• Re: Vänta på paket-tråden! Del. II

Av:
    Crocko
    Väntade visserligen på paket, men när inte ens trackingen sagt att paketet är i landet blir man ju glad när det ringer på dörren, Tyskar dom kam dom. Nu ere Hjul igen.
    6C15FDAD-5982-46EB-BE65-4468E706DC10.jpeg

Av:
    Pfaff
    Och då var det komplett!

IMG_20190426_151233503.jpg

-------------------------------------------------------------
    Långsam på korta sträckor!

Av:
    Crocko
    Pfaff skrev:
    Och då var det komplett!

Det där är bra skit, se till att hita en starnut eller expander som har plats för kabeln om du skall montera den som top-cap, och när den suttit en stund ser den inte så stor ut längre. Värt att tänka på är vilket håll man vill ha kontakten utifrån vad man skall ladda, jag köpte en billig vinklad USB på webhallen så sticker kontakten inte ut så långt, sen laddar jag alltid till en powerbank slår bara av laddning när jag behöver allt till lampan på natten.

Av:
    Pfaff
    Crocko skrev:
    Pfaff skrev:
    Och då var det komplett!

Det där är bra skit, se till att hita en starnut eller expander som har plats för kabeln om du skall montera den som top-cap, och när den suttit en stund ser den inte så stor ut längre. Värt att tänka på är vilket håll man vill ha kontakten utifrån vad man skall ladda, jag köpte en billig vinklad USB på webhallen så sticker kontakten inte ut så långt, sen laddar jag alltid till en powerbank slår bara av laddning när jag behöver allt till lampan på natten.

Tack, jo hemsidan har brA montageanvisningar.
    Manicken är tänkt att hålla liv i en gps under kommande långa dagsetaper i okänt bergsterräng.

Av:
    Sambal Oelek
    Pfaff skrev:
    Crocko skrev:
    Pfaff skrev:
    Och då var det komplett!

Manicken är tänkt att hålla liv i en gps under kommande långa dagsetaper i okänt bergsterräng.
    Coolt. Glöm inte visa när det är klart sedan.

------------------------------------------------------------------
    MVH Sambal O. / Hammerhill Bikers

Av:
    Martinmat
    Äntligen! 😍
    BC39DCE8-258E-4B98-B234-8A2E551020CE.jpeg

Av:
    eucalyptus
    super duper taggad på att för första gången prova SPD (XTR M9120 trail) pedaler o riktiga lättviktskor :D kört platta pedaler med 5-10 skor sedan i höstas och varit nöjd, men efter mycket tjat så blir det nytt haha tror 5-10 skorna väger 7-800gram, de nya hälften av det :P

Samt en riktigt vätskeryggsäck så man kan hålla händerna på styret när man dricker ;)
    80182041_41_S-1024x444.jpg
    P-PD-M9120_BC19Nd0164_750_750.jpeg
    full_Source_Air_Fuse_5_853679.jpg

Av:
    Rut-66
    Nu vet jag inte kvalitet på dessa drybags, men 5 liter för 59:- och 10 liter för 69:- gjorde att Engelsons nu blir av med 2 små och 1 stor.
    Ja, och 4 par skosnören :D

5liter.jpg 10liter.jpg

Deras 30 liter får man för 99:-

Av:
    Klavikel
    Blev lite prylar igen...

Anker PowerPort Solar 21W portabel solcellspanel
    Anker PowerPort 21W.jpg

Cane Creek IS52mm lower headset replacement bearing
    CC IS52mm bearing.jpg

Komplett lagerpress-kit från Cyclus Tools
    Cyclus complete bearing press kit.jpg

Maxxis Minion DHF 29" x 2.5" Dual EXO TR WT
    DHF.jpg

PRO Handlebar bag
    PRO handlebar bag.jpg

PRO Toptube bag
    Pro TT bag.jpeg

PRO frame bag
    Pro frame bag.jpg

PRO Saddle bag
    Pro saddle bag.jpeg

Schwalbe tubeless rim tape 29mm x 11m
    Schwalbe-Tubeless-Rim-Tape-41400-0-1481260425.jpeg

