• Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    Hällreänbra
    Neuron CF? 😁
  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    Ultralite
    Bläääää
  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    gizmo
    https://www.mtb-news.de

    Nya strive tro?
  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    FranzJaeger
    Kollar på att skaffa Schwalbe Ice spiker pro till min Spectral CF 8.0 2018. Någon som vet om 2.60-bredd får plats? Om inte, funkar 2.25 på originalfälgarna eller blir det för smalt? Optimalt kanske hade varit någonting mitt emellan men det verkar inte finnas.
  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    Gnun
    FranzJaeger skrev:
    Kollar på att skaffa Schwalbe Ice spiker pro till min Spectral CF 8.0 2018. Någon som vet om 2.60-bredd får plats? Om inte, funkar 2.25 på originalfälgarna eller blir det för smalt? Optimalt kanske hade varit någonting mitt emellan men det verkar inte finnas.

    https://www.canyon.com
  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    devmonkii
    Då finns det en ny instegs-Toruque i finaste färgen och fingret vilar över köpknappen. Någon som släpat runt en Torque i Hellas eller likvärd svensk natur? Förra årets cykling blev några vändor i Åre/Flottsbro med hyr-DH, samt XC-cykel i Hellas (gick mindre bra!).
  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    Enduro Fredrik
    devmonkii skrev:
    Då finns det en ny instegs-Toruque i finaste färgen och fingret vilar över köpknappen. Någon som släpat runt en Torque i Hellas eller likvärd svensk natur? Förra årets cykling blev några vändor i Åre/Flottsbro med hyr-DH, samt XC-cykel i Hellas (gick mindre bra!).

    Inte för att vara sån... Men ska du putta runt den i Sverige så hade jag satsat på 7.0 så att du får eagle. Tror 50 t kan vara användbar på en cykel som torque 😁
  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    devmonkii
    Enduro Fredrik skrev:
    devmonkii skrev:
    Då finns det en ny instegs-Toruque i finaste färgen och fingret vilar över köpknappen. Någon som släpat runt en Torque i Hellas eller likvärd svensk natur? Förra årets cykling blev några vändor i Åre/Flottsbro med hyr-DH, samt XC-cykel i Hellas (gick mindre bra!).

    Inte för att vara sån... Men ska du putta runt den i Sverige så hade jag satsat på 7.0 så att du får eagle. Tror 50 t kan vara användbar på en cykel som torque 😁

    Tror det räcker med att gå upp till 6.0 för att få 50 t, finns igen 7.0 AL i år ser det ut som. Kan alltid uppgradera till Eagle vid senare tillfälle :)

    Kanske borde kika mer mot en Spectral, men Tourqen är så jäkla fin (och vore nice att släpa med till Järvsö/Åre).
  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    devmonkii
    Ok, börjar snegla mer och Spectral AL 5. Torqen ser mer intressant ut om man går upp till 6.0 med eagle samt pedal lockout på shocken.

    Vill han en cykel som jag kan köra i Hellas, Hagaparken, Flottsbro och några pass i Järvsö och Åre. Spectral AL eller Torque AL? Det blir inga svarta spår i park, brukar hålla mig till blå, grön och röd.

    Tack!
  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    Manurhin2
    Vill bara än en gång framhålla min kundnöjdhet som Canyonägare .
    Har ett försäkringsärende igång som dom lagt relativt mkt tid på och som i slutänden löste sig på bästa sätt för mig som kund .
    Kommer självklart fortsätta att cykla Canyon och hoppas nu att min Endurace slx håller livet ut eftersom det är den klart bästa cykel jag cyklat på för mina behov .

    M 🤕

    ______________________________________________________________
    Inte fullt lika halvfet men tröttare .

  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    Stuvarn
    Manurhin2 skrev:
    Vill bara än en gång framhålla min kundnöjdhet som Canyonägare .
    Har ett försäkringsärende igång som dom lagt relativt mkt tid på och som i slutänden löste sig på bästa sätt för mig som kund .
    Kommer självklart fortsätta att cykla Canyon och hoppas nu att min Endurace slx håller livet ut eftersom det är den klart bästa cykel jag cyklat på för mina behov .

