• Re: Hur är föret i GBG?

Av:
    Sambal Oelek
    Det är väldigt varierat. På många stigar mycket blankis. På de som inte är så mkt använda är det hård snö. Sedan är det de en del som är mitt emellan och riktigt bra. Var i Paradiset idag och där var ganska cykelbart även om det var bra spännande utan dubb ibland 😀

------------------------------------------------------------------
    MVH Sambal O. / Hammerhill Bikers

20180316_140108.jpg
    20180316_144312.jpg

Av:
    Jay
    Ola skrev:
    Någon som har varit runt Horsicka och mo Kållered, mycket is eller?

Körde runt Horsickan i eftermiddags, fint före, en del blankis speciellt på solsidan, förbi badplatsen, växlande med snöigt före där solen inte kommit åt och där det är mindre upptrampat.

Väldigt fint med dubbdäck, för oss som har, men funkar att köra utan, om en undviker blankisen eller bara rullar rakt över den...

/ J

Av:
    Gambler20
    Jag och min syster var i Änggården idag och hon tappade sin trådlösa remote-knapp till sin dropper.
    Vi letade en bra stund men gav upp.
    Så om någon hittar en dropper-remote från en Magura Vyron e-LECT så får ni gärna höra av er!
    Någon form av ersättning får hon skramla fram.

Inom området på kartan tror vi att den ligger.

Kan även bekräfta blankis på många ställen :(
    magura.png

Av:
    D i U
    Gambler

Inte sett remoten men hur var snö/isläget på den sidan berget idag? Väldigt begränsat med snöfria stigar i änden Eklanda i eftermiddags iallafall.

Av:
    Ola
    Änggården idag: gillar man isiga stigar är det paradis.

Av:
    Gambler20
    D i U skrev:
    Gambler

Inte sett remoten men hur var snö/isläget på den sidan berget idag? Väldigt begränsat med snöfria stigar i änden Eklanda i eftermiddags iallafall.

Väldigt halt. Några partier om 10-20 meter gick att köra helt ok. Men jag väntar tills det har töat/smällt ordentligt.

Av:
    Sambal Oelek
    Vättlefjäll var riktigt bra

20180317_121952.jpg

Av:
    D i U
    Gambler20 skrev:
    D i U skrev:
    Gambler

Väldigt halt. Några partier om 10-20 meter gick att köra helt ok. Men jag väntar tills det har töat/smällt ordentligt.

Då missade jag inget. Jag satsade istället på stigar jag aldrig kört tidigare såsom dubbel branten, overwatch mfl.

Av:
    D i U
    Sambal Oelek skrev:

I mina ögon ironi :P.

Av:
    Sambal Oelek
    D i U skrev:
    Sambal Oelek skrev:

I mina ögon ironi :P.
    det gick att cykla på överallt, det är hårdpackad snö där det är upptrampat, vissa ställen var det isigt. Men bra mycket bättre än andra ställen jag varit på i veckan, delsjön, paradiset. Med tanke på omständigheterna blir det inte så mycket bättre!

/edit: glömde att säga att det går dessutom att cykla på i stort sett varenda sjö med lite sunt förnuft (sällsynt med öppna partier, en kanal var lite öppen, en annan kanal dock helt ok). Väldigt ballt!

Önskade nästan att man skulle slippa det här lappmöget snart men synd att klaga. Har ju inte haft såhär redig vinter på bra länge! :)

Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-03-17 22:19 av Sambal Oelek.

Av:
    kolan
    Jävlar vilken fet is det är i en backe på "Golfbanestigen". Den kommer väl ligga kvar till nästa vinter ;D
    IMG_1457.JPG
    IMG_1458.JPG

Av:
    Orwar
    Där försökte jag komma upp i förrgår. Gick sådär.

Av:
    D i U
    Var iväg å kollade läget i Hisingsparken i eftermiddags, massa snö å is där också. Hittade en ny stig dessutom så hoppas på kraftig snösmältning i veckan och att cykeln blir lagad så snart som möjligt.

