• Re: Trainerroad

    Av:
    konscious
    Precis så är det att utepassen adderas i din kalender.
    En effektmätare som inte kan kalibreras är inte bra.

    Under aktiv tävlingsäsomg är det repeat av pass i speckality som gäller?
  • Re: Trainerroad

    Av:
    Dr_Rydell
    grenhall skrev:
    herne skrev:
    Om man kör både inne och ute, tar kalendern/program hänsyn till detta? Zwift har åtminstone ingen koll på passen ute, fixar TR det, är ju det en potential anledning att byta.

    Numera finns möjligheten att välja om man vill köra passet inomhus eller utomhus. Man får då möjligheten att antingen köra via kraft ute eller via RPE och ett alternativt intervallupplägg.

    Jag har bytt från Zwift till TR och är sjukt nöjd med TR's upplägg. Kör min andra byggfas nu på grund av en för sen start av grund/bygg-fas.

    Dr_Rydell skrev:
    Min Neo 2 visar 13-14 watt lägre medelwatt än Assioma Duo. Har fått en Neo 2 utbytt pga detta, men det gjorde ingen skillnad. Gjorde en tråd om det på FB-gruppen för ett par månader sedan och den fick snabbt rejält med inlägg. Verkar vara ett känt problem, men Tacx har nog ingen lösning ännu så de stoppar huvudet i sanden fortfarande. Kadensen är inte så stabil som pedalerna heller. Förutom watt-debaclet är den ju underbar med tystheten och roadfeel.
    Jag har också provat att köra Vector 3 pedaler på cykeln kopplad till Neo:n. Vector visade förvånade nog under Neo2 vid detta (enda) test, men det tror jag beror på att jag har absolut black oval klinga. För när jag jämfört Vector 3 med Assioma på Monark 874 med rund klinga (90 RPM med 3 kg i korgen, start på 90 kadens) så visade Assioma 290 watt och Vector 3 283 watt. Så enligt Monark så ligger Vector 3 mitt emellan Assioma och Neo 2. Fantastiskt när alla tre hävdar +-1% accuracy...

    Ska tilläggas att mina Vector 3 inte går att få en stabil kalibrering - värdet varierar hela tiden - och Garmin vill att jag skickar in dem.

    13-14 lägre medelwatt låter helt rimligt i förhållande till att Neo 2's värde är inkl. drivlineförluster.
    Det där brukar de som försvarar Neo2 säga (och även TacX (förutom "reality check")). Problemet är att resonemanget faller därför:

    1. Eftersom en del fått sina enheter utbytta eftersom det var en tydligt diskrepans mellan Neo och Neo 2
    2. Andra trainers matchar pedalerna (bara drivlineförlust på ett märke?)

    Att snabbt slänga drivlineförluster (eller ännu värre "reality check") är bara att göra sig själv till ett åtlöje i en mer avancerad diskussion.

    Att ens nämna drivlineförluster som en tillverkare är förövrigt att säga: vill ni tävla virtuellt i framtiden=använd gärna vår produkt, men se till att använda wattpedaler el dylikt för effektmätningen för rättvisare förhållanden.

    Knappast har de tänkt så långt på Tacx - och inte många andra med huvudet uppstoppat i .... heller
  • Re: Trainerroad

    Av:
    grenhall
    konscious skrev:
    Precis så är det att utepassen adderas i din kalender.
    En effektmätare som inte kan kalibreras är inte bra.

    Under aktiv tävlingsäsomg är det repeat av pass i speckality som gäller?

    Varför ska du repetera pass?

    Mer information:

    https://blog.trainerroad.com

    https://support.trainerroad.com
  • Re: Trainerroad

    Av:
    grenhall
    Dr_Rydell skrev:
    Det där brukar de som försvarar Neo2 säga (och även TacX (förutom "reality check")). Problemet är att resonemanget faller därför:

    1. Eftersom en del fått sina enheter utbytta eftersom det var en tydligt diskrepans mellan Neo och Neo 2
    2. Andra trainers matchar pedalerna (bara drivlineförlust på ett märke?)

    Att snabbt slänga drivlineförluster (eller ännu värre "reality check") är bara att göra sig själv till ett åtlöje i en mer avancerad diskussion.

    Att ens nämna drivlineförluster som en tillverkare är förövrigt att säga: vill ni tävla virtuellt i framtiden=använd gärna vår produkt, men se till att använda wattpedaler el dylikt för effektmätningen för rättvisare förhållanden.

    Knappast har de tänkt så långt på Tacx - och inte många andra med huvudet uppstoppat i .... heller

    Jag kan inte svara för alla andra eller garantiärende som Tacx har, min erfarenhet är att de är väldigt tillmötesgående när det kommer till service och support.

    Vet du vad drivlineförlusterna är? För i annat fall kanske du ska ta ett varv till innan du går på offensiven.

    Jag personligen utgår från min Neo när det kommer till effekt. Jag kalibrerar alla mina effektmätare så de överenstämmer med den. Eftersom man inte kan kalibrera Neo eller Neo2 så rekommenderar jag den approachen även om FTP-siffrorna blir lite lägre.
  • Re: Trainerroad

    Av:
    Dr_Rydell
    Du missar målet. Jag ska ge dig ett exempel:

    Audi lanserar en ny bil. De säger att den går i 400 km/h. Många köper den därför att den ska gå 400 km/h. De vill ha den eftersom många konkurrenters bilar går i 375 km/h.

    Det uppdagar sig snabbt att den inte går mer än 360 km/h.

    Den går i 400 km/h hävdar Audi. På 6000 meters höjd och vindstilla med helt nya däck.

    Många som gillar Audi försvarar dem. ”Du måste räkna med ”vindförluster”. ”Hur vet du att km/h-mätaren stämmer på de andra bilarna”?

    Är detta falsk marknadsföring Grenhall?

    Kan du räkna ut vad jag vill att du nu ska räkna ut, så bjuder jag på glass.
  • Re: Trainerroad

    Av:
    ulfalf
    Tack för infon Doktorn.

    Jag har redan skickat trainers fram och tillbaka genom Europa så är mindre sugen på att börja om med det nu när jag har en som åtminstone är tyst och konsekvent. Använder Assiomapedalerna som effektinput i TR (Power match i autoläget) för att kunna jämföra inomhus med utomhus och det funkar bra ihop med trainerns erg-läge.
  • Re: Trainerroad

    Av:
    konscious
    grenhall skrev:
    konscious skrev:
    Precis så är det att utepassen adderas i din kalender.
    En effektmätare som inte kan kalibreras är inte bra.

    Under aktiv tävlingsäsomg är det repeat av pass i speckality som gäller?

    Varför ska du repetera pass?

    Mer information:

    https://blog.trainerroad.com

    https://support.trainerroad.com

    Därför att repetition är bra för underhåll en viss tid
    https://support.trainerroad.com
  • Re: Trainerroad

    Av:
    grenhall
    Dr_Rydell skrev:
    Du missar målet. Jag ska ge dig ett exempel:

    Audi lanserar en ny bil. De säger att den går i 400 km/h. Många köper den därför att den ska gå 400 km/h. De vill ha den eftersom många konkurrenters bilar går i 375 km/h.

    Det uppdagar sig snabbt att den inte går mer än 360 km/h.

    Den går i 400 km/h hävdar Audi. På 6000 meters höjd och vindstilla med helt nya däck.

    Många som gillar Audi försvarar dem. ”Du måste räkna med ”vindförluster”. ”Hur vet du att km/h-mätaren stämmer på de andra bilarna”?

    Är detta falsk marknadsföring Grenhall?

    Kan du räkna ut vad jag vill att du nu ska räkna ut, så bjuder jag på glass.

    Om du försöker vara lustig eller styra diskussionen så faller det ganska platt här tyvärr. Det är inte speciellt svårt att förstå att du är missnöjd med din produkt och att du har väldigt starka åsikter om ett företag. Det som är beklagligt är din attityd men jag hoppas att både den och din defekta produkt löser sig i framtiden.
  • Re: Trainerroad

    Av:
    ancientacid
    Dr_Rydell skrev:
    Du missar målet. Jag ska ge dig ett exempel:

    Audi lanserar en ny bil. De säger att den går i 400 km/h. Många köper den därför att den ska gå 400 km/h. De vill ha den eftersom många konkurrenters bilar går i 375 km/h.

    Det uppdagar sig snabbt att den inte går mer än 360 km/h.

    Den går i 400 km/h hävdar Audi. På 6000 meters höjd och vindstilla med helt nya däck.

    Många som gillar Audi försvarar dem. ”Du måste räkna med ”vindförluster”. ”Hur vet du att km/h-mätaren stämmer på de andra bilarna”?

    Är detta falsk marknadsföring Grenhall?

    Kan du räkna ut vad jag vill att du nu ska räkna ut, så bjuder jag på glass.

