• Re: Vänta på paket-tråden! Del. II

Av:
    CosmicGirl
    Min hoj har kommit. Den är så himla snygg; vilken speciell känsla.

Så här vill jag minnas den här bitterljuva dagen.

20180327_114842.jpg

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
    My mom says I'm cool..

Av:
    Jimel
    Snygg! Grattis

Av:
    onmjer01
    Jag väntar på paket från Wiggle, beställde i fredags. Fick avisering att det är på väg från postens app i måndags men ännu inget uppdaterat där.

Beställt lite nya lvg-kläder. Korta/långa byxor, kort/långärmad tröja och vindjacka, skoöverdrag samt 'thermal'-jacka. Hoppas de kan komma imorgon, vill ju prova de i påskhelgen :D

Av:
    Klavikel
    Felsorterat igen???

Screenshot_20180328-121310.jpg

Klavikel A.K.A Martin
    Jobbigt uppför? - Härligt utför!

Av:
    CosmicGirl
    Jimel skrev:
    Snygg! Grattis

Tackar :)

My mom says I'm cool..

Av:
    Vernersson
    Beställer man från CRC och tar något annat än den schwajnigt dyra superduperexpress frakten så får man uppenbarligen vänta på paketen i halva evigheter.
    Paketet har inte rört på sig öht trots att jag valde mellanmjölkalternativet.

Tack för påminnelsen om varför jag extremt sällan handlar av CRC... Synd att jag inte komihåg detta i fredags.

¯\_(ツ)_/¯
    Rumors are carried by haters, spread by fools, and accepted by idiots.

Av:
    Bengt-re
    CosmicGirl skrev:
    Jimel skrev:
    Snygg! Grattis

Hur var den att cykla på då?!

"För en generation sedan behövde människan vila efter avslutad arbetsdag. Idag behöver de motion."

Av:
    CosmicGirl
    Bengt-re skrev:
    CosmicGirl skrev:
    Jimel skrev:
    Snygg! Grattis

Lång historia kort (apropå cykel i lägenheten -tråden) så har jag inte lyckats höja acceptansnivån på min cykel och mitt cyklande hemma från dess ursprungliga 75% (av människor i hushållet).

Jag fick montera bort hjulen och förvara den så att den inte stör än så länge. Surt.

Jag ska testa den under helgen, tillsammans med mina två barn som är rätt taggade.

Det blev lång historia lång. Passar på och pratar ut mig lite...

My mom says I'm cool..

Av:
    Bengt-re
    CosmicGirl skrev:
    Bengt-re skrev:
    CosmicGirl skrev:
    Jimel skrev:
    Snygg! Grattis

Lång historia kort (apropå cykel i lägenheten -tråden) så har jag inte lyckats höja acceptansnivån på min cykel och mitt cyklande hemma från dess ursprungliga 75% (av människor i hushållet).

Jag fick montera bort hjulen och förvara den så att den inte stör än så länge. Surt.

Jag ska testa den under helgen, tillsammans med mina två barn som är rätt taggade.

Kul att lära sig en ny cykel, labba med dämpare, däckstryck och ha sig! Du har en rolig helg framför dig! Kul att bli kompis med en ny 🚲!

"För en generation sedan behövde människan vila efter avslutad arbetsdag. Idag behöver de motion."

Av:
    CosmicGirl
    Bengt-re skrev:
    CosmicGirl skrev:
    Bengt-re skrev:
    CosmicGirl skrev:
    Jimel skrev:
    Snygg! Grattis

Kul att lära sig en ny cykel, labba med dämpare, däckstryck och ha sig! Du har en rolig helg framför dig! Kul att bli kompis med en ny 🚲!

Håller med och ser fram emot helgen! :)
    Att meka och labba är min grej. Har även ambitionen att fördjupa mig och bli flyttande på cykelspråk. Jag blir glad när jag fattar (även delvis) vad ni, cykelkunniga Happymänniskor, skriver.

