• Re: Fula Hojar!!

Av:
    Transwave
    bicicleta-kenstone-interceptor-usa-design.jpg

-----------------------------------------------------------
    ...::: Touring runt om i världen på 2 hjul! :::...
    http://www.vladde.nl

Av:
    Octagon
    Om någon undrar varför man ska vända på styrstamen:

Av:
    Jimel
    Octagon skrev:
    Om någon undrar varför man ska vända på styrstamen:

Jag går ut och vänder direkt!!

Av:
    NickPick
    LTS skrev:
    Han är en föregångare.
    Snart är det omodernt att inte vända styrstammen bakåt.

Snart på en missfosterpole nära dig! :D

Av:
    kais01
    vi tycker det ser förfärligt ut men en del äldre motorcyklar har också bakåtriktad styrstam.

skulle kunna ge lång framända utan problemen med låg gaffelvinkel, ffa att dessa självstyr hårt mot sidolutande underlag. gäller även vid snedträff på stenar. för att kompensera har det införts apstyren.

Av:
    H.
    kais01 skrev:
    vi tycker det ser förfärligt ut men en del äldre motorcyklar har också bakåtriktad styrstam.

skulle kunna ge lång framända utan problemen med låg gaffelvinkel, ffa att dessa självstyr hårt mot sidolutande underlag. gäller även vid snedträff på stenar. för att kompensera har det införts apstyren.

Du får gärna bygga en skitlång cykel med brant gaffelvinkel, bakvänd styrstam och smalt styre. Det blir nog succé!

Av:
    Spacekitty
    39914027_10155503729491689_6422483069810245632_o.jpg

=^.^=

Av:
    ulfalf
    Hade det inte varit för den anskrämliga styrstammen hade denna lätt kvalat in som snajdig monstercross med respektingivande dropp.

Av:
    Spacekitty
    ulfalf skrev:
    Hade det inte varit för den anskrämliga styrstammen hade denna lätt kvalat in som snajdig monstercross med respektingivande dropp.

Det var stammen jag fastnade på. Bilden är från Gravel Cycling Denmark gruppen på Facebook.

=^.^=

Av:
    gerrardsdobbar

------------------------------

As long as I breathe, I attack.

Av:
    marr
    gerrardsdobbar skrev:

Hur fan gick det till?

Av:
    emmer
    marr skrev:
    gerrardsdobbar skrev:
    Hur fan gick det till?
    Och hur fan svänger man åt vänster?

—————
    Äh, nu har jag lackat ur på alla idioter...

Av:
    marr
    emmer skrev:
    marr skrev:
    gerrardsdobbar skrev:
    Hur fan gick det till?
    Och hur fan svänger man åt vänster?

Lean in to it? :p

Av:
    GorillAPA
    Screenshot_20180823-193132.png

Av:
    Örjan Lax
    Den väger INTE 8kg!

Av:
    frause
    Örjan Lax skrev:
    Den väger INTE 8kg!

Är den ÄNNU lättare? Vilket jäkla kap! Jag tar två!

Av:
    OrjanX
    Är det lvg-pedaler?

Av:
    kais01
    H. skrev:
    kais01 skrev:

Du får gärna bygga en skitlång cykel med brant gaffelvinkel, bakvänd styrstam och smalt styre. Det blir nog succé!

nej det blir det nog inte. men det kan vara kul att tänka utanför boxen. dagens långa ramar, låga vinklar och breda styren toppat med singelklinga hade föranlett hånskratt för inte så länge sen. men någon tänkte annorlunda och nu har vi dessa cyklar här. att pendeln har en tendens att gå för långt hör till sakens natur. hur långt? ja styrena tycks iaf möjligen ha vänt.

Av:
    emmer
    OrjanX skrev:
    Är det lvg-pedaler?
    Jäpp. Det är det nyaste och modernaste i skogen.
    "Thinking out of the box and into the blue..." som är så trendigt numera...

—————

Av:
    42Hz
    Det var en rejält gammal cykel!

