• Re: Garmin connect imponerar inte

Av:
    Lingon
    NickPick skrev:
    Jag tror jag har frågat förr, men visst går det inte att redigera ftp efter ett pass är klart? Köpte en fr935 och synkade. Varje gång ny enhet synkas får jag automagisk ftp 186 eller något. Tar ett jobbigt pass innan jag funderar varför kraften bara låg i zon 7...
    På klockan borde du kunna ställa in maxpuls, tröskelpuls och pulszoner samt tröskeleffekt och effektzoner och välja att klockan INTE skall hitta dessa automatiskt.
    På min gamla Fenix 3 gör man det under inställningar\system\användarprofil.

Av:
    NLC
    BTW det är väl fortfarande så att man inte kan skapa workouts på ”pace zones” utan att man måste mata in övre och undre gräns för varje intervall manuellt (och sedan gå in och ändra dem när träningen ger resultat)??

---------------------------------------------------
    Bullitt ger starka ben och glada barn

Av:
    Spacekitty
    Går det på något sätt att använda informationen som är lagrad på an aktivitet för att få ut statistik?

Alla TrainerRoad-passen märks automatisk som innecykling. Min Edge ser till att passen blir märkta som landsväg eller MTB beroende på profil. Allt syns prydligt i listan med aktiviteter, men hur fanken sorterar jag upp det på vettigt sätt?

Säljes: Gopro Hero 6 black -> https://happyride.se

Av:
    Henrik_E
    Ni happyiter som är torpeder, kan vara klokt att akta sig för Garmin: https://www.runnersworld.com

Av:
    McOla
    Garmin connect är ju en spännade app...

För att kunna använda sig av "incident detection" behöver en ha en emergency contact i Garmin connect, helt fint så MEN det vore ju bra om den kontakten och sparades eller iaf inte togs bort automatiskt.

Jag lägger till en kontakt i GC och det verkar sparas. Nån minut senare meddelar GC att Incedent Detection är disblad för att jag inte har någon Emergency Contact.

Någon som har ett bra tips på hur jag löser detta?

Uppdatering: Det verkar ha löst sig genom att skapa en ny kontakt i iPhone och den binda den som Emergency Contact.

//O
    Redigerad 2 gång(er). Senaste ändring 2019-01-21 14:24 av McOla.

Av:
    Henrik_E
    Vem blir först på happy med en Garmin Neo 3 då?

Av:
    Spacekitty
    Ingen. Tacx ska forfarande heta Tacx.

Säljes: Gopro Hero 6 black -> https://happyride.se

Av:
    Vernersson
    Spacekitty skrev:

En smekmånad finns alltid.....
    Sedan kommer nya påbud ;-)

¯\_(ツ)_/¯
    Rumors are carried by haters, spread by fools, and accepted by idiots.

Av:
    fhloston
    Vernersson skrev:
    Spacekitty skrev:

Garmin Neo 4 då ;-)

----------------------------------------------------------------------
    It's rainy weather, whether the wether likes it or not.

Av:
    fhloston
    DC Rainmaker om köpet.

----------------------------------------------------------------------
    It's rainy weather, whether the wether likes it or not.

Av:
    Vernersson
    fhloston skrev:
    Vernersson skrev:
    Spacekitty skrev:

Garmin Neo 4 då ;-)

Typ... :-D

¯\_(ツ)_/¯
    Rumors are carried by haters, spread by fools, and accepted by idiots.

Av:
    NLC
    McOla skrev:
    Garmin connect är ju en spännade app...

För att kunna använda sig av "incident detection" behöver en ha en emergency contact i Garmin connect, helt fint så MEN det vore ju bra om den kontakten och sparades eller iaf inte togs bort automatiskt.

Jag lägger till en kontakt i GC och det verkar sparas. Nån minut senare meddelar GC att Incedent Detection är disblad för att jag inte har någon Emergency Contact.

Någon som har ett bra tips på hur jag löser detta?

