• Re: Visa era fulkineser i carbon

Av:
    kroem
    Farsan skrev:
    Ram som jag köpte av en tävlingscyklist. Ska vara en kopia men har ingen aning om märke. Blev ett trevligt bygge. Lite drygt 7kg komplett.
    Ska säljas nu då den bara hänger på väggen och blir dammig.
    H Christer
    SER ju snabb ut iaf!

Av:
    Farsan
    Haha, jo tack! Snabb är den allt, lite overkill för mig med min usla nivå som lvg-cyklist. Men den var ju inte mening med heller från början, jag skulle bara köpa bättre hjul till frugans racer. Den uppgraderingen spårade ur rejält.
    Men sen vi flyttade till Åre så blir den bara stående, det är ju lite annan cykling som lockar mer här.
    Men jag har ingen aning vad jag ska sälja den för då det är ett bygge av lösa delar?
    Jag får nog ta hjälp av happy innan jag lägger ut den på K/S så det inte blir helt åt skogen.
    H C

Av:
    kroem
    Farsan skrev:
    Haha, jo tack! Snabb är den allt, lite overkill för mig med min usla nivå som lvg-cyklist. Men den var ju inte mening med heller från början, jag skulle bara köpa bättre hjul till frugans racer. Den uppgraderingen spårade ur rejält.
    Men sen vi flyttade till Åre så blir den bara stående, det är ju lite annan cykling som lockar mer här.
    Men jag har ingen aning vad jag ska sälja den för då det är ett bygge av lösa delar?
    Jag får nog ta hjälp av happy innan jag lägger ut den på K/S så det inte blir helt åt skogen.
    H C
    Ja du... tycker personligen att det är lite vanskligt att sälja "kopior" men sålänge köparen vet vad den ger sig in på så är det väl fritt fram :)

Av:
    RE
    Det är inte tillåtet att sälja piratkopior varken på Happys K&S eller på Blocket. Enligt Happy är det till och med olagligt.

Av:
    pbeijer
    RE skrev:
    Det är inte tillåtet att sälja piratkopior varken på Happys K&S eller på Blocket. Enligt Happy är det till och med olagligt.
    Inte enbart enligt Happy utan även enligt lagen.

https://www.tullverket.se

Av:
    LucasNilsson
    RE skrev:

https://www.tullverket.se

Vet att någon som sålde fällkniven-kopior åkte dit rätt bra för något år sen.

Av:
    NickPick
    Kinaramar i all ära, men det blir väl lite löjligt att kalla den något annat. Är det en hoshu, alibike eller vad det nu är så kan man väl skippa loggan... Eller kalla den något roligare som kanske w-sorks eller annat roligt 😁 man har ju chansen.

Av:
    Farsan
    Stolt ägare av en riktig kines, ingen fulkineskopia byggd i Indien tex.0FA5E44E-D65F-41D1-839E-35BC1B9798E6.jpeg
    Tanken var aldrig att lura någon utan tala om att det är en kopia.
    Okunskap från min sida, den kommer inte att säljas. Hustrun som håller på med VR och sånt tok får ta den. Så säljer vi hennes cykel, en ÄKTA Bianchi.
    Fridens å ha de Christer

Av:
    saarela
    Byggd på delar från en Scale 930 och ram från lightcarbon LCFS911 storlek L.

Landade på 11.4kg då med tunga budget hjul :)
    IMG_1912.JPG

Av:
    kroem
    E4C492A3-4BA5-4C54-B251-0943BF58D7A1.jpeg
    Min grävel växer fram. Sakta.

Ram från Velobuild.

Av:
    Nosvatten
    saarela skrev:
    Byggd på delar från en Scale 930 och ram från lightcarbon LCFS911 storlek L.

Landade på 11.4kg då med tunga budget hjul :)

🤢

Av:
    lukas_holm
    kroem skrev:

Ram från Velobuild.

Snygg ram! Vad heter modellen? Är det fästen för ramväska som man ser på övre ramröret?

Av:
    Cykelmarodören
    Snälla skriv maxpris och var ni köpte också!

Av:
    marr
    Cykelmarodören skrev:
    Snälla skriv maxpris och var ni köpte också!

Maxpris?

Av:
    MarcusS
    kroem skrev:

Ram från Velobuild.

Det ser ut att vara en likadan ram som min. Har kört den på både 700c och 650b-hjul. Fick in 2.2" Speed Kink 27.5, men då är det inte mycket utrymme kvar.

Capture.JPG
    20190821_082527.jpg

Av:
    kroem
    lukas_holm skrev:
    Snygg ram! Vad heter modellen? Är det fästen för ramväska som man ser på övre ramröret?

Modellen heter GF-001, men den finns även som Tidace, heter då FM-CX072 (tror det är samma, i princip iaf).

Är fästen iaf - Kan säker sätta väska där, ingen aning :D

MarcusS skrev:
    Yes, verkar vara samma! Nöjd? Har du provat "max" på 700c?

Just nu håller jag på att brottas med luftning av SRAM... det är lite av ett krig. Just nu verkar det som att reservoir/bladdern inte är tät.

Av:
    MarcusS
    kroem skrev:
    lukas_holm skrev:

Modellen heter GF-001, men den finns även som Tidace, heter då FM-CX072 (tror det är samma, i princip iaf).

Är fästen iaf - Kan säker sätta väska där, ingen aning :D

MarcusS skrev:
    Yes, verkar vara samma! Nöjd? Har du provat "max" på 700c?

Just nu håller jag på att brottas med luftning av SRAM... det är lite av ett krig. Just nu verkar det som att reservoir/bladdern inte är tät.

Ja, min hette Tidace FM-CX07 när jag beställde den. Den har fungerat alldeles utmärkt. Med 700 har jag bara kört 32mm och då finns det mycket utrymme kvar. Med 650b känns den klart livligare.

Kolla skruvarna som växelörat sitter fast med. De behöver få Loctite på sig, annars gängar de upp och bakhjulet börjar glappa.

Av:
    kroem
    MarcusS skrev:
    Ja, min hette Tidace FM-CX07 när jag beställde den. Den har fungerat alldeles utmärkt. Med 700 har jag bara kört 32mm och då finns det mycket utrymme kvar. Med 650b känns den klart livligare.

Kolla skruvarna som växelörat sitter fast med. De behöver få Loctite på sig, annars gängar de upp och bakhjulet börjar glappa.
    Ska kolla in det, tack!

Av:
    Fredrik S
    Finns det temporamar för halvdvärgar i Kina?

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in