[Randonnée] 400 km från Tumba 8/5 starttid 06:15

Får jag cykla med ett gäng som är ens hälften så trevliga som sist blir detta hur bra som helst! Tar ni det lite lugnt i medvinden i början så lovar jag ta några förningar på slutet. :-)

Det här ser jag fram emot! Vilket härligt skitväder vi kommer att få, men regnjacka cerberos? Fan, där sade du något. Min Craft är sådär lagom "vattentät". Och Janne hade bara en Stealth-jacka i Large som märkligt nog var lite för stor.

Har du något bra tips, säg till.

Alltså, eftersom folk kör med raceblades så tänkte jag göra likadant. Ingen jättelång kompislapp men jag hoppas den räcker en del.

evo skrev:
-------------------------------------------------------
> Alltså, eftersom folk kör med raceblades så
> tänkte jag göra likadant. Ingen jättelång
> kompislapp men jag hoppas den räcker en del.

Jag har fått liet klagomål på mina raceblades droppet träffar hjulet och stänker upp på bakomvarande. Lit ekompislapp kanske är bra? JAg skall se om jag hittar på något bra själv.

Regnjacka har jag ingen aning om tänkte kolla in vad som finns lokalt.... bli impulsköp tror jag..... Jag brukar ju kör med vindväst bli genomblöt och skaka som ett asplöv men det kanske går att undvika tänkte jag... fast regnjackor blir man blöt av inifrån om man svettas lika mycket som jag :)

Bra idé, ska förlänga mina blades med silvertejp. (Som jag fö fick modda lite för att få framskärmen att löpa fritt under diagonalröret. ) Det verkar bli en smula svalt, blåsigt och blött så jag tar vinterjackan och vinterbrallorna. Hellre sur, varm och blöt än dyngsur och kall och död.

SuperApe skrev:
> Bra idé, ska förlänga mina blades med
> silvertejp. (Som jag fö fick modda lite för att
> få framskärmen att löpa fritt under
> diagonalröret. ) Det verkar bli en smula svalt,
> blåsigt och blött så jag tar vinterjackan och
> vinterbrallorna. Hellre sur, varm och blöt än
> dyngsur och kall och död.

+1

Någon som cyklar till Tumba och passerar Stuvsta?

Thomas

Jag ser detta som en variant på vätternrunda, men färre blåbär, bättre mat, mer orientering och bågra bonusmeter. Någon som vet något bra thaimassageställe på vägen?

Vädret är inget problem. Värre med feberkänning, ont i kroppen och skallen som eskalerade rejält under gårdagen och natten. Ingen vidare uppladdning inför morgondagen :-(

SuperApe skrev:
> Jag ser detta som en variant på vätternrunda,
> men färre blåbär, bättre mat, mer orientering
> och bågra bonusmeter. Någon som vet något bra
> thaimassageställe på vägen?

Jag kan massera dina ben på samma sätt som jag masserade Christians förra gången. Det gör ont, men det gör gott!!!

Jag drog på mig en en eländes host-örrkylnings-luftvägs-flunsa efter Saltluft förra helgen och skippar därför morgondagens 40-milare.

(Räcker det som ursäkt för att slippa en episkt fostrande 20-timmars tur i pissregn och motvind, eller måste jag ha läkarintyg som styrker hälsostatus)?

Återkommer på en soligare 40-milare när både http://www.smhi.se/ och http://www.yr.no/ lovar plusgrader och medvind.

Hoppas du blir bra nypan. Hade också lite huvudvärk och ont i kroppen i morse, bättre nu så jag räknar med start.

nypan skrev:
> Vädret är inget problem. Värre med
> feberkänning, ont i kroppen och skallen som
> eskalerade rejält under gårdagen och natten.
> Ingen vidare uppladdning inför morgondagen :-(

Ja, Rippas skrik ekar väl ännu i skogarna. Jag tar med värktabletter för säkerhets skull. Och knäts. Och ryggens.

Hittade du skärmar?

se92923 skrev:
Det gör ont,
> men det gör gott!!!

Vädret i Tumba ser ut att bli kanon på lördag, litet kyligt på morgonkvisten, men sen tar det sig!

Tumba.jpg ht=234

Tyvärr visade det sig att Tumba är ett rätt vanligt ortsnamn och detta Tumba ligger tydligen i Indien.

SuperApe skrev:
> Ja, Rippas skrik ekar väl ännu i skogarna. Jag
> tar med värktabletter för säkerhets skull. Och
> knäts. Och ryggens.
>
> Hittade du skärmar?
>
>
> se92923 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> Det gör ont,
> > men det gör gott!!!

Blev ett par i mitt tycke omotiverat dyra race-blades. Har dock inte lyckats få dit framskärmen, antingen är den defekt eller så är min gaffel jättekonstigt vinklad... ska se om jag kan bocka till stagen tillräckligt... men det är tveksamt...

