• Re: Vänta på paket-tråden! Del. II

Av:
    Squattiludrop
    Örjan Lax skrev:
    Dave1979 skrev:
    Squattiludrop skrev:
    Beställde en cykel förra veckan, skickades från Holland på onsdagen och kom till Arlanda i fredags.
    Men nu har den skickats vidare till Tallinn, och jag bor i Stockholm, så nu ska den tillbaka igen.
    Fantastisk logistik....

Har Posten börjat loopa paket utomlands också? Felsortering inrikes har man ju varit med om. Postens variant av produktutveckling?

De blandade säkert bara ihop den med en annan från lagret med stulna cyklar...

Verkar lite rörigt, vid beställning stod det att den skulle skickas med FedEx, får ett mejl med trackingnr. till DHL express, där det står att den ska skickas Rotterdam-Tallinn. Fick nyss ett sms från FedEx att den är på väg, så vet inte om dom har tagit över nu när den är i Tallinn.

Av:
    Dave1979
    Ojdå. Av ren vana trodde man posten var boven men tydligen oskyldiga (denna gång.....)

Av:
    Sambal Oelek
    Beställde en grej från Tyskland i måndags kväll. Kom igår!
    Med UPS express-frakt, kostade 199 kr. Var det ju klart värt om man verkligen behöver den den här veckan.

------------------------------------------------------------------
    MVH Sambal O. / Hammerhill Bikers

Av:
    Klavikel
    Det blev en stororder idag =)

ibis rear derailleur hanger bolt 12mm
    irdhb.jpg

Klavikel A.K.A Martin
    Jobbigt uppför? - Härligt utför!

Av:
    Zhientex
    Väntar på Canyon-paket! Ah! Denna väntan! Fakturan betald inom 24h från utskick och orderläggande, spårning av order/leverans säger skickas inom datumen 9-13/7. Ordern lagd den 11:e..

Beräknad lev 16-20/7..

Cykeln fanns i lager, vad tippar alla på för levdatum? Hehe

Av:
    Jimel
    Sista december.

Av:
    qma
    Zhientex skrev:
    Väntar på Canyon-paket! Ah! Denna väntan! Fakturan betald inom 24h från utskick och orderläggande, spårning av order/leverans säger skickas inom datumen 9-13/7. Ordern lagd den 11:e..

Beräknad lev 16-20/7..

Cykeln fanns i lager, vad tippar alla på för levdatum? Hehe

Köpte du på aktuella (i två bemärkelser) 'breakaway sale'? ;)

Av:
    CosmicGirl
    Ja, det var nog dags....

20180715_085453.jpg

Matchande hjälm till en superpris!

20180715_102155.jpg

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
    My mom says I'm cool..

Av:
    Vantskruv
    Beställde ett par Crankbrothers Stamp pedaler från Bikeseter, samt en cykelpump och stötdämparpump och däck till min pendlarhoj från Cykelkraft i söndags. Grejorna skulle skickas omgående från båda företagen, men beställningarna är fortfarande under behandling. *suck* Verkar som hela cykelbranschen har tagit semester. :(

Av:
    anderski
    Beställde tubolito slangar i Tisdags från bike24,skickas med DHL kom till sverige i går kväll.
    Nu säger de på tracking sidan att de var hos mig 11:18 idag & har notifierat mig.
    Jag har inte fått tel samtal, smas eller mail.. Har desstutom portkod så hur kan de säga de vart här..
    Vem levererar tyska dhl's saker i Sverige ?

corsa campestre

Av:
    NLC
    anderski skrev:
    Beställde tubolito slangar i Tisdags från bike24,skickas med DHL kom till sverige i går kväll.
    Nu säger de på tracking sidan att de var hos mig 11:18 idag & har notifierat mig.
    Jag har inte fått tel samtal, smas eller mail.. Har desstutom portkod så hur kan de säga de vart här..

Med största sannolikhet PåskNord, men de är bra på att gömma äggen.

---------------------------------------------------
    Bullitt ger starka ben och glada barn

Av:
    NLC
    NLC skrev:
    anderski skrev:

Med största sannolikhet PåskNord, men de är bra på att gömma äggen.

Så hoppa till https://happyride.se och stäm in i klagosången.

---------------------------------------------------
    Bullitt ger starka ben och glada barn

Av:
    anderski
    Jo, hittade paketet på postnord nu, i segeltorp. Ska få info om hämtställe. Ringer dem i morgon.
    däcken från cykelkraft, finns på ica att hämta! kan bli en trevlig Fredag! :-)

corsa campestre

Av:
    anderski
    Var ju det vanliga, de ska leverera komer inte in pga portkod.
    dhl tyskland har inte gett påsk nord mit mobil nr, så den går til depå i segeltorp.
    Ska komma till ica under dagen.

corsa campestre

Av:
    Örjan Lax
    anderski skrev:
    Var ju det vanliga, de ska leverera komer inte in pga portkod.
    dhl tyskland har inte gett påsk nord mit mobil nr, så den går til depå i segeltorp.
    Ska komma till ica under dagen.
    Postnord ringer inte och aviserar, det ingår inte i tjänsten för EPG-importpaket som körs ut i samma lass som företagspaket normalt sett, men däremot är det bra och viktigt som kund att skriva numret till porttelefonen i adressfältet när man beställer, och allra helst även skriva "Jag är hemma dagtid" om man nu vet till 100% att man kommer vara hemma.

