• Re: Visa din Vitus!

Av:
    jonte987
    Är det inte en 2018 med lite skugga?

Av:
    manneblask
    jingleyschmidt skrev:
    manneblask skrev:
    Min Sentier som har varit min go-to före min heldämpade (Meta TR) på sistone faktiskt.

Snygg lackering på den Sentiern, vilken årsmodell hade såna färger?

Ja den är fin! Sentier VR+ 2018

Av:
    manneblask
    jonte987 skrev:
    Är det inte en 2018 med lite skugga?

Exakt :)

Av:
    King_Lake
    Frugans nya hoj! 😃
    Vitus Escarpe Nx
    IMG_20190902_170616.jpg

Av:
    erkkn
    King_Lake skrev:
    Frugans nya hoj! 😃
    Vitus Escarpe Nx

Ser ju supernice ut, alltså Vitus produktbilder på Wiggle och CRC gör dem inte rättvisa!

Färgerna ser så jäkla mycket bättre ut i verkligheten!

Av:
    jonte987
    King_Lake skrev:
    Frugans nya hoj! 😃
    Vitus Escarpe Nx

Det fanns visst lite färg kvar. Ser snyggt ut

Av:
    King_Lake
    Ja jag blev faktiskt överraskad över hur fin den såg ut irl! Den mörkblåa delen har även lite flakes! 👌
    IMG_20190903_074557.jpg

Av:
    jingleyschmidt
    Ska bli grymt spännande att se hur 2020-versionerna ser ut. Hoppas dom är fula så jag slipper känna att jag vill köpa en till. ;)

Av:
    plumse
    Scaramanga skrev:
    Rapide :)

Haha! Snygg hängpung på sadeln där 🤣
    Men väldigt snygg ändå, cykeln alltså

Av:
    jingleyschmidt
    Ni som köpt Rapide-cyklar, hur använder ni dom? Hur tycker ni dom håller i skogen bland rötter och stenar och sånt? :D
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-09-05 17:23 av jingleyschmidt.

Av:
    mkus
    Någon här som har en Rapide VR 2019? Skulle vilja se hur den ser ut i verkligheten och inte bara produktbilder, innan jag själv beställer hem en.

Av:
    hence84
    mkus skrev:
    Någon här som har en Rapide VR 2019? Skulle vilja se hur den ser ut i verkligheten och inte bara produktbilder, innan jag själv beställer hem en.
    Hej har en på ingång, kan fota den när den väl anländer, med lite tur kommer den nästa vecka.

Av:
    Gromer_pyle
    En bild på min nya Sentier 27.5 2019. Saknade dämpningen i bak men kommer ge den en chans och jäklar vad skoj det är.
    IMG_20190906_173228.jpg

Av:
    SGS
    Gromer_pyle skrev:
    En bild på min nya Sentier 27.5 2019. Saknade dämpningen i bak men kommer ge den en chans och jäklar vad skoj det är.

Det där är inte originaldäcken va? Ser (jaja, jättesvårt att avgöra) fetare ut än 2.6.

Av:
    Gromer_pyle
    Den är helt orginal. /calle

Av:
    danielbergkvist
    En Sentier är inte bara snyggt stealth, den bjuder också på otroligt mycket kul per krona. Efter att bilden togs bombade jag ner genom tallskogen (tänk Rambo-hoppet i First Blood) och gjorde mitt livs vurpa. Till och med det var roligt.
    VITUS.JPG

Av:
    Lansgren
    Bild från premiärturen av Escarpe VR 27.5.
    Hade så jävla kul stigcykling med lite lättare downhill som avslutning. Någon som testat sin vitus i typ Åre? Funkar den alls för sån åkning om man ställer in dämparna rätt?
    IMG_20190831_114425.jpg

Av:
    mkus
    hence84 skrev:
    mkus skrev:
    Hej har en på ingång, kan fota den när den väl anländer, med lite tur kommer den nästa vecka.

Toppen, gör gärna det!

Av:
    slanstd
    Lansgren skrev:
    Hade så jävla kul stigcykling med lite lättare downhill som avslutning. Någon som testat sin vitus i typ Åre? Funkar den alls för sån åkning om man ställer in dämparna rätt?

Jag har kört lite med min 29vr i Järvsö utan problem. Jag kör dock inte så fort...

