• Tips om budgetprylar på Lidl

Av:
    thelizzy
    Var en sväng inom Lidl på hemväg idag, och de har någon cykelkampanj den här veckan.

Bland annat har de handskar med gel invändigt och lycra på ovansidan för 40 kronor som är väldigt sköna. Vet dock inte hur kvaliteten är, men köpte i alla fall ett par för att testa, känns de bra får det bli några par till.

Det blev även en sadelväska med ett välutrustat multiverktyg och tre däckjärn i plast. Även om det skulle vara dålig kvalitet på de grejerna, så är väskan säkerligen väl värd 50 kronor för att hänga på MTBn. Riktigt rymlig väska, som med lätthet även rymmer slang och några till småsaker om man så vill.

Köpte en av deras västar också, i något softshell material. Stora i storleken var de, köpte en M trots att jag brukar dra XL i cykelkläder. Passformen är ingen höjdare, men för lite kallare dagar i skogen känns det som att den kan komma väl till pass. 100 kronor gick den loss på.

http://www.lidl.se
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2012-04-02 13:35 av thelizzy.

• Re: Tips om budgetprylar på Lidl

Av:
    Vitus
    Har testat en del grejer från LIDL genom åren. regnjackorna fungera bra att ta med som en liten nödjacka men inget för en cykelpendlare, dom byxor jag köpte för några år sedan var rena skämtet och kan kanske fungera om man tänker gå på maskerad. Väskan är dock riktigt bra, multiverktyget fungerar hyfsat till lite snabba fix, däckjärnen kan fungera på MTB men gör det inte på Racer är på tok för grova för att komma ner mellan däck och fälg på ett bra sätt sedan är dom väldigt mjuka och går av bara man tar i det minsta lilla. Överlag är dock väskan mycket prisvärd och skaffar man ett par bättre däcksjärn fixar man det mesta så att man kan ta sig hem.

Av:
    Vitus
    Glömde bort att varan för cykelhandskarna. Jag som är en notirisk lägga bort saker människa tycket att dom kunde vara bra att testa tyvärr kostade det några kronor plus att det skapade en del extra jobb och en hel del iritation. Dom jävlaran färgar av sig och på så sätt förstörde min flickvän och jag varsin rätt dyr styrlinda. Med tanke på att varken hon eller jag annser att Caffé Latte färgade styrlindor är snyggt blev det bara till att byta.

Av:
    Shayla
    Någon som vet om deras superbilliga cykeldator är trådlös? Misstänker att så inte är fallet, men frågar ändå, eftersom jag inte hunnit förbi Lidl ännu.

Av:
    ostkaka
    Shayla skrev:
    -------------------------------------------------------
    > Någon som vet om deras superbilliga cykeldator är trådlös? Misstänker att så inte är
    > fallet, men frågar ändå, eftersom jag inte hunnit förbi Lidl ännu.

Jag köpte en superbillig trådlös variant, men med tanke på hur uselt den presterade tror jag de glömt montera sladden i fabriken.

Av:
    Wheer
    http://happymtb.org

Av:
    Oskar
    Shayla skrev:
    > Någon som vet om deras superbilliga cykeldator
    > är trådlös? Misstänker att så inte är
    > fallet, men frågar ändå, eftersom jag inte
    > hunnit förbi Lidl ännu.

Jag körde med en icke-trådlös i somras, tror den kostade 49 kr. Den fungerade alldeles utmärkt.

Av:
    boson
    Jag testade en trådlös cykeldator från lidl för några år sedan.

Den var riktigt trevlig, med många funktioner (inklusive termometer). Tyvärr verkade den ta in alla möjliga signaler så att hastigheten då och då steg till 99 km/h. Bra för självförtroendet kanske, men inte så trovärdigt...

Dessutom ville de inte ta emot reklamationer i butiken utan en hel massa tjat...

Av:
    Vitus
    Oskar skrev:
    > Shayla skrev:
    > --------------------------------------------------
    > -----
    > > Någon som vet om deras superbilliga cykeldator
    > > är trådlös? Misstänker att så inte är
    > > fallet, men frågar ändå, eftersom jag inte
    > > hunnit förbi Lidl ännu.
    >
    >
    > Jag körde med en icke-trådlös i somras, tror
    > den kostade 49 kr. Den fungerade alldeles
    > utmärkt.

Har monterat den trådbundna varianten på mammas brukscykel och där gör den sitt jobb till full belåtenhet. Tror nog att när det gäller budgetvarianter så är trådbundet att föredra. Köpte för några år sedan en billig pulsmätare på en stormarknad och den fungerade inte specielt bra när man cyklade eller sprang vid störmoment så som gatubelysningar, elstängsel eller järnvägar.

