Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Trengil skrev:
Raggamuffin skrev:
Låter som lagerspänningen har släppt och gängat ut sig lite. Det behövs inte mycket vid axeln för att bli mycket ute vid däcket.
Eftersom detta är tråden för dumma frågor. Innebär släppt lagerspänning att navet lika gärna kan kasseras och bytas eller är detta en enkel sak att åtgärda?
Enkel sak att åtgärda, oftast. Med två tunna fasta nycklar, en på vardera sida, skruvar man helt enkelt ihop axeln. Lagom mycket, lite som att spänna ett styrlager. Har du inga nycklar för ändamålet kan det funka med något slags tång och något som gör att det inte repar, men det blir lite mer fulmeck. Då kanske det är bättre att ta hjulet till LBS så fixar dom det på 1 minut.
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Trengil skrev:
Raggamuffin skrev:
Låter som lagerspänningen har släppt och gängat ut sig lite. Det behövs inte mycket vid axeln för att bli mycket ute vid däcket.
Eftersom detta är tråden för dumma frågor. Innebär släppt lagerspänning att navet lika gärna kan kasseras och bytas eller är detta en enkel sak att åtgärda?
Om det är cone-and-cup lager är det lätt åtgärdat. Kolla vad du har, det finns gott om instruktionsvideor på nätet, ParkTools hemsida är förträfflig. Är det maskinlager kan det vara krångligare.
-------------------------------------------------------------
Långsam på korta sträckor!
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Pfaff skrev:
Trengil skrev:
Raggamuffin skrev:
Låter som lagerspänningen har släppt och gängat ut sig lite. Det behövs inte mycket vid axeln för att bli mycket ute vid däcket.
Eftersom detta är tråden för dumma frågor. Innebär släppt lagerspänning att navet lika gärna kan kasseras och bytas eller är detta en enkel sak att åtgärda?
Om det är cone-and-cup lager är det lätt åtgärdat. Kolla vad du har, det finns gott om instruktionsvideor på nätet, ParkTools hemsida är förträfflig. Är det maskinlager kan det vara krångligare.
Eller ännu enklare. Bara spänna till för hand och låsa med en liten insexa.
Lite närbilder eller sprängskiss hjälper.
// Muffin
____________________________________________
Codex Astartes be damned.
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Hur får man sina hjul att låta sådär fräsigt som vissa hojar gör?
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Menar du coolfiber-whooshwhoosh eller högt frihjulsljud?Allroad skrev:
Hur får man sina hjul att låta sådär fräsigt som vissa hojar gör?
Innehåll: åsikter.
Inlägget kan innehålla spår av fakta.
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Rattnalle skrev:
Menar du coolfiber-whooshwhoosh eller högt frihjulsljud?Allroad skrev:
Hur får man sina hjul att låta sådär fräsigt som vissa hojar gör?
Nog frihjul jag tänker på när det knattar som när man hade spelkort tejpade mot ekrarna.
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Annat nav och trampa mindre?Allroad skrev:
Rattnalle skrev:
Menar du coolfiber-whooshwhoosh eller högt frihjulsljud?Allroad skrev:
Hur får man sina hjul att låta sådär fräsigt som vissa hojar gör?
Nog frihjul jag tänker på när det knattar som när man hade spelkort tejpade mot ekrarna.
Slö, slapp och allmänt likgiltig.
Vissa kan anse mig vara en smula retfull också.
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Gaah, bakhjulet på min pendlarcykel har gett upp!
Behöver ett nytt hjul, lät LBS ekra om det höll någon månad nu åker eker efter eker igen. Frågan är vilket som passar, behöver bara vara ett enkelt och vikten är inte så noga...
Förstår dock inte vilket hjultyp som passar min cykel?
29tum,qr men vad mer måste jag kika på? Ge gärna ett förslag! =)
Det som sitter där: https://www.cykellagret.se
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Finns det alternativ till bashguard för moderna vevar till ramar som saknar iscg-fästen? Som inte innebär att man behöver köpa allt för udda grejer helst.
Innehåll: åsikter.
Inlägget kan innehålla spår av fakta.
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Rattnalle skrev:
Finns det alternativ till bashguard för moderna vevar till ramar som saknar iscg-fästen? Som inte innebär att man behöver köpa allt för udda grejer helst.
Beror väl helt på vilken vev skulle jag säga..
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Det är obestämt. Mest nyfiken på om det finns rimliga alternativ om taco inte är ett. Den klassiska 104 bcd bashguarden jag kör nu verkar ju ha gått ur tiden om man ska ha boost. Det är inte aktuellt med något jätteudda, ju mer mainstream desto bättre.marr skrev:
Rattnalle skrev:
Finns det alternativ till bashguard för moderna vevar till ramar som saknar iscg-fästen? Som inte innebär att man behöver köpa allt för udda grejer helst.
