HappyMTB 10 år – allt du vill veta om jubileumsfesten

• Trådstartare Trådstartare oxr
  • Start datum Start datum
Stampe skrev:
-------------------------------------------------------
> Ett av höstens förmodligen sämre beslut var nog
> att inte ta en sväng tillbaka till Sthlm och
> Hellas idag...

Med facit i hand låter det som ett rimligt uttalande.

Tack alla som var med och roddade. Vilket arr, vilka stigar, vilka människor!

Sedan upptäckte jag bittert på sssm att man tydligen får svaga ben av att inte cykla på ett antal månader. Konstigt det där...

mytomspunnen skrev:
> Tack alla som var med och roddade. Vilket arr,
> vilka stigar, vilka människor!
>
> Sedan upptäckte jag bittert på sssm att man
> tydligen får svaga ben av att inte cykla på ett
> antal månader. Konstigt det där...

Fast mustaschen måste väl ha uppvägt benen rätt REJÄLT??

Johan A skrev:
> mytomspunnen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Tack alla som var med och roddade. Vilket arr,
> > vilka stigar, vilka människor!
> >
> > Sedan upptäckte jag bittert på sssm att man
> > tydligen får svaga ben av att inte cykla på
> ett
> > antal månader. Konstigt det där...
>
> Fast mustaschen måste väl ha uppvägt benen
> rätt REJÄLT??

Det man inte har i benen får man ha ovanför munnen?

Själv körde jag i crossen, hade grymt kul, kom näst sist. Körde i SSSM på samma cykel, hade grymt kul (det är härligt i skogen), kom så sist att alla hade glömt att jag ens startade till att börja med. Kort sagt en av de härligaste cykeldagarna jag haft hittills.

Applåder till alla deltagande och alla arrangörer. Trevligt att få träffa några fler ansikten för en sådan som jag som mest kört solotouring och lite rando tidigare.

Och:

Tack för maten den var god

Johan A skrev:
>
> Fast mustaschen måste väl ha uppvägt benen
> rätt REJÄLT??

Hade faktiskt förväntat mig tidsavdrag, men icke!

Jag hade sett mycket fram emot alla trevliga människor som jag inte har träffat på länge och köra lite fina Hellasstigar (rallyt och sssm). Tyvärr fick jag inse att jag inte skulle orka "pendlingen" från Gbg till Sthlm.

Det verkar ha varit en sjudundrande fest, så bra jobbat allihop!

HappyMTB 11 årskalas kanske? =)

Senast ändrad:
Solen lyser alltid på happymtb!

happy10jubileum130928.1.jpg

cyklariskogen skrev:
> Solen lyser alltid på happymtb!
>

Oj, grym bild. Det var ett ögonblick då jag trodde att allt skulle blåsa bort men det lugnade sig.

Vet inte riktigt vilken ända jag ska börja med! Tack alla, men här följer ändå en mer specifik tack-lista.

1. Tack Ville för att du körde hem SSSM till Hellasgorillorna i fjol.

2. Tack mikal för att du skrämde fart på oss att tag i frågan.

3. Tack Aron, Vic, Stalle, Cruxet och JLarsson för att ni genast slöt upp på min galna och illa genomtänkta idé.

4. Tack Tille för att du helt oförberedd lät dig överrumplas av ett ansvar för en crosstävling.

5. Tack Stalle och Cruxet, och även Aron, för ett fantastiskt rally.

6. Tack Tille för crossen.

7. JLarsson - jag saknar ord. (Jag har ett svagt minne av att jag pratade om att det nog gällde grilla till 60-70 personer. Jag räknade fel...)

8. Tack Aron och Vic för att ni styrde upp SSSM på ett snyggt sätt.

9. Tack Specialized Concept Store, Bikester och Duells för priser.

10. Tack Specialized Concept Store och SRAM för markeringsband.

11. Tack Specialized Concept Store, Dropinbikes, Cykloteket och Rolo bikes för att ni hängde på och gjorde grusplanen till en kul plats att hänga på. Utan er hade det känts ganska öde.

12. Tack till Hellas TK för lånet av grusplanen. Vi lovar att fika mycket i Hellasgården som tack.

13. Tack till Cykloteket, Bikester och Haglöfs för att vi på kort varsel fick låna tält när vår urspungliga plan sprack.

14. Tack danne för tältleveranser, trots att du inte ens var med på plats!

15. Tack S:t Eriks bryggeri för ölen.

16. Tack mikal för hjälpen med bandningen av SSSM.

17. Tack Monglo för all hjälp på plats, det var guld att ha Lennart att luta sig emot.

18. Tack jansson99 med fru för att ni hjälpte JLarsson med matförberedelserna, det hjälpte lite mot min nervositet.

19. Tack Kaijan för att du ryckte in och trancherade köttet.

20. Tack rippa, staine, fredrikw, jerry, larsaw med barn, mamme1, zeb, mattel, bjorre, jomper, cyklariskogen, Ubu, AJ och Tbone mfl. för era insatser på plats. Det var otroligt skönt att så många högg i och hjälpte till med allt möjligt som kunde behövas. Ni var säkert fler, ursäkta om jag har glömt er.

