• Re: Visa din TREK!!!

Av:
    Hacke81
    Ja lite mkt wire kan ja tycka, ska trimma ner dom lite, har inte hunnit det än :)
    Annars så sitter det Rockshox nya lockout på denna, man vrider handtaget ala ”gripshift”

Av:
    Potzi3
    Lite ljusare bilder för den som önskade se resultatet
    FA85C78A-D6AD-400B-B7E3-4EF33FA9B2E9.jpeg
    489DD9E5-70A6-47CC-8039-E7FC2E4D605B.jpeg

Av:
    marr
    Potzi3 skrev:

Snajdigt! :)

Av:
    NickPick
    Snygg!
    Måste dock erkänna att jag har svårt för när hela hjulet är täckt att dekal. Ser ju inte så exklusivt ut, på en exklusiv cykel.

Av:
    Sideburns
    Gick och blev med Trek efter några år på en Lapierre. Slog till på en Slash 9.8 efter att ha varit inne på en Remedy ett tag. Ska bli roligt att prova 29". Den börjar närma sig färdigt. Väntar på lite saker som ligger fast i tullen trots leverans från UK, men borde vara ute i skogen inom en vecka.

IMG_20190212_094049.jpg

IMG_20190212_094116.jpg

IMG_20190212_095125.jpg

Av:
    Sideburns
    ipkis skrev:
    TREK slash 9.8
    Skulle kommit 2:a november. Nytt datum: 23/2 -19....
    Går i väntans tider...

Hunnit cykla något på din nya Slash 9.8? Är du nöjd?

Av:
    Herage
    535C2A38-4C24-431D-94FE-F3E6EA5CCCD1.jpeg

Av:
    Herage
    Mina två!! En fueu ex 9.8 projekt one och en stache 5 😃

Av:
    tinkerbell
    IMG_20190216_162416.jpg

Då var den äntligen klar, förutom skärmarna då som jag inte orkade montera igår. Ska leta efter en vettig sadel då den som sitter på nu inte passar rent estetiskt. Finns en risk att den får sitta kvar om den passar rumpan på denna cykeln. Funkade fint på förra racern, men på nuvarande var den inte skön. Det kanske blir en annan styrstam också, men det får testas lite om jag tycker längden är lagom. Finns en risk att jag vill ha ner styret en bit till så jag får väl se om jag hittar en med med vinkel. Trodde först inte denna var vinklad, men nu när jag tittar på bilden är jag inte lika säker, den ser ut att peka uppåt en liten aning. Kanske bildvinkeln som luras också. Dessutom är den inte mattsvart som alla andra svarta detaljer på cykeln, vilket stör något.

Av:
    misterfreddy
    Potzi3 skrev:
    Riktigt snygg!!vart har du köpt dekalerna?

Av:
    Potzi3
    Har fått dom så jag vet tyvärr inte.

Av:
    Stumpy
    tinkerbell skrev:
    Finns en risk att jag vill ha ner styret en bit till så jag får väl se om jag hittar en med med vinkel. Trodde först inte denna var vinklad, men nu när jag tittar på bilden är jag inte lika säker, den ser ut att peka uppåt en liten aning. Kanske bildvinkeln som luras också. Dessutom är den inte mattsvart som alla andra svarta detaljer på cykeln, vilket stör något.
    Vänd på stammen och laborera med antal spacers under/över tills du hittat rätt. Därefter kan du eventuellt kapa lite på styrröret om det sticker upp mycket över stammen plus en spacer.

Av:
    Willie
    Sideburns skrev:
    Gick och blev med Trek efter några år på en Lapierre. Slog till på en Slash 9.8 efter att ha varit inne på en Remedy ett tag. Ska bli roligt att prova 29". Den börjar närma sig färdigt. Väntar på lite saker som ligger fast i tullen trots leverans från UK, men borde vara ute i skogen inom en vecka.

Sjukt fin Slash! Grattis till en grym hoj!

//W

Av:
    Sideburns
    Willie skrev:

Sjukt fin Slash! Grattis till en grym hoj!

//W

Tack. Ruskigt nöjd!

Av:
    Principia
    tinkerbell skrev:

Då var den äntligen klar, förutom skärmarna då som jag inte orkade montera igår. Ska leta efter en vettig sadel då den som sitter på nu inte passar rent estetiskt. Finns en risk att den får sitta kvar om den passar rumpan på denna cykeln. Funkade fint på förra racern, men på nuvarande var den inte skön. Det kanske blir en annan styrstam också, men det får testas lite om jag tycker längden är lagom. Finns en risk att jag vill ha ner styret en bit till så jag får väl se om jag hittar en med med vinkel. Trodde först inte denna var vinklad, men nu när jag tittar på bilden är jag inte lika säker, den ser ut att peka uppåt en liten aning. Kanske bildvinkeln som luras också. Dessutom är den inte mattsvart som alla andra svarta detaljer på cykeln, vilket stör något.
    Kul bygge. Hur är Juinbromsarna?