Stans sealant 946ml
    Stans.jpg

Ticket To The Moon - 360 Hammock Mosquito Net
    TTTM 360 mosquito net.jpg

X-Tools BB Tool
    X-tools bb tool.jpg

Bombus Vegan Coconut Banana Energy Bar x 5pcs
    bombus raw coco banana.jpg

Bombus Vegan Coconut Maracuja Energy Bar x 5pcs
    bombus raw coco maracuja.jpg

Clear replacement lens - 100% Strata
    clear lens.jpg

Endura Padded Liner Medium x 2pcs
    endura padded liner.jpg

Enduro Bearings x 13pcs
    enduro bearings.jpg

Isostar Powerplay Protein Bar Yoghurt Fruit Flavour x 5pcs
    isostar powerplay yoghurt fruit.jpg

Stans Race Sealant 946ml
    stans race.jpg

Schwalbe Tire Lever Set
    tire lever.jpg

Time ATAC XC2 Pedals
    time atac xc2.jpg

Klavikel A.K.A Martin
    Jobbigt uppför? - Härligt utför!

Av:
    Klavikel
    Inte så cykelrelaterat i och för sig kanske, men ändå, väntar på följande.

Corsair Value Select 1600Mhz DDR3L 8Gb SDRAM SO-DIMM (Uppgraderar från 8Gb till 16Gb)
    Screenshot_20190507-180135__01.jpg

Samsung 860 QVO 1000Gb 2.5" SATA3 SSD
    Screenshot_20190507-180005__01.jpg

AOC 27" QHD IPS 2560 x 144
    Screenshot_20190507-175819__01__01.jpg

Klavikel A.K.A Martin

Av:
    weldion
    Ram-minnen är ändå cykelrelaterat. Skärm är egentligen det också.
    Själv har jag många goda ram-minnen, cyklar som jag njutit av.

Av:
    JesperA
    Har väntat på ett paket från Wiggle ett tag nu, det har legat i London i över en vecka nu, brukar det ta så lång tid att passera London?

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Av:
    Klavikel
    weldion skrev:
    Ram-minnen är ändå cykelrelaterat.

Haha, good point 👊🏻😋
    Jo vars, även jag har väl iaf minst en ram man minns med nostalgi.

Klavikel A.K.A Martin
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-05-07 20:58 av Klavikel.

Av:
    Mårten
    Jahopp, inte handlat cykelprylar på ett tag... Men nu väntar jag på paket från:

Planet X
    Halo
    Tartybikes
    Bike Components

---
    Krumbumballe
    I am become surgubbe, destroyer of stoke.

Av:
    Putte--
    Beställde nya hjul från Bikester i onsdags kväll, i fredags hade dom tagit sig från Tyskland till veddesta, när postnord skulle ta över så har dom nu försvunnit................

*_______________________________________________________________*
    "Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.."

Av:
    johfo
    Jag är så trött på pakettjänster där man måste sitta hemma och vänta eller lämna fullmakt och riskera att paketet försvinner.
    Jag trodde DHL hade skärpt till sig nu, eftersom det jag beställt från BikeDiscount och Bikester sista tiden kommit till ServicePoint eller PostNords utlämningsställen. Men så kom nu ett paket som de envisas med att köra hem. Gissningsvis stort som en skokartong ungefär.
    De säger att de inte får skicka det till ServicePoint, för det måste avsändaren då ändra. Men hämta på terminalen på andra sidan stan går bra (frånsett för mig då som måste åka långt med bil och sitta i köer).
    Jag har svårt att se skillnaden på om jag legitimerar mig och hämtar på terminalen eller ServicePoint.
    DHL bestämmer ju reglerna för tjänsten och det är alltså DHL som säger till DHL att de inte får.
    Jag tycker det är bedrövligt dåligt att ett stort logistikföretag inte kan lösa logistiken för alla paket till privatmottagare. Det måste ändå vara massor med paket som går till privata mottagare och de flesta av dessa är nog inte hemma 8-17 när man kan få det utkört.
    Även miljöaspekten kommer in här. Hade de gått till utlämningsställe hade DHL-bilen inte behövt köra omkring så mycket och de flesta passerar ju nära sina utlämningsställen ändå.