Av:
    Frolicc
    Hängde på låset när LIDL öppnade i morse. Fick med mig en väst och två handskar. Har sedan tidigare en riktigt bra "regnjacka" med ryggfickor och som är varm och vindtät. Tyvärr verkar de ha gjort om modellen tills i år för nu var passformen riktigt kass. Kort i ärmarna och plats för en rejäl ölkagge.

Av:
    Millo
    Var precis och köpte en regnjackan på LIDL "svart/gul" kommer hem tar upp den ur förpakningen
    och ser att drag kedjan är trasig!

Av:
    Ubu
    Millo skrev:
    > och ser att drag kedjan är trasig!

meh, du har ju särstavat sönder den!

Var och köpte en väst, gott om plats att bygga tempomage även i en small.

Av:
    grump
    Köpte faktiskt en väst där idag och som sagt så var de väldigt stora i storlekarna. Tog en S fast jag brukar dra L. Den funkar över bröstkorgen men Lidls syn på cyklister är tydligen att man har en rejäl ölkagge (eller tänkte de att man har camelbak på magen innanför västen?). Så jag vet inte, blir nog i nödfall jag drar på mig den där.. typiskt onödigt köp eftersom den passar så illa på en kille men platt mage. Hatar om det fladdrar i tyget när jag cyklar ;-)

Av:
    Mooshie
    Dags att dra till Lidl och handla jacka alltså, de verkar ju ha förstått hur en riktig fritidscyklist ser ut!

Av:
    Oskar
    Va konstigt att Lidls cykelkläder i första hand inte är utformade för elitcyklister...

Av:
    joke
    Köpte faktiskt också en väst och som alla andra påpekar så var den väldigt stor i storleken, fick bli en S tog ett par handskar också.

Av:
    MRobson
    .
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2016-02-19 22:12 av MRobson.

Av:
    jbm
    70kr för en fotpump... Hur dålig kan den vara?

Lidl.jpg

Av:
    imrog
    Enda vettiga i det där bladet är väl vindvästen.
    Roger

Bo Ove levererar: PIrelli Velo, Ritchey,Tufo,Innolite,WD-40,GS27,Leatt,Gemini-Lights ,Gaerne Shoes, Cema Bearings, Reverse Components, och Stevens Bikes
    https://www.facebook.com
    http://www.boove.se

Stevens Bikes
    www.stevensbikes.de

Lida 24h MTB 17 Augusti 2019
    www.lida24h.se
    24h Mtblopp solo eller 3 manna lag.
    Folkligt och festligt

Av:
    imrog
    Enda vettiga i det där bladet är väl vindvästen.
    Roger

Bo Ove levererar: PIrelli Velo, Ritchey,Tufo,Innolite,WD-40,GS27,Leatt,Gemini-Lights ,Gaerne Shoes, Cema Bearings, Reverse Components, och Stevens Bikes
    https://www.facebook.com
    http://www.boove.se

Stevens Bikes
    www.stevensbikes.de

Lida 24h MTB 17 Augusti 2019
    www.lida24h.se
    24h Mtblopp solo eller 3 manna lag.
    Folkligt och festligt

Av:
    Miss Lycka
    Cykelväskan är billig.

Via est vita!

Av:
    TBy
    jbm skrev:
    > 70kr för en fotpump... Hur dålig kan den vara?

Förra årets pump var/är bra kapacitetsmässigt. Ventilhuvudet kraschade nästan direkt. Kunde ersättas av ett från en kraschad pump.

Av:
    ragge64
    Cykeldatorn för 50 spänn fungerar felfri kan jag intyga.
    Ingen större risk att någon snor den och ifall det skulle inträffa ändå så är det ju ingen stor förlust.

Av:
    fredrick
    När går kampanjen ut?

Av:
    bruce
    Oskar skrev:
    > Va konstigt att Lidls cykelkläder i första hand
    > inte är utformade för elitcyklister...

Ha ha, humor :D

--------------------------------------------------------------

//bruce, ser helst världen ur ett Roy Andersson-filter

Av:
    JariT
    Hejsan,
    Har blivit riktigt förtjust i mina kompressionstights (2XU).såg nu att Lidl har grymma priser på kompresionskläder nästa vecka (torsdag). Vad tror Ni? Kan det vara något att ha?

Av:
    Niko/Frost
    Vetenskapen bakom kompressionsplagg handlar ju om lite (läs: mycket) mer än att bara klämma åt lite tight. Så med all säkerhet vågar jag nog säga, nej Lidl's "kompressionsplagg" kommer inte göra någon verklig nytta....