Tack alla som kom! Jag hoppades att det skulle bli bra, befarade att det skulle bli en flopp men kunde aldrig drömma om att det skulle bli en sån succé! Tack, allihop, jag hade skitkul!

Lite bilder av ganska dålig kvalitet, men man ser kanske vem det är iaf...

IMG_1558.JPG

IMG_1559.JPG

IMG_1560.JPG

IMG_1561.JPG

IMG_1562.JPG

IMG_1564.JPG

IMG_1565.JPG

IMG_1566.JPG

IMG_1568.JPG

IMG_1569.JPG

IMG_1570.JPG

IMG_1572.JPG

Lyckades fånga Steve på bild precis när han skrubbar av lite mossa på sista stenhällen på ss5.
Då jag själv körde sssm så blev det inga bilder av mig från det...

Bara att stämma in i hyllningskören till dem som drog igång, drev igenom, och levererade detta fina arrangemang! Ni gjorde alla ett hästjobb, och det blev ju toppen, till och med min åttaåring höll intresset uppe ett par timmar, och det är inte ofta! Synd att det är 10 år till 20-årsjubiléet...

Stort, stort tack till alla som gjorde denna fina fest möjlig! Jag hade en underbar dag och blev oerhört inspirerad och påfylld med glädje och energi! Det var verkligen roligt att se många av de nicknames man sett under åren IRL! Jättebra med namnlapparna som man kunde snegla på!
Tack Rippa och oxr för att jag fick efteranmäla mig till den jättegoda maten! Super! Jag är så imponerad av att det fanns vegetarisk mat, och tack till JLarsson, jansson 99 och de som gjort i ordning all god och välsmakande mat som också serverades i rejäla portioner! Inget litet arbete, det! Hatten av!
Tack för vattenflaskan, kedjestagsskyddet och alla fina dekaler! Flera av dem sitter redan på plats på mina raska springare! Supersnyggt!
Jag såg bara breda och glada munnar så långt ögat nådde, även under den lilla regnskuren som kom när kön till mattältet var som längst!
Tyvärr fick jag lov att styra kosan hemåt innan SSSM var klart. Synd att inte få se slutet på detta festliga evenemang - och Bruse med sina härliga djävulshorn! Alltid lika kul och häftigt!
Som alltid var det även roligt att se, klämma och känna på alla fina cyklar av olika fason, och, inte minst, bredd! Kul att några feta var med! De slår ju alltid an, och är väldigt attraktiva. Litet oroande är att det rycker en smula i "vill-ha-tarmen"! Hm. Det finns redan ett flertal cyklar i min ägo...
Yardsalen var ju inte så stor, men fin, och ett par finfina hjul skall snart bli mina. De kommer att bli bra på hybriden till våren!
Jag är så tagen av gårdagen och har inte riktigt hämtat mig än! Jag kommer att leva på den här dagen i Hellas länge!
Nu skall jag avnjuta ett (litet) glas vin och tänka tillbaka på gårdagen! Synd om alla som inte kunde närvara.
Är inte 11-årsjubileum värt att fira, by the way?
Det bör allvarligt övervägas!

Jag tycker att det blev ett supertrevligt jubileum även om jag fick kasta in handduken och åka hem redan innan SSSM var över.

Jag vill ge OXR en extra stor eloge för att ha roddat hela den här tillställningen på ett utmärkt sätt. Och sen måste man rikta ett extra tack till Jomper som började planera det här redan för tio år sen:) Jlarsson: Köttet sjukt gott

Det där blev ju en alldeles förträfflig dag på alla sätt och vis!!!

Det enda som förvånar mig lite är att vi inte set några bilder på vics eleganta byxor ännu...

Aron skrev:
> Det enda som förvånar mig lite är att vi inte
> set några bilder på vics eleganta byxor ännu...

Vic.jpg

Tack allihop!
Grymt att allt föll på plats och funkade så bra.

Angående vics byxor så var de omöjliga att få fokus/skärpa på. Dock värda ett hederspris.
anniversaryCX-2.jpg

//j (edit: för sen, de gick att att fota dem)

Senast ändrad:
Skickligt att fånga eventets två tjusigaste accessoarer i samma bild; vics byxor och mytis mustasch.

AJ skrev:
> *Bild*

Damn!, jag hoppades att de inte de skulle fastna på bild.

Finns det några siffror på deltagarantal? Jag tänker på hur många som deltog i de olika racen och hur många som reggade sig för mat, svårt att vet hur många (miss)nöjda respektive +ANNAT som också var på plats och visade flagg.

