• Pulsklockor

Av:
    gille
    Jag tänkte utnyttja Happys samlade expertis på ett område som säkert ett par har bra koll på, pulsklockor.
    Jag funderar på att skaffa en för att få ut mer av min träning och få bättre koll på om jag är tränad eller inte. Frågan blir då ska man köpa en billigare modell eller ska man fläska på och slanta upp över 3000?

Jag tycker ju även om att springa så prylbögen i mig tycker ju att S625X är intressant. Men det är väl framförallt p.g.a. löpning, skridskor och annan idrott som gör att jag inte vill ha en cykeldator med pulsfunktion. Dessutom verkar det trevligt att kunna logga datan för att senare se hur passet såg ut.

Någon som har bra tips?

• Re: Pulsklockor

Av:
    bruse
    Jag hade innan en enklare Polar, M61, med bara minne för ett pass. Så det var å anteckna på papper varje gång... bökigt.

Nu har jag en S720i, men plats för 99 pass, cykeldator, höjdmätare, möjlighet till kadens. Bäst avv allt: ir-överföring till datorn.

Köp bara elektroniska prylar du kan koppla till din dator! ;~)

Av:
    Gille
    Det var inte många minuter jag fick vänta på ett toppensvar. Nej det får nog bli en i övre prisklassen. Då är ju frågan istället. Klockan för cykel eller klockan för löpning?

Av:
    bruse
    Gille skrev:
    -------------------------------------------------------
    > Det var inte många minuter jag fick vänta på ett
    > toppensvar. Nej det får nog bli en i övre
    > prisklassen. Då är ju frågan istället. Klockan för
    > cykel eller klockan för löpning?

Vad gör du mest?

Av:
    madcat
    jag funderar oxå på en sån som bruse har, funkar den bra?

min A3 sa upp sig för nån vecka sen så nu hade jag tänkt att köpa upp mig lite =)

Av:
    bruse
    madcat skrev:
    > jag funderar oxå på en sån som bruse har, funkar
    > den bra?

Inga problem! Efter lite justering: http://happymtb.org

>
    > min A3 sa upp sig för nån vecka sen så nu hade jag
    > tänkt att köpa upp mig lite =)

Av:
    Jensen
    Gille skrev:
    > Det var inte många minuter jag fick vänta på ett
    > toppensvar. Nej det får nog bli en i övre
    > prisklassen. Då är ju frågan istället. Klockan för
    >

med 625:an får du väll med sensor både för löpning o en för cykel?

Av:
    TBone
    Gille skrev:
    > Klockan för
    >

S625x är för både cykel och löpning så du behöver inte välja. Den kommer iofs utan någon cykelsensor, men de finns att köpa separat.

/Magnus

----------
    Science. It works, bitches!

Av:
    Gille
    Jag cyklar nog mest nuförtiden (träna träna träna inför vättern), men egentligen tycker jag att det är mer avkopplande att springa.

Nån som vet var man kan köpa Polarklockorna till rimliga priser? (bor i stockholm)

Av:
    Chrille77
    Gille skrev:
    > Jag cyklar nog mest nuförtiden (träna träna träna
    > inför vättern), men egentligen tycker jag att det
    > är mer avkopplande att springa.
    >
    > Nån som vet var man kan köpa Polarklockorna till
    > rimliga priser? (bor i stockholm)
    >

Kolla på www.letro.se , kanonbra proser på bla Polars 625!

Av:
    Jensen
    att köpa i butik i stockholm, ja då äre väll cykelcity eller cykloteket som har bässt priser, men ingen av dem är nå superbilliga.

billigast i sverige är http://www.letro.se de är snabba och bra att ha o göra med. att köpa en polar över nätet är på sätt o vis lättare än med andra märken. i alla fall om man får krångel o måste laga den, då polars service center ligger i stockholm o de brukar aldrig krångla, de är snabba, o ifrågasätter inte vart man har köpt klockan o tar emot klockor oavsett vart du köpt den

Av:
    Gille
    Tack!

Där var den ju nästan gratis.

Av:
    thomaz

> Där var den ju nästan gratis.

Om nu Polars servicecenter är så bra som Baltazar skriver så borde det vara riskfritt att tjacka på Ebay.
    Betydligt billigare.

