• Re: Visa din TREK!!!

Av:
    andyman2
    Madone SLR7 disc
    Skärmavbild 2019-04-23 kl. 21.56.31.png

Av:
    Skogling
    Jefla kul dammsmiskare!

20190427_170241.jpg

Av:
    Potzi3
    Uppgraderade min Fuel EX 8
    B462A0D1-307F-47C0-884A-A4E6F1B023DB.jpeg
    DF5B7159-5A1C-4953-9FCC-99C6D918A199.jpeg

Av:
    Crossmax
    andyman2 skrev:
    Madone SLR7 disc
    Är det en Trek eller?

---------------------------------------------------

Av:
    Skogling
    Otrek.

Av:
    Hälsingland
    Potzi3 skrev:
    Uppgraderade min Fuel EX 8

Satfläsk! Vart fick du tag i bakdämparen och vad gick den på? Kör du 210x52,5 eller 210x55 som jag fattat också ska funka enligt amerikanska forum.

Av:
    Gergö
    Jävlar va fet! :)

Av:
    Randigeralf
    Min första Trek.
    Det blev en Trek full stache 8.
    En kul stigcykel. Förvånansvärt smidig och lekfull med tanke på de stora däcken och att den inte är så lätt.
    IMG_20190427_173046_713.jpg

Av:
    Elgstrand
    Madone 2.3 2014 får vårtvätt
    IMG_20190428_120016.jpg
    IMG_20190428_114555.jpg

Av:
    Zuggler
    Här är min pärla!
    Trek Slash 8.
    Inte lätt och inte särskilt xc orienterad men av så rolig uppför, nerför och framåt :)
    IMG_20190422_102931.jpg

Av:
    deadmeat
    Edit, hittade själv, ser ut som att det fattas mer prylar än den där. Main pivot nut.

Någon som vet vad den inringade svarta prylen heter? min har jag tappat, jävla skit
    tre.jpg

Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-05-10 21:08 av deadmeat.

Av:
    Potzi3
    Hello, bara gå till en trek butik eller kolla internet, här är delens artikel nr från trek:
    W526857 :)

deadmeat skrev:
    Edit, hittade själv, ser ut som att det fattas mer prylar än den där. Main pivot nut.

Någon som vet vad den inringade svarta prylen heter? min har jag tappat, jävla skit

Av:
    walkabout
    Jag och säsongens nya raket. Mycket cykel för pengarna.
    IMG_20190509_213423_357.jpg

Av:
    Skogling
    En sån med D-A. 😋

Av:
    Engsfors
    Remedy 9.7 2019, Numera med Minions fram och bak.
    DSCF9032.jpg

Av:
    Suzuki Hasse
    013C48BC-9244-4305-855E-9539120B1C3A.jpegSlit vargen 👍

Av:
    NLC
    walkabout skrev:
    Jag och säsongens nya raket. Mycket cykel för pengarna.

Mumma x 2!

---------------------------------------------------
    Bullitt ger starka ben och glada barn

Av:
    Robban70
    Nöjd med 9.7:an? Positivt? Negativt? Är lite sugen på en sån eller scott scale 910.

Av:
    Mike C
    En blivande retro cykel, flerfaldigt vurpad med saknad framväxel, repad design, trött kassett, knakande vevparti och en 30kr cykeldator.
    Trek1.2.jpg

Av:
    Der Kaiser
    Mike C skrev:
    En blivande retro cykel, flerfaldigt vurpad med saknad framväxel, repad design, trött kassett, knakande vevparti och en 30kr cykeldator.

Du är så pundar-härke Mike :-)

Av:
    c.o.h.j
    Visar lite Trek hjul då. Då ja inte har Trek cykel 😁
    5394FD6F-EF72-4A44-BC82-8666DDC25369.jpeg

Av:
    Potzi3
    Fyfan vilka monsterdämpare, sjukt nöjd!
    9D2C23E3-E2F2-42C2-9354-C677E0720F65.jpeg

Av:
    Climber76
    Min nya pärla.
    Trek Emonda SLR Disc med Ultegra Di2, Bontrager XXX6 hjul och Stages L/R😊😊
    AD8DCBB4-84D3-4CB4-87B7-22AB02730423.jpeg

Av:
    GBGmackan
    Potzi3 skrev:
    Vad kör du för längd på gaffeln?

Av:
    Hälsingland
    Potzi3 skrev:

Ser ju grymt smutt ut med DPX2! Jag har än så länge nöjt mig med att serva min fox float och det blev ett jäkla lyft bara det, möjligt att jag väntar till nästa säsong med uppgradering för att på så sätt hejda suget av att byta cykel.

Men jag har ju lite (utan vetenskapligt stöd för det) funderat på 210x55 vs 210x52,5, slaglängden borde ju bli ca 6mm längre om jag räknar procentuellt ((2,5/52,5)+1)*(130)=136 så det skulle ju matcha att jag ökat på med en Pike 150mm fram till min Fuel ex8+ :-D

Ska till Östersund och jobba idag och hoppas kunna testa lite banor inför ESS tävlingen även om det ser ut att bli regn

Av:
    Hans M
    Trek Emonda ALR 5.
    IMG_1053.jpg

Av:
    Alex_85
    Alr 6
    20190330_180410.jpg

Av:
    Skogling
    Så jädrans trevliga de däringa ALR-ramarena. Sjukt nöjd men min ALR 5-ram. Ni har bättre hjul på också ser jag. Precis som jag. :)

Av:
    Potzi3
    GBGmackan skrev:
    Potzi3 skrev:
    Vad kör du för längd på gaffeln?

