• Re: Mitt nya liv - fortsätter

Av:
    Bengt-re
    Jenny W skrev:
    Bengt-re skrev:
    Jenny W skrev:
    Regeln gäller alla hästar. Även stål och plastcyklar

Inte bambu eller alucyklar då? Finns inte risken att de känner sig exkluderade då?

Förlåt. Vill inte exkludera någon pga ramens konstruktionsmaterialval. Denna regel kan självklart även appliceras på alla metallegeringar med stål, aluminium och titan. Oxå polymerer, kolfiber eller övriga kompositmaterial. Pjew! Fick jag med alla nu?

😀👍

Jag tror det! Det fanns iofs någon enstaka cykelram i berilium en gång i tiden. Men de ramarna sitter nog som väggprydnader idag så de kan vi nog klädsamt exkludera. De vill nog inte vara med heller...

"För en generation sedan behövde människan vila efter avslutad arbetsdag. Idag behöver de motion."

Av:
    Bikzz
    GoranS skrev:
    Bengt-re skrev:
    GoranS skrev:
    Hep skrev:
    jonas-ni skrev:
    GoranS skrev:
    jonas-ni skrev:
    Jenny W skrev:

Ja, jag avråder å det starkaste från att hamna under en häst som har lite fart.

Bra med enkla regler, sorterar in den efter den där om att man ska bli kvar på en cykel som har lite fart.
    Du kunde inte ha kläckt ur dig den för en månad sen så jag sluppit syna asfalten? ;-)

Låter som du kunde haft nytta av underregeln då. Om man väljer att strunta i grundregeln om att bli kvar på cykeln ska man se till att landa mjukt, det vill säga undvika asfalt, sten och dylikt.

Och bonusregeln - om du inte kan vara kvar på cykeln ska du sikta på att inte landa under en häst.
    Finns omvändningen för (häst)ryttare, d.v.s. om du inte kan vara kvar på hästen ska du sikta på att inte landa under en cykel?

Det problemet är mindre eftersom en häst typiskt väger 20dB mer än cykel.
    Fast på cykeln kanske det sitter en smällfet tysk och cykeln är en elcykel med en massa batterier som väger om inte bly så litium (hm...).
    Kan ändå tycka att för en del regler är det bra om man kan lyckas komma på dom själv i förväg, utan att ha läst dom någonstans ----

Av:
    GoranS
    Bikzz skrev:
    GoranS skrev:
    Bengt-re skrev:
    GoranS skrev:
    Hep skrev:
    jonas-ni skrev:
    GoranS skrev:
    jonas-ni skrev:
    Jenny W skrev:

Ja, jag avråder å det starkaste från att hamna under en häst som har lite fart.

Bra med enkla regler, sorterar in den efter den där om att man ska bli kvar på en cykel som har lite fart.
    Du kunde inte ha kläckt ur dig den för en månad sen så jag sluppit syna asfalten? ;-)

Låter som du kunde haft nytta av underregeln då. Om man väljer att strunta i grundregeln om att bli kvar på cykeln ska man se till att landa mjukt, det vill säga undvika asfalt, sten och dylikt.

Och bonusregeln - om du inte kan vara kvar på cykeln ska du sikta på att inte landa under en häst.
    Finns omvändningen för (häst)ryttare, d.v.s. om du inte kan vara kvar på hästen ska du sikta på att inte landa under en cykel?

Det problemet är mindre eftersom en häst typiskt väger 20dB mer än cykel.
    Fast på cykeln kanske det sitter en smällfet tysk och cykeln är en elcykel med en massa batterier som väger om inte bly så litium (hm...).
    Kan ändå tycka att för en del regler är det bra om man kan lyckas komma på dom själv i förväg, utan att ha läst dom någonstans ----
    Va!? Ska man behöva tänka själv? TOTALT ORIMLIGT!!!

Av:
    Der Kaiser
    Spelar squash med trasigt knä!?!
    Att det är hur kul som helst erkänner jag men squash är en välkänd knä och fotledsmarodör.
    Just saying.
    Ha det kul med vad du än gör och kör på!

Av:
    Jenny W
    Der Kaiser skrev:
    Spelar squash med trasigt knä!?!
    Att det är hur kul som helst erkänner jag men squash är en välkänd knä och fotledsmarodör.
    Just saying.
    Ha det kul med vad du än gör och kör på!

Aa har hört det. Borde kankse inte...

I never lose, I either win or learn.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