Jag hittade en sida där det står att man kan lämna feedback https://www.logistics.dhl
    Där var mailadresser till deras VD:ar! Intressant...
    Jag mailade han som är VD för DHL Express först, för det stod DHL Express i trackingen. Men när jag bokade utkörning stod det DHL Freight, så då mailade jag honom oxå.
    Ni som håller med om att det är kass att man ska behöva sitta hemma och vänta på småpaket och inte kan välja att få dessa till ServicePoint - maila ansvariga VD:ar! Får de många mail stänger de säkert den sidan...men de kanske uppmärksammas på problemet också.

Av:
    maglat
    Väntar på ny kedja och två 11t drev från bike-components.de.
    Quad Lock Bike Kit från Quad Lock.

Av:
    Rut-66
    outpostcage.jpg
    Chansade att beställa från Vanilla Bikes.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-05-29 21:18 av Rut-66.

Av:
    Anders Å
    Beställde en pulsklocka från Wiggle igår med gratisfrakt. 25h senare finns den att hämta på det lokala DHL-uthämtningsstället. Inte illa!!

Av:
    Rut-66
    Blir delägare i en symaskin, som ska ta minst 10 lager jeanstyg. Borde dimpa ner snart.

Av:
    Bengt-re
    Skall få 126 kg grill levererat på Fredag. Nice!

"För en generation sedan behövde människan vila efter avslutad arbetsdag. Idag behöver de motion."

Av:
    erolwi
    Väntar på en BikeYoke, sen ska Stumpjumpern få ny dämpare!
    423A72EA-02AE-496B-9A2F-BEF6314FFD31.jpeg

Av:
    MrSvahn
    8B2A8FB2-2E3D-4D51-8399-3118BF6097BB.pngVäntar på armbågs- och knäskydd från CRC sedan en vecka tillbaka.

Konstigt nog har inget hänt enligt kollinummer sedan i lördags. Står bara så här 25/5.

”United Kingdom, London, The shipment item is ready for transportation”.

Någon som varit med om liknande?

Av:
    ekenlowZ
    väntar på dessa godsaker.

qwe.jpg

"Sanningen smärtar. Kanske inte så mycket som att kasta sig upp på en cykel utan sadel, men den smärtar."

Av:
    Pfaff
    Sambal Oelek skrev:
    Pfaff skrev:
    Crocko skrev:
    Pfaff skrev:
    Och då var det komplett!

Coolt. Glöm inte visa när det är klart sedan.

Klart är det inte, men jäkla vicken bra grej! Tillbringar man långa dagar på okända vägar o vill hålla liv i gpessen funkar den kanon. Rekommenderas. Kräver förstås även ett dynamonav.

ECAD11F8-FB2A-457C-881C-67CBF5AAC83C.jpeg

Saknar bara en 20 cm laddsladd nu men det finns väl på Kjell.

Av:
    Rut-66
    Min Brooks B17 kom idag, en klassisk sadel som svider i lädret två gånger :)
    Och sen aldrig mer ?

Edit: Var inte så farligt ändå, de första turerna. :)
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-06-01 19:42 av Rut-66.

Av:
    juliusjonzon
    Har väntat 5 veckor på att få en ny mobiltelefon av Google. Telefon nr 1-trasigt ljud. Telefon nr 2 är sim-låst till en annan utländsk operatör och där står det stilla sedan slutet av MAJ....

20 Emails om att dom skall få tummen ur och skicka hit den. 5 samtal med deras "support".

Sista samtalet slutade med att:
    "Så jag ska sitta här och vänta och hoppas på att någon gång under dom närmsta månaderna så kommet det en ny fungerande telefon? "

Deras svar:
    "Ja något annat kan jag inte göra"

Spännande att leva utan mobil i 5 veckor. ..

