Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.
-
Re: [ot] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?
En något för varm Spendrups Gold i loungegruppen bakom garaget.
-
Siren craft brew Suspended in Citra.
För att fira öletsdag ?
... -.- .. .-.. .--- . .-.. .. -. .. .
En snel cuklist
-
Grymt fin suris!
-
Blev några surisar på balkongen för att fira Ölets Dag, och sen en halv kaffestout från Halmstad Brygghus till lite Kvibille Ädel. Landade sen det hela med en IPA innan maten.
Vilken suris är bäst, om man provar några olika och tycker de med tydlig mango och kraftig syra är bäst?
"It's all about the bike..."
-
IgårRedigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-07-18 08:04 av VKruger.
-
+1Rattnalle skrev:
Mycket här som ser ut mer som fruktjuice, var går gränsen? ;-)
Tråden har spårat fullständigt!
Jag kan tipsa om Lidls färskpressade apelsinjuice, riktigt bra :-)
-
Dugges har några fina, Tropic Thunder finns ju på de flesta System.Alex Supertramp skrev:
Blev några surisar på balkongen för att fira Ölets Dag, och sen en halv kaffestout från Halmstad Brygghus till lite Kvibille Ädel. Landade sen det hela med en IPA innan maten.
Vilken suris är bäst, om man provar några olika och tycker de med tydlig mango och kraftig syra är bäst?
Annars har du Tempelbryggeriet från Uppsala vars nisch nästan uteslutande är suröl, bland annat den rätt milda Gehenna:
Är det just mango tyckte jag denna var fin, vet inte om den är i produktion än (beställning på Systemet):
-
Grönskärs Lager från Värmdö Bryggeri.
-
En Tuborg på hotellet i Ålborg innan vi ska ut och käka.
-
Är det inte godare att bara dra en shot vodka och sen en cola än Tuborg ur burken om syftet mest är att värma upp inför att gå ut?
Innehåll: åsikter.
Inlägget kan innehålla spår av fakta.
-
Rattnalle skrev:
Är det inte godare att bara dra en shot vodka och sen en cola än Tuborg ur burken om syftet mest är att värma upp inför att gå ut?
Sprit dricker jag aldrig (visst tar en whiskey ibland) och vad är felet att dricka god öl ur burk?
Sen ska jag inte ut och stuffa utan käka så synd att kalla det värmning.
-
Rattnalle skrev:
Tuborg är ju en av de tre godaste ölsorterna.
En Tuborg smakar ju dessutom bäst hvergang :)
// Muffin
Jag trodde i min enfald inte att någon skulle kalla Turborg för god öl utan ser det mest som något som dricks för sin YPK.Jimel skrev:
Rattnalle skrev:
Sprit dricker jag aldrig (visst tar en whiskey ibland) och vad är felet att dricka god öl ur burk?
Sen tycker jag helt klart god öl ska drickas ur annat än burken.
Innehåll: åsikter.
Inlägget kan innehålla spår av fakta.Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-07-19 16:07 av Rattnalle.
-
Rattnalle skrev:
Jag trodde i min enfald inte att någon skulle kalla Turborg för god öl utan ser det mest som något som dricks för sin YPK.Jimel skrev:
Rattnalle skrev:
Jaha nä jag gillar nästan all öl förutom ipa, alternativet på rummet är plastglas så dricker hellre ur burken, gör jag iof oftast hemma också om jag inte köpt finöl.
-
Ljus dussinlager av "internationell stil" (tror jag bolaget benämner den) är ta mig tusan bättre ur burk, och den skall inte vara varmare än 4-6 grader. Finns en anledning att godare öl gör sig bättre vid lite högre temperatur samt serverad i glas.
-
Yuzu Ale
"Session Ale made with yuzu peels and rock salt"
Frisk, syrlig och lättdrucken ?
(╯°□°)╯︵ ┻━┻Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-07-19 17:45 av wukkaN.
-
Ungefär så här
-
DAB drack jag mycket för drygt 30 år sedan. Man kanske skulle prova igen.
Nu husölen Spendrups Premium Gold i väntan på att grillen skall bli redo. Bästa standardlagern.
-
Rattnalle skrev:
Rattnalle skrev:
Nu så är ordningen återställd.
Burning kiss vid Ålborg streetfood
Smakbricka på ett bryggeri
-
-
En RF8a är aldrig fel!
-
Jag slog på stort och öppnade min 75:a 3 Fonteinen Hommage, d.v.s. en 'riktig' spontanjäst öl och inte mjäkig berliner. :-)
-
Loftberg skrev:
Burk som flaska. Större delen ipor från mindre bryggerier kommer fortfarande på flaska. Min uppfattning är att när bryggeriet växt till en viss storlek blir det plötsligt burk. Ekonomisk fråga? Jag vet inte. Eftersom jag oavsett häller upp min öl i glas innan jag dricker den, kvittar själva buteljeringen ganska mycket.ooms skrev:
IPA, är det ölburkens revival? Ölburk är ju traditionellt förknippat med slasköl. Så varför säljs så mycket IPA på burk? Är det kanske så enkelt att det säljs på burk eftersom det är ett slasköl? Eller slusköl?