Av:
    speffy
    Någon som har en Sektor gaffel som de förlängt från 100mm till 120mm ?
    Är lite sugen på att göra det men har noll erfarenhet så lite rädd för att man sitter med massa lösa delar och inte får ihop det igen :)

Av:
    mikaeljc
    Sonens Sommet i S. Han tyckte den funkade bättre än DHn i Twist/LFL i Järvsö. Bottnar dock lite för lätt bak trots en Gnar Dog inpetad och dragningen av wiren till droppern bredvid dämparen känns ogenomtänkt.

IMG_20190814_140005.jpg

Av:
    Lansgren
    slanstd skrev:
    Lansgren skrev:

Jag har kört lite med min 29vr i Järvsö utan problem. Jag kör dock inte så fort...

Okej. Gissar att det bara är att testa då. Gillar dessvärre när det går fort :) Har kört lite downhill i hemmabacken och med nog mycket tryck i dämparna så bottnar den inte ur blir lite hårt dock. Kanske tokens är ett bättre alternativ.

Av:
    jonte987
    Testa med token helt klart

Av:
    itisasitis
    Lite annorlunda tema nu: hybrid.

Fick hem min Vitus Mach 3 VRX från Chain Reaction Cycles igår.

Omonterad:
    20190909_181142.jpg

En hel del smått och gott med i lådan:
    20190909_181413.jpg

Först undrade jag varför det var en flaska nagellack med, men det är såklart för att laga lacken. Den funkar dugligt - inte helt rätt nyans.
    20190909_181427.jpg

Billiga plastpedaler men en riktig pedalnyckel! Fick även med ett ganska fint multiverktyg med ett antal insexnycklar + torx + flatmejsel + stjärnmejsel.
    20190909_182817.jpg

Såhär ser den ut med pedaler (DMR V6), skärmar (Cavo) och ett Abus Granitlås som passade fint. Lokala cykelhandlaren som jag köpte skärmarna av kommenterade hur snygg den var - tummen upp! Hunden är mer skeptisk...
    20190910_230008.jpg

Lägger till fler actionbilder när den fått komma ut.

Av:
    jingleyschmidt
    itisasitis! Fan va fräsig den är. :D Färgen ser coolare ut på ditt foto än den gör hos Wiggle/CRC. Jag gillar för övrigt att man får med lite lack så man kan laga lackskador själv. Är det standard när man köper cykel, eller är det bara Vitus som ger lite extragodis? :D Jag fick ju samma grejer som du när jag köpte min Sentier. Jag kan verkligen uppskatta att man får med ett par skitpedaler, ringklocka och såna där grejer även om man kanske inte kommer använda det.

Av:
    itisasitis
    Japp, den är riktigt fräsig. Det är nog den första nya cykel jag köpt i hela mitt liv, så jag vet inte vad man brukar få med. Men jag tror nog inte man brukar få med lacklagning. Kan tänka mig att Vitus skickar med extra eftersom det är ett "postordermärke".

Av:
    Lansgren
    jonte987 skrev:
    Testa med token helt klart
    Har rockshox Revelation Charger gaffel fram och den går inte att öppna med en vanlig hylsa. Är det nått superspecial gaffel verktyg jag behöver? Har letat på nätet utan framgång.
    Det närmsta jag kom var att Bike radar skrivit att man kunde använda typ nått cassette tool.
    Nån som vet om det är en sån här som menas?
    Screenshot_20190911_120028_com.android.chrome.jpg

Av:
    jonte987
    Ja

https://www.biltema.se

Av:
    Lansgren
    Perfa!
    Är det förresten mindre vanligt att sätta tokens i bakdämpare?

Av:
    uuno_san
    Första turen med Rapiden! Inte världens roligaste bild men...
    IMG_5332.jpg

Av:
    jonte987
    Lansgren skrev:
    Perfa!
    Är det förresten mindre vanligt att sätta tokens i bakdämpare?

Det tror jag Inte. Jag ska ha in en extra där också. Men lite längre instruktion på det och det är nog lika bra att serva samtigt tänker jag.

Av:
    jingleyschmidt
    uuno_san skrev:
    Första turen med Rapiden! Inte världens roligaste bild men...

