• Re: Barncyklar samlingstråd

Av:
    Stream
    Vilken är vassast av dessa två tycker ni?

https://m.bikester.se

https://www.wiggle.se

Av:
    Sputnik
    Är det någon som har erfarenhet av Scott Roxter 20 eller Bergamont Bergamonster?
    Jag gillar idén med lite mer volym i däcken istället för att sätta dit en meningslös dämpare som bara tillför onödig vikt.

Dottern fyller 6, och har hittills cyklat på en Frog 48, men den har blivit väl liten sen förra året. Hon är dock lite kort i rocken för de flesta 20" cyklar visar det sig. Hon mäter ca 110 idag, har inte koll på grenmåttet. Roxtern är lite lång och styret är ganska brett i förhållande till andra cyklar i storleksklassen. 16" känns uteslutet, men jag vill inte heller att hon ska få busskänsla. Samtidigt växer hon ju. Beslut, beslut...

Hon har provcyklat den och det funkar, men hon vänder definitivt inte på en femöring. Hon har också provcyklat andra modeller i storleksklassen från Specialized, Scott och Crescent mfl. Frog 53 blir väldigt lång och har ganska klena däck.

Åsikter och förslag mottages gärna.
    roxter.jpg

Av:
    BikeFly
    Vitus Nucleus 24 verkar vara slutsåld. Andra vettiga förslag till 8-årig son, ca 130 cm? Duktig cyklist som gärna hänger på stigarna i skogen...

Av:
    Freddie L
    Sökes liten 27.5-ram till dottern som behöver nytt. Eftersom jag har en pensionerad 27.5:a med fingrejor på vore det ju toppen att bara hitta ram. Helst 135mm bak, så slipper jag bygga om hjul. Hyfsat modern geo.

Jag har nästan googlat ihjäl mig. Det bästa jag hittat är:
    - Scott Scale 740 av äldre årgång. Helt rätt, men nu slut i butik.
    - Kona Firemountain. Tror geon är bra (behöver dubbelkollas). Säkert lite tung, hittar inte lös ram. Någon som vet vem som har märket i Sverige?
    - FunWorks Sixfifty. Lätt, billig, 70,5 gaffelvinkel. 😱
    - Cotic Soul. Mest för pappa kanske, och numer boost bak.
    - Kina-kål. Orkar/hinner inte den här gången.

Har jag missat något självklart alternativ? Måste jag kompromissa med min modesta kravlista?

/Fredrik

Av:
    jonte987
    Finns en funworks till salu på k&s?

Edit. Verkar vara såld
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-04-03 19:32 av jonte987.

Av:
    Freddie L
    jonte987 skrev:
    Finns en funworks till salu på k&s?

Edit. Verkar vara såld
    Såg den! Många rätt på den ramen, kanske går att få till ett angle-set på en sådan?

/Fredrik

Av:
    Örjan Lax
    Freddie L skrev:
    Sökes liten 27.5-ram till dottern som behöver nytt. Eftersom jag har en pensionerad 27.5:a med fingrejor på vore det ju toppen att bara hitta ram. Helst 135mm bak, så slipper jag bygga om hjul. Hyfsat modern geo.

- Kona Firemountain. Tror geon är bra (behöver dubbelkollas). Säkert lite tung, hittar inte lös ram. Någon som vet vem som har märket i Sverige?

Har jag missat något självklart alternativ? Måste jag kompromissa med min modesta kravlista?

Kanske den här? https://www.bike-discount.de

Av:
    David_J
    Freddie L skrev:

Jag tycker att du missat en självklar kandidat.
    Denna: https://www.chainreactioncycles.com

Inte lättast i stan men den har många rätt. Har själv köpt en som jag inte hunnit plocka ihop än.

Av:
    Freddie L
    Örjan: Har kikat på Cube. Snygga, billiga, lätta. Men hur var det med geon, lite korta? Får ge mig ut i garaget och mäta och fundera.

David: Har kikat på den, alla rätt men tror den kan vara lite stor. Borde ju gå ut och mäta och fundera, men ibland är det långt mellan soffan och garaget... Har du köpt den till ett barn? Vilken storlek på ungen isf?

Tackar för tipsen så långt!