    Parallellen mot bilvärlden kan väl snarare ses som skillnaden mellan det bänkade resultatet av en motor (effekt vid vevaxeln) jämfört med det bromsade värdet (effekt på drivhjulen).
    Även i detta fall kan man prata om "drivlineförluster" vilket är allmänt accepterat.

    På samma sätt tycker jag man kan anse effektmätare som mäter närmare motorn/benen på en cykel ger en mer rättvis bild av just den effekt som ens fysik klarar av, utan hänsyn taget till förlust i drivlinan genom någon statisk faktor.
    Jag törs inte svara för hur/om just Taxc har sådana faktorer inräknade i sina produkter, men min egen erfarenhet är att min Bushido visar ca 10% lägre effekt (på bakjulet i detta fall) jämfört med både Stages och Quarq.

    Personligen tycker jag den effekt man själv producerar är mest intressant, men rent resultatmässigt när man ska förflytta sig från A till B är det såklart den effekt man kan få ut via bakhjulet som spelar roll (och där ingår drivlineförluster oavkortat).

    Men i slutändan är det bara siffror... Huvudsaken mätningen är konsekvent så man tydligt kan följa progressionen.
  • Re: Trainerroad

    Av:
    Dr_Rydell
    Vi släpper det där nu. Jag blir så i gasen för att jag tycker det är feltänkt att ha sådana claims och sen inte kunna backa upp.
    On topic: ni som kört ett tag. Går ni tillbaka till Base eller bara tillbaka till Build efter en specialisering. Känns som att Base är efter långt uppehåll/nybörjare? Iofs går det väl att lägga till eget högintensivt pass för att inte tappa anaeroba förmågan under uppbyggnadsfasen.
  • Re: Trainerroad

    Av:
    NLC
    Dr_Rydell skrev:
    Känns som att Base är efter långt uppehåll/nybörjare? Iofs går det väl att lägga till eget högintensivt pass för att inte tappa anaeroba förmågan under uppbyggnadsfasen.

    Det känns som du borde läsa på lite om träningslära och hur TRs blockprogram är tänkta att fungera.

    Frågan du borde ställa dig är "vad tränar jag för?". När du har svaret på den blir det nog lättare att bygga en strukturerad träningsplan.

    ---------------------------------------------------
    Bullitt ger starka ben och glada barn


  • Re: Trainerroad

    Av:
    konscious
    Som TR beskriver här om man har flera event https://support.trainerroad.com

    Scenario 1: (Maintenance) Race Series or Races with a 6 Week Gap or Less
    Peak Maintenance Phase where you will complete Weeks 7 and 8 of Specialty on repeat

    Scenario 2: (Rebuild) Races Spaced 7-16 Weeks Apart
    If you have 7 weeks until your next event, you will pick up on Specialty Week 2.
    If you have 12 Weeks until your next event, you will pick up on Build Week 5.
    If you have 16 Weeks until your next event, you will pick up on Build Week 1.
    If you have 22 Weeks until your next event, you will pick up on Base II Week 1.
    Etc.

    Tanken är väl att man backar bandet men undvika att gå in i tungt belastande uppbyggnadsträning om man har ett event för nära inpå (6v) utan spara det bästa krutet till tävlingen.
    Det är återhämtningen som bygger, grund/uppbyggnad bryter ner som du redan gjort!
    Men man backar i träningsprogrammet beroende på hur långt det är mellan tävlingar.
    Men samtidigt svårt att bibehålla en topp längre än 4-6v
  • Re: Trainerroad

    Av:
    Dr_Rydell
    NLC skrev:
    Frågan du borde ställa dig är "vad tränar jag för?". När du har svaret på den blir det nog lättare att bygga en strukturerad träningsplan.
    Bäst på gatan uppför, utför och på slätan.

    Det jag var ute efter var lite som Konscius skrev, dvs. hur planera under den del av året man ska prestera vid tävlingar som är utspridda över månader och där det gäller att ha samtliga förmågor optimerade så gott det går. Ska börja med upplägget nedan när jag får tid, men det blir förmodligen inte förrän i höst:F5406C5C-4D89-46F4-9785-703038F1F876.jpeg
  • Re: Trainerroad

    Av:
    Dr_Rydell
    Kikade snabbt och ser på Sweet Spot 1 och 2. Skillnaden mellan High och Mid. Den första har inte ett enda tröskelpass på 12 veckor. Mid har några. Någon som har kört bägge?
  • Re: Trainerroad

    Av:
    NLC
    Nog för att det är en kall vår, men det är väl inte nu du ska köra basprogrammen (vinterträningen) ... Förhoppningsvis startar du väl från någon slags grund och kan hoppa på en "build phase" med hyggligt resultat istället för att "bli klar" med träningsprogrammen och peaka till oktober.