    M 🤕

    Oxå nöjd kund hos Canyon! Köpt 5 cyklar utan problem som levererats som avtalats eller t.o.m. något tidigare!
    Enda problem var ett vikt fälgband(på Duden) som gjorde att däcket "wobblade" lite detta löste jag såklart själv men fick flaskställ/flaskor av Canyon för mitt lilla "besvär" :)
  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    Manurhin2
    Stuvarn skrev:
    Manurhin2 skrev:
    Vill bara än en gång framhålla min kundnöjdhet som Canyonägare .
    Har ett försäkringsärende igång som dom lagt relativt mkt tid på och som i slutänden löste sig på bästa sätt för mig som kund .
    Kommer självklart fortsätta att cykla Canyon och hoppas nu att min Endurace slx håller livet ut eftersom det är den klart bästa cykel jag cyklat på för mina behov .

    M 🤕

    Oxå nöjd kund hos Canyon! Köpt 5 cyklar utan problem som levererats som avtalats eller t.o.m. något tidigare!
    Enda problem var ett vikt fälgband(på Duden) som gjorde att däcket "wobblade" lite detta löste jag såklart själv men fick flaskställ/flaskor av Canyon för mitt lilla "besvär" :)

    Dessutom säger ryktet att dom till och med har en mek som klarar av att laga Petris cykel .👌
    Det har annars visat sig vara helt omöjligt 😂

    ______________________________________________________________
    Inte fullt lika halvfet men tröttare .

  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    Ultralite
    devmonkii skrev:
    Ok, börjar snegla mer och Spectral AL 5. Torqen ser mer intressant ut om man går upp till 6.0 med eagle samt pedal lockout på shocken.

    Vill han en cykel som jag kan köra i Hellas, Hagaparken, Flottsbro och några pass i Järvsö och Åre. Spectral AL eller Torque AL? Det blir inga svarta spår i park, brukar hålla mig till blå, grön och röd.

    Tack!
    Spectral helt klart.
  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    devmonkii
    Ultralite skrev:
    devmonkii skrev:
    Ok, börjar snegla mer och Spectral AL 5. Torqen ser mer intressant ut om man går upp till 6.0 med eagle samt pedal lockout på shocken.

    Vill han en cykel som jag kan köra i Hellas, Hagaparken, Flottsbro och några pass i Järvsö och Åre. Spectral AL eller Torque AL? Det blir inga svarta spår i park, brukar hålla mig till blå, grön och röd.

    Tack!
    Spectral helt klart.

    Du har förmodligen rätt, vill bara vara säker på att jag överlever när jag casar hoppen i Åre! :D
    Den blå Torquen talar till mig ockå :/
  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    Enduro Fredrik
    Mycket kul!!!!

    https://enduro-mtb.com
  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    FirstKlas
    Jag ska betala min förskottsfsktura.
    Betala till det IBAN nr som jag fått vid beställning låter sig inte göras via min banks app iaf utan det ska krånglas med antik inloggning med dosa som saknar batteri och inte använts på många år... plus att iban väl ger avgifter och går långsamt?

    Så vitt jag kan se leder iban nr till ett svenskt plusgiro hos Nordea och det går till Canyon GmbH. Kan man lägga sin betalning direkt till detta plusgiro?

    Känns som det borde spara tid och avgifter. Men jag vill inte betala till fel ställe och behöva krångla och vänta på en leveransklar cykel i onödan.

    Någon som har erfarenhet av detta?
  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    BuTTuS
    Jag gick in på banken, kostade inget extra?
  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    FirstKlas
    Okej. Det är ju ett alternativ.
    Vill gärna det ska gå snabbt också.

    När man villhöver ny cykel vill man inte vänta.
  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    Majkel
    Jag fick ett svenskt bankgironr att betala till. Tror jag fick uppgifterna automatiskt men jag kanske mejlade kundtjänst?
  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    NickPick
    Betala med kort som hos de flesta andra butiker är inget som går?
  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    tank77
    NickPick skrev:
    Betala med kort som hos de flesta andra butiker är inget som går?