Karbon: https://sv.wikipedia.org

//HaRR! - Fat tires save lives!

Av:
    larsaw
    frause skrev:
    Örjan Lax skrev:
    Den väger INTE 8kg!

Är den ÄNNU lättare? Vilket jäkla kap! Jag tar två!

+1 Men ärligt hur tror vederbörande att hen någonsin kommer få cykeln såld till det priset?
    Att hen ens har bemödat sig att lägga ner tid och pengar till att ens bemöda sig med "cykeln", jävla pajas!

// Larsa

Av:
    gerrardsdobbar
    marr skrev:
    gerrardsdobbar skrev:

Hur fan gick det till?

Hittade artikeln om den på en cykelsida, om det var Cycling Weekly eller liknande. Storyn var tydligen något i stil med att "en kanadensiska köpte cykeln online från Europa, användes aldrig, beslöt sig för att sälja den och fick för sig att montera ihop den enligt bilden, la upp den på en säljsajt och blev utskrattad".

Ungefär. Otroligt, ändå.

------------------------------

As long as I breathe, I attack.

Av:
    Octagon
    20180825_144636.jpg
    Nån slags hyrcykel med inbyggd Ipad. Men vinkeln på sadelröret....

Av:
    Lejon
    Jag tycker min egen grusvägspendlare platsar utmärkt i tråden. Jätteful men med viss funktionalitet (matlådehållare, ringklocka och reflexer) och sannolikt stöldsäker.
    C3D26D5B-6A52-4927-B4EA-AE9702DDF919.jpeg

Av:
    Makten
    kais01 skrev:
    H. skrev:
    kais01 skrev:

nej det blir det nog inte. men det kan vara kul att tänka utanför boxen. dagens långa ramar, låga vinklar och breda styren toppat med singelklinga hade föranlett hånskratt för inte så länge sen. men någon tänkte annorlunda och nu har vi dessa cyklar här. att pendeln har en tendens att gå för långt hör till sakens natur. hur långt? ja styrena tycks iaf möjligen ha vänt.

+1

Det finns alldeles för mycket konservativt trams inom cykling. Nedanstående har dock inte bakåtvänd stam, men väl ett extra styrrör med länkar till gaffelröret. Skitlångt till framhjulet, brant gaffel och rimlig reach. Klurigt!

AG_HACK_BIKE_DERBY_PORTRAITS_020-1120x747.jpg

Av:
    kais01
    rätt ful lösning där makten, men tanken tycks poppa upp här och var. kul ändå att någon är galen nog att pröva. då får man lång framända utan problemen med kastande självstyrning mot halvt sidopasserade hinder som låga gaffelvinklar ger.

här är ett aprilskämt som gick för några år sedan hur en sån 36a skulle kunna se ut. tyvärr är bakändan för lång i det här fallet.
    IMG_0177.JPG

Av:
    kais01
    Lejon skrev:
    Jag tycker min egen grusvägspendlare platsar utmärkt i tråden. Jätteful men med viss funktionalitet (matlådehållare, ringklocka och reflexer) och sannolikt stöldsäker.

jag tycker den var rätt fin för en sån pendlare! men den rätt lilla framklingan ger inte fördelar att passera över stockar och så på just en pendlare och medför onödigt stor användning av minsta dreven bak. går trögt, och drivlinan slits snabbt?

Av:
    Hyvä
    https://mobil.blocket.se

Hittade denna

Av:
    Tergorotas
    Hyvä skrev:

Hittade denna

De borde sikta in sig på ett nytt designteam.

//...

Av:
    Lejon
    kais01 skrev:
    Lejon skrev:

jag tycker den var rätt fin för en sån pendlare! men den rätt lilla framklingan ger inte fördelar att passera över stockar och så på just en pendlare och medför onödigt stor användning av minsta dreven bak. går trögt, och drivlinan slits snabbt?
    Korrekt, skulle behöva en större framklinga. Ligger och tuggar på smådreven mest. Men jag har en drös halvgamla 10-delade kassetter att slita ut så jag låter det vara ett tag till.