JLarsson skrev:
> cyklariskogen skrev:
> -----
> > Solen lyser alltid på happymtb!
> >
>
> Oj, grym bild. Det var ett ögonblick då jag
> trodde att allt skulle blåsa bort men det lugnade
> sig.

Tack och tack för mat.

jesperC skrev:
> Tack allihop!
> Grymt att allt föll på plats och funkade så
> bra.
>
> Angående vics byxor så var de omöjliga att få
> fokus/skärpa på. Dock värda ett hederspris.
>
>
> //j (edit: för sen, de gick att att fota dem)

Man fick bromsa honom med öl ;)
bild.JPG

// Larsa

Även jag ska tacka och bocka för tillställningen. Hittade ett par reservdelar att köpa, åt lite mat, växlade några ord med nya bekantskaper, körde lite cx. En riktigt fin vuxenlekplats mao!

Var tvungen att avvika tidigt för att dra till Ölmässan så han inte dricka nån St Eriks, tog igen det på mässan istället :).

Ang crossen. Hade problem med närminnet på förmiddagen så det blev många rundor i trapphuset för att hämta saker jag glömt. Det visade sig senare att det var den uppvärmningen jag skulle hinna med. Väl på plats kollade jag lite försynt med Tille om man kunde köra oanmäld; -jo det gick bra, vi börjar om 3 minuter! Det blev rejäl pingislunga på första varvet för min del. Det blev också jungfruturen i terräng för min cx som innan endast varit pendlare, det gav mersmak får jag erkänna.

larsaw skrev:
> jesperC skrev:

>
> Man fick bromsa honom med öl ;)
>
>
> // Larsa

Haha bilden är obetalbar, snacka om att visa kidsen hur det skall gå till, spola, spola kröken.... :)

AxelSthlm skrev:
> Haha bilden är obetalbar, snacka om att visa
> kidsen hur det skall gå till, spola, spola
> kröken.... :)

Visst är den, rätt cykelklubb och rätt attityd!
Appropå att spola kröken, vart är alla blöta bilder från efterfesten???

// Larsa

291.JPG

"Undrar om inte sadeln & styret sitter på fel plats" Tille spekulerar.

293.JPG

"Fi faen vad jag ska bunnyhoppa, Ville kommer att bli grön av avund" DaPef smider planer.

294.JPG

"I dag känner jag mej törstigare än snabb" Vic har planen klar

295.JPG

"Kan man inte parkera spjutet här" Skrotfot undvek att bli en partychrasher.

296.JPG

Happys egen swagger gjorde som planerat.

297.JPG

"Asså hur långsam kan man va?" Atle tycker att farsan skall öka.

304.JPG

"Kom ijeen nurå, jag vill till Älvsjös bemabana nångång!" Johan A kämpar på bra.

307.JPG

Hur glad skall inte Lisa vara när hon själv blir firad?

315.JPG

MartinPetter & DaPef är glada vinnare. David är bara glad.

320.JPG

Mr Race (ledsen Jonny, vet inte vilket happynick du har) har fått mvg i the wheelie crash course.

328.JPG

"Det behövs tydligen en pekpinne till nästa elev i the wheelie crash course. Hur svårt ska det va?"

342.JPG

"Ryck i styret, tönt"

337.JPG

Max får också mvg. Äntligen!

340.JPG

Monglo ruvar på en hemlighet.

369.JPG

HappyMTB personifierad! Har Lisa sadlat om för gott nu?

Jag tror att grusplanen var tom när vi åkte i lördags.

Angående listor så har jag hittat dem nu. Vi kan väl nöja oss med att vi var många... Jag uppskattar att det totalt var ungefär 200 personer, kanske lite fler.

Jag har varit förbi några gånger sedan i lördags och inget var kvarglömt. Prova att posta i Tisdagsrajdtråden och se om det är någon från det gänget som glömt prylarna.

image.jpg

Lördagen den 28:e september firades HappyMTB’s 10-års jubileum med pompa och ståt på klassisk mark vid Hellasgården i Nacka, Stockholm. Cirka 200 Happyiter slöt upp och firade med bike rally, cykelcrossrejs, singlespeed-SM +ANNAT. Tävlingarna till trots så var givetvis mys, mingel och öl i fokus – det är trots allt vardagsrumskänslan före tävlingshetsen som definierat Happys 10 första levnadsår i cyberspace.

Läs artikeln http://happymtb.org/2013/10/04/happymtb-10-ar-allt-du-vill-veta-om-jubileumsfesten/

Dr. Freak. skrev:
> en massa fina omdömen

Tack! Sån feedback gör det värt att fixa nåt nästa gång.

Illustration av bredden på evenemanget. Stor & Liten.
Storochliten.JPG

Stilstudie 1
SS5_1.JPG

Stilstudie 2
SS5_2.JPG

Engelsk konfekt, fast god.
Engelskkonfektfastgod.JPG

Per tog bilderna. Jag hoppas det inte gör något att jag la ut dem, antagligen inte.

Edit: Mer bilder plus bildtext.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp