• Re: Visa era fulkineser i carbon

Av:
    Jensen
    robbobhob skrev:
    Jaha. Hur klarar sig ren kolfiber mot solljus/ uv strålning i längden?

tror nog att den är klarlackad. Många tillverkare målar ju svart över skarver eller lägger på ett skönhetslager, alltså ett som inte har så mycket mer funktion än att det ska se bra ut.

===I Speed kills, but you get there faster I===

Av:
    Henrik83
    Nån som har tips på nån vettig CX-ram för skivor?

Av:
    Tubbeg
    HongFu FM169

Ultegra di2 grupp med Rotor 3D+ inpower.
    Hjul från Bladex (www.bladexcycle.com)
    IMG_20180211_161533.jpg
    IMG_20180211_161705.jpg

Av:
    robbobhob
    Så var fulkinesen klar och provcyklad, dock bara asfalt än så länge.

Ram från Tantan
    Gx eagle drivlina
    Fox dämpare fram och bak med scott twinlock
    Sram Level t bromsar
    Dt350 nav med crest fälgar
    3t stam och styre
    Stolpe och sadel i kina- karbon
    2329F499-5932-46EF-98C6-A56FCCF7315D.jpeg

Av:
    robbobhob
    775EC8ED-F427-4AA1-8827-3E6D0D14A8FB.jpegCC9785D5-3509-4195-8561-69D28833B649.jpeg

Av:
    cola
    Ser riktigt snabb ut!

Av:
    King_Lake
    Och snygg!:)

Av:
    Jensen
    Cool. Men det där måste bara en av de märkligare dragningarna till låsning av dämpare jag sett.

Av:
    robbobhob
    Kan hålla med. Beställde faktiskt till hål för dragning av kabeln via nedre ramröret men det var för tight vid dämparinfästningen så det funkade inte.

Av:
    Jensen
    robbobhob skrev:
    Kan hålla med. Beställde faktiskt till hål för dragning av kabeln via nedre ramröret men det var för tight vid dämparinfästningen så det funkade inte.

De hade ju kunnat plocks ut den strax under flaskstället. Alltså det funkar ju. Undrar vara vad de tänkte. Eller om den som tog hålet inte visste att de flyttat dämparen :-) märkligt på en i övrigt fin ram

Av:
    NickPick
    Jag tycker mig känna igen ramen! :D
    Snygg.

Av:
    K
    robbobhob skrev:
    Så var fulkinesen klar och provcyklad, dock bara asfalt än så länge.

Ram från Tantan
    Gx eagle drivlina
    Fox dämpare fram och bak med scott twinlock
    Sram Level t bromsar
    Dt350 nav med crest fälgar
    3t stam och styre
    Stolpe och sadel i kina- karbon

Riktigt fin!

Får man fråga vad kalaset landade på totalt??

Tack på förhand

Av:
    mir
    Min kines
    B12AD96A-152F-48FE-96DB-40378911E0CE.jpeg

Av:
    flight
    Nu när 26” MTB i princip exploderar när man cyklar på dom borde det finnas ramar över i ladorna. Är det någon här som har en lite storlek över?

Av:
    robbobhob
    Ca 25 000kr. Men då är gaffel och dämpare begagnat. Bromsarna köpte jag även de begagnat men dom var avplockade från en ny cykel.

Av:
    lukas_holm
    Är det någon som har köpt något från Kina i närtid? Hur fungerar det med tull och moms? Vad ska man räkna med för procentsatser?

Jag funderar nämligen på att bygga mig en modern racer med skivbromsar och högprofilhjul. Jag tänker mig en Dengfu R10 ram och Yishun hjul med 55 mm djupa asymmetriska fälgar, ASD55C-TLR-DISC. Vad tror ni om det?

Av:
    Eddy
    lukas_holm skrev:
    Är det någon som har köpt något från Kina i närtid? Hur fungerar det med tull och moms? Vad ska man räkna med för procentsatser?

Jag funderar nämligen på att bygga mig en modern racer med skivbromsar och högprofilhjul. Jag tänker mig en Dengfu R10 ram och Yishun hjul med 55 mm djupa asymmetriska fälgar, ASD55C-TLR-DISC. Vad tror ni om det?

Maila de du har tänkt att beställa från, de kan mycket troligt ha nått "taxfree" shipping alternativ, de går oftast via Nederländerna.

//F

Av:
    HåkanC
    lukas_holm skrev:

Så här står det på Yishuns sida
    "We can ship these rims from Germany to EU countries with free taxes and free shipping service, pls contact us for more details."
    Från: http://www.yishunbike.com
    Men fälgarna ser intressanta ut, återkom gärna här med mer detaljer om dem när du har använt dem ett tag.