Av:
    unsuspected
    Väntar nu på en stor order från CRC med mest mjuka paket.

Av:
    Maakus
    droppern.PNG

Meeeeeh!
    Parcel Force låter ju som något som en viss världsledare har kommit på.
    Vem tar över i Sverige? Postmord?

Av:
    ulfalf
    Prova slå in spårningsnumret i Postmordappen, den brukar kunna hitta rätt förvånansvärt tidigt i kedjan, om det nu är så att de tar över paketet. Brukar väl oftast dock vara så, är väl bara vissa DHL-importpaket som blir DHL även i Sverige.

Väntar själv på både cykel från Tyskland och ram från Kina men börjar inse att det nog kan bli några veckors väntan innan Påskmord börjar "försöka köra ut" paketen...

Av:
    Maakus
    Screenshot_20180907-195125.png

Oväntat att paketet inte levereras eller hamnar på ombudet dagen det ska ut.

Av:
    Mini_me
    Väntar på multitool och en tång från One up. Fick mail idag att det är försenat till 28/9😭

- s k i l j e l i n j e -

"Jag bara jobbar här..."

Av:
    CosmicGirl
    These babies are on their way to momma..

20180909_215858.jpg

20180909_220147.jpg

Av:
    mikipedia_
    Väntar på ett Thule Euroride 941. Ska bli skönt att kunna tilta stället så hunden kan få hoppa in å ut enklare👍

2018
    https://happyride.se Bbq Trailparty
    https://happyride.se Trailparty feat Huckmaffian

Av:
    Zorander
    Väntar på en trainer med tillbehör samt lite nya vattenflaskor, beställt från Wiggle såklart!

Av:
    Jensen
    Väntar på dessa två. Vänta måste ju vara bland det tråkigaste man kan göra :-)

===I Speed kills, but you get there faster I===

904163EE-062E-4E43-9DF4-466A9BEB9124.jpeg
    C96AB1B9-CED0-4657-AAEF-FE4DDE34B340.jpeg

Av:
    ulfalf
    Väntar på Jeffsy som så många andra. Enligt DHL Paket så finns paketet nu i mottagarlandet och har lämnat import facilities, går dock inte att hitta hos Postmördarna. Har dom redan ätit upp cykeln? Tidigare så har man kunnat söka med samma nummer och fått träff på Påskmord redan långt innan paketen är i Sverige men nu är det helt tyst? Förr i tiden skulle man fippla med numret, kan man göra det fortfarande? Eller måste jag vänta arghgh...

Tillägg: Lite sörja i postmors dataapparater bara, nu är den inne i systemet...
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-09-10 16:01 av ulfalf.

Av:
    Makten
    Väntar på att en Transition Scout-ram ska anlända till Velotek i Uppsala. Är inne på tredje veckan nu, vilket är smått obegripligt.
    Tyvärr kan jag inte kolla efter den själv då jag inte vet ett jota om leverantör eller transportslag. Men den borde ha kommit på en vecka.

Av:
    Mini_me
    Måste ju gå att få till att alla j*vla hemkörnings försök stoppas.

Nej jag var inte hemma kl 13:23 idag....så varför envisa dom med att försöka köra ut? Måste vara själsdödande att jobba med alla dessa dökörningar.

Oavsett så väntar jag på ett OneUp multiverktyg:) så kanske imorgon hos Ica då...

"Jag bara jobbar här..."

Av:
    Sixten Fors
    Beställde lite DT-nav, ekrar, nippplar, däck etc. måndag em. I morgon fm kommer Postnord som vanligt att lyckas med leveransen till min dörr. Chaffisen och Özz Nûjen är lika som bär, kanske tvilligar? Alltid glad och trevlig dessutom :)

Av:
    Inzah
    Väntar på planetx... inget plockat än så länge enl ordernr efter 48h.
    Bricklanebikes var snabba som skabb med att skicka, förväntas på måndag.

Av:
    Astraboy
    CosmicGirl skrev:

återkom gärna med vad du tycker om däcken. Har kollat på nya Nevegal själv, men valde gamla beprövade kort till slut

Av:
    Makten
    Makten skrev:
    Väntar på att en Transition Scout-ram ska anlända till Velotek i Uppsala. Är inne på tredje veckan nu, vilket är smått obegripligt.
    Tyvärr kan jag inte kolla efter den själv då jag inte vet ett jota om leverantör eller transportslag. Men den borde ha kommit på en vecka.

