• Framklingor till 8/9-delat bak

Av:
    peking
    Någon som provat att köra storklinga (tex Deore) som är avsedd för 9-delat bak, med SRAM 58-kedja (för 8-delat). Funkade det???

• Re: Framklingor till 8/9-delat bak

Av:
    Leo
    Det ska fungera, men har inte provat. Det omvända var värre, när man uppgraderade kassetten bak från 7/8 till 9 delat, eftersom den smalare kedjan i värsta fall kunde fastna emellan framklingorna då avståndet mellan dessa var lite större än på de nya vevpartierna.

/Leo

Av:
    Pelle Hå
    Jag har tidigare kört PC-58 på ett Race Face Prodigy för 9-delat och det funkar utmärkt. Nu har jag ett precis nymonterat LX-vevparti som jag ska köra med 8-delat och samma kedja. Har ej kört på riktigt ännu, bara justerat växlarna, men det verkar funka bra.
    Gamla XT Topshift-reglage får hålla i wiren. =)

/Per

Av:
    InlineOla
    Flickvännen kör precis den kombinationen, PC58 kedja och Deore vevparti avsett för 9-delat. Än så länge funkar det ganska bra, hade dock lite chainsuckproblem i början. Känns som om kedjan är lite bred för det vevpartiet... Om din kedjelinje inte är OK så fastnar kedjan ganska lätt vid nedväxling mellan-lilla fram.

Bytade till smalare vevlager, då upphörde chainsuckproblemet, så det var nog det största problemet.

Av:
    mytomspunnen
    Jag kör med XT vevparti avsett för 9 delat och pc58 kedja...
    Har inte upplevt några problem med chainsuck....än!!

Av:
    peking
    Tack för svaren!

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in