    Jo, man betalar med sitt bankkort och pengarna reserveras och dras när cykeln skickas.

    Men Canyon skrev ju här i denna tråd i oktober/november typ att dom skulle börja med Klarna till årsskiftet eller strax efter men det har fortfarande inte dykt upp!
  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    FirstKlas
    Jag fick svar nu på kvällen på deras Facebook-chat (snabbt och smidigt). Så ordnat via plusgirot nu.

    Och jo betala med kort går men jag valde inte det i söndags när jag beställde. Tänkte att det var ingen ko på isen eftersom det skulle vara flera veckors leveranstid. Men så fick jag nytt besked idag att den var redo för leverans. Så då fick jag ju eld i baken, så att säga.
  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    Zhientex
    tank77 skrev:
    NickPick skrev:
    Betala med kort som hos de flesta andra butiker är inget som går?

    Jo, man betalar med sitt bankkort och pengarna reserveras och dras när cykeln skickas.

    Men Canyon skrev ju här i denna tråd i oktober/november typ att dom skulle börja med Klarna till årsskiftet eller strax efter men det har fortfarande inte dykt upp!

    Jag frågade om Klarna via email häromdagen, det ligger fortfarande på listan, prioriteras inte fullt ut av resterande organisation var svaret jag fick.
  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    Henk2055
    devmonkii skrev:
    Enduro Fredrik skrev:
    devmonkii skrev:
    Då finns det en ny instegs-Toruque i finaste färgen och fingret vilar över köpknappen. Någon som släpat runt en Torque i Hellas eller likvärd svensk natur? Förra årets cykling blev några vändor i Åre/Flottsbro med hyr-DH, samt XC-cykel i Hellas (gick mindre bra!).

    Inte för att vara sån... Men ska du putta runt den i Sverige så hade jag satsat på 7.0 så att du får eagle. Tror 50 t kan vara användbar på en cykel som torque 😁

    Tror det räcker med att gå upp till 6.0 för att få 50 t, finns igen 7.0 AL i år ser det ut som. Kan alltid uppgradera till Eagle vid senare tillfälle :)

    Kanske borde kika mer mot en Spectral, men Tourqen är så jäkla fin (och vore nice att släpa med till Järvsö/Åre).

    Jag är i precis samma läge och kan bara inte bestämma mig. Spectral AL 6.0 eller Torque AL 6.0.
    Jag antar väl att i slutändan är spectralen det klokaste valet men jag tycker den turkosa färgen på Torquen är så sjukt fin, och färgel är lite viktigt för mig, men jag är orolig för att Torquen blir lite jobbig att trampa runt på om man inte bara kör nedför, och dom är ju lite svåra att provcykla.

    Hur stor skillnad upplever man egentligen när man trampar på plan mark inne i skog mellan dessa två modeller? Torquen väger ju lite mer också.
  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    Enduro Fredrik
    Henk2055 skrev:
    devmonkii skrev:
    Enduro Fredrik skrev:
    devmonkii skrev:
    Då finns det en ny instegs-Toruque i finaste färgen och fingret vilar över köpknappen. Någon som släpat runt en Torque i Hellas eller likvärd svensk natur? Förra årets cykling blev några vändor i Åre/Flottsbro med hyr-DH, samt XC-cykel i Hellas (gick mindre bra!).

    Inte för att vara sån... Men ska du putta runt den i Sverige så hade jag satsat på 7.0 så att du får eagle. Tror 50 t kan vara användbar på en cykel som torque 😁

    Tror det räcker med att gå upp till 6.0 för att få 50 t, finns igen 7.0 AL i år ser det ut som. Kan alltid uppgradera till Eagle vid senare tillfälle :)

    Kanske borde kika mer mot en Spectral, men Tourqen är så jäkla fin (och vore nice att släpa med till Järvsö/Åre).