Av:
    Willie
    Min slash fick lite vårservice igår:

64C1C0EA-53A9-4BEE-AAC3-7C875573CF01.jpeg

Av:
    weldion
    044B16E0-D52F-49C4-A7BB-70C018887690.jpg

Av:
    ForesterGuy
    Trek?
    eec0f62f8beff70ac477bf862bf15de9.jpg

Av:
    tinkerbell
    Principia skrev:
    tinkerbell skrev:

Kul bygge. Hur är Juinbromsarna?
    Förutom att bägge skivorna som levererades med bromsarna slog så pass att det inte gick att justera oken så att det gick fritt så har jag inget att klaga på. Enkel installation och med de RT-81-skivorna som jag monterade är känslan bra.
    Har Hy/RD på min gamla pendlare, men det är Tiagra-reglage så helt jämförbart är det inte, men jag upplever ingrepp och framförallt bettet som bättre på Juin-bromsarna.
    Enda nackdelen är att de tjuter så in i h-e när det är blött, men det är väl bara att leva med. Bromsa mindre när det är blött. Behöver man påkalla någon sin uppmärksamhet så slipper man använda ringklockan.

Av:
    tinkerbell
    Stumpy skrev:
    tinkerbell skrev:
    Finns en risk att jag vill ha ner styret en bit till så jag får väl se om jag hittar en med med vinkel. Trodde först inte denna var vinklad, men nu när jag tittar på bilden är jag inte lika säker, den ser ut att peka uppåt en liten aning. Kanske bildvinkeln som luras också. Dessutom är den inte mattsvart som alla andra svarta detaljer på cykeln, vilket stör något.
    Vänd på stammen och laborera med antal spacers under/över tills du hittat rätt. Därefter kan du eventuellt kapa lite på styrröret om det sticker upp mycket över stammen plus en spacer.
    Jo, kapa styrröret är något som kommer inom kort. Inget jag gör innan jag kört ett par mil på den, men i vilket fall som kan jag nog konstatera att jag ska ha en stam som sänker styret en hel del, spacers under stamen är uteslutet. Längden får jag klura lite på, kanske ska ha nån cm till i reach, men jag ska labba lite mer med sadelhöjden också om jag får tummarna loss.

Av:
    Eapea
    tinkerbell skrev:
    Jo, kapa styrröret är något som kommer inom kort. Inget jag gör innan jag kört ett par mil på den, men i vilket fall som kan jag nog konstatera att jag ska ha en stam som sänker styret en hel del, spacers under stamen är uteslutet. Längden får jag klura lite på, kanske ska ha nån cm till i reach, men jag ska labba lite mer med sadelhöjden också om jag får tummarna loss.

Men har du vänt på styrstammen sedan bilden togs? Den ser ju på bilden ut att vara 3-6° uppåt istället för 3-6° neråt?

Av:
    tinkerbell
    Eapea skrev:
    tinkerbell skrev:

Men har du vänt på styrstammen sedan bilden togs? Den ser ju på bilden ut att vara 3-6° uppåt istället för 3-6° neråt?
    Gjorde det nu faktiskt, men några 6 grader är det inte, på sin höjd 3 grader. Det ser ut att vara mer för att cykeln och styret lutar från kameran på bilden. Mer drop kommer troligen att krävas innan jag är helt nöjd, även om den primärt kommer att gå som pendlare...

Av:
    ipkis
    Potzi3 skrev:

Jäääääkligt nice!

Jag cyklar inte för att bli snabbast utan för att det är det roligaste jag vet.

Av:
    ipkis
    Sideburns skrev:
    ipkis skrev:
    TREK slash 9.8
    Skulle kommit 2:a november. Nytt datum: 23/2 -19....
    Går i väntans tider...

Hunnit cykla något på din nya Slash 9.8? Är du nöjd?

Nope inte kommit än....

Av:
    ipkis
    Herage skrev:
    Mina två!! En fueu ex 9.8 projekt one och en stache 5 😃

Dom e grymma Olle-man

Av:
    ipkis
    danky_xv skrev:
    Min nya Trek Farley 5.
    Behöver laborera med däcktryck ännu. Var lite för studsig idag.

Körde med Jumbo Jim 4,8” och hade typ 0,5-0,45 bar. Min vikt 103kg. Funkade jäkligt bra.