Beror väl helt på vilken vev skulle jag säga..
Innehåll: åsikter.
Inlägget kan innehålla spår av fakta.
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Rattnalle skrev:
Det är obestämt. Mest nyfiken på om det finns rimliga alternativ om taco inte är ett. Den klassiska 104 bcd bashguarden jag kör nu verkar ju ha gått ur tiden om man ska ha boost. Det är inte aktuellt med något jätteudda, ju mer mainstream desto bättre.marr skrev:
Rattnalle skrev:
Finns det alternativ till bashguard för moderna vevar till ramar som saknar iscg-fästen? Som inte innebär att man behöver köpa allt för udda grejer helst.
Beror väl helt på vilken vev skulle jag säga..
Knepigt säger jag då tyvärr... Hope går ju att lappa ihop, men de brukar inte locka dig.
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Nej inte alls faktiskt. Men skulle det vara enda sättet att få bash rimligt enkelt får jag överväga det om det blir en sån. Utan känns inte rimligt.marr skrev:
Rattnalle skrev:
Det är obestämt. Mest nyfiken på om det finns rimliga alternativ om taco inte är ett. Den klassiska 104 bcd bashguarden jag kör nu verkar ju ha gått ur tiden om man ska ha boost. Det är inte aktuellt med något jätteudda, ju mer mainstream desto bättre.marr skrev:
Rattnalle skrev:
Finns det alternativ till bashguard för moderna vevar till ramar som saknar iscg-fästen? Som inte innebär att man behöver köpa allt för udda grejer helst.
Beror väl helt på vilken vev skulle jag säga..
Knepigt säger jag då tyvärr... Hope går ju att lappa ihop, men de brukar inte locka dig.
Innehåll: åsikter.
Inlägget kan innehålla spår av fakta.
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Rattnalle skrev:
Nej inte alls faktiskt. Men skulle det vara enda sättet att få bash rimligt enkelt får jag överväga det om det blir en sån. Utan känns inte rimligt.marr skrev:
Rattnalle skrev:
Det är obestämt. Mest nyfiken på om det finns rimliga alternativ om taco inte är ett. Den klassiska 104 bcd bashguarden jag kör nu verkar ju ha gått ur tiden om man ska ha boost. Det är inte aktuellt med något jätteudda, ju mer mainstream desto bättre.marr skrev:
Rattnalle skrev:
Finns det alternativ till bashguard för moderna vevar till ramar som saknar iscg-fästen? Som inte innebär att man behöver köpa allt för udda grejer helst.
Beror väl helt på vilken vev skulle jag säga..
Knepigt säger jag då tyvärr... Hope går ju att lappa ihop, men de brukar inte locka dig.
De kan köpas med spider för boost, 104mm. Som man kan basha oldschool. Det är bara spider eller drev som avgör boost eller ikke. Nya evo är klart trevligare att montera än gamla iallafall.
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Ingen som gör spindlar för bash till shimanos eller srams vevar?
Innehåll: åsikter.
Inlägget kan innehålla spår av fakta.
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Rattnalle skrev:
Ingen som gör spindlar för bash till shimanos eller srams vevar?
Letat runt lite, inte hittat något än. Wolftooth verkar ha någon variant för sram directmount. Där man köper deras (wolftooths) klinga som har hål för deras egna bash. Inte helt klok på hur det fungerar.
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Googla kan jag göra själv :-)marr skrev:
Rattnalle skrev:
Ingen som gör spindlar för bash till shimanos eller srams vevar?
Letat runt lite, inte hittat något än. Wolftooth verkar ha någon variant för sram directmount. Där man köper deras (wolftooths) klinga som har hål för deras egna bash. Inte helt klok på hur det fungerar.
Men ibland får man klockrena svar som "ja den där" eller "den här finns men den suger"
Innehåll: åsikter.
Inlägget kan innehålla spår av fakta.
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Rattnalle skrev:
Googla kan jag göra själv :-)marr skrev:
Rattnalle skrev:
Ingen som gör spindlar för bash till shimanos eller srams vevar?
Letat runt lite, inte hittat något än. Wolftooth verkar ha någon variant för sram directmount. Där man köper deras (wolftooths) klinga som har hål för deras egna bash. Inte helt klok på hur det fungerar.
Men ibland får man klockrena svar som "ja den där" eller "den här finns men den suger"
Det är ett intressant problem. Något tillverkarna helt verkar ha gått ifrån.