    ---------------------------------------------------
    Bullitt ger starka ben och glada barn


  • Re: Trainerroad

    Av:
    Dr_Rydell
    NLC skrev:
    Nog för att det är en kall vår, men det är väl inte nu du ska köra basprogrammen (vinterträningen) ... Förhoppningsvis startar du väl från någon slags grund och kan hoppa på en "build phase" med hyggligt resultat istället för att "bli klar" med träningsprogrammen och peaka till oktober.
    Jag planerar för höst🤪. Skönt att vara steget före (nån gång).
  • Re: Trainerroad

    Av:
    NLC
    Aha. Tanken är då att du kör "Sweet Spot Base I" och sedan "Sweet Spot Base II" med den volym du tror du hinner och orkar med. Om jag hade tvekat mellan vilken som passat bäst så hade jag startat en Mid-plan och om jag kände att kroppen inte återhämtade sig hoppat över något av de 2 extra passen. Jag inte kört bägge men hade nog tröttnat på att inte få "ta i" om jag hade valt Low

    ---------------------------------------------------
    Bullitt ger starka ben och glada barn


  • Re: Trainerroad

    Av:
    grenhall
    Base ska inte ha en massa tröskelpass. De kommer i slutet av Base sedan i högre utsträckning i Build/Speciality. Base är till för att bygga maximal uthållighet på kortast tid därav sweetspot-fokus. Nu tänker jag främst på Sweetspot-base och inte traditional. Men jag gissar att även där är det inte tänkt att ha några tuffa tröskelpass i början.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-05-09 15:13 av grenhall.

  • Re: Trainerroad

    Av:
    Whenthingsgowrong
    Hur många dagar är träningsprogrammens timmar fördelade över per vecka? Jag är mest nyfiken på base-phase och build-phase med den höga volymen, är det sju korta träningspass per vecka eller kanske fyra stycken lite längre?
  • Re: Trainerroad

    Av:
    Trhuster
    Whenthingsgowrong skrev:
    Hur många dagar är träningsprogrammens timmar fördelade över per vecka? Jag är mest nyfiken på base-phase och build-phase med den höga volymen, är det sju korta träningspass per vecka eller kanske fyra stycken lite längre?

    Det är sex pass i veckan och tiden varierar mellan 60-120 minuter per pass. Total tid för Sweet Spot Base High Volume 1 är 8.5 tim/vecka och för Sweet Spot Base High Volume 2 10.27 tim/vecka.
  • Re: Trainerroad

    Av:
    NLC
    Nu blir det inte bara kondis utan även lite styrka i programmen - https://blog.trainerroad.com

    ---------------------------------------------------
    Bullitt ger starka ben och glada barn


  • Re: Trainerroad

    Av:
    Spacekitty
    NLC skrev:
    Nu blir det inte bara kondis utan även lite styrka i programmen - https://blog.trainerroad.com

    Det låter besvärligt att behöva släpa iväg sig till ett gym också.



    =^.^=

  • Re: Trainerroad

    Av:
    NLC
    Spacekitty skrev:
    NLC skrev:
    Nu blir det inte bara kondis utan även lite styrka i programmen - https://blog.trainerroad.com

    Det låter besvärligt att behöva släpa iväg sig till ett gym också.

    Mhm.

    ---------------------------------------------------
    Bullitt ger starka ben och glada barn


  • Re: Trainerroad

    Av:
    ancientacid
    Överlag var det väldigt försiktigt satta mål på styrkan. Jag tror många skulle dra nytta av att nå upp över "Level three" utan att för den delen bli begränsade av kroppsvikten i sin cykling.

    Generellt är känslan man får att konditionsutövare är rädda för en ökning av muskelmassa, ungefär på samma sätt som många tjejer inte vill träna på gym för att de är rädda att få "stora och bulliga muskler". Saken är dock den att muskelmassa tar tid och dedikation att bygga, och medan ökad styrka i förlängningen leder till bättre förutsättningar för ökad muskelvolym så är inte förhållandet linjärt.