På förekommen anledning...
Grym!
Skål på er!
Tackar för omdömet om Hopstart. :-)
Ja, burk är bättre för ölen med tanke på att de är ljustäta vilket flaskor inte är. Aluburkar ger dessutom mindre miljöpåverkan än engångsflaskor. Om jag inte missminner mig så är det ungefär lika med returflaskor pga att det är betydligt enklare med transporter; lägre vikt och mindre volym att transportera. Dessutom så är burkar smidigare att hantera i bryggeriet. Som påpekat så kan man enkelt handtappa flaskor men det är knepigare med burk. Sedan ett par år så finns CanMan i Sverige som har ambulerande burklina som kommer till bryggeriet vilket har gjort att fler har möjlighet att tappa på burk utan stora investeringar. Sen så ska vi inte heller glömma att det nu är trendigt med burk vilket gör sitt till...
----------
Science. It works, bitches!
-
Två stabila favoriter från staden på G:
Och en mustig barley, årgång 2017, funnen som sista av sitt slag på hos Systemet i Torshälla:
-
Återhämtaröl i Jkpg och TdF
-
Ladd inför vad som fortfarande kanske kan bli minigolf. Urkrafter släpptes lös från molnen, så vi avvaktar lite.
-
Joem skrev:
Är i Danmark och här säljer dom en låda med 20 eller om det är 24 flaskor man ska dricka till touren, en till varje etapp?
Idag testade jag en black swan, riktigt smaskig.
-
Jimel skrev:
Joem skrev:
Är i Danmark och här säljer dom en låda med 20 eller om det är 24 flaskor man ska dricka till touren, en till varje etapp?
Det lät som ett vettigt införande av (tradition?) ölen ser dessutom fin ut, skål!
-
Joem skrev:
Jimel skrev:
Joem skrev:
Det lät som ett vettigt införande av (tradition?) ölen ser dessutom fin ut, skål!
Skål! Kan inte mycket utav touren så vet inte hur det fungerar tyvärr.
Till maten blev det denna goding.
-
Sigtuna Skogen Dag.
-
Dagens prebajk blev en dubbel från Jonseredsfabriken. Energi och näring är ju jädrans viktigt.
Efteråt blev det en Dunder. Colab mellan Stigbergets och Collective Arts som jag lyckades få tag i. Slangade upp den med en 4:a i betyg på untappd, men redan nu så här när eftersmaken bubblar i gommen, är jag ändå fundersam om jag inte var lite för snål ändå. Helt fantastiskt god!
-
Dunder. Det är fina grejer, drack den för ett tag sedan.
Plockade ner en 'merica i korgen idag, kändes passande till burgaren! Make pale ale great again!
-
Låt semestern börja!
-
Ja, vi sa ju semester. En varje sommar är krav, precis som Pina Colada. Post bike iaf, alltid nått.
Släpp lös hipsterhatet nu...
-
Cyklade inte längre än till affären, där köpte jag en fryspizza. Den har skurits upp med ett för ändamålet lämpligt verktyg och avnjuts med en stöddig lager från nått hipsterbryggeri på västkusten
-
Drack denna igår, helt ok
-
Bland det bättre inom genren jag druckit.
-
Åre Bryggcompagni Tropical Mountains DIPA, fortfarande lite sliten efter en heldag bromsandes nerför skutan.
-
Rätt schysst från sälen.
-
Love it....meen....limeklyftan?Alex Supertramp skrev:
Ja, vi sa ju semester. En varje sommar är krav, precis som Pina Colada. Post bike iaf, alltid nått.
-
Marren skrev:
Love it....meen....limeklyftan?Alex Supertramp skrev:
+1
Nu blir det denna. Så jäkla god.
-
Ipa från Gotland smakar bra i djupa Dalaskogarna
-
Österrikes godaste Märzen.
... -.- .. .-.. .--- . .-.. .. -. .. .
En snel cuklistRedigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-07-24 23:56 av sikkel.
-
Provade den här igen efter cykling, strand och en Corona på volley. Kanske att den växer på mig... även om Dugges mangojuice är bäst hittills i den skolan. Saknar dock den där riktiga syran i de första jag drack. Är det suröl så är det.
-
Har slurpat lite själv ute i skärgården!
En bra NEIPA från Norrtälje.
En bra NEIPA från Norge.
Episk suris från Stigbergets/Morgondagens.
En av de mildaste 'belgiska' 8-procentiga ale jag provat. Grymt fin!
Mest skum. Inte så mycket smak. Men snygg flaska.
KÖP & SÄLJ
-
Rock Machine Blizzard TRL
Säljes i Jönköping -
Bakhjul 26 x 2.4 och bakhjul 27,5 2.1 båda med skivbromsfäste
Säljes i Stockholm -
Roval Axis 4.0 SCS Disc
Säljes i Stockholm -
Sadel Selle italia x3
Säljes i Stockholm -
Framhjul 29er disc Lapierre NYTT
Säljes i Skåne