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
De flesta sätter ju iscg på ramen å andra sidan och då är det ju ett rätt måttligt problem.marr skrev:
Rattnalle skrev:
Googla kan jag göra själv :-)marr skrev:
Rattnalle skrev:
Ingen som gör spindlar för bash till shimanos eller srams vevar?
Letat runt lite, inte hittat något än. Wolftooth verkar ha någon variant för sram directmount. Där man köper deras (wolftooths) klinga som har hål för deras egna bash. Inte helt klok på hur det fungerar.
Men ibland får man klockrena svar som "ja den där" eller "den här finns men den suger"
Det är ett intressant problem. Något tillverkarna helt verkar ha gått ifrån.
Innehåll: åsikter.
Inlägget kan innehålla spår av fakta.
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Rattnalle skrev:
De flesta sätter ju iscg på ramen å andra sidan och då är det ju ett rätt måttligt problem.marr skrev:
Rattnalle skrev:
Googla kan jag göra själv :-)marr skrev:
Rattnalle skrev:
Ingen som gör spindlar för bash till shimanos eller srams vevar?
Letat runt lite, inte hittat något än. Wolftooth verkar ha någon variant för sram directmount. Där man köper deras (wolftooths) klinga som har hål för deras egna bash. Inte helt klok på hur det fungerar.
Men ibland får man klockrena svar som "ja den där" eller "den här finns men den suger"
Det är ett intressant problem. Något tillverkarna helt verkar ha gått ifrån.
Wts ser ju lite frän ut. Stål.
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
1500 spänn för klinga med bash. Saftigt. Men snyggt helt klart :-)marr skrev:
Rattnalle skrev:
De flesta sätter ju iscg på ramen å andra sidan och då är det ju ett rätt måttligt problem.marr skrev:
Rattnalle skrev:
Googla kan jag göra själv :-)marr skrev:
Rattnalle skrev:
Ingen som gör spindlar för bash till shimanos eller srams vevar?
Letat runt lite, inte hittat något än. Wolftooth verkar ha någon variant för sram directmount. Där man köper deras (wolftooths) klinga som har hål för deras egna bash. Inte helt klok på hur det fungerar.
Men ibland får man klockrena svar som "ja den där" eller "den här finns men den suger"
Det är ett intressant problem. Något tillverkarna helt verkar ha gått ifrån.
Wts ser ju lite frän ut. Stål.
Innehåll: åsikter.
Inlägget kan innehålla spår av fakta.
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Rattnalle skrev:
Finns det alternativ till bashguard för moderna vevar till ramar som saknar iscg-fästen? Som inte innebär att man behöver köpa allt för udda grejer helst.
Har den gängat vevlager kanske man skulle kunna sätta på ett fäste där likt Ibis Ripmo?
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Också ett klassiskt alternativ. Jag är lite tveksam till hållbarheten men å andra sidan har jag fått från att behöva bash varje tur till ett par gånger om året.AX3L skrev:
Rattnalle skrev:
Finns det alternativ till bashguard för moderna vevar till ramar som saknar iscg-fästen? Som inte innebär att man behöver köpa allt för udda grejer helst.
Har den gängat vevlager kanske man skulle kunna sätta på ett fäste där likt Ibis Ripmo?
Innehåll: åsikter.
Inlägget kan innehålla spår av fakta.
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Rattnalle skrev:
Ingen som gör spindlar för bash till shimanos eller srams vevar?
Har dålig koll på detta igentligen men inom trial tror jag det finns men för små drev gissar jag
Kanske något inom BMX kan passa, typ: https://www.kunstform.org
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Rattnalle skrev:
Också ett klassiskt alternativ. Jag är lite tveksam till hållbarheten men å andra sidan har jag fått från att behöva bash varje tur till ett par gånger om året.AX3L skrev:
Rattnalle skrev:
Finns det alternativ till bashguard för moderna vevar till ramar som saknar iscg-fästen? Som inte innebär att man behöver köpa allt för udda grejer helst.
Har den gängat vevlager kanske man skulle kunna sätta på ett fäste där likt Ibis Ripmo?
Jag skulle hellre slå upp kraften direkt i ramen via vevlagret än genom vevlagret upp i ramen som du får på versionerna som sitter på veven. Som dessutom har större hävstång från infästningen i och med att klingan är längre ifrån ramen. Men det är ju bara jag.