/Fredrik

Av:
    Örjan Lax
    Freddie L skrev:
    Örjan: Har kikat på Cube. Snygga, billiga, lätta. Men hur var det med geon, lite korta? Får ge mig ut i garaget och mäta och fundera.
    Nja, den där LTD-ramen har faktiskt lite modernare geo, dvs är något lite längre och har någon grad flackare gaffelvinkel (69) än de andra billiga skräckexemplen från Cube = Acid/Aim/Attention.

Edit: Nej förresten, det är tydligen samma 69 grader även på de billigare A-modellerna ovan. MEN däremot har ju LTD tapered styrhuvud (medan de andra har gammaldags raka för 1 1/8"-rör) så man har flera roligare/bättre alternativ till framgafflar att välja mellan till LTD.

Här har du länk https://www.cube.eu till produktsidan för komplett cykel, om du vill ha fullständiga data på geometrin och se bilder på ramen ur olika vinklar m.m.
    Redigerad 2 gång(er). Senaste ändring 2019-04-03 21:57 av Örjan Lax.

Av:
    Freddie L
    Örjan Lax skrev:
    Freddie L skrev:
    Nja, den där LTD-ramen har faktiskt lite modernare geo, dvs är något lite längre och har någon grad flackare gaffelvinkel (69) än de andra billiga skräckexemplen från Cube = Acid/Aim/Attention.

Edit: Nej förresten, det är tydligen samma 69 grader även på de billigare A-modellerna ovan. MEN däremot har ju LTD tapered styrhuvud (medan de andra har gammaldags raka för 1 1/8"-rör) så man har flera roligare/bättre alternativ till framgafflar att välja mellan till LTD.
    Toppen att du hittade styrröret. Det kunde jag lätt missat, kollade faktiskt mer på A-modellerna.

/Fredrik

Av:
    kogoyo
    Freddie L skrev:

Finns nya gamla (från 2012 kanske o fram) kona ramar i en affär från uk. Kostar från 2000 kr. Nåra har helt ok geo, andra e lite dyrare. Både stål o alu. Ska se om jag hittar en länk senare idag för jag har d på hemdatorn.

Av:
    joda
    Användaren skrev:
    Snuten skrev:
    joda skrev:
    Hej på er,

Jo, en sak till, han cyklar ju obehindrat utan stödhjul på en 12", dock har han aldrig blivit riktigt kung på att stanna med fotbromsen.
    Nog borde han väl lätt kunna lära sig bromsa med handen? Frun är lite nojig över den punkten.

Tack på förhand

Förmodligen är det individuellt. Dock låter det inte som en nackdel om barnet inte präntat in fotreflexen för hårt.

När sonen fick handbromsad cykel var han 5 och hade cyklat fotbromsat utan stöd sedan 3-årsåldern. Övergången gick lätt. Det enda jag kan undra över är varför tillverkaren (Cube) inte utrustade den 20" som han inledde sitt handbromsande med, med mera barnanpassade bromsreglage.

Instämmer, våra barn har endast haft handbroms på sin cyklar och det har räddat dem många gånger. Barns fötter åker av pedalerna titt som tätt, har de bara fotbroms kan de inte stanna då.

Dessutom är det enklare utan fotbroms i början då barnen ofta trampar både framåt och bakåt utan riktigt koll. Det är lättare för dem att bara glida med om de slipper fotbromsen.

Första provturen i morse, det tog ungefär 5 sekunder för honom att förstå hur handbromsen fungerade :)
    Sen är Beinn 20 small helt perfekt för honom med sadeln i lägsta läget....han når ner med tårna så han kan stanna utan problem.
    Blev riktigt bra köp detta!

En stor eloge till Islabikes kundtjänst som peppade mig att våga köpa en 20" istället för 16" samt att jag skulle satsa på en Beinn istället för en Cnoc. Givetvis en dyrare cykel men jag kommer nog behöva lägga mindre pengar på cyklar de närmsta åren pga detta köp :)
    Sen, en riktigt fin cykel som andas kvalité!

Än så länge sjukt nöjd! (och även sonen, även om jag nog är mer nöjd än honom, då han bara vill ha en cykel)

Av:
    David_J
    Freddie L skrev:

David: Har kikat på den, alla rätt men tror den kan vara lite stor. Borde ju gå ut och mäta och fundera, men ibland är det långt mellan soffan och garaget... Har du köpt den till ett barn? Vilken storlek på ungen isf?