Exempel på S720i

-= =-
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2005-05-23 12:53 av thomaz.

Av:
    motte
    Köpte S 725 förra veckan på www.letro.se (billigt och snabb leverans).
    kan bara rekommendera... fantastisk pulsmätare!!!
    Srecko

Av:
    gille
    Hur kan klockorna vara så mycket billigare i USA?
    Polar är väl finska?

[edit] kollade just deras amerikanska sida den hävdade 350$ vilket hamnar på 2500. Så med moms är det nästan samma.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2005-05-23 13:55 av gille.

Av:
    Mr Handley
    Marknadsekonomi. Vart klockorna kommer ifrån är ovesäntligt.

------------
    Läs vad jag skriver istället för att tro vad jag skriver

Av:
    Joakim J.
    Har precis skaffat en 625x. En riktig motivationshöjare!
    Man har ju löparfunktionen som fungerar mycket bra samt
    alla cykelfunktioner. Höjdmätare, own index och överträningstest
    etc gör det ju lite roligare.
    /JJ

Av:
    gille
    Å andra sidan det blir billigare även om jag får betala tull.
    Det blir en 625:a

Av:
    Jensen
    köper du den från usa o åker på alla avgifter så äre ju lätträknat, 350$ = 2555 kr eller nått + säg 300 kr frakt, det blir 2855 + svensk tull a´4% = 2969 kr x svensk moms a´25% = 3711 kr. på vilket sätt blir det billigare? så länge den kostar 350$ i usa så blir prisskillnaden mot vad letro tar liten eller ingen alls ÄVEN om du inte åker på tull o moms, åker du på det, så är priset i usa rena rånet.

skulle varaom man hittar nån klocka på ebay eller liknande. men då snackar vi ju om privatförsäljning (även om det finns företag som säljer ut där).

Av:
    gille
    Ebay har en del som är billigare, dom ligger på 266$ där det med tull, moms och frakt slutar på 2770 (frakten kostar 30$). Med lite tur kliver man in på 2130 pengar.

Men det är sant butik-mig blir inte billigare. Men nu fanns det ju ett gäng på ebay.

Av:
    thomaz
    Jo och så ofta är det inte man betalar tull när man handlar på Ebay... Jag har väl köpt en drygt 20 prylar på Ebay och betalat moms/tull EN gång.
    Däremot inte sagt att man inte gör det men chansen är rätt stor att man slipper, ofta kan man be dem skriva ner värdet lite på försändelsen m.m för att minimera risken.
    Själv har jag sprarat så pass mycket så att om en försändelse då och då fastnar så är det värt det.

-= =-

Av:
    multisport
    Tjenare Gille!
    Aningen partisk, men i alla fall...

Jag har precis fått en ny aXn700 och säljer därför min gamle trotjänare Polar s710i.
    Kolla annonsen här på Happy:

http://www.happymtb.org

Du får dessutom med lite exta tillbehör!

Hör av dig om du vill ha mer info.
    magnus@rock-ice.com
    www.rock-ice.com

"The Older I Get The Better I Was..."
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2005-05-24 09:23 av multisport.

• Re: Pulsklockor BILLIGT

Av:
    TN
    Fläska definitivt upp i 3000-kronorsklassen med möjlighet till datoröverföring av träningar via IR. Du kommer inte att ångra dig.

Kör själv polar 710i och är supernöjd, klart motovations- och glädjehöjande!!!

Skulle jag byta idag skulle jag välja 625sx för den har alla cykelfuntkioner samt löpfunktionen, men jag tror inte hastighetssensorn ingår det får du köpa till, det är bara fotbojan som gör det.

Har du någon bekant som ska förbi USA och kan ta med sig en klocka hem kan jag rekommendera att beställa från denna sajt. Be om leverens till polarens hotell typ:

http://heartratemonitor.bizhosting.com

Billigt!!!

• Re: Pulsklockor BILLIGT

Av:
    gsb
    TN >> jag köpte en 720i därifrån över webben med leverans hem i vintras. Med alla avgifter (tullskatt) gick det på ~2350:-. Men då fick jag med ett kadensset åxå!

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