    Funktionell styrka på/över tredje nivån enligt deras rekommendation tror jag de flesta skulle tjäna på.
  • Re: Trainerroad

    Av:
    lundatok
    Jag har kört två pass styrka hela våren, tycker det ger bättre syratålighet och lite mer tillslag.

    Sen är jag i dålig form i övrigt men benen känns över lag ok.


  • Re: Trainerroad

    Av:
    ancientacid
    TrainerRoad Outside Workouts

    Get faster year-round with TrainerRoad outside workouts on your head unit.
    Every workout in your training plan has an outside-optimized version to make it easier to follow when riding outside, but still deliver the training benefit you need.
    Simply sync your Garmin Connect account to have your TrainerRoad workouts with you wherever you go (Wahoo coming soon).
    https://blog.trainerroad.com

    Kom i mailen idag, verkar ju innovativt och är troligtvis en effekt av att folk avbryter sina prenumerationer över sommaren?
    Då jag själv kör mest MTB är jag tveksam om det är något jag kommer använda, vid en första anblick verkar det mest krångligt om man inte har optimala förutsättningar, men kan kanske vara en rolig sak att testa.

    Vore intressant att höra åsikter om det är någon som ger det ett försök.
  • Re: Trainerroad

    Av:
    NLC
    Lyssnar man (och tror) på Nate i senaste podcasten så verkar det som att TR än mer försöker flytta sig från att vara en träningsapp till en plattform för att planera, exekvera och utvärdera sin träning. Kalendern (med integrering av Garmin/Strava-pass) var väl första steget, nu fortsätter man med att göra träningsplanerna tillgängliga oavsett om man är ute eller inne.

    ---------------------------------------------------
    Bullitt ger starka ben och glada barn


  • Re: Trainerroad

    Av:
    castrello
    Jag har testat och på lvg funkar det bra. Kör man utgående från Rpe funkar det också någorlunda på mtb.
  • Re: Trainerroad

    Av:
    Jajjas
    castrello skrev:
    Jag har testat och på lvg funkar det bra. Kör man utgående från Rpe funkar det också någorlunda på mtb.


    Håller med om rpe för mtb. Efter intervallen så kan man kolla NP för att se om man låg hyfsat rätt.
  • Re: Trainerroad

    Av:
    Spacekitty
    Är det jag som är klen eller är Augusta för hårt konstruerat? Jag har provat det flera gånger och alltid behövt bryta i tredje intervallen eller direkt efter spiken i början av fjärde.





    =^.^=
    Redigerad 2 gång(er). Senaste ändring 2019-07-10 22:25 av Spacekitty.

  • Re: Trainerroad

    Av:
    d_anders
    Gissar på att du har för högt ftp inställt i förhållande till vad du kan tråka ur dig på trainern. Hur långa är spikarna?
  • Re: Trainerroad

    Av:
    Spacekitty
    d_anders skrev:
    Gissar på att du har för högt ftp inställt i förhållande till vad du kan tråka ur dig på trainern. Hur långa är spikarna?

    Det är tredje passet i veckan som börjar med ramptest, så alltid färsk ftp vid träningstillfällena.

    "Augusta is made up of 4x15-minute hard-start intervals. Each begins with a 30-second surge at 150% FTP and then quickly settles in at 95% FTP for the remaining 14 minutes. Each interval is separated by 3 minutes of recovery."



    =^.^=

  • Re: Trainerroad

    Av:
    Mycketvillhamer
    Spacekitty skrev:
    d_anders skrev:
    Gissar på att du har för högt ftp inställt i förhållande till vad du kan tråka ur dig på trainern. Hur långa är spikarna?

    Det är tredje passet i veckan som börjar med ramptest, så alltid färsk ftp vid träningstillfällena.

    "Augusta is made up of 4x15-minute hard-start intervals. Each begins with a 30-second surge at 150% FTP and then quickly settles in at 95% FTP for the remaining 14 minutes. Each interval is separated by 3 minutes of recovery."

    Låter onekligen som ett jäkligt tufft pass!
  • Re: Trainerroad

    Av:
    d_anders
    Du kanske inte har hunnit återhämta dig tillräckligt från tidigare pass? Passet ser rimligt ut, men det kanske är värre än vad man tror.
  • Re: Trainerroad

    Av:
    NLC
    Jag tycker ibland att uppvärmningarna på de passen kan vara i kortaste laget för att riktigt få igång kroppen. Kanske pröva att öka tiden för WU eller köra första intervallen på några % lägre intensitet. Har du ERG- eller slope mode ?