Jag skall bygga åt min 11-åriga son på ca 150cm. Saknar lite delar annars hade jag kunnat montera ihop chassit så man kunnat se hur stor/liten den blir.
    Här är en länk där en norrbagge byggt på samma ram till sin 150cm dotter. Det går ju att montera en ganska mycket kortare stam på den.
    https://www.terrengsykkel.no

Av:
    Freddie L
    kogoyo skrev:
    Freddie L skrev:

Finns nya gamla (från 2012 kanske o fram) kona ramar i en affär från uk. Kostar från 2000 kr. Nåra har helt ok geo, andra e lite dyrare. Både stål o alu. Ska se om jag hittar en länk senare idag för jag har d på hemdatorn.
    Tack det skulle uppskattas! Har inte stött på den när jag googlat Kona.

/Fredrik

Av:
    Freddie L
    David_J skrev:
    Freddie L skrev:

Jag skall bygga åt min 11-åriga son på ca 150cm. Saknar lite delar annars hade jag kunnat montera ihop chassit så man kunnat se hur stor/liten den blir.
    Här är en länk där en norrbagge byggt på samma ram till sin 150cm dotter. Det går ju att montera en ganska mycket kortare stam på den.
    https://www.terrengsykkel.no
    Åhå, dottern är också ca 150cm. Blir att mäta och fundera då.

/Fredrik

Av:
    thomalin
    Sputnik skrev:
    Är det någon som har erfarenhet av Scott Roxter 20 eller Bergamont Bergamonster?
    Jag gillar idén med lite mer volym i däcken istället för att sätta dit en meningslös dämpare som bara tillför onödig vikt.

Dottern fyller 6, och har hittills cyklat på en Frog 48, men den har blivit väl liten sen förra året. Hon är dock lite kort i rocken för de flesta 20" cyklar visar det sig. Hon mäter ca 110 idag, har inte koll på grenmåttet. Roxtern är lite lång och styret är ganska brett i förhållande till andra cyklar i storleksklassen. 16" känns uteslutet, men jag vill inte heller att hon ska få busskänsla. Samtidigt växer hon ju. Beslut, beslut...

Hon har provcyklat den och det funkar, men hon vänder definitivt inte på en femöring. Hon har också provcyklat andra modeller i storleksklassen från Specialized, Scott och Crescent mfl. Frog 53 blir väldigt lång och har ganska klena däck.

Åsikter och förslag mottages gärna.

Köpte en Roxter 24” till grabben och han trivs kanonbra med den extra volymen och med lågt tryck i däcken så blir den nästan en FS ;) . Han har fått mycket bra självförtroende, lite för bra. Den är lite tyngre än t ex Frog i motsvarande stl men han har inga problem att hänga med de med lättade eller framdämpade cyklar.

Av:
    Sputnik
    [/quote]

Köpte en Roxter 24” till grabben och han trivs kanonbra med den extra volymen och med lågt tryck i däcken så blir den nästan en FS ;) . Han har fått mycket bra självförtroende, lite för bra. Den är lite tyngre än t ex Frog i motsvarande stl men han har inga problem att hänga med de med lättade eller framdämpade cyklar.[/quote]

Tack, det är precis så jag tänker med däcken. Nu är det bara frågan om man ska vänta in att längden blir rätt eller köpa något mindre ”bra” istället.

Av:
    joeldevahl
    .
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-04-08 16:29 av joeldevahl.

Av:
    BikeFly
    Vad säger Happy-klanen; Vitus Nucleus 24 eller Orbea MX24 Team Disc till en 8-åring, 130 cm och duktig skogscyklist? Någon som kan ge en villrådig far lite bra tips?

https://www.bikester.se

Av:
    NON
    Riprock 20" eller Hotrock 20", vilken är att föredra?

Bredare däck, 2,8", på Riprocken men 2,1" kanske är brett nog för en 6 åring.

Av:
    BikeFly
    Har haft både Riprock och Hotrock i familjen, bägge har fungerat bra. Hotrock har känts ngt smidigare, men Riprock får ju en mer ”heldämpad” känsla i skogen pga feta däck.

Av:
    Berkan
    Jag har fönstershoppat lätta 24-tummare (stel framgaffel) till min son i över 1 år och nu till sommaren när han fyller år så kan jag inte vänta längre.
    Har kollat på de flesta modeller som väger ner mot och under 10 kg tror jag, men så hittade jag precis Trek Wahoo 24, är det någon som har erfarenhet av den?
    https://www.trekbikes.com

Av:
    Användaren
    Jag håller på precis likadant! Men har nog landat i det här:
    KUbikes 24L MTB Disc, 8,9kg
    https://www.kubikes.de

Jag kan inte riktigt se något som talar emot den. Kan någon annan göra det?
    Har en son som dagligen dundrar fram över rötter och stenar men har lyckats hålla jämna steg med 3 år äldre barn tack vare sin lätta Islabike som gjort att han tar sig upp för nästan vilken backe som helst.