My mom says I'm cool..

Av:
    Klavikel
    Nu har postnord "felsorterat" samma paket tre (3!!!!) gånger. WTF??

#hatapostnord
    Screenshot_20180329-100933.jpg

Klavikel A.K.A Martin

Av:
    JTF
    Klavikel skrev:
    Nu har postnord "felsorterat" samma paket tre (3!!!!) gånger. WTF??

#hatapostnord
    Skadad adresslapp? Fullt på hyllorna hos paketombudet? Eller nån lirare som skrivit fel postnummer kanske..? Frågorna blir många.

Av:
    Klavikel
    Frågorna må vara många men svaret är enkelt. Postnord är en drös jävla klåpare.

Klavikel A.K.A Martin

Av:
    andrewmtb
    Betalade för första gången för expressfrakt ifrån Merlincycles, och trodde att jag skulle få paketet senast idag, men icke sa nicke.
    Lämnade England inatt, och postnord har fortfarande inte ankomstregistrerat mitt paket i Sverige :/

Borde beställt med gratisfrakt ifrån Mantel, då det brukar ta 2 dagar. Aja..

Av:
    CosmicGirl
    CosmicToddler har fått sin första hoj ❤️

Min lilla medbrottsling är överlycklig och jag med...

20180329_200048.jpg

My mom says I'm cool..

Av:
    Vernersson
    Jag tror att DHL ljuger för mig.
    Tidigt i morse kom följande på mailen....

dhl.PNG

¯\_(ツ)_/¯

Av:
    ForesterGuy
    Två Kinapaket, utan lösen. Fast de låg i brevlådan i sommarstugan, skulle ha kommit i somras, de låg inte här i höstas...
    Ena paketet hade för övrigt dubbla adresslappar, den på andra sidan hade en adress i Portugal.

Av:
    ForesterGuy
    Portugisen hade beställt tre gånger så mycket paracord, så det är uppenbarligen jag som fått fel försändelse.

Av:
    Per-Erik
    Känns sjukt ovant men jag väntar faktiskt på en sån här, har ju bara fyra Mtb.s sen innan.. .

Av:
    ForesterGuy
    Efter genomgång av email så reklamerade jag en försändelse med orange paracord i somras. Den som låg i brevlådan i höstas var tydligen originalförsändelsen. Den som dök upp senare var ersättningsförsändelsen, och de hade printat ut två adresslappar med samma idnummer, den andra lappen hamnade på en försändelse med tre gånger så mycket grön paracord, som redan hade en portugisisk adresslapp på sej. Ska jag tejpa ihop den påsen, riva av min adress och posta den till Portugal?

Av:
    mikipedia_
    Per-Erik skrev:
    Känns sjukt ovant men jag väntar faktiskt på en sån här, har ju bara fyra Mtb.s sen innan.. .

Men den är bannlyst på trailpartyn😋😂

Edit. Skojigt👍

Mitt projekt
    https://happyride.se
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-03-30 23:47 av mikipedia_.

Av:
    Henrik_E
    1F1370E7-34E6-4821-BA3B-BE2B4E4AAEA3.jpeg

Av:
    JTF
    ForesterGuy skrev:
    Efter genomgång av email så reklamerade jag en försändelse med orange paracord i somras. Den som låg i brevlådan i höstas var tydligen originalförsändelsen. Den som dök upp senare var ersättningsförsändelsen, och de hade printat ut två adresslappar med samma idnummer, den andra lappen hamnade på en försändelse med tre gånger så mycket grön paracord, som redan hade en portugisisk adresslapp på sej. Ska jag tejpa ihop den påsen, riva av min adress och posta den till Portugal?
    Först ska du berätta vad paracord är, och vad du ska använda det till? Är det ens lagligt? Finns det inte i Sverige?