Av:
    Sideburns
    ipkis skrev:

Nope inte kommit än....

Men vad tråkigt. Ja men du har nått att se fram er mot! Grymt trevlig cykel.

Av:
    xyklisten
    I väntan på de sista delarna till min Crockett.
    DSCF2145X-T101-640 sek. vid f - 4,0.jpg

Av:
    Raggamuffin
    Remedy

IMG_4323.JPG

Yari, sram NX och Zee-bromsar, saints-pedaler, carbon Fatbar 35mm
    Ska på en M8000 grupp som ligger på hyllan men vevlagret går fint så inväntar dess död först.

14.9 kg med pedaler och relativt lätta däck, klart i den högre skalan. Men fröken får klaga först innan jag hänger på lättare delar :)

// Muffin

Av:
    robsa
    Post race Checkpoint ALR5 efter gårdagens Dirty Halland.
    0C0F373E-2054-40F0-8239-8765E2130D42.jpeg

Av:
    Jonas N
    50E4CB0A-6E23-4A43-B52E-D2F79AE582DD.jpeg

Jaha, premiärtur idag. Korta 3,5 mil på min nya Batman-Trek. Men det kändes bra.

Av:
    Rachis
    Min Superfly 9.6 - 29" - 2016 och min Fuel Ex 9 27,5" - 2016 med 2015 års ram.
    Fråga. Skall jag plocka bort de blå dekalerna från Fuel Ex'en?
    Superfly96.jpg
    FuelEx9.jpg

Av:
    NickeB
    Trotjänare anno 2011, som fick ”nya” hjul häromåret.
    Solskenscykeln.
    4859871F-E31C-46D7-B1A5-45A22F84917B.jpeg

Av:
    Enduro Fredrik
    Rachis skrev:

Ja, bort med de blå.

Av:
    Rachis
    Enduro Fredrik skrev:
    Rachis skrev:

Ja, bort med de blå.
    Yes då ryker dom :)

Av:
    Mattias F
    Fuel EX 8+ 2018
    IMG_20190330_120708_440.jpg

Av:
    Potzi3
    Sitter inte minolinken fastskruvad ordentligt?

Av:
    Mattias F
    Potzi3 skrev:

Jodå, men dom har en tendens att släppa så jag har bara säkrat upp dom lite extra.

/Mattias

Av:
    Potzi3
    Mattias F skrev:
    Potzi3 skrev:

Jodå, men dom har en tendens att släppa så jag har bara säkrat upp dom lite extra.

/Mattias

Aha okej, ville fråga för har sett en del som har så nu, använder du inte minolinken då? Går ju använda loctite om du vill låsa fast, Fuel EX 8 to the people!

Av:
    Mattias F
    Potzi3 skrev:
    Mattias F skrev:
    Potzi3 skrev:

/Mattias

Aha okej, ville fråga för har sett en del som har så nu, använder du inte minolinken då? Går ju använda loctite om du vill låsa fast, Fuel EX 8 to the people!

Jag vänder inte minolinken, har den i konstant högläge. Men jag gillar att det går lätt att demontera (inget lim mao) ett buntband är ju rätt billigt och lätt att klippa.

Av:
    xyklisten
    Trek Crockett 2019 "xyklisten edition"
    DSC02743DSC-RX100M31-200 sek. vid f - 3,5.jpg

Av:
    bson87
    Trek procaliber 2019
    IMG_20190415_170105.jpg

Av:
    ipkis
    CC1D3289-82EE-42E0-9D93-21AAAAA8AABF.jpeg

1F0E2FB9-3A38-4311-B608-E8EF2271AF88.jpeg

F586DC14-C75C-42BB-8F7E-E824EB10E139.jpeg

67854BA4-993A-4B26-9499-DCFE39A0D3D3.jpeg

5B62FF1A-E281-4229-9E49-F71920E5C7A2.jpeg

5B62FF1A-E281-4229-9E49-F71920E5C7A2.jpeg

63216745-0CF4-4CB6-A6C9-CF2093CB9B13.jpeg

Äntligen kom den!

Av:
    ppppete
    Trek Domane AL 4, helt ny, andra turen :)

Ja, plasten vid kassetten sitter kvar och styret är för högt. Och plastpluttarna på ventilerna är kvar. Men jag hade iaf vita strumpor när jag fotade!
    32EE65DD-5CEE-47B7-9F09-AA955AF3E8F8.jpeg

Av:
    NLC
    Aaaaah, Loshult. Vilka minnen! Snygg cykel också i härlig aftonsol

---------------------------------------------------
    Bullitt ger starka ben och glada barn

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