Av:
    Berkan
    Ser väldigt fin ut! Enda negativa med den är nog att den har twist shifter (eller vad det heter) plus att den är ca 2000 kr över min budget.
    Giant Arx 24 är också en modell som jag har missat helt, verkar intressant och hyfsat rätt i pris.
    https://road.cc
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-04-10 07:39 av Berkan.

Av:
    Dragkroken
    Berkan skrev:
    Jag har fönstershoppat lätta 24-tummare (stel framgaffel) till min son i över 1 år och nu till sommaren när han fyller år så kan jag inte vänta längre.
    Har kollat på de flesta modeller som väger ner mot och under 10 kg tror jag, men så hittade jag precis Trek Wahoo 24, är det någon som har erfarenhet av den?
    https://www.trekbikes.com

Jag köpte en Trek Wahoo 26 till min äldsta som inte är intresserad av stigcykling.
    Han älskar den! Fin cykel till bra pris, väger extremt lite i jämförelse med andra cyklar i hans storlek. Antar att 24'an är likvärdig fast en size mindre.

Av:
    snilleblixt
    Börjar närma sig ett cykelbyte för sonen, han är idag 124cm och innebensmått på 52cm.

Vi kommer att köpa en Frog 58/ Scott Gravel 24” när innerbensmåttet tillåter. Men närmast tillhands är en ny mtb då han nu har börjat träna med lokala cykelklubben och tycker att det är väldigt kul. Annars har han mer tyckt om asfalt, backar och att cykla fort.

Det vi har som krav är skivbromsar och låg vikt. Cykeln han har idag är en Superior fly 20” som väger ca. 7kg.
    Vi hittar vikten på canyon, Trek och scott. Men har ni någon koll på vikt på orbeas 24”, specilized 24”?
    Andra förslag på lågviktare och skivbromsar?

Av:
    H.
    Dotterns hoj uppgraderad i år när hon börjat bli lite snabbare och mer orädd i nerförsbackarna. En större tjej i området har (fot)broms och det fattade min dotter att det kunde vara bra att ha. Hon är sjukt skeptisk till förändringar men verkar rätt pepp på detta. Första kommentaren var "jag vill också ha två!" Och så pekade hon på sina föräldrars cyklar...

IMG_20190410_211757_027.jpg

IMG_20190410_211757_030.jpg

Kanterna slipade för att inte fungera som knivar.

20190410_213505.jpg

Av:
    Ultralite
    H. skrev:
    Dotterns hoj uppgraderad i år när hon börjat bli lite snabbare och mer orädd i nerförsbackarna. En större tjej i området har (fot)broms och det fattade min dotter att det kunde vara bra att ha. Hon är sjukt skeptisk till förändringar men verkar rätt pepp på detta. Första kommentaren var "jag vill också ha två!" Och så pekade hon på sina föräldrars cyklar...

Kanterna slipade för att inte fungera som knivar.
    Nice!

Av:
    jomper
    Var navets skivbromsfläns rak på ditt hjul?

Jag fick rigga upp hjulen i svarven på båden den 12 och 14" vi har för att skivan inte skulle slå flera mm i sidledd. Köpte originalbroms, det handtaget var riktigt litet och gick att justera supernära styret.

Det är väldigt lätt att sladda med skivbroms på den där..

Uthyres: Evoc Bike Travel Bag för MTB/LVG, 500 kr / resa. Hämtas av dig i Stockholm. Har två.

Av:
    H.
    jomper skrev:
    Var navets skivbromsfläns rak på ditt hjul?

Jag fick rigga upp hjulen i svarven på båden den 12 och 14" vi har för att skivan inte skulle slå flera mm i sidledd. Köpte originalbroms, det handtaget var riktigt litet och gick att justera supernära styret.

Det är väldigt lätt att sladda med skivbroms på den där..

Skivan slår lite grann, men inte mer än att det gick att hantera med normal bromsjustering. Kan lika gärna varit bromsskivan som inte var rak.