Uppdatering: Det verkar ha löst sig genom att skapa en ny kontakt i iPhone och den binda den som Emergency Contact.

//O

Fortsättning på ämnet ...

I tisdags började min 520 bete sig underligt, efter att den startat upp så hängde/frös den sig varje gång den fick BT-kontakt med mobilen. Provade att ta bort aktiviteter, ta bort BT-koppling och lägga till, byta mobil från iOS till Android och tillbaka, formatera enheten men ingenting av det fungerade.

Sökte sen på forumet och hittade
    https://forums.garmin.com

Plockade bort alla "emergency contacts" i GC-appen (vilket man självklart inte gör genom menyn "Safety & Tracking" -> "Incident Detection" -> "Emergency Contacts" utan under "Contacts" och sen ta bort alla som har attributet "Emergency Contacts". Nu funkar GPSen igen men eftersom den inte längre har några "emergency contacts" så går det inte att slå på "incident detection" vilket var en av enhetens key features när den kom...

---------------------------------------------------
    Bullitt ger starka ben och glada barn

Av:
    Clark
    Vad har ni för erfarenheter av Garmins Physio TrueUp? När jag skaffade min Edge 520 Plus Laddade den smididgt ner träningshistorik och uppdaterade sedan VO2, återhämtning etc. När jag sedan skulle ställa in min Forerunner 735xt förväntade jag mig samma sak, utan att något hände. Kan inte hitta hur man aktiverar detta varken i Connect eller på klockan. Hade hoppats att samtliga data skulle synkas mellan alla enheter, men jag kanske är naiv?

Av:
    såkket
    Clark skrev:
    Vad har ni för erfarenheter av Garmins Physio TrueUp? När jag skaffade min Edge 520 Plus Laddade den smididgt ner träningshistorik och uppdaterade sedan VO2, återhämtning etc. När jag sedan skulle ställa in min Forerunner 735xt förväntade jag mig samma sak, utan att något hände. Kan inte hitta hur man aktiverar detta varken i Connect eller på klockan. Hade hoppats att samtliga data skulle synkas mellan alla enheter, men jag kanske är naiv?

Nu kör jag iofs Fenix/1030 men det borde ju vara samma
    Connect: "mer" på undre menyn, Garmin enheter, enheten ifråga, enhetsinställningar, där borde finnas en Physio TrueUp knapp på/av
    Klockan: inställningar, fysiologiska mätvärden, true up på/av

Av:
    Eld
    Clark skrev:
    men jag kanske är naiv?
    När det gäller Garmins affärsmodeller... ja!

Du måste köpa en dyrare klocka/dator för att det ska fungera. Om du nu inte vill ha en dator med touch eller en klocka som är för stor för att få plats på armen så kan du inte få de mer avancerade funktionerna. Tough luck!

Av:
    Clark
    såkket skrev:
    Clark skrev:
    ...

Nu kör jag iofs Fenix/1030 men det borde ju vara samma
    Connect: "mer" på undre menyn, Garmin enheter, enheten ifråga, enhetsinställningar, där borde finnas en Physio TrueUp knapp på/av
    Klockan: inställningar, fysiologiska mätvärden, true up på/av

Jag vet hur jag gör det på min Edge 520. Kan dock inte hitta motsvarande för 735xt. Väntar på svar från Garmin-support...

Eld skrev:
    Clark skrev:
    ...

När det gäller Garmins affärsmodeller... ja!

Du måste köpa en dyrare klocka/dator för att det ska fungera. Om du nu inte vill ha en dator med touch eller en klocka som är för stor för att få plats på armen så kan du inte få de mer avancerade funktionerna. Tough luck!

Enligt Garmins hemsida ska 735xt ha stöd för TrueUp. Hade hoppats att den då var tillräckligt "avancerad"

Edit: Insåg att det är en skillnad på Physio TrueUp och TrueUp. Tycker dock fortfarande att kalorier ska synkas från aktiviteter på andra enheter till min 735xt
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-02-15 11:20 av Clark.