/Håkan

Av:
    Manofmanymissions
    lukas_holm skrev:

Jag har köpt två ramar i år. En kom för en månad sen ungefär. Ingen tull eller moms.
    9587CEBF-F00E-4A4C-8FEB-4F8624282B65.jpeg

Av:
    King_Lake
    Jäkla vad snygg !

Av:
    Gretschified
    Fulkineser i carbon? Jag kunde inte låta bli...
    china-to-shut-down-2000-coal-mines-this-year.jpg

Av:
    cykloton
    Tjenare, har blivit lite intresserad i fulkines-Hardtail eftersom då kan man få det så extremt prisvärt, alternativt beställa från allebike som också är prisvärt, nackdelen jag ser med det är att deras 29” Hardtail inte har boost, och om man beställer från ex yishun så kan man få den med boost och troligtvis billigare, plus att man då kan köpa ett par kolhjul på samma gång. Så jag undrar vad ni har för erfarenheter med yishun som märke och om man vågar köpa ram och hjul därifrån (håller det för att tävla på?, väger 55kg och kör xc och grus) eller är det bättre att köpa typ en allebike då det är nära om man ska reklamera eller liknande? Mvh Anton

Av:
    Elkie
    Sjukskrivningen är över, och alla prylar jag råkade shoppa i ren tristess är ihopsatta, och det blev dags för en provrunda på min DengFu. En försiktig tur, då jag vill ha min opererade mage intakt, men tillräckligt mycket rötter för att få känna på hur den beter sig. Supernöjd!

DSC_1381.JPG

Av:
    stefank
    Bestämde mig för att uppgradera mitt vinter/regnpendlar bojsänke på 12kg till något roligare.
    Ram och hjul från velobuild.com, allt annat förutom sadelstolpe och styrstam plockat från gamla cykeln.
    Vikt på det klara ekipaget vart 8.5 kg, inte illa med tanke på att i stort sett alla komponenter är budget.

Före och efter bilder:
    IMG_20180808_211050.jpg
    IMG_20180813_053840.jpg

Av:
    emmer
    Vägde gamla ramen fem kilo? Det måste ha varit massivt stål i den :-)

—————
    Äh, nu har jag lackat ur på alla idioter...

Av:
    Örjan Lax
    emmer skrev:
    Du glömde några saker i din kalkyl.

Av:
    stefank
    Örjan Lax skrev:
    emmer skrev:

Som hjulen t.ex. Och 12kg minus 8.5kg är 3.5kg ;)

Men, gamla ramen var aluminium, redigt tjock sådan dock.

Av:
    emmer
    stefank skrev:
    Örjan Lax skrev:
    emmer skrev:

Som hjulen t.ex. Och 12kg minus 8.5kg är 3.5kg ;)

Men, gamla ramen var aluminium, redigt tjock sådan dock.
    Missade hjulen :-) men visst måste din ram väga något?

—————

Av:
    saarela
    Sjukt snygg!
    Vilken ram är det?

Av:
    stefank
    emmer skrev:

Sant, jag gjorde också en räknegroda där.

saarela skrev:
    Sjukt snygg!
    Vilken ram är det?

Den här: http://www.velobuild.com
    Hjulen är de här: http://www.velobuild.com

Av:
    miklax
    robbobhob skrev:
    Ca 25 000kr. Men då är gaffel och dämpare begagnat. Bromsarna köpte jag även de begagnat men dom var avplockade från en ny cykel.

Manofmanymissions skrev:
    Jag har köpt två ramar i år. En kom för en månad sen ungefär. Ingen tull eller moms.

Vad tycker ni om era fs029:or? Tänkte plocka ihop något till nästa år och funderar på fs029 eller m06.

Av:
    landen
    Någon som vet vilken fulkines det är Allebike numera sätter sina klistermärken på?

Av:
    barbaresco
    stefank skrev:
    emmer skrev:

Sant, jag gjorde också en räknegroda där.

saarela skrev:
    Sjukt snygg!
    Vilken ram är det?

Den här: http://www.velobuild.com
    Hjulen är de här: http://www.velobuild.com

Ser fint ut - har ramen hål för skärmar både fram och bak?

Av:
    miklax
    landen skrev:
    Någon som vet vilken fulkines det är Allebike numera sätter sina klistermärken på?
    Tycker att det ser ut som en moddad m06. Inte riktigt samma geometri dock.