    Jag är i precis samma läge och kan bara inte bestämma mig. Spectral AL 6.0 eller Torque AL 6.0.
    Jag antar väl att i slutändan är spectralen det klokaste valet men jag tycker den turkosa färgen på Torquen är så sjukt fin, och färgel är lite viktigt för mig, men jag är orolig för att Torquen blir lite jobbig att trampa runt på om man inte bara kör nedför, och dom är ju lite svåra att provcykla.

    Hur stor skillnad upplever man egentligen när man trampar på plan mark inne i skog mellan dessa två modeller? Torquen väger ju lite mer också.

    Haha... Borde inte en Strive bli perfekt då? Den är ju mitt emellan Spectral o Torque 👌
  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    Henk2055
    Enduro Fredrik skrev:
    Henk2055 skrev:
    devmonkii skrev:
    Enduro Fredrik skrev:
    devmonkii skrev:
    Då finns det en ny instegs-Toruque i finaste färgen och fingret vilar över köpknappen. Någon som släpat runt en Torque i Hellas eller likvärd svensk natur? Förra årets cykling blev några vändor i Åre/Flottsbro med hyr-DH, samt XC-cykel i Hellas (gick mindre bra!).

    Inte för att vara sån... Men ska du putta runt den i Sverige så hade jag satsat på 7.0 så att du får eagle. Tror 50 t kan vara användbar på en cykel som torque 😁

    Tror det räcker med att gå upp till 6.0 för att få 50 t, finns igen 7.0 AL i år ser det ut som. Kan alltid uppgradera till Eagle vid senare tillfälle :)

    Kanske borde kika mer mot en Spectral, men Tourqen är så jäkla fin (och vore nice att släpa med till Järvsö/Åre).

    Jag är i precis samma läge och kan bara inte bestämma mig. Spectral AL 6.0 eller Torque AL 6.0.
    Jag antar väl att i slutändan är spectralen det klokaste valet men jag tycker den turkosa färgen på Torquen är så sjukt fin, och färgel är lite viktigt för mig, men jag är orolig för att Torquen blir lite jobbig att trampa runt på om man inte bara kör nedför, och dom är ju lite svåra att provcykla.

    Hur stor skillnad upplever man egentligen när man trampar på plan mark inne i skog mellan dessa två modeller? Torquen väger ju lite mer också.

    Haha... Borde inte en Strive bli perfekt då? Den är ju mitt emellan Spectral o Torque 👌

    Om den kommer med AL ram, blir för dyrt annars!
  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    dogday
    Hej! Jag beställde en Grail i januari och funderar hur det går till med betalningen (via kontokort)? Jag skickade över pengar till det kontot direkt, då jag tänkte att de skulle dras eller reserveras direkt vid beställningen. Så blev det inte, och eftersom leveransen, efter ett par förskjutningar, flyttats fram till slutet på maj så funderar jag på om jag behöver ha "cykelpengarna" kvar på kontot tills de slutligen dras.

    Får man något form av meddelande dagarna innan de dras skulle jag gärna lägga dem på annat konto så länge, då det är lite knepigt att alltid behöva subtrahera 13K från saldot för att veta hur jag ligger till med spenderandet denna månad.
  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    devmonkii
    Henk2055 skrev:
    devmonkii skrev:
    Enduro Fredrik skrev:
    devmonkii skrev:
    Då finns det en ny instegs-Toruque i finaste färgen och fingret vilar över köpknappen. Någon som släpat runt en Torque i Hellas eller likvärd svensk natur? Förra årets cykling blev några vändor i Åre/Flottsbro med hyr-DH, samt XC-cykel i Hellas (gick mindre bra!).

    Inte för att vara sån... Men ska du putta runt den i Sverige så hade jag satsat på 7.0 så att du får eagle. Tror 50 t kan vara användbar på en cykel som torque 😁

    Tror det räcker med att gå upp till 6.0 för att få 50 t, finns igen 7.0 AL i år ser det ut som. Kan alltid uppgradera till Eagle vid senare tillfälle :)

    Kanske borde kika mer mot en Spectral, men Tourqen är så jäkla fin (och vore nice att släpa med till Järvsö/Åre).