Av:
    gandhi
    Jag har paracord som skosnöre till mina Jörnkängor. Originalsnöret höll inte länge, paracorden är nästan outslitlig.

20170915_203953.jpg

20170915_195830.jpg

Kom och köp min titan-cx!:Kocmo Cross Disc

Kom och köp min smarta trainer!:Kinetic Roadmachine Smart Trainer

di2-bakväxel säljes:Ultegra di2 6870

Trek Checkpoint köpes:

STULEN!:Transition Rapture
    ~Hjulbryggare~

What? No. We can't stop here. This is bat country.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-03-31 14:04 av gandhi.

Av:
    mikipedia_
    gandhi skrev:
    Jag har paracord som skosnöre till mina Jörnkängor. Originalsnöret höll inte länge, paracorden är nästan outslitlig.

Ojoj vlken söt liten valp!

Mitt projekt

Av:
    båtbensbudet
    mikipedia_ skrev:
    gandhi skrev:

Ja herregud så fin. sån vill jag oxå fast jag är o andra sidan inte outslitlig. What to do???

www.Joyridestockholm.se
    Redigerad 2 gång(er). Senaste ändring 2018-03-31 15:11 av båtbensbudet.

Av:
    gandhi
    Ja, hon är söt. Idag har vi kört 6 km längdskidor med drag.

Förresten så väntar jag på ett par rullar med tubelesstejp i några olika bredder. Tesa 4288.

Kom och köp min titan-cx!:Kocmo Cross Disc

Kom och köp min smarta trainer!:Kinetic Roadmachine Smart Trainer

di2-bakväxel säljes:Ultegra di2 6870

Trek Checkpoint köpes:

STULEN!:Transition Rapture
    ~Hjulbryggare~

What? No. We can't stop here. This is bat country.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-03-31 19:11 av gandhi.

Av:
    ForesterGuy
    JTF skrev:
    ForesterGuy skrev:
    Först ska du berätta vad paracord är, och vad du ska använda det till? Är det ens lagligt? Finns det inte i Sverige?

Paracord används för att spärra av gångstigar i skogen för cyklister.

Av:
    JTF
    ForesterGuy skrev:
    JTF skrev:
    ForesterGuy skrev:

Hehe, that's the way. Also electric bikes, eh... :-)
    (just tramsing a little)

Av:
    Bama
    Skärmklipp.PNG

Skorna ska komma på tisdag. Jag åker till Mallorca på onsdag. Hoppas DHL levererar som de ska.

Giro_S_EmpireE70Knit_GreyHeatherHighlightYellow_34_140.jpg

Av:
    CosmicGirl
    Hehe... Jag hade oxå paracord (425, om jag minns rätt) skosnöre till gamla Dr. Matens :)

Om man ska vara aningen kinkig så upplevde jag att det var lite svårare att få lika "stabila" knutar... Men paracord som skosnöre is The shit.

20180331_191207.jpg

My mom says I'm cool..

Av:
    ForesterGuy
    CosmicGirl skrev:
    Hehe... Jag hade oxå paracord (425, om jag minns rätt) skosnöre till gamla Dr. Matens :)

Om man ska vara aningen kinkig så upplevde jag att det var lite svårare att få lika "stabila" knutar... Men paracord som skosnöre is The shit.

Ett tips jag inte testat själv är att ta ur kärnan och bara använda höljet.

Av:
    ForesterGuy
    JTF skrev:
    ForesterGuy skrev:
    JTF skrev:
    ForesterGuy skrev:

Hehe, that's the way. Also electric bikes, eh... :-)
    (just tramsing a little)

Orange paracord sätts i ögonhöjd, väl synlig. Om de inte fattar vinken så sätts grön paracord i halshöjd lite längre bort.
    Skär någon ner paracorden så kan man polisanmäla, för officiellt sitter paracorden där som stöd för fotvandrare.

