• Re: Visa din Rapha (och lite nyheter...)

Av:
    Rattnalle
    NickPick skrev:
    Svårt val. Storleksguiden säger medium men folket säger small.
    Hängslena är ju oftast begränsningen, men dom töjer sig snabbt vid tvätt och allmänt användande.

Jag har small i alla andra bibshorts ska tilläggas. Säkra kortet är väl att köpa ett par till core egentligen.
    Hängslena känns korta exakt en gång sen har man vant sig tycker jag.

Jag har Classic Bib II I small också men där skulle jag nästan vilja gå ner till XS eftersom de saknar den fantastiska åtsittande passformen pro team har och är mer bara mjuka.

Innehåll: åsikter.
    Inlägget kan innehålla spår av fakta.

Av:
    Guldragge
    Nån som testat Raphas Bar Bag https://www.rapha.cc ?

Av:
    patten
    Guldragge skrev:
    Nån som testat Raphas Bar Bag https://www.rapha.cc ?

Här också kikat på den. Gillar skälva modellen men skulle vilja ha en något större!

Av:
    NickPick
    Den ser ganska bra ut, om man har tagit steget till gravel dad såklart.

Snygg!

Av:
    Chapter 2
    Ska använda mig av deras reparationsservice för första gången. Så min fråga är om någon kan tipsa hur jag på bästa och billigaste sätt skickar det som behöver lagas till deras adress i England?

Frimärken, Postens egna kuvert, DHL eller på något annat sätt?

Av:
    Spacekitty
    Jag har skickat det som "stort brev" med frimärken. Det var billigast då. Ett "stort brev" kan vara en slags lådformad förpackning, behöver alltså inte vara ett kuvert. Kanske kallas det skrymmande brev nu, dom ändrar namnet på tjänsten emellanåt.

=^.^=

Av:
    Izoard
    Borttagen.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-08-08 15:20 av Izoard.

Av:
    NLC
    Eller posta här https://happyride.se ?

---------------------------------------------------
    Bullitt ger starka ben och glada barn

Av:
    thomalin
    FYI - Rapha finns nu, i rätt så liten omfattning, på NK i Sthlm.. Sagans S-Works på plats också :)

Av:
    Mayhem
    thomalin skrev:
    FYI - Rapha finns nu, i rätt så liten omfattning, på NK i Sthlm.. Sagans S-Works på plats också :)
    Även tillbaka på CykelCity vad jag förstår. Var kanske inte sån bra idé att bara sälja i egna butiker trots allt...

Av:
    NickPick
    Idag påstod rapha att starkt solljus först mina rapha core bibs. Wtf Jag bor i Sverige.
    Märlesbyte totalt nu. Man får ju inte core bundle och 3pack pro team socks for 1550 längre heller 🤷.

Av:
    JockeS
    Efter 10 år som cyklist så äger jag mitt första Rapha-plagg. Något som jag aldrig trodde :)

Provat mig igenom otaliga vind/regn-jackor för att ha på pendlingen men ingen har uppnått mina förväntningar.
    Då pratar vi jackor mellan 500-2000:-

Slog till på en Rapha Classic Rain Jacket II som jag fick hem igår, och imorse var det perfekt väder att prova den.
    10 grader, duktiga vindar och regn.
    Hade enbart kortärmat under.

Kom fram till jobbet, snustorr. Riktigt nöjd och impad.

Det är skillnad på kvalité och kvalité

rapha.JPG

Av:
    Raggamuffin
    NickPick skrev:
    Idag påstod rapha att starkt solljus först mina rapha core bibs. Wtf Jag bor i Sverige.
    Märlesbyte totalt nu. Man får ju inte core bundle och 3pack pro team socks for 1550 längre heller 🤷.

Mina pro thermal dog efter 5 tvättar, ville de inte veta av.

// Muffin

Av:
    NLC
    Raggamuffin skrev:
    NickPick skrev:

Mina pro thermal dog efter 5 tvättar, ville de inte veta av.

Men cykla i regn då så slipper ni både tvätta och att solen sliter på tyget. 🙃

---------------------------------------------------
    Bullitt ger starka ben och glada barn

Av:
    HåkanC
    JockeS skrev:
    Slog till på en Rapha Classic Rain Jacket II som jag fick hem igår, och imorse var det perfekt väder att prova den.
    Men varför köpte du en svart regnjacka för pendling?

/Håkan

Av:
    staine
    HåkanC skrev:
    JockeS skrev:

/Håkan

Varför inte? Jag köpte en vit. Den är inte vit längre...

Av:
    Pepposi
    Bra grejer! 👍👍👍

Av:
    Håkan
    staine skrev:
    HåkanC skrev:
    JockeS skrev:

/Håkan

Varför inte? Jag köpte en vit. Den är inte vit längre...

Även jag har blivit med Rapha. Jag köpte en i färgen fudge. Har inte hunnit testa den än.

Av:
    JockeS
    HåkanC skrev:
    JockeS skrev:

/Håkan
    Har pendlat alla år i signalgula jackor när mörkret kommit och lik förb.... så får man stirra döden i ögat varenda dag.
    Så jag tänkte, "F*** it" jag kör svart nu ändå eftersom det tydligen kräver saftblandare på hjälpen och signalhorn för att synas o höras"

Av:
    HåkanC
    JockeS skrev:
    Har pendlat alla år i signalgula jackor när mörkret kommit och lik förb.... så får man stirra döden i ögat varenda dag.
    Så jag tänkte, "F*** it" jag kör svart nu ändå eftersom det tydligen kräver saftblandare på hjälpen och signalhorn för att synas o höras"
    Visst är det så, men jag ser det som att bilister och andra behöver all hjälp de kan få
    Varför medvetet göra sig extra osynlig?

/Håkan

Av:
    NickPick
    HåkanC skrev:
    JockeS skrev:
    Visst är det så, men jag ser det som att bilister och andra behöver all hjälp de kan få
    Varför medvetet göra sig extra osynlig?

/Håkan

Pendla i svart är dumt. Tur att svart dog som innefärg typ ifjol.

Kul att du är nöjd med jackan. Jag lägger pengarna på andra kläder from now on.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in