse eller Tegnér-snyggt. Klippte själv ett färdigbyggt DT-hjul med SON SL nav från CRC i våras när dom blåste ut deras XR331 för under tusenlappen.
    Sen får du:
    1. Köpa själva kontaktplattan med kabel + isoleringsdistansen i plast.
    2. Fila ner insidan av höger drop out.
    3. Limma/epoxya dit allt i rätt ordning. Kapa av benen på isoleringsdistansen och kontaktplattan först (om den är för liten för att borra hål rakt igenom).
    4. Varde ljus!

Tjusigt finmeck! Nästan finmeck.

"För en generation sedan behövde människan vila efter avslutad arbetsdag. Idag behöver de motion."

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in