Och hur kändes det? :D

Av:
    uuno_san
    Riktigt bra, blev en beställning från Bikester direkt med lite saker :)

Av:
    hence84
    Första kortturen med Rapide VR, aldrig cyklat MTB tidigare, men hade ett brett leende! :D
    C540AFCE-0994-40AC-A83E-9E05246B31F8.jpeg

Den gråa färgen var snyggare irl än på wiggle.
    A1EABCB5-7AE9-498D-A7AD-DBD79F92F82D.jpeg

Av:
    jingleyschmidt
    Mm dom är fan fräsiga! Sentier VR ser ju ut som Rapide VR vad det verkar. :D

Av:
    itisasitis
    Fan va härligt hence! Nu börjar resten av ditt liv :)

Av:
    jingleyschmidt
    Fick ni med ventiler osv för att köra slanglöst? Min Sentier VR var tejpad och klar, ventiler ingick, däcken var redo, behövde bara köpa lite sealant och pumpa upp! Jäkla skönt. Fungerade på första försöket för mig också.

Av:
    Lansgren
    jingleyschmidt skrev:
    Fick ni med ventiler osv för att köra slanglöst? Min Sentier VR var tejpad och klar, ventiler ingick, däcken var redo, behövde bara köpa lite sealant och pumpa upp! Jäkla skönt. Fungerade på första försöket för mig också.

Aha. är det så enkelt :O
    Stod att tubelessventiler skulle medfölja min escarpe. Dom sitter i antar jag för några andra fanns inte. Tejpad och klar säger du :) Då kanske det bara är att spruta in.

Av:
    jingleyschmidt
    Lansgren skrev:
    jingleyschmidt skrev:

Aha. är det så enkelt :O
    Stod att tubelessventiler skulle medfölja min escarpe. Dom sitter i antar jag för några andra fanns inte. Tejpad och klar säger du :) Då kanske det bara är att spruta in.

Nej, du har väl slangar i däcken nu va? :P Det behövs separata ventiler. Om du inte fick några så maila Wiggle och säg att du inte fick dom så kanske dom skickar, annars köper du typ såna här: https://www.wiggle.se

Du ser hur ventilerna är lite konformade? Det är för att dom ska sitta tajt och hålla tätt så ingen luft åker ut när du tar bort slangarna.

Nästa steg är att du tar bort däcken och kollar hur tejpen sitter och hur den ser ut. Är du osäker så fota och posta här inne. Tejpen som ska sitta för ekerhålen måste ju också sitta väldigt hårt och tajt, så det är tätt precis som med ventilerna. :)

Om allt det här stämmer så som det ska, då kan du slänga in lämplig mängd sealant och pumpa som en galning tills du hör hur däcken smäller till (det betyder att däcken satt sig på fälgen).

Typ så. :P

Av:
    Lansgren
    Okok. Just ja. Ventilerna är ju fäst i slangen 😝 tankevurpa.
    Jo. Förstod att jag måst ta bort slangen, visste inte om att det var tejpat bara.
    Men tack för instruktionerna.

Av:
    jingleyschmidt
    Ja kör på bara! Jag köpte Stans No Tube Race Sealant och den har fungerat bra hittills. Har inga andra erfarenheter dock, så det finns säkert andra alternativ som fungerar lika bra. :D

Av:
    slaentbjorn
    Cykelverkstan kommenterade idag att det saknas en distans av något slag mellan hjul och dämpare. Hur ser det ut på era Rapide?
    DSC_0443.JPG

Av:
    jonte987
    slaentbjorn skrev:
    Cykelverkstan kommenterade idag att det saknas en distans av något slag mellan hjul och dämpare. Hur ser det ut på era Rapide?

Flera har missar adaptorn till hjulet pga att den fastnat i leveransskyddet.

Av:
    jingleyschmidt
    Nästan så man borde skriva till Wiggle/CRC och berätta för dom att vi är många som missat och missar den här lilla detaljen. :P

Av:
    speffy
    slaentbjorn skrev:
    Yes, det var exakt samma för mig men tror det var på motsatt sida som jag sakna på. Den satt i skyddet.
    Såhär ser det ut nu
    C138525E-FB55-4A55-AEE1-121D2D89BF5A.jpeg
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-09-13 18:03 av speffy.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