Bromsen är shimanos billigaste. Kostade 250kr ex skiva och adapter, vilket typ är billigare än begagnat. Handtaget går att justera nära, problemet är längden på själva handtaget. När man lägger cykeln ner på sidan slår spetsen på bromshandtaget i före styränden. Men bromshandtaget slutar ca 1-2 cm innanför styränden redan.

Av:
    NLC
    TBH, jag skulle vara mer orolig för risken att ett lite finger eller annan kroppsdel kommer in i rotorns "hålrum" när hjulet snurrar än att man skär sig på rotorns ytterkanter.

---------------------------------------------------
    Bullitt ger starka ben och glada barn

Av:
    H.
    NLC skrev:
    TBH, jag skulle vara mer orolig för risken att ett lite finger eller annan kroppsdel kommer in i rotorns "hålrum" när hjulet snurrar än att man skär sig på rotorns ytterkanter.
    Alla kanter är slipade, särskilt de inre kanterna.

Av:
    Användaren
    Äh, jag som typ bestämt mig för att gå på KUbikes 24L MTB Disc (8,9kg)
    https://www.kubikes.de

Egentligen är det nog dags för en dämpare fram, då sonen hoppar i bike parken och kör trailcykling men vikt kontra pris har gjort mig tveksam. Nu fick jag ett erbjudande att köpa förra årets modell av Cube Kid 240 SL som jag har svårt att motstå:
    https://www.cube.eu
    11kg väger den istället men med 1x11 SLX med 46T lär ju gör att han tar sig upp för backarna ändå... Och väldigt mycket tryggare nedför. Eller är den där branta vinkeln på gaffeln närmast farlig?

Har sneglat både på finare alternativ som Vpace Max26, Islabikes Creig 24, billigare som Vitus Nucleus 24, likande som Orbea MX 24 Trail och Frog 62...

Ge mig råd. Han har kört hårt med sin Islabike Beinn 20L, gjort av med ett antal växelöron och bakväxlar då de slår i stenar, satt bucklor i gaffeln osv. Men han njuter också av uppförsbackar då han kan dra ifrån 3-4 år äldre barn med sin lätta cykel. Går det inte så slänger han upp den på axeln och springer... Tveksamt om den glädjen bibehålls om det läggs på tre kilo till på cykeln.

Så, vad tycker ni?

Av:
    Cinder2i40
    Tycker kubiken ser superfin ut tills man börjar läsa komponentlistan. 8 delat med någon okänd bakväxel och mekaniska skivbromsar. Vet inte om däcken är så roliga heller. Sen är det frågan vad som gör cuben så tung om det är framgaffeln blir den inte rolig. Svårt

Av:
    Frankenstein's Bike
    Stream skrev:
    Vilken är vassast av dessa två tycker ni?

https://m.bikester.se

Frågan har fått mogna lite, men jag ser att ingen svarat ännu. Jag tycker att Vitusen är rätt val, BB ser (visuellt) ut att sitta något lägre men framförallt finns det justeringsmån på styret, gott om spacers redan från start gör att du kan höja styret efter behov.

Av:
    Hankthebikedad
    Jag är inte expert på varken cyklar eller barncyklar men har läst en hel del i denna tråd och andra på Happy.
    Jag köpte till min 8 åring Superior Team 24", låg vikt och hyfsad spec på papperet samt 140mm pedalarmar och duglig framgaffel.
    Väl hemma så är den något tyngre än sina angivna 9,9kg.
    Med kina kolfiberstyre och tubelesskonverterade Rocket Rons så nådde vi iaf cirka 10,3kg med Shimano Sp-530 pedaler och flaskhållare.
    Men framför allt så är sonen supernöjd, klarar backarna som han inte klarade innan och orkar cykla längre och har roligare, så det var en bra investering för hans cykelintresse helt klart.
    Pris 6990kr
    Den finns sällan i lager tyvärr
    cykelkraft https://www.cykelkraft.se
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-04-18 09:18 av Hankthebikedad.

superior-team-24-1_2.jpg

Av:
    efj
    Efter tips, bland annat från denna tråd, så köpte vi en Woom 2 som första riktiga cykel till vår äldsta. Den har fungerat klockrent, övergången från balanscykel till trampor gick snabbare än jag vågat hoppats. Vi var ute och körde en rejäl runda balanscykel innan vi testade första tramptagen, det rekommenderas starkt!