Av:
    Örjan Lax
    Ett par skor # Shimano MT501
    9966.jpg

Ett par pedaler # Shimano 520
    6688.jpg

Tre par strumpor # GripGrab Tricolore
    2244.jpg

Av:
    Drosa
    Äntligen får man säga att jag köpt något nytt som är cykelrelaterat och som jag får längta efter att få hem så fort som möjligt innan värmen tar slut här i sverige. En rapha clubtröja i ullmix blev det till det facila priset av 160 kr plus frakt som låg på ungefär samma. En trehundring för den tycker jag är riktigt bra. Inte årets modell men det är verkligen skit samma. I bland kan det vara bra att behöva små storlekar!

20190724_200826.jpg

Sedan får det nog också bli ett par nya kortbrallor från Bodhi. Också en 300 kr.

Av:
    Johan.K
    Hej tråden.
    I fredags misslyckades UPS både med hitta mig här hemma (där jag satt och väntade) och att ringa mig (på telefonen som jag hökvaktade).
    Nästa utlämningsförsök på måndag.
    Ett pyttepaket med två växelöron.
    Att dom har mage att ens påstå sig ha försökt leverera gör mig galen. Jag vill hämnas och se blod.
    Finns det nåt mer konstruktivt att göra än att skälla på budet som eventuellt levererar på måndag? Jag vill inte skriva argt på rejta, mer lämna en brinnande påse bajs på deras trappa osv osv.
    /kränkt medelålders man

Av:
    Sambal Oelek
    ...det är såååå drygt att vänta på en cykel-leverans!! :(
    Nu verkar det som den inte kommer i mitten av veckan. Utan i slutet av veckan. Då jag är borta. Så det blir nog inget förrän nästa vecka :(
    Lyxproblem av första graden.

------------------------------------------------------------------
    MVH Sambal O. / Hammerhill Bikers

Av:
    Luktapåblommorna
    Någon som har erfarenhet av Parcelforce, är det postnord som tar över i Sverige? Vad menas med restricted content, ska vara en cykel. Hur får jag dem att släppa paketet från held in depot?
    Screenshot_20190830-173905.png

Av:
    Eveningstar
    Har för mig jag råkat ut för samma och då var det Schenker som vägrade ta över leveransen för att avsändaren betalt för lite frakt eller något sånt.
    Försök kontakta avsändaren är mitt tips.

f.d. Cyklist.

Av:
    MAMTB
    Fick nyss hem mina nya hjul Roval Control SL 622x25mm samt nya handtag och en ny topcap. Handtag och topcap i röd färg mest för at pimpa lite.
    30117-2009_25808.jpg

Nu väntar jag på grejer för att göra hjulen kompletta samt lite annat smått och gott.
    lista.png

Bromsskivor Formula 160mm
    formula-brake-disc-two-part-red-160-mm-6-bolt.jpg

Titaniumskruvar till bromsskivorna från Notube.
    notubes-titanium-screw-m5x10-lenses-head.jpg

Kassett Garbaruk 10-46 med tillhörande cage.
    garbaruk-cassette-11-speed-10-46-teeth-for-sram-xd-rear-derailleur-cage-shimano_4.jpg

Framklinga Garbaruk 36-tandad.
    garbaruk-chainring-round-1-speed-narrow-wide-bcd-96-shimano-xtr-m-9000-9020-crank-36-teeth-red.jpg

Nya däck till Rovalhjulen. Redan införskaffat prylar för att köra tubeless.
    schwalbe-tire-bundle-29-x-225-racing-ray-racing-ralph-2019.jpg

Ny klämma till sadelstolpen. Inget fel på den jag redan har men ville ha en röd klämma.
    yuniper-seatpost-clamp-ultralight-318-mm_5.jpg

Av:
    Luktapåblommorna
    Eveningstar skrev:
    Har för mig jag råkat ut för samma och då var det Schenker som vägrade ta över leveransen för att avsändaren betalt för lite frakt eller något sånt.

Har nu pratat med Postnord, db Schenker och mailat Westbrook. Det verkar vara så som du beskriver att när Westbrook skickat så har de inte betalt för skrymmande vilket Schenker vill att de gör. Westbrook säger att de kontaktat Parcelforce för att mitt paket ska kunna skickas vidare i Sverige. Så hoppas att det löser sig under dagen.