Av:
    HouseOfBikes
    Hisingsparken och skogsslingorna ner mot biskopsgården är snö och is.
    Bambi på is med odobbade löparskor.
    Änggården mycket mycket värre dock

Av:
    D i U
    HouseOfBikes skrev:
    Hisingsparken och skogsslingorna ner mot biskopsgården är snö och is.
    Bambi på is med odobbade löparskor.
    Änggården mycket mycket värre dock

Finns de bra slingor ner mot biskop också? Eller var menar du?

Av:
    kolan
    Lite blandade bilder på dagens före, golfbanestigen, kåsjörundan, vildmarksleden. Ett tunt lager nysnö har tillkommit.
    IMG_1461.JPG
    IMG_1462.JPG
    IMG_1466.JPG
    IMG_1468.JPG

Av:
    Sambal Oelek
    japp, imorse testade jag cykla på det här nya spännande underlaget. Det gick rätt bra om man tog det lite försiktigt, isen under och med den här snön på. Men det var hyffsat grepp skulle jag säga. Idag är det nog bra, men senare i veckan ska det ju bli varmare och t om regna (ikväll?). Ombytligt detta väder.

/edit: nu med skidföre i Bollebygd också:

Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-03-21 07:13 av Sambal Oelek.

Av:
    zinkpasta
    Grümt att folk rapporterar här i tråden, men hade varit äääännu bättre om man även rapporterade via Trailforks. Finns även som app.

Av:
    Raggamuffin
    Känns inte så lovande inför ESS, är det ens barmark då tro?

// Muffin

Av:
    Sambal Oelek
    Nu har det snöat 3cm, känns som denna vinter aldrig kommer ta slut :)

Kommer nog dröja ett tag innan stigarna blir bra :(

Av:
    Eric W
    Edit: Inte rätt forumstråd. -

/Eric
    Redigerad 2 gång(er). Senaste ändring 2018-03-22 10:54 av Eric W.

Av:
    JTF
    -

Raderat pga föregående raderade det jag kommenterade.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-03-22 10:53 av JTF.

Av:
    stenmark
    Läget i Hisingsparken ser inte helt hopplöst ut. Tog en genväg genom parken med pendlaren idag. Alla sydsidor är snöfria. Väst,öst och partier med mycket skugga har en del is och snö fläckar.
    Bara nordsidor som är hopplöst isiga.

Blandade snöfläckar på södra toppen
    IMG_0113.JPG

Av:
    Rattnalle
    Ja om något visade dagens laddning mögel hur snabbt det faktiskt smälter eftersom I princip allt är borta nu.

Inlägget ovan inleds med största sannolikhet av ett osynligt "Jag tycker att" inte "Jag vet obestridligt att".

Av:
    Bring
    Grisryggen och Piggsvinet i Ägb är klart körbara. Issnön är nu porös och gav bra grepp med MM. Lite dåligt bakhjulsdriv på några ställen där snön var tjockare, typ småsvackor.

Av:
    D i U
    Stenmark: grymt! Kanske får bli en sväng där på söndag.

Av:
    kolan
    Var ute och gick en sväng runt "ugglan" och ner mot Bertilssons stuga, kändes som det var hyfsat fäste. Kramsnö, blankisen under hade smält lite och snön frusit fast till en knagglig yta. En del barmark på sina håll och grusvägen vid Bertilsson såg fin ut.
    Enligt yr ska det komma en del nederbörd inatt, frågan är om det blir snö eller regn. På lördag eftermiddag ser det ut att bli regn, 3-4 plusgrader. Sen på tisdag ska det bli en köldknäpp igen, skumt väder.
    IMG_1476.JPG
    IMG_1477.JPG
    IMG_1478.JPG
    IMG_1479.JPG

Av:
    zinkpasta
    Nån som varit förbi Skatåspumptracken på sistone - dödsis-lager eller värt att sticka dit en sväng imorrn efter förmiddagens förmodade snöblandat-regnmys?

Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-03-23 20:50 av zinkpasta.

Av:
    Rattnalle
    zinkpasta skrev:
    Nån som varit förbi Skatåspumptracken på sistone - dödsis-lager eller värt att sticka dit en sväng imorrn efter förmiddagens förmodade snöblandat-regnmys?
    Förra helgen låg en tjock skorpa is. Jag har inte varit där sen dess men andra platser med lika mycket is har inte smält färdigt än allihop så det kan nog vara ett gränsfall.