Av:
    Sleven994
    Biltillverkare slår till igen
    IMG_20180831_100222.jpg

Av:
    emmer
    No head nor tail på det styret.

—————

Av:
    Atakua
    Kanske det är bara jag, men en balanscykel med ett bockstyre‽

Tillverkaren skriver angående denna:

skrev:
    Not many balance bikes could carry off drop bars but with its diamond frame the Road Runner 14 does brilliantly. We all know the sense of control and stability when you're on the drops - the lower centre of gravity is a great confidence boost. The inclined position helps the rider too, allowing them to more freely push off and drive the balance bike.
    With its spec of low resistance cartridge bearings and integrated headset, this is surely the first step to a racing career...

EARLY-RIDER-Road-Runner-14-Balance-Bike-aluminium-silver-universal-51632-176305-1489581487.jpeg

Av:
    me.I.am
    Hyvä skrev:

Hittade denna

Urk

just a stranger on the bike trying to make my way home

Av:
    Gustafsson1
    Octagon skrev:

Den må vara stygg att se på. Men hyrelcyklarna i Köpenhamn är ett fantastiskt smidigt sätt att ta sig fram i stan på.

Av:
    NLC
    Atakua skrev:
    Kanske det är bara jag, men en balanscykel med ett bockstyre‽

Tillverkaren skriver angående denna:

skrev:
    Not many balance bikes could carry off drop bars but with its diamond frame the Road Runner 14 does brilliantly. We all know the sense of control and stability when you're on the drops - the lower centre of gravity is a great confidence boost. The inclined position helps the rider too, allowing them to more freely push off and drive the balance bike.
    With its spec of low resistance cartridge bearings and integrated headset, this is surely the first step to a racing career...

Balansfrankenbike! Fast utan dödsskivor då

---------------------------------------------------
    Bullitt ger starka ben och glada barn

Av:
    42Hz
    Gustafsson1 skrev:
    Octagon skrev:

Den må vara stygg att se på. Men hyrelcyklarna i Köpenhamn är ett fantastiskt smidigt sätt att ta sig fram i stan på.

Vinkeln på sadeln, AJ! Hoppas den går att justera!

//HaRR! - Fat tires save lives!

Av:
    Eld
    gerrardsdobbar skrev:
    marr skrev:
    gerrardsdobbar skrev:

Hur fan gick det till?

Hittade artikeln om den på en cykelsida, om det var Cycling Weekly eller liknande. Storyn var tydligen något i stil med att "en kanadensiska köpte cykeln online från Europa, användes aldrig, beslöt sig för att sälja den och fick för sig att montera ihop den enligt bilden, la upp den på en säljsajt och blev utskrattad".

Ungefär. Otroligt, ändå.

Det är väl så man gör när man råkat köpa en alldeles för stor cykel på nätet?

Av:
    Benet
    Dublett, ta bort.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-09-04 15:48 av Benet.

Av:
    Makten
    Någon på min arbetsplats borde uppsöka lämplig vårdinstans.

IMG_20180905_165036.jpg

Av:
    Bengt-re
    Makten skrev:

Oj....

"För en generation sedan behövde människan vila efter avslutad arbetsdag. Idag behöver de motion."

Av:
    emmer
    Makten skrev:
    Det är ju senaste MTB-trenden ju. Gäller ju att hänga på. Se upp till sådan förebilder istället för att racka ner på allt sixten-modernt...

—————

Av:
    Vernersson
    Vet inte om denna har varit uppe tidigare men satan i gatan så gräslig den är :-O

speedmax-cf-8-di2_c1024[1].png

¯\_(ツ)_/¯
    Rumors are carried by haters, spread by fools, and accepted by idiots.

Av:
    Hyvä

Såg denna skönhet

Av:
    Jonas
    Hyvä skrev:

Såg denna skönhet

Mierda?

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in