150mm fluffigt moln

Av:
    Mike C
    Der Kaiser skrev:
    Mike C skrev:

Du är så pundar-härke Mike :-)
    Hehe :-D, ja, jag har ju funderat på en nyare snabbare cykel att pendla med, men då får jag bara ännu mindre motion.

Av:
    Johannes.M
    Trek Top Fuel 9.9 2020
    IMG_0563.jpg

Av:
    dalmin
    Remedy 8 2019
    Remedy 8.jpeg

Av:
    weldion
    dalmin skrev:
    Remedy 8 2019
    Ser frän ut!

Av:
    GBGmackan
    Äntligen tillbaka i skogen efter ett allt för långt uppehåll! Det blev en Trek igen, blev nästan förvånad själv... Fuel Ex 8 2019. Efter att ha bytt till ett ordentligt styre (Renthal 800mm, rise 30mm) börjar den kännas ok. Skall förlänga gaffeln till 140mm också, känns fortfarande lite låg fram. Hoppas på lite mer trygghet utför. Börjar bli lite gammal/rädd och de röda lederna i Änggården känns plötsligt lite håriga på sina ställen:)
    A6801195-7E9E-4035-97CA-FECA4694BD02.jpeg

Av:
    NickPick
    Det finns ju styrrörsförlängare annars 😁

Av:
    GBGmackan
    NickPick skrev:

Ingen aning om vad det är men misstänker att jag inte får en flackare gaffelvinkel med en sådan? Det är mest det jag är ute efter😎

Av:
    Hälsingland
    GBGmackan skrev:
    NickPick skrev:

Ingen aning om vad det är men misstänker att jag inte får en flackare gaffelvinkel med en sådan? Det är mest det jag är ute efter😎

Ändrat mino-linken antar jag att du gjort om du vill ha den flackare? Finns ju styrlager som ger dig en flackare vinkel också, jag har en fuel ex 8+ dom har ju 140mm original men jag har köpt en pike 150mm och det funkar kalas.

Av:
    fredrik168
    Hälsingland skrev:
    GBGmackan skrev:
    NickPick skrev:

Ändrat mino-linken antar jag att du gjort om du vill ha den flackare? Finns ju styrlager som ger dig en flackare vinkel också, jag har en fuel ex 8+ dom har ju 140mm original men jag har köpt en pike 150mm och det funkar kalas.

Minon är i låga läget på bilden!
    Jag kör 160 pike på min fuel ex och minon i höga läget för lite högre vevparti! Cyklar noga så måste trampa över stenarna! 😉

Av:
    theBrand
    Engsfors skrev:
    Remedy 9.7 2019, Numera med Minions fram och bak.
    Riktigt snygg färg det där 👍

Vilken storlek kör du på?

Av:
    GBGmackan
    fredrik168 skrev:
    Hälsingland skrev:
    GBGmackan skrev:
    NickPick skrev:

Jag kör 160 pike på min fuel ex och minon i höga läget för lite högre vevparti! Cyklar noga så måste trampa över stenarna! 😉

Ja, Mino i låga läget. Pike 160 alltså!! Hur klättrar den då? Kör du höga läget så motsvarar det kanske en 150mm gaffel i låga läget (geometrimässigt)? Jag är ju egentligen ganska nöjd med cykeln men vill ha den liiite bättre utför utan att offra för mycket av klättringsegenskaperna. Börjar med gaffeln och ser hur det blir. Tycker Rhythmgaffeln känns förvånansvärt bra! Finns ju också offsetbushings att montera vid bakdämparen men det sänker ju också vevpartiet....
    Sen snackar en cykelmek jag känner om dynamisk rideheight (tror jag han kallade det)? Han menar att Foxgafflarna ligger lite högre när man kör. Han har en Lyrik 150 på sin Fuel och menar att den motsvarar en Fox 140mm gaffel i längd när man cyklar. Vad vet jag...

Av:
    Besv
    Ni som testat Top Fuel, vilken storlek föredrog ni?

Är 177 m/l el l? -2019 mod.

Av:
    Putteman
    Besv skrev:

Vet inte om det hjälper dig. Men jag har haft TopFuel 2016 och nu Fuel EX 2019. Jag är 174 cm kort med ”normala” proportioner och sitter spot on på strl 17,5”. Gissar att det gäller dig också isf.

Av:
    Besv
    Vilken längd på styrstam har du nu och vilken längd va det på din top fuel?

Så nu har du en M nu då, då borde ju en M/L funka fint. Hittar ingen data över styrstams längd och sen är det där virtual/actual size lite luddigt..

Av:
    simont
    Besv skrev:

Jag kör på en fuel ex 2018 i stl 18,5 och är 178cm lång, tycker det fungerar perfekt.

Av:
    simont
    fredrik168 skrev:
    Hälsingland skrev:
    GBGmackan skrev:
    NickPick skrev:

Själv bytte jag till 150mm fram på min fuel ex 29" och tycker det blev stor skillnad, framförallt betydligt roligare nedför! Möjligtvis att man fick tumma lite på klätteregenskaperna men inget som man tänker på direkt.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in