    Jag är i precis samma läge och kan bara inte bestämma mig. Spectral AL 6.0 eller Torque AL 6.0.
    Jag antar väl att i slutändan är spectralen det klokaste valet men jag tycker den turkosa färgen på Torquen är så sjukt fin, och färgel är lite viktigt för mig, men jag är orolig för att Torquen blir lite jobbig att trampa runt på om man inte bara kör nedför, och dom är ju lite svåra att provcykla.

    Hur stor skillnad upplever man egentligen när man trampar på plan mark inne i skog mellan dessa två modeller? Torquen väger ju lite mer också.

    Jag lutar mer mot Spectral AL 6, men velar fortfarande ordentligt. Börjar fundera på om jag skall beställa båda Spectral och Torque så jag kan känna och klämma på dem, och sen behålla den som verkar vettigast.

    Vad det gäller färg så kanske man kan lämna in på lackering om man vill byta? Vet inte hur det skulle påverka ramgarantin dock.

    Någon som vet om canyon hämtar upp cyklar man vill skicka tillbaka, eller om jag måste ta mig till en drop off?
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-03-09 14:30 av devmonkii.

  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    Maku
    Har 2019 års modell av Exceed boost bakhjul eller inte? Ingen info på hemsidorna men antydning om att det skulle vara så finns på utländska forum.....någon som vet?
  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    Enduro Fredrik
    devmonkii skrev:
    Henk2055 skrev:
    devmonkii skrev:
    Enduro Fredrik skrev:
    devmonkii skrev:
    Då finns det en ny instegs-Toruque i finaste färgen och fingret vilar över köpknappen. Någon som släpat runt en Torque i Hellas eller likvärd svensk natur? Förra årets cykling blev några vändor i Åre/Flottsbro med hyr-DH, samt XC-cykel i Hellas (gick mindre bra!).

    Inte för att vara sån... Men ska du putta runt den i Sverige så hade jag satsat på 7.0 så att du får eagle. Tror 50 t kan vara användbar på en cykel som torque 😁

    Tror det räcker med att gå upp till 6.0 för att få 50 t, finns igen 7.0 AL i år ser det ut som. Kan alltid uppgradera till Eagle vid senare tillfälle :)

    Kanske borde kika mer mot en Spectral, men Tourqen är så jäkla fin (och vore nice att släpa med till Järvsö/Åre).

    Jag är i precis samma läge och kan bara inte bestämma mig. Spectral AL 6.0 eller Torque AL 6.0.
    Jag antar väl att i slutändan är spectralen det klokaste valet men jag tycker den turkosa färgen på Torquen är så sjukt fin, och färgel är lite viktigt för mig, men jag är orolig för att Torquen blir lite jobbig att trampa runt på om man inte bara kör nedför, och dom är ju lite svåra att provcykla.

    Hur stor skillnad upplever man egentligen när man trampar på plan mark inne i skog mellan dessa två modeller? Torquen väger ju lite mer också.

    Jag lutar mer mot Spectral AL 6, men velar fortfarande ordentligt. Börjar fundera på om jag skall beställa båda Spectral och Torque så jag kan känna och klämma på dem, och sen behålla den som verkar vettigast.

    Vad det gäller färg så kanske man kan lämna in på lackering om man vill byta? Vet inte hur det skulle påverka ramgarantin dock.

    Någon som vet om canyon hämtar upp cyklar man vill skicka tillbaka, eller om jag måste ta mig till en drop off?

    Skulle nog inte lackera om ramen om jag vore du. Då försvinner garantin. Frågade för något halvår sedan canyon just detta.
  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    gizmo
    Tänkte kolla lite om åsikter kring om cyklarna börjat bli för dyra utomlands för att det ska vara värt att köpa en.

    Jag är lite sugen på att skaffa Canyon strive CF 7.0 (mest för att jag inte gillar färgerna på 6.0) som kostar 43000 kr. Europriset ligger på 3999 euro. Om jag inte minns helt fel så var priset en smula billigare än europriset för några år sedan? Att kronan är försvagad har man ju inte missat.