Andra lätta cyklar hade säkert fungerat bra, men jag har fått för mig att avsaknaden av fotbroms underlättar väldigt i inlärningen. Tack för att ni delar med er av erfarenheter!

Av:
    desmo
    Detta är en av de trådarna som gör mig glad på happy!

Stora tjejen körde Hotwalk förra sommaren. I år klev hon upp på en Frog 48a. Den är lite hög så start/stopp är svårt. Men att cykla är inga problem! Jag blir lika glad varje gång vi plockar fram hennes cykel. Och jag ser redan fram mot att få köpa hennes nästa cykel. Då hoppas jag det kan bli något som inbjuder till mer skogscykling!

(Som ålders/storleksref: Hon är född i december. Klarade balanscykel våren när hon var 3 (provade innan, men gick inte). Frog 48a nu när hon fyllt 4 och är ca100cm).

*puss*

Av:
    Pepperazzi
    Blev en Frog48 till 4-åriga dottern. Efter en dag behövs bara pinnen för att starta, men det går undan, så den kan nog tas bort inom kort.
    20190417_181942.jpg

Av:
    Berk
    New bike day!
    VPACE säger tre veckor leveranstid och GLS group sa att paketet var fortfarande i Tyskland idag, men cykeln kam idag precis en veckan efter beställningen. Var inte hemma, men FedEx chauffören var så snällt att köra förbi igen.

2019-04-18-18-07-21.jpg

Jättebra att man kan köpa en 24" tums MTB till en 5-åriga! Cykeln är inte så spännande, för att den är nästan perfekt. Enda nackdelen är branta styrvinkeln: 69 grad. Min son ramlade två gånger för att den styrs mycket snabbare än sin Canyon Offspring 20", som är 67 grad med dämpade gaffel. Funderade på en angle headset, men blocklock (som inte finns i specs) är också fin. Vi far se nästa veckorna hur cykeln funkar i Hellas.

Av:
    Berk
    Några tankar kring VPACE Max24 efter flera tur i Fiskartorpet och första tur i Hellas. Cykeln är jättebra, som förväntad. Sonen har blivit van vid brantare styrvinkel, men jag tycker fortfarande att lite slackare skulle vara bättre. Kedjestagen är med 385 mm 10 mm längre än på Canyon Offspring 20". Nu tappar backdäcken greppet ofta på branta backar med grus. Tror att det är för att bakdelen är mycket lättare med lätta hjul och SRAM GX växeldelar. Kedjestagen skulle kunna vara 15 mm kortare, men har idag uppmärkt att kedjan faller från största kuggen när man trampar bakåt för att kedjelinjen är för skevt. Lättaste utväxling är lite för stor för stigarna kring Stockholm, så jag bytte 30 klingan till en oval 28 klingan för att minimera döda punkten (är det korrekt Svenska?) för att komma upp branta backar.
    Större hjul går mycket bättre och snabbare på stökiga stig som blå spåret. Och min 5-åriga körde alla drops på Corona idag (jag måste blir mindre feg, eller kanske är det bra att vänta med större drops till man är van).
    Så både min son och jag är mycket nöjd!

PS Max24 är bättre än på (gamla) bilderna på VPACE websidan. Vevlagret och ovanrör är både lägre, so min son passar bra med sin 117 cm.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-04-27 19:05 av Berk.

Av:
    Berk
    Hmm, igen new bike day!

2019-04-30-19-34-12.jpg

Early Rider Urban 20 FBR, 6.3 kg, inte vägt själva, men den är riktigt lätt. Obs att många sidor, även earlyrider.com, har fel bilder med växelnav eller/och fel specs: växelnav och 45 cm reach.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-05-02 07:36 av Berk.

Av:
    H.
    Vilka hojar du fixar till kidsen! Grymt!

Av:
    Berk
    H. skrev:
    Vilka hojar du fixar till kidsen! Grymt!

Om jag köper finare eller N+1 cykel till mig själva cyklar jag eller familjen inte mer eller snabbare. Men om jag köper lättare cyklar med större hjul till min son ...

Undrar fortfarande varför man nästan inte ser barn, och ingen småbarn alls, cykla i Hellasgården. Är det för att föräldrar tror att det inte går eller köper ej lämpade barncyklar (som kan vara relaterade)?
    Nån jag pratade med på helgen gav en, tycker jag, tristare förklaring: man vill cykla snabbare. Men cykla med barn är jätteroligt!

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in