    ---------------------------------------------------
    Bullitt ger starka ben och glada barn


  • Re: Trainerroad

    Av:
    Spacekitty
    Alltid ERG-mode. Jag provar med längre uppvärmning nästa gång och lite lägre intensitet på första. Men det känns som fusk att ändra intensitet.



    =^.^=

  • Re: Trainerroad

    Av:
    NLC
    Fast det är ju mindre "fusk" än att inte köra sista kvarten ;-)

    Skämt åsido, det finns pass på TR där jag undrar om någon med hyggligt sann FTP inställning klarar att köra mer än när man är på topp som t.ex. Black Hawk (4x10 min @ 105%, 30 sek RBI) och Eagle (5x10 min @ 105%, 30 sek RBI). Rubicon (3x10 min @ 105%, 1 min RBI) var vad jag minns görbart efter att ha vant sig vid t.ex. Jacks och Dicks men krävde en del pannben för att orka igenom.

    ---------------------------------------------------
    Bullitt ger starka ben och glada barn


  • Re: Trainerroad

    Av:
    castrello
    Du börjar tre pass på samma vecka med ramptest???

    Jag vet att det sägs att man kan köra ett pass direkt efter ett ramptest men jag brukar alltid ha ramptestet som dagens enda pass. Ngt medeltufft/gu-pass kunde jag kanske göra men inte ngt massivt. Jag stiger hellre av cykeln efter ramptestet och kör vidare dagen efter.
  • Re: Trainerroad

    Av:
    Spacekitty
    castrello skrev:
    Du börjar tre pass på samma vecka med ramptest???

    Jag vet att det sägs att man kan köra ett pass direkt efter ett ramptest men jag brukar alltid ha ramptestet som dagens enda pass. Ngt medeltufft/gu-pass kunde jag kanske göra men inte ngt massivt. Jag stiger hellre av cykeln efter ramptestet och kör vidare dagen efter.

    TR rekommenderar Carillon, Tunnabora eller Ericsson i -4 eller -5 versionen (korta alternativen alltså) efter Ramptest.

    Veckan (XCO low volume) består annars av Ramptest, Bear -2 och Augusta.



    =^.^=
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-07-11 08:25 av Spacekitty.

  • Re: Trainerroad

    Av:
    konscious
    Spacekitty skrev:
    Är det jag som är klen eller är Augusta för hårt konstruerat? Jag har provat det flera gånger och alltid behövt bryta i tredje intervallen eller direkt efter spiken i början av fjärde.

    Hur har du värderat ditt FTP?
  • Re: Trainerroad

    Av:
    glitch
    Jag brukar ibland pausa och köra lite längre vila på de sista intervallerna. +2 minuter vila gör susen även om det inte är då passet är tänkt :)

    -= Evoc cykelväska uthyres, PMa=-

  • Re: Trainerroad

    Av:
    Spacekitty
    NLC skrev:
    Fast det är ju mindre "fusk" än att inte köra sista kvarten ;-)

    Jag kör en kompromiss nästa gång och byter ut Augusta mot Bondcliff. Dom ser lika ut när man kisar mot skärmen, spikarna är 150% på båda men istället för Augustas 95% så har Bondcliff 88% på långa partierna.



    =^.^=

  • Re: Trainerroad

    Av:
    NLC
    Bra val. Det jag saknar i TR är en "liknande pass" länk om man t.ex. vill köra samma format men med högre/lägre intensitet.

    ---------------------------------------------------
    Bullitt ger starka ben och glada barn


  • Re: Trainerroad

    Av:
    nisseson
    NLC skrev:
    Bra val. Det jag saknar i TR är en "liknande pass" länk om man t.ex. vill köra samma format men med högre/lägre intensitet.

    Har inte kört TR på ett tag, men minns det som att man lätt kunde justera intensiteten i procent av default på alla pass? Om det stämmer kan du ju köra exakt samma pass på ett par procent lägre. Minns jag fel?
  • Re: Trainerroad

    Av:
    Botis
    nisseson skrev:
    NLC skrev:
    Bra val. Det jag saknar i TR är en "liknande pass" länk om man t.ex. vill köra samma format men med högre/lägre intensitet.

    Har inte kört TR på ett tag, men minns det som att man lätt kunde justera intensiteten i procent av default på alla pass? Om det stämmer kan du ju köra exakt samma pass på ett par procent lägre. Minns jag fel?

    Det stämmer, man kan justera ner/upp varje pass.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in