Av:
    Trengil
    Uppdaterade min Galaxy S9 till senaste versionen av Android här i veckan. Har sedan dess inte kunnat synka aktiviteter mellan min Forerunner 645 och Garmin Connect.
    Däremot synkar den fortfarande puls och steg. Det är aktiviteterna som inte hänger med.

Några andra lyckliga Samsunganvändare som stött på detta?

Jag har ju rundor jag vill ha in på Strava. Kompisarna tror jag ligger på soffan :(

Av:
    Mini_me
    Har samma prob fast Ajfån och 230.

Vet minst en till som har samma probs.

- s k i l j e l i n j e -

"Jag bara jobbar här..."

Av:
    Mini_me
    Kanske fixas nu:

88C3F870-7A63-4F35-9C18-A83A913AD4D1.png

"Jag bara jobbar här..."

Av:
    weldion
    Ja, idag så verkar det vara stora krångeldagen för Garmin.

Av:
    Bengt-re
    weldion skrev:
    Ja, idag så verkar det vara stora krångeldagen för Garmin.

Jodå.... fungerar typ inte alls.

"För en generation sedan behövde människan vila efter avslutad arbetsdag. Idag behöver de motion."

Av:
    skier
    jaha, trodde bara det var jag som hade problem idag, slutade med att jag tog fram usb-kabeln, den fungerar iaf alltid...

Av:
    Hjulning
    För mina aktiviteter jag utför med min forerunner 230 så får jag inte upp någon karta för aktiviteten i Garmin Connect eller Strava. Antar att någon inställning ändrats i samband med någon uppdatering av klockan men hittar inte vad. Någon som kan tänkas veta vad det beror på?

Av:
    Mini_me
    Nu hoppa mitt igång👍

"Jag bara jobbar här..."

Av:
    weldion
    14A2A3F0-DE34-4293-B072-03DE40F8E169.jpeg

Av:
    NickPick
    Garmin edge 520 säger 19h återhämtningstid.
    Garmin FR935 som kördes parallellt sade 60h återhämtningstid.

Vad beror skillnaden på tro? Samma maxpuls och FTP inlagd.

Som jag har förstått det så ska recovery time överföras mellan enheter med "trueup". Hoppas edge 520 får det snart...

Av:
    såkket
    Som jag förstått det hela så syncar recovery time bara mellan enheter baserade på first beat, dvs 1030/fenix5/fr935/fr645/vivoactive3 och man kan ju anta att även de nya marq med first beat + också kommer fungera.

Av:
    Flumskola
    Min edge 520 plus går inte synka med telefonen längre. Slutade fungera efter senaste uppdatering av Garmin Connect-appen. Har startat om både telefon och enhet, försökt para om, men det går inte. Bluetooth-symbolen står bara och blinkar.

Ingen annan som har samma problem?

Av:
    marr
    Flumskola skrev:
    Min edge 520 plus går inte synka med telefonen längre. Slutade fungera efter senaste uppdatering av Garmin Connect-appen. Har startat om både telefon och enhet, försökt para om, men det går inte. Bluetooth-symbolen står bara och blinkar.

Testa fabriksåterställa.

Av:
    MtbIte
    Flumskola skrev:

Jag har samma problem med min edge 820 , det jag fick göra var att gå in på telefonen och cykeldatorn och sen välja glöm enhhet och sen para om dom.

Av:
    Flumskola
    MtbIte skrev:
    Jag har samma problem med min edge 820 , det jag fick göra var att gå in på telefonen och cykeldatorn och sen välja glöm enhhet och sen para om dom.

Sedär, det fungerade ju! Tack. Tänkte inte på att man behövde glömma telefonen från enheten också.

Då lär det ju ha varit Connect-uppdateringen som sabbade parkopplingen på något sätt. Känns stabilt.