Av:
    CosmicGirl
    mikipedia_ skrev:
    gandhi skrev:

+1

My mom says I'm cool..

Av:
    CosmicGirl
    ForesterGuy skrev:
    CosmicGirl skrev:

Ett tips jag inte testat själv är att ta ur kärnan och bara använda höljet.

Tack! Just det. Låter logisk... Har funderat på att pimpa dotterns Converse med nåt från Panduros selection nu till våren. Jag ska testa med vs. utan kärna; knutstabilitet står högt upp på egenskspslistan när det gäller småbarn :)

901317_01.jpg

My mom says I'm cool..

Av:
    CosmicGirl
    Det mesta är framme nu. Skyddsutrustning för mig och barnen och lite verktyg bl. a.
    CosmicToddler har också fått nya verktyg. Inte mycket cyklande för honom; feber sen igår :(
    20180401_182418.jpg

20180401_185547.jpg

My mom says I'm cool..

Av:
    Vernersson
    Klickade nyss på Köp.....
    Så nu väntar man igen ;-)

Fenix5.PNG

¯\_(ツ)_/¯

Av:
    andrewmtb
    Efter att ha kollat på billiga kinahjul ett bra tag så har jag nu ändrat mig, och beställde istället ett par Campagnolo Zonda C17.

Hoppas jag slipper ångra mig :)

Av:
    Diezeldanx
    Väntar på en votec vc comp från bikester nu :) Lite annat gott också bl.a en giro compound!

Av:
    Klavikel
    Kör väl en liten felsortering igen då, är ju ändå bara fjärde gången på samma jävla pakethelvete 😠

Screenshot_20180403-102226.jpg

Klavikel A.K.A Martin

Av:
    ers
    Klavikel skrev:
    Kör väl en liten felsortering igen då, är ju ändå bara fjärde gången på samma jävla pakethelvete 😠

Jag hade ringt och frågat va f_n som händer.

Jag väntade själv paket i torsdags som av någon anledning kördes ut (bor i Vänersborg) när ingen var hemma. Paket trodde jag skulle gå tillbaka till Trollhättan och sedan vidare till mitt lokala Posten ombud men icke, det skickade tillbaka till Härryda för att idag komma tillbaka till Trollhättan. Ganska ologiskt företag enligt mig...

Av:
    JTF
    ers skrev:
    Jag väntade själv paket i torsdags som av någon anledning kördes ut (bor i Vänersborg) när ingen var hemma. Paket trodde jag skulle gå tillbaka till Trollhättan och sedan vidare till mitt lokala Posten ombud men icke, det skickade tillbaka till Härryda för att idag komma tillbaka till Trollhättan. Ganska ologiskt företag enligt mig...
    Välkommen till "Postnord-frustrations-klubben". Tyvärr är det så dom arbetar enligt ordinarie rutiner och principer. Sedan flera år tillbaka dessutom.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-04-03 10:41 av JTF.

Av:
    Klavikel
    JTF skrev:
    Välkommen till "Postnord-frustrations-klubben"

Jag begär snarast utträde ur den klubben.

Under de senaste 10 åren har jag nog tagit emot paket i tresiffrigt antal men som det fungerat de senaste 2 åren eller så är helt ofattbart.

Man betalar för en tjänst (hemleverans) som sedan, i princip ALDRIG, genomförs.

Har redan mailat och frågat om vad som händer med mitt kolli men ännu inget svar.
    Postnord är häpnadsväckande oprofessionella 👎😑

Klavikel A.K.A Martin

Av:
    Palle Kuling
    Tråkigt :(

Jag väntar på tubeless-kul! Hoppas det skickas i mitten på nästa vecka

milkit.PNG

EDIT: Fel bild...
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-04-03 15:26 av Palle Kuling.

Av:
    Diezeldanx
    Nån som vet hur lång tid det brukar ta för bikester att maila trackingnummer? Det är svårt att inte längta efter sin järnhäst :)

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