Av:
    Spacekitty
    Luktapåblommorna skrev:
    Eveningstar skrev:

Har nu pratat med Postnord, db Schenker och mailat Westbrook. Det verkar vara så som du beskriver att när Westbrook skickat så har de inte betalt för skrymmande vilket Schenker vill att de gör. Westbrook säger att de kontaktat Parcelforce för att mitt paket ska kunna skickas vidare i Sverige. Så hoppas att det löser sig under dagen.

Så vad blev det för en ny MTB?

Av:
    Luktapåblommorna
    Spacekitty skrev:
    Luktapåblommorna skrev:
    Eveningstar skrev:

Så vad blev det för en ny MTB?

Spark RC 900 Team. Måste bara hitta en kortare styrstam med -25° tror jag.🙂

Av:
    Klavikel
    Prylar prylar prylar...

Loctite 243 10ml
    243 blå 10ml.jpg

Shimano XTR/SAINT SM-RT99 180mm
    SM-RT99 180mm.jpg

Syntace Torque Tool 1-25Nm
    Syntace.jpg

isostar chocolate energy bar 30 pcs
    isostar.jpg

Klavikel A.K.A Martin

Av:
    Luktapåblommorna
    Även om paketet enligt den röda grafiken ser ut att ha åkt ett steg bakåt jämfört med tidigare idag tror jag ändå att det är bättre att paketet inte längre hålls kvar utan är på väg.
    Screenshot_20190902-143510.png

Av:
    MAMTB
    Den som väntar på något gott... Väntar alltid för länge ;)

Av:
    MAMTB
    Jakten på några lättare gram fortsätter. Räknar rmed att minska vikten på cykeln med ca 430g med dessa uppgraderingar

Nu väntar jag på paket från Tyskland innehållandes:

Crankbrothers Pedal Eggbeater 11 - 179g
    crankbrothers-pedal-eggbeater-11.jpg

Extralite Hyperstem 80mm stealh - 69g
    extralite-stem-hyperstem-stealth-mtb-road-318-mm-6.jpg

Sadel Saevid Sillin S1.2 Cross - 88g
    saevid-saddle-sillin-s12-cross-143-mm-gloss-coloured_2.jpg

Sadelstolpe Schmolke TLO MTB Team Edition 400mm/31,6mm - Ca 110g
    schmolke-seatpost-tlo-mtb-team-edition-ud-finish-71-to-80-kg-316-mm-400-mm.jpg

Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-09-05 10:07 av MAMTB.

Av:
    mikipedia_
    Lite grejer för att bygga ihop htn

Mitt projekt
    https://happyride.se

F95883A8-BCF6-4DE6-97CE-8FE89C5F47A1.jpeg

Av:
    etnica
    Väntar på flera paket men mest väntar jag på detta rampaket men nog en månad kvar =(
    Mason-Cycles-Resolution2_steel-disc-brake-flat-mount-thru-axle-all-road-bike_frameset-rear.jpg

Av:
    Klavikel
    Nya prylar...

USB A-C kabel
    Otterbox USB C Type Cable 2.4Amp High Speed Charging - 3M with OTG C Type USB Adapter.jpg

Adidas Crazychaos Leather Ace
    ADIDAS_M CRAZYCHAOS LEATHER.jpg

AsRock Fatal1ty B450 mITX MB
    ASRock Fatal1ty B450 Gaming mITX.jpg

Arctic Cooling Alpine Passive AM4 Cooler
    ARCTIC Alpine AM4 Passive - Kylfläns för processor.jpg

Ryzen 5 2400GE
    Ryzen 5 2400 GE.jpg

Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 2x8GB 2933Mhz
    CORSAIR Vengeance RGB PRO - DDR4 - 2 x 8GB - 2933 MHz.jpg

Klavikel A.K.A Martin

Av:
    marr
    Klavikel skrev:
    Nya prylar...

USB A-C kabel

Adidas Crazychaos Leather Ace

AsRock Fatal1ty B450 mITX MB

Arctic Cooling Alpine Passive AM4 Cooler

Ryzen 5 2400GE

Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 2x8GB 2933Mhz

Trodde ja halkat in på sweclockers :p

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in