Jag hade också problems med framskärmen, som tog i vajrarna under diagonalröret, så jag la några mm tejp under fästets överdel för att få till vinkeln. Böja stagen tänkte jag inte ens på. Jag är en sådan som tar fram tejpen när nåt ska fixas. :-) Skiten lossnar väl och man får hoja 370 km med en framskärm under tröjan.

se92923 skrev:
> SuperApe skrev:
> -----
> > Ja, Rippas skrik ekar väl ännu i skogarna.
> Jag
> > tar med värktabletter för säkerhets skull.
> Och
> > knäts. Och ryggens.
> >
> > Hittade du skärmar?
> >
> >
> > se92923 skrev:
> >
>
> > -----
> > Det gör ont,
> > > men det gör gott!!!
>
> Blev ett par i mitt tycke omotiverat dyra
> race-blades. Har dock inte lyckats få dit
> framskärmen, antingen är den defekt eller så
> är min gaffel jättekonstigt vinklad... ska se om
> jag kan bocka till stagen tillräckligt... men det
> är tveksamt...

GoranS skrev:
> Vädret i Tumba ser ut att bli kanon på lördag,
> litet kyligt på morgonkvisten, men sen tar det
> sig!
>
>
>
> Tyvärr visade det sig att Tumba är ett rätt
> vanligt ortsnamn och detta Tumba ligger tydligen i
> Indien.

Det var ju synd annars hade man kunna tänkt sig ett varvlopp. Har gjort samma misstag en gång, här är den alternativa helgprognosen för Nacka enligt Svt:s väder:

Nacka.JPG ht=186

SuperApe skrev:
> ska fixas. :-) Skiten lossnar väl och man får
> hoja 370 km med en framskärm under tröjan.

En lossnad skärm kan också tjäna som tillhygge för att "uppmuntra" den som blir trött och börjar sacka.

Vad blev det för jacka cerberos? Själv slog jag till på en sådan här, Agu Secco Condom. Fint namn.

AguCykeljackaSeccoCondomYellow502915_3798.jpg

Kör hårt imorgon Toni, vi kommer inte att sakna dina förningar men vi kommer att sakna ditt sällskap:)

Edit: bild

Senast redigerad av en moderator:
evo skrev:
> Kör hårt imorgon Toni,

Haha, tack; men imorgon sitter jag hemma i soffan, kollar Girot, äter och kollar twitter hur det går för er :-) Sen blir det en trevlig runda på söndag som du säkert hinner med också!

Ach so, just det. Jag går händelserna i förväg. Jamen, kör hårt ändå. Jag kommer att vara död hela Söndagen ändå:)

kitzblitz skrev:
"Lycka till alla hårdingar! Det känns lite vemodigt att missa en sådan skrattfest."

Håller med. Trist att inte kunna följa med.

Godspeed allesammans.
Ego och pixie kommer sitta o titta på girot käka hundkex. Skälla lite "lucka" då och då samt tänka på er.

Kör så det stänker!

/E

evo skrev:
> Vad blev det för jacka cerberos? Själv slog jag
> till på en sådan här, Agu Secco Condom. Fint
> namn.
>
> http://www.sportex.se/pub_images/original/AguCykel
> jackaSeccoCondomYellow502915_3798.jpg
> > Edit: bild

Jag hade inte riktigt tid och hittade inget jag gillade så det blir vindväst som står emot regn i 5 minuter sedan blir det lida..... deluxe

God morgon! Ni som hellre vill internetcykla kan följa oss på min blogg. Jag kommer twittra hela dan.
Nu kör vi så det ryker.
/J

Fy tusan vad jag är glad att jag inte åker! Räckte bra med de 4-5 milen med regn jag fick på dagens (kort-)runda. Twittret talar sitt tydliga språk:

Tille:
(1) Dyngsur vid färjan.
(2) Telefonen drunknade.
(3) Årets service med handdukar på pizza i Rejmyre

Hoppas det är en felskrivning och att det är pizzerian som erbjöd handdukar och att de inte hade handdukar på pizzan. ;-)

Bigmollo:
(1) Sitter och väntar på färjan över bråviken. Passar på att fika lite. Ordentligt regnigt nu.
(2) Söderköping, stämpling och korv. Regnar satan. 25 mil kvar.
(3) Pizza i rejmyre. Dyngblöta och iskalla. 18 mil kvar nu. Annars går det prima.

Ja, jag blev lite orolig för tille när det bara var mollo kvittrade i Söderköping. Men de är väl på nån regnig Sörmlandsväg med motvind just nu. Lite fånigt när de enda (jag känner till) som kvittrar cyklar i samma klunga. :D

Ser på yr.no ut som de nog har litet motvind mellan Rejmyre och Hälleforsnäs som är nästa stämpling med 11 mil kvar. Sen borde de få litet bättre sida/sida-med ner mot Gnesta. Ser dock ut som de i värsta fall kan få regn under en hel del av återstoden också.

Än värre måste det vara för de som kommer att hålla på till efter midnatt. Kommer att krävas mycket pannben där.

Tillbaka
Topp