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Den stora kraften du lägger på är via pedalerna i den situationen. Dvs bash på veven ger minst belastning på ramen. Klämma mot vevlager borde så sett också vara hyggligt. Iscg-fästen så går mest kraft genom ramen. Givetvis förutsatt att man står upp över hinder där bashen blir aktuell. Det förutsätter jag att man gör.AX3L skrev:
Rattnalle skrev:
Också ett klassiskt alternativ. Jag är lite tveksam till hållbarheten men å andra sidan har jag fått från att behöva bash varje tur till ett par gånger om året.AX3L skrev:
Rattnalle skrev:
Finns det alternativ till bashguard för moderna vevar till ramar som saknar iscg-fästen? Som inte innebär att man behöver köpa allt för udda grejer helst.
Har den gängat vevlager kanske man skulle kunna sätta på ett fäste där likt Ibis Ripmo?
Jag skulle hellre slå upp kraften direkt i ramen via vevlagret än genom vevlagret upp i ramen som du får på versionerna som sitter på veven. Som dessutom har större hävstång från infästningen i och med att klingan är längre ifrån ramen. Men det är ju bara jag.
Oklart hur stor praktisk skillnad det är dock.
Innehåll: åsikter.
Inlägget kan innehålla spår av fakta.Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-09-24 20:11 av Rattnalle.
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
En ärlig fråga: Har jag missat nåt? Kategorier?
- s k i l j e l i n j e -
"Jag bara jobbar här..."
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Mini_me skrev:
En ärlig fråga: Har jag missat nåt? Kategorier?
Ja. Ja.
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Berk skrev:
Mini_me skrev:
En ärlig fråga: Har jag missat nåt? Kategorier?
Ja. Ja.
- s k i l j e l i n j e -
"Jag bara jobbar här..."
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Mini_me skrev:
Berk skrev:
Mini_me skrev:
En ärlig fråga: Har jag missat nåt? Kategorier?
Ja. Ja.
Indeed!
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
-------------------------------------------------------------
Långsam på korta sträckor!
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Vilken växel kör man med när cykeln står i en dum trainer (Tacx Vortex boost med justeringsreglage för motståndet)?
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
om man vill minimera ljud så kör man lilla klingan på fram och det som ger rakast möjliga kedjelinje bak.Leffe skrev:
Vilken växel kör man med när cykeln står i en dum trainer (Tacx Vortex boost med justeringsreglage för motståndet)?
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Hej,
Behöver köpa ett nytt bakhjul, ska sitta på pendlarcykel men blir inte klok på vad jag ska köpa gör något, någon som kan hjälpa mig hitta ett som passar?
Nav bak Shimano FH-RM 35 CL
Kedja KMC X10
Kassett eller ev. drev bak Shimano CS-HG6210 , 11-36 T
Ekrar 15 G, stainless, black
Fälgar Syncros XC-49 Disc, 32H, black
Är vad jag vet.
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Henrik_E skrev:
om man vill minimera ljud så kör man lilla klingan på fram och det som ger rakast möjliga kedjelinje bak.Leffe skrev:
Vilken växel kör man med när cykeln står i en dum trainer (Tacx Vortex boost med justeringsreglage för motståndet)?
Tack det funkade bra. Förstår nu varför man behöver en sån där tangatrosa på cykeln...
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Går i tankar att införskaffa en ny gaffel till min Occam, då jag vill ha något lite kralligare och mer stök-vänligt än den Recon som sitter på. Blir geometrin heltokig om jag går från 130mm slag till 150mm? Blir det någon konstig obalans av att uppgradera till 150mm fram och ha kvar 120mm bak?
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Obalans vet jag inte. Vinklarna ändrars så den kanske klättrar sämre typ. Goggla om nån annan gjort samma. Reach blir kortare också. Nöj dig med 140?
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Fortsätter på min gaffelfråga, nu med fokus på Pike. Vad jag kan avläsa på följande sidor så verkar Ultimate-versionen ha Charger 2.1 ( https://r2-bike.com ), och Select-versionen Charger 2 ( https://r2-bike.com ). Annars verkar det vara samma gaffel, eller? Är det i så fall värt €150 mer för Charger 2.1? Vad är skillnaden?
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Vad jag läst så är det stor skillnad mellan dom två så skulle gått på den nyare.
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Ett vettigt lås för 200-300kr (inte till ngn fincykel nej)...
Är det struntsamma bara det har SSF-symbolen?
Tex biltema? https://www.biltema.se
Eller vilka tror ni avskräcker buset mest? (jag bryr mig enetligen inte om ngn märkning, jag kommer aldrig få ut ngt på någon försäkring för den här cykeln)
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
pirx skrev:
Ett vettigt lås för 200-300kr (inte till ngn fincykel nej)...
Är det struntsamma bara det har SSF-symbolen?