Av:
    Henrik69
    Kör den här guiden. Följ den slaviskt!
    Jag fuskade lite och då funkar det inte.
    https://support.garmin.com

Av:
    McOla
    Flumskola skrev:
    MtbIte skrev:

Sedär, det fungerade ju! Tack. Tänkte inte på att man behövde glömma telefonen från enheten också.

Då lär det ju ha varit Connect-uppdateringen som sabbade parkopplingen på något sätt. Känns stabilt.

Känd feature från Garmin :-(. Hade jag bara inte varit så intresserad av att ha Xert datafälten på cykeldatorn så hade garmin fått ge vika för någon annan tillverkare...

Av:
    MtbIte
    Flumskola skrev:
    MtbIte skrev:

Ja det är garanterat nya uppdateringen som skapat detta problem, vet flera som har detta problem.

får hoppas att Garmin snart patchar felet.

Av:
    perzzon
    VARJE gång jag ser den här tråden tänker jag: "dagens understatement"

Av:
    Luthman Photography
    Garmin imponerar väl på väldigt lite saker utom GPS-data?

Av:
    Tegheim83
    Förvånadsvärt många som upplever problem. Jag är inne på mitt femte år med fyra enheter utan märkbara bekymmer.

Det enda bekymmer vi haft var att Garmin Index Scale ibland inte ville hitta WiFi't. Bytte router och har funkat sedan dess.

Sambons Fenix5S ville inte synka häromdagen. Hon startade om sin iPhone, och vips så var det igång igen.

Synk mellan min Fenix5 och Samsung S8 har varit 100% felfri i snart 1.5år.

Min 920XT va tjurig att synka efter en uppdatering av Garmin Express på PCn minns jag. Är nog det enda den strulat.

Av:
    NickPick
    Luthman Photography skrev:

Connect i sig är väl bra?

Av:
    skier
    För mig fungerade överföringen (från Edge 520) klockrent tills jag uppdaterade connect, sen har det varit rätt mkt strul.
    jag lyckas parkoppla den och göra överföringar, men ungefär var 10e gång jag startar cykeldatorn så kopplar den inte upp mot telefonen automatiskt, utan jag måste gå in i connect-appen och välja att synka där, så hittar de varandra.

Det behövdes aldrig tidigare, lite störande då jag använder live tracking-funktionen då jag cyklar själv ofta.

Av:
    Luthman Photography
    NickPick skrev:
    Luthman Photography skrev:

Connect i sig är väl bra?

Det vet jag inget om, jag ställde in min så att den exporterar all data till Strava.

Av:
    C.Blader
    Jag kan synka min 520 plus men LiveTrack funkar inte och felmeddelandet är "LiveTrack misslyckades"
    och jag pratade med Garmin igår men dom hade ingen lösning på detta.
    Provade att uppdatera enheten igår igen och det var några saker som den tog
    så ikväll vet jag om den funkar nu.

Av:
    Bprct
    Blev idiot på att synkningen och överföring från min edge 820 krånglade, installerade om garmin connect o nu verkar det funka mkt bättre, dock är all historik borta, hur får man tillbaka den? Kan man föra över alla gamla turer från edge 820 i ett svep? 🤯

Av:
    marr
    Bprct skrev:
    Blev idiot på att synkningen och överföring från min edge 820 krånglade, installerade om garmin connect o nu verkar det funka mkt bättre, dock är all historik borta, hur får man tillbaka den? Kan man föra över alla gamla turer från edge 820 i ett svep? 🤯

Borde finnas i molnet.

Sparar du allt i din edge kommer den definitivt bli sirap.

Av:
    Bprct
    Hur synkar man connect med molnet då?

Av:
    BuTTuS
    ”Garmin connect imponerar inte”. Just nu håller jag med till fullo då de i v4.18.0.16 för iOS lyckats förstöra de två saker jag använder mest, grafen för träningsbelastning och Live Track. Vet hut! Så, nu känns det lite bättre.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in