    Är cyklarna fortfarande prisvärda?
  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    Manurhin2
    gizmo skrev:
    Tänkte kolla lite om åsikter kring om cyklarna börjat bli för dyra utomlands för att det ska vara värt att köpa en.

    Jag är lite sugen på att skaffa Canyon strive CF 7.0 (mest för att jag inte gillar färgerna på 6.0) som kostar 43000 kr. Europriset ligger på 3999 euro. Om jag inte minns helt fel så var priset en smula billigare än europriset för några år sedan? Att kronan är försvagad har man ju inte missat.

    Är cyklarna fortfarande prisvärda?

    Mkt

    ______________________________________________________________
    Inte fullt lika halvfet men tröttare .

  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    shibo
    Nu låter det starkt åt en Aeroad CF SL Disc 8.0 Di2, feedback uppskattas, är det värt det med skivbromsar och Di2? Tycker det skrivs fram och tillbaks överallt..
    Börjar vackla ibland av val av ram, har en Cannodale Supersix evo.... Tankar om att gå över till aero?

    Dock till viktig fråga, hjälm - vilken skall jag välja? köper svart cykel och vill ha svart hjälm, har POC glasögon och gillar när det nästan går ihop i pannan mellan hjälm och glasögon. Tittat på Bontrager Velocis, andra förslag/tankar, givetvis Mips och till ett vettigt pris.

    Tack på förhand.
  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    hubner
    hej shibo, Jag har en Aeroad. Det är en fantastisk cykel. Vad gäller di2 och skivbromsar. Jag gick över på elektroniska växlar 2012, kommer aldrig att gå tillbaka. Det är så mycket bättre - enklare att justera, snabbare växlingar, inget krångel. Bara funkar. Nu kör jag eTap, men det är bara en smaksak. Köp di2 om du kan. Önskade jag hade råd med elektroniska växlar för mina andra cyklar. Skivbromsar - att köpa en ny landsvägscykel med fälgbromsar nu är som att köpa en Nokia 3310 när smartphones kom. En cykel med fälgbromsar kommer tappa mycket mer värdemässigt än en med skivbromsar. Jag planerade att uppgradera inför i år, men andra utgifter kom emellan (plus att jag har tre par hjul som också måste säljas, men nästa år blir det av). Så jag anser inte att det är något val - di2 och skivor är det kloka köpet.
  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    shibo
    Tack hubner för motiverande svar😉... stärker min tro!
  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    hubner
    Väl bekomme! För mig är valet superenkelt. En annan sak, jag gillade inte Reynolds-hjulen som hängde med min - delvis pga bromsytan på dem. Det problemet undviker du helt med skivor. Köp nu. Fundera inte så mycket. Du kommer bli supernöjd.

    En annan sak om Aeroad - jag gillar dess dekonstruerade design väldigt mycket. Det är lite som om Kraftwerk hade designat en cykel.
  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    Zhientex
    shibo skrev:
    Nu låter det starkt åt en Aeroad CF SL Disc 8.0 Di2, feedback uppskattas, är det värt det med skivbromsar och Di2? Tycker det skrivs fram och tillbaks överallt..
    Börjar vackla ibland av val av ram, har en Cannodale Supersix evo.... Tankar om att gå över till aero?

    Dock till viktig fråga, hjälm - vilken skall jag välja? köper svart cykel och vill ha svart hjälm, har POC glasögon och gillar när det nästan går ihop i pannan mellan hjälm och glasögon. Tittat på Bontrager Velocis, andra förslag/tankar, givetvis Mips och till ett vettigt pris.

    Tack på förhand.

    Fick hem exakt senna förra vecka, bara kört 250m innan mer snö kom. Men på trainern har jag hunnit leka med Di2 åtminstone: sjukt skönt, justering ännu skönare pga du gör det med växelreglagen. Obs. Om du vill ha di2 mot head unikt måste du köpa till D fly och annat batteri om jag läst rätt på interwebz.

    Känsla från 250m : Fyyyyyyyyfan vilken raket.
    Gick från Spesh Tarmac.