Av:
    stefank
    barbaresco skrev:
    Ser fint ut - har ramen hål för skärmar både fram och bak?

Ja, en av anledningarna till att jag valde just den här ramen eftersom största ändamålet för cykeln är regn och vintercykling.

Av:
    cykloton
    landen skrev:
    Undrar samma, men kommer vänta med att köpa alle till i vår eftersom de ska börja med ny ht ram då med modern geo och boost (frågade).

Av:
    Jeppe_E
    miklax skrev:
    landen skrev:

Finns ju vääääldigt många katalogramar som påminner om varandra. Rent generellt, så ryms Happyiters omvärldsbild av Kinaramar i en ganska liten låda :)

Man kan inte använda sig av media om man vill förstå världen. - Hans Rosling

Av:
    miklax
    Jeppe_E skrev:
    miklax skrev:
    landen skrev:

Finns ju vääääldigt många katalogramar som påminner om varandra. Rent generellt, så ryms Happyiters omvärldsbild av Kinaramar i en ganska liten låda :)
    :)
    Jag är helt säker på att du har rätt.
    Det är ganska svårt att se vad som finns förutom från de kända leverantörerna, Ali och chinertown.
    Var hittar man dylik info? Är det kinesiska som gäller?

Av:
    Jeppe_E
    miklax skrev:
    Jeppe_E skrev:
    miklax skrev:
    landen skrev:

Det är ganska svårt att se vad som finns förutom från de kända leverantörerna, Ali och chinertown.

Ali? Som i Aliexpress/alibaba? Det är ju kinesiska ebay. Så de är inte leverantörer.

Man kan inte använda sig av media om man vill förstå världen. - Hans Rosling

Av:
    mickef
    miklax skrev:
    robbobhob skrev:

Manofmanymissions skrev:

Vad tycker ni om era fs029:or? Tänkte plocka ihop något till nästa år och funderar på fs029 eller m06.

Har en M06:a (medium) som jag är väldigt nöjd med!
    Den har bitvis fått utstå relativt stökig körning bitvis, men fungerar (peppar peppar) bra på alla sätt.

Av:
    landen
    Jeppe_E skrev:
    miklax skrev:
    Jeppe_E skrev:
    miklax skrev:
    landen skrev:

Ali? Som i Aliexpress/alibaba? Det är ju kinesiska ebay. Så de är inte leverantörer.

Finns väl ganska många officiella stores på Aliexpress? Stora märken inom allt möjligt använder plattformen för att sälja direkt till kunder.

Av:
    AaRoN
    Cresent kör vänt hongfu tror jag. Och undra om inte allebike gör det med.

Jag har een Dengfu. Är väldigt nöjd med den. Min cykelreparatör har byggt flera cyklar på Dengfuramar. De har bra hjul med.

De har nyligen börjat sälja hjul med kolfiberekrar.

Evo2max bygger sin tempo på Dengfuram.

Och Patrik Ericsson cyklar på incentive, samma ram.
    https://www.instagram.com

Min cykel hittar man högre upp i tråden eller på @marcusaronsson1 på Instagram

Av:
    Henrik83
    Tog en sväng på Aliexpress igår & kolla Scott Spark kopiorna. Prismässigt en hit för att få ihop en billig & vettig vintercykel.

Verkar finnas två modeller.. Antingen med Boost & då med 69 grader (wtf?) HA. Alternativt 12x142 & då med 66-ish HA.

- Nån som hittat den flacka modellen med 12x148?
    - Skulle vilja ha 120mm fjädringsväg istället för de 100 som verkar va standard. Är det bara smälla på en dämpare med längre slag än de 165x38 som kineserna föreslår? Har ingen koll på om något annat skiljer Spark/Spark RC åt & sitter utomlands med världens sämsta Internet.
    - Ni som köpt den flacka 12x142-modellen, funkar det med en Trunniondämpare?

Av:
    NickPick
    En mattsvart fulkines, är det verkligen så lockande? Blir ju ett jäkla grinande så fort det ska betalas tull osv ändå.

Men det är klart, vissa handlar kläder på IcaMaxi och andra i en klädbutik. Tydligen ska den nya allebiken ha egen form som dom har köpt typ.

Av:
    emmer
    NickPick skrev:
    Tydligen ska den nya allebiken ha egen form som dom har köpt typ.
    Jo, det finns ju det att välja på. Open frame enligt generisk spec, open frame med egen spec eller closed frame med egen spec.
    (Verkar som fler och fler tröttnar på "nattskiftet" - senaste jag läste var Rodi som plockat hem tillverkningen av kolfiberfälgar till Portugal.)

—————

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in