Inlägget ovan inleds med största sannolikhet av ett osynligt "Jag tycker att" inte "Jag vet obestridligt att".

Av:
    zinkpasta
    Rattnalle skrev:
    Förra helgen låg en tjock skorpa is. Jag har inte varit där sen dess men andra platser med lika mycket is har inte smält färdigt än allihop så det kan nog vara ett gränsfall.

Ok, fan också. Jag har blivit en finväderscyklist så tänkte skippa skogen ett tag till, men nån slags cykling måste man ju få till..

Av:
    Eric W
    Kollade förbi pumptracken i Slotts förra helgen och den såg körbar ut, bortsätt från att den stora pölen i en av kurvorna var frusen. Lilla spåret så helt isfritt ut.

/Eric

Av:
    Orwar
    Skatåspumptracken cyklade jag förbi igår. Då kändes den inte användbar även om det börjar töa ordentligt nu. Får nog ge det några dagar till. "Startrampen" har varit isfri länge, men själva pumptracken var täckt av halvsmält is och omfrusen skarsnö om vartannat. Typ som skogen i allmänhet, förutom på de ställen där solen kommer åt.

Av:
    D i U
    Någon dagsfärsk rapport från ägb eller bergen runt slätta damm?

Av:
    Eric W
    Gick en sväng i Ängb/Botaniska i em. Fortfarande mycket is och snö. Speciellt i alla dalgångar är det fortfarande tjockt. Börjar lätta på åsarna.

/Eric

Av:
    stenmark
    Hisingsparken är nog fullt körbar nu, man får räkna med fläckvis porös is/snö. Men det är ingen hård is längre, så även där det ligger lite is så är det skapligt fäste.
    Men det kommer ju rulla kass. Men det får man väl leva med då...

Om jag skulle gissa så är nog 80% eller så av stigarna i körbart skick.

Av:
    D i U
    Låter bra, sugen att köra mustaschen och Berm cut imårn.

Av:
    laasesku
    Många har säkert redan sett den men tål att visas igen...stor eloge till gbg stad för denna!
    3E760752-5EDB-4AF7-8448-93866D0E8A10.jpeg

Av:
    Stryos
    laasesku skrev:
    Många har säkert redan sett den men tål att visas igen...stor eloge till gbg stad för denna!

Ojoj! Har varit borta från skogen en stund och helt missat detta, ligger den där den ser ut att göra? :D -Dvs där trean vänder vid Torp?

Av:
    Zorander
    Den ligger lämpligt placerad vid Franssons :D man tror nästan att någon som kör happyride har varit med och bestämmt var servicestationen ska stå

Av:
    Tretjak
    EA039B5B-4A7E-44A5-BDB4-69F2BE200BFD.jpegFortfarande isigt i Pumptracken i Skatås.

Mvh Tretjak (Fredrik)

A065C0C8-2BE5-4714-B943-63C6D2088A63.jpeg

Av:
    D i U
    Kört igenom stigarna runt slätta damm nyss, nästan alla stigar är is/snöfria. Bara att ösa på!

Av:
    zinkpasta
    Tack för uppdateringarna ang pumptracken (och resten). Hoppas det smälter rejält nu när det äntligen varit lite sol och något varmare.. Enligt uppgift finns det även salt under en av stugorna, så man kan få bort det sista möget med det kanske..

Av:
    Rattnalle
    Det var mjukt snarare än isigt i skuggan Delsjön nu på eftermiddagen. Smälter på bra men de kalla nätterna framöver lär bromsa det.

Av:
    laasesku
    Zorander skrev:
    Den ligger lämpligt placerad vid Franssons :D man tror nästan att någon som kör happyride har varit med och bestämmt var servicestationen ska stå

Den är ju typ 1 meter från franssons ☺️. Så Ja vem är den skyldige? Kanske någon happyit som jobbar inom gbg stad till och med

Av:
    Eric W
    Är det vattenslang i den där rackarn också?

/Eric

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in