    Köp!
  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    shibo
    Härlig läsning Zhientex.
    Tolkar jag dig rätt måste jag ha ngn form av sändare för att koppla till min garmin edge 820...
  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    såkket
    Cykeln borde väl knappast levereras med förra generationens batteri?
    Krävs väl det nya för att syncroshift skall funka också?
    Enheten för ANT private/ BT LE kommer du dock behöva om den inte kommer med för att få info till Garminen samt kunna programmera cykeln med telefon/padda trådlöst.
  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    shibo
    Okej, stort tack för infon.
  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    Zhientex
    shibo skrev:
    Härlig läsning Zhientex.
    Tolkar jag dig rätt måste jag ha ngn form av sändare för att koppla till min garmin edge 820...

    Yes, kallas D-fly: https://bike.shimano.com
    Är inte 100% insatt exakt, men fixar nog framöver. skall vara att bara seriekoppla ihop så skall det funka.
  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    NLC
    hubner skrev:
    hej shibo, Jag har en Aeroad. Det är en fantastisk cykel. Vad gäller di2 och skivbromsar. Jag gick över på elektroniska växlar 2012, kommer aldrig att gå tillbaka. Det är så mycket bättre - enklare att justera, snabbare växlingar, inget krångel. Bara funkar. Nu kör jag eTap, men det är bara en smaksak. Köp di2 om du kan. Önskade jag hade råd med elektroniska växlar för mina andra cyklar. Skivbromsar - att köpa en ny landsvägscykel med fälgbromsar nu är som att köpa en Nokia 3310 när smartphones kom. En cykel med fälgbromsar kommer tappa mycket mer värdemässigt än en med skivbromsar. Jag planerade att uppgradera inför i år, men andra utgifter kom emellan (plus att jag har tre par hjul som också måste säljas, men nästa år blir det av). Så jag anser inte att det är något val - di2 och skivor är det kloka köpet.


    Du menar som https://www.standard.co.uk ??

    ---------------------------------------------------
    Bullitt ger starka ben och glada barn


  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    McAdam
    shibo skrev:
    Nu låter det starkt åt en Aeroad CF SL Disc 8.0 Di2, feedback uppskattas, är det värt det med skivbromsar och Di2? Tycker det skrivs fram och tillbaks överallt..
    Börjar vackla ibland av val av ram, har en Cannodale Supersix evo.... Tankar om att gå över till aero?

    Dock till viktig fråga, hjälm - vilken skall jag välja? köper svart cykel och vill ha svart hjälm, har POC glasögon och gillar när det nästan går ihop i pannan mellan hjälm och glasögon. Tittat på Bontrager Velocis, andra förslag/tankar, givetvis Mips och till ett vettigt pris.

    Tack på förhand.

    Har du bråttom att köpa ny cykel, eller kan du vänta till nästa år? Den nuvarande modellen presenterades såvitt jag vet sommaren 2014, så den har ju varit med ett tag. Det ryktas om en ny Aeroad till nästa år (även om man aldrig kan veta säkert). Visserligen är den nuvarande modellen fortfarande en bra cykel (tycker jag iaf, jag har en själv) men det kan ju vara lite surt att punga ut med mer än 50 papp för en cykel i mars om det presenteras en ny i juli.
  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    shibo
    Tack för ditt inlägg.
    SL som jag är pigg på (priset) är ny för i år, men jag är ganska övertygad om att SLX kommer i ny form snart....
  • Re: Den officiella Canyon-tråden

    Av:
    Örjan Lax
    Den nya Grand Canyon "lågpris-hardtailen" här https://www.canyon.com uppges fortfarande ha styrhuvud vinkel på 70 grader precis som den förra generationen här https://www.canyon.com men det kan ju absolut inte stämma, vilket man tydligt ser om man växlar fram och tillbaka mellan respektive bild.

    Fråga till Canyon_Sverige: Vad är vinkeln på styrhuvud (HA) på den nya Grand Canyon AL? 68 grader? 67 grader?


    NYA modellen
    nya GC 2019.jpg


    GAMLA modellen
    gamla GC 2018.jpg

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