Även läst tidningstester som prövat billiga vs dyra kompressionsplagg, och då var billiga nog betydligt dyrare än Lidl, som bekräftar att man får vad man betalar för. Plagg som 2XU fick däremot toppbetyg med glatt överraskad testpatrull.

Av:
    rikard
    regnbyxorna för 99:90 funkar fortfarande, men det har bara regnat ett par ggr sedan dess. De är dock väldigt tunna och har en mycket tysk passform (korta och vida). Skall bli spännande att se hur länge de håller.

De behöver inte funka mer än någon månad till för att vara mer prisvärda än mina endura e-vent dock.

Av:
    User01
    Jag såg något om en cykelupphängning... Den vore ju perfa!

/K

...tar jag ur luft.

Av:
    HåkanC
    Om vädret fortsätter på samma sätt som hittills så kanske regnbyxorna för 100SEK kan vara intressanta för ngn

Men eftersom de började säljas imorse(25/6) kanske de redan är slut.....
    (Jag har inga planer på att köpa dem själv)

/Håkan

Av:
    blunder
    De verkar också ha en cykelväst och till skillnad från byxorna så funderar jag faktiskt på att köpa den. Det här vädret gör att jag tänker på kylig höstcykling.

Av:
    Morfum
    Tack.

-----------------------------------------------------------------------
    =)

Av:
    ratatosk
    Jag köpte mig ett par tjocka tights med blöja i någon gång under vintern, för 130:- tror jag. De har skött sig utmärkt. Senast jag var riktigt glad åt dem var när de var mellan benen o asfalten. Borde haft dem på händerna med.

Av:
    DaPe
    Ni har väl inte missat att köpa deras mekställ?
    So far so god.:-)

Av:
    DaPe
    Inte för att jag jobbar på lidl men, missa inte!

Av:
    JLarsson
    Haha, Endoskopkamera för 699:- Jävlar vad kul man skulle ha med den på KBCK-planeringsmöten.

_______
    aliekatapult

Av:
    JockeS
    Mekstället finns även hos Harald Nyborg som standard produkt. Har detta mekställ själv, Helt ok om man vill spara lite pengar.

Fick dock modifiera ramhållararmen genom att borra o dra genomgående bult, annars tippade cykel direkt.

Av:
    PinHead
    Kan man ha mekstället som ett reseställ?
    Har kraftigare doningar i garaget men skulle behöva någon när man är ute på resor.

Av:
    nypan
    Jag ramlade in på lokala Lidl butiken häromdagen för att köpa en paprika eller nåt sånt.
    Klämde lite på deras ryggsäck för 139:- http://www.lidl.se som såg ut som vilken camelback som helst och förberedd för vattenblåsa som dock ej följer med.
    efter att ha klämt på den ett tag så hamnade den i korgen bredvid paprikan.
    Har bara testat den en gång men den känns helt OK.

/Nypan
    ------------------------------------------
    Randonneur Stockholm - för långcyklare i Stockholm med omnejd

Av:
    42Hz
    Lidlbutiken i Ludvika var länsad på mekställ. :(
    Undrar hur många de tog in, 2st?

//HaRR! - Fat tires save lives!

Av:
    JockeS
    PinHead skrev:
    > Kan man ha mekstället som ett reseställ?
    > Har kraftigare doningar i garaget men skulle
    > behöva någon när man är ute på resor.

Går går det. Har fått in det i min 9-3 kombi, fick dock dela det en gång.

Av:
    dungen
    Som nämnts, samma ställ finns på harald-nyborg för samma peng. Klart värt. Precis avslutat mitt första bygge på den utan problem. Går att fälla ihop relativt bra till c:a 100x15 cm.

Av:
    swerider
    Verkar som klämman liknar/är samma som biltemas, då får det va för mig...
    Har redan ett mekställslik och behöver inte ett till.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Rickard.
    Cannondale Gemini - Giant NRS - Kona Jake

Våga vägra 29/650b

Av:
    danne-n
    42Hz skrev:
    > Lidlbutiken i Ludvika var länsad på mekställ.
    > :(
    > Undrar hur många de tog in, 2st?

Äsch då, men skönt att du skrev det, då slipper jag hasa mig ner dit och titta om dom finns idag.

Kollar om dom fått in fler till veckan ist.

Av:
    PinHead
    Blev tvungen att köpa ett för att testa. :)
    De hade flera st på Lidl i Haninge.

IMG_1418[1].JPG

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in