Nu ligger visst ramen på lokala utlämningsstället. Man försökte inte leverera till jobbet trots att där finns godsmottagning, utan körde direkt till utlämningsstället. Märkligt. Nåja, det är lyckligtvis närmare därifrån till hemmet, men blir lite bökigt att knalla ~1 km med apstor ramlåda under armen.

--------------

OT, men jag fick ett annat icke cykelrelaterat paket av Fedex igår där de körde hem till mig trots att jag ändrat leveransadress. Budet ringde upp och kollade om jag var hemma, och när jag sa att jag jobbade 2,5 kilometer bort så kom han dit istället 5 minuter senare. Riktigt bra service! :-)

Av:
    ulfalf
    Fick hem en Jeffsy med Påskmord häromdagen. Ringde vid tio och stog utanför dörren men då var jag ju inte hemma. Erbjöd sig att komma igen på eftermiddagen så det var bara att trampa hem, samma snubbe kom och lämnade på eftermiddagen istället. Bättre service än väntat men då har man ju förvisso inga högre förväntningar på smidigheten. Nu väntar jag på bongoplastgrejer från Kina istället, med leveransdatum utspridda över hela hösten...

Av:
    Klavikel
    Det bidde visst lite nya pryttlar idag...

Sun Race 11-46 kassett
    sunrace.jpeg

Resin pads från Shimano
    resin pads.jpg

Finish Line Wet Lube på spray
    FLXCWL.jpg

VAR fettspruta + en tub med VAR PTFE-fett
    grispistol.PNG

Wolf Tooth Drop-Stop 32t
    WT23t.jpg

Magic Mary 2.8" Soft
    MM2.8soft.jpg

Gold mineral brake fluid
    Gold fluid.jpg

Klavikel A.K.A Martin
    Jobbigt uppför? - Härligt utför!

Av:
    Bengt-re
    PTFE???

Tänk på BARNEN!

Av:
    Vernersson
    Inzah skrev:

Bered dig på att din väntan KAN bli mkt lång.

¯\_(ツ)_/¯
    Rumors are carried by haters, spread by fools, and accepted by idiots.

Av:
    Inzah
    Vernersson skrev:
    Inzah skrev:

Stod att det var skickat nu men sen kommer det ju till effektivitetens högborg: PostMord och deras magiska hantering..

Av:
    CosmicGirl
    Astraboy skrev:
    CosmicGirl skrev:

återkom gärna med vad du tycker om däcken. Har kollat på nya Nevegal själv, men valde gamla beprövade kort till slut

Visst! Det ska jag göra.

Av:
    Vernersson
    Inzah skrev:
    Vernersson skrev:
    Inzah skrev:

Stod att det var skickat nu men sen kommer det ju till effektivitetens högborg: PostMord och deras magiska hantering..

Lite som Triss när det kommer till Planet-X, plötsligt händer det....

¯\_(ツ)_/¯
    Rumors are carried by haters, spread by fools, and accepted by idiots.

Av:
    viggen
    Blir visst med ny ht såhär till hösten... Svårt att låta bli när Stanton gör så jävla fina hojar, 18" long modellen.

Klippte till på Superstars rea och klickade hem ett par Ryde Trace-trail hjul på deras Electro nav.

Av:
    Mini_me
    Har köpt lite presenter tills jag fyller år på onsdag :)

Oneup bonaza med Stolpe , pump och en fräsig axel :) Tvivlar att det kommer innan onsdag dock...

"Jag bara jobbar här..."
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-09-17 22:11 av Mini_me.

Av:
    ulfalf
    Hur länge kan man vänta sig att ett paket ligger och jäser på Arlanda? Har några ebaygrejer i kinaplast på ingång och det verkar rätt godtyckligt med frakten. En sadelstolpe har legat på Arlanda i snart en vecka men ramen som kom häromdagen var bara där i några timmar inkl tullhanteringen. Gissar att det är precis sådant här godtycke man får räkna med när man är snål men kåt på kålfiber?

Av:
    Palle Kuling
    Väntar på ett nytt vevparti, 2 king cage flaskhållare och en evoc-fannypack.
    plockades upp i fredags av DHL trots att det skulle skickas med DPD och det verkar som att det tar en vecka att lämna tillbaka det till rätt frakbolag. störigt.

Av:
    ErikaB
    Gooodis

IMG_4414.JPG

Av:
    mikipedia_
    ErikaB skrev:
    Gooodis

Kul! När kommer nya cykeln då?? Lr kör du på med nytt på 26"arn?

2018
    https://happyride.se Bbq Trailparty
    https://happyride.se Trailparty feat Huckmaffian

Av:
    ErikaB
    mikipedia_ skrev:
    ErikaB skrev:
    Gooodis

Kul! När kommer nya cykeln då?? Lr kör du på med nytt på 26"arn?

Både och :-) Uppgraderar med ny ram vad det lider

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