• Re: Hur är föret i GBG?

Av:
    D i U
    Jag fantiserar vidare hur preachers flow mfl skulle kunna bli med lite grus och annat :P

Av:
    Rattnalle
    Åk till en bike park istället för att fantisera om att gräva och grusa skogen..

/Surgubbe

Innehåll: åsikter.
    Inlägget kan innehålla spår av fakta.

Av:
    m3lk3r
    Säger det igen: vi borde lassa upp grus och skit på brudarebacken och göra ett eller två spår med små berms och hopp..

Av:
    xyz-saft
    Rattnalle skrev:

/Surgubbe

+1

Halva änggårdsbergen är ju redan grusad barnvagnsautostrada...

n+1

Av:
    blunder
    Jag har bil i helgen och skulle vilja ge mig ut någonstans lite längre bort än ängården. Hur ser det ut med vatten i delsjön, paradiset, och sandsjöbacka?

Finns det något annat område lite lagom långt bort som man borde besöka?

Av:
    D i U
    xyz-saft skrev:
    Rattnalle skrev:

/Surgubbe

+1

Ja de va kanske inte riktigt sån grusväg jag tänkte mig.

Av:
    Rattnalle
    D i U skrev:
    xyz-saft skrev:
    Rattnalle skrev:

/Surgubbe

+1

Ja de va kanske inte riktigt sån grusväg jag tänkte mig.
    Där är så många som "städar", gräver och slätar till i skogen att det känns värt att påpeka för säkerhets skull.

Innehåll: åsikter.
    Inlägget kan innehålla spår av fakta.

Av:
    Sambal Oelek
    Nypåmtb skrev:
    Sambal Oelek skrev:
    Vättlefjäll svingrymt nu!! Där det skulle kunna vara geggigt är det mest fruset, fläckvis med snö. Ut!
    Var i vättlefjäll kör du?
    Det där var en del av Röda stigen tillbaka mot Rannebergen.

------------------------------------------------------------------
    MVH Sambal O. / Hammerhill Bikers

Av:
    revben
    Helt ok i de delar av Paradiset jag hojade i idag (upp vid Berghalla sporthall, Nutty nuts, Flatwater DH, Slickrocks o lite runt där). Blött där det brukar vara blött men annars bara fuktigt med lite lerhål här o där. Den sedvanliga hästskiten vid flatvattnet. Tog det piano eftersom jag inte är helt frisk men det hade gått ännu lättare om jag cyklat fortare såklart.

Av:
    D i U
    Var ligger paradiset?

Av:
    revben
    Här :)
    PAradiset.jpg

Av:
    Tant_Trek
    Samma del av Gbg-ish som Partille/Paradiset men andra sidan motorvägen, sprang idag på Bohus-/Vildmarksleden vid Haketjärn. På de flesta ställen hårt och fortfarande lite frusen barmark, samt en del vanlig normalfuktig barmark. Förvånansvärt få surhål, men alla ställen med spång får man vara extremt försiktig på, plankorna och även de flesta rötter är mättade av vatten. Hala med dubbskor. Så, trivsamt cyklingsbart, men spång-och rotvarning!

Av:
    Loftberg
    Shrue gillar Föret i ÄGB just nu:

20190216_130851_033-01.jpeg

20190216_134035_022-01.jpeg

Jag tog det lite mer piano...

För övrigt går det snabbt fram med grusningen nu. Fässigt har redan förändrats på bara 3 dagar:
    20190216_115305.jpg
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-02-16 16:30 av Loftberg.

Av:
    D i U
    Revben: aha tack!

Loftberg: snyggt kört på hoppet, ett hopp jag aldrig kommer komma över. Jag tar inte ens lilla hoppet över liggande trädet 10 meter längre upp :/.

Av:
    Loftberg
    D i U skrev:

Loftberg: snyggt kört på hoppet, ett hopp jag aldrig kommer komma över. Jag tar inte ens lilla hoppet över liggande trädet 10 meter längre upp :/.
    Det är Shrue som dundrar på. Jag agerade bara fotograf 😂

Av:
    D i U
    Loftberg skrev:
    D i U skrev:

Det är Shrue som dundrar på. Jag agerade bara fotograf 😂

Grymt kört av honom då! :).

Av:
    kolan
    Rejäl spång [eller ska man kalla det altan?] det har byggts på "stans väg" :)
    IMG_2256.JPG
    IMG_2257.JPG

Av:
    jonte987
    Bättre än makadam som vi får njuta av i Genarp.

Av:
    Klavikel
    Haha, 10 plankor bred! Hur fan tänkte dom där?? Mötande konvojer med barnvagnar? 🤔🤔

Klavikel A.K.A Martin
    Jobbigt uppför? - Härligt utför!

Av:
    Loftberg
    Det är ändå tur att det iallafall är cyklister och deras framfart som lämnar störst spår i skogen...

Av:
    Shrue
    Klavikel skrev:
    Haha, 10 plankor bred! Hur fan tänkte dom där?? Mötande konvojer med barnvagnar? 🤔🤔

Av:
    Sambal Oelek
    Det är grymt bra nu! Inte så surt heller, ska fortsätta vara hyffsat hela veckan. Blir nog kanon till helgen.

------------------------------------------------------------------
    MVH Sambal O. / Hammerhill Bikers

IMG_20190226_170732.jpg

Av:
    Acors
    Ja lite ovant kändes det allt...
    received_331342770835496.jpeg

Av:
    Tant_Trek
    Partille/Paradiset till fots igår och idag (löparsko samt vandringskänga), det är blött och mjukt alltså! Träffade igår några tappra tvåhjulare på väg nerför, de sa det jag misstänkte: mycket halt på vattenmättade rötter och spång. Men det är ju superfint i skogen i övrigt, och sikten är ju som bäst nu innan allt börjar grönska igen! Man ser mycket med nya ögon, och även när man färdas med annan hastighet så ser ju naturen annorlunda ut än man alltid hinner observera cyklandes.

Av:
    D i U
    44DBA1DE-0A31-46E9-9970-AE9A33A585D4.jpeg

Som nämts i ängårdstråden så se upp för blockade stigar! Hittade inte mindre än 5 blockningar längs ”hobo” ner mot ”ugglestigen” idag samt stigen som går mellan sandiga och ut till ljungheden! Rejäla stockar och döda träd ligger över stigarna precis innan/efter kurvor, mindre hopp å små utförslöpor så se upp!

Såhär såg ena blockningen ut på hobo i förmiddags. Annars grymt fint på stigarna idag :).

Av:
    Tant_Trek
    Partille, Lexby/Paradiset idag, på vandringsben: huvudsakligen torrt och fint! Träffade 2 MTB:are som inte direkt verkade missnöjda!
    Inga allvarligt blockade stigar, men det har blåst ner en del grenar och kvistar här och var. (När man går till fots försöker man såklart passa på att dra undan det värsta från stigarna. Men ändå. Många murkna gamla träd här och var, som ger upp och lägger ner.)

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in