Tex biltema? https://www.biltema.se
Eller vilka tror ni avskräcker buset mest? (jag bryr mig enetligen inte om ngn märkning, jag kommer aldrig få ut ngt på någon försäkring för den här cykeln)
Ingen tjuv bryr sig om nån märkning.
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Men försäkringen gör. Så Biltemas lås är ett kap på det sättet.marr skrev:
pirx skrev:
Ett vettigt lås för 200-300kr (inte till ngn fincykel nej)...
Är det struntsamma bara det har SSF-symbolen?
Tex biltema? https://www.biltema.se
Eller vilka tror ni avskräcker buset mest? (jag bryr mig enetligen inte om ngn märkning, jag kommer aldrig få ut ngt på någon försäkring för den här cykeln)
Ingen tjuv bryr sig om nån märkning.
Innehåll: åsikter.
Inlägget kan innehålla spår av fakta.
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
marr skrev:
pirx skrev:
Ett vettigt lås för 200-300kr (inte till ngn fincykel nej)...
Är det struntsamma bara det har SSF-symbolen?
Tex biltema? https://www.biltema.se
Eller vilka tror ni avskräcker buset mest? (jag bryr mig enetligen inte om ngn märkning, jag kommer aldrig få ut ngt på någon försäkring för den här cykeln)
Ingen tjuv bryr sig om nån märkning.
Nä det tror jag inte heller, men SSF är kanske en bra kvalitetssäkring ändå?
Jag skrev ju att jag heller inte bryr mig om ngn märkning.
Men om man nu ska ha ngt för 250kr, ska det vara bygel? Vajer? En sån där ledad variant?
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
pirx skrev:
marr skrev:
pirx skrev:
Ett vettigt lås för 200-300kr (inte till ngn fincykel nej)...
Är det struntsamma bara det har SSF-symbolen?
Tex biltema? https://www.biltema.se
Eller vilka tror ni avskräcker buset mest? (jag bryr mig enetligen inte om ngn märkning, jag kommer aldrig få ut ngt på någon försäkring för den här cykeln)
Ingen tjuv bryr sig om nån märkning.
Nä det tror jag inte heller, men SSF är kanske en bra kvalitetssäkring ändå?
Jag skrev ju att jag heller inte bryr mig om ngn märkning.
Men om man nu ska ha ngt för 250kr, ska det vara bygel? Vajer? En sån där ledad variant?
Efter att tillfälligt tappat bort nyckeln försökte vi klippa upp det ledade BT- låset med en enmeters Bahco bultsax.
Det blev ett rejält märke i tångens käftar.
Alla lås går att öppna med våld, frågan är vilka verktyg som används, vinkelslip tar allt oavsett pris, en del lås kan borras upp. Kylspray funkar på en del.
Men det är lättare eller svårare,
https://www.bikeradar.com
-------------------------------------------------------------
Långsam på korta sträckor!
-
Re: Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Pfaff skrev:
pirx skrev:
marr skrev:
pirx skrev:
Ett vettigt lås för 200-300kr (inte till ngn fincykel nej)...
Är det struntsamma bara det har SSF-symbolen?
Tex biltema? https://www.biltema.se
Eller vilka tror ni avskräcker buset mest? (jag bryr mig enetligen inte om ngn märkning, jag kommer aldrig få ut ngt på någon försäkring för den här cykeln)
Ingen tjuv bryr sig om nån märkning.
Nä det tror jag inte heller, men SSF är kanske en bra kvalitetssäkring ändå?
Jag skrev ju att jag heller inte bryr mig om ngn märkning.
Men om man nu ska ha ngt för 250kr, ska det vara bygel? Vajer? En sån där ledad variant?
Efter att tillfälligt tappat bort nyckeln försökte vi klippa upp det ledade BT- låset med en enmeters Bahco bultsax.
Det blev ett rejält märke i tångens käftar.
Alla lås går att öppna med våld, frågan är vilka verktyg som används, vinkelslip tar allt oavsett pris, en del lås kan borras upp. Kylspray funkar på en del.
Men det är lättare eller svårare,
https://www.bikeradar.com
Såhär tar man ett bordo-lås med bultsax: https://youtu.be
--
GotoVelo!
KÖP & SÄLJ
-
Cinelli spinachi KÖPES
Köpes i Stockholm -
Vittoria Corsa Graphene 25x700 nya
Säljes i Kronoberg -
Ramset MTB 29er titan + carbon
Säljes i Stockholm -
Endurohjul Industry Nine
Säljes i Stockholm -
Diverse SRAM, Syncros och Alligator delar
Säljes i Västernorrland