• Era forum-nick?

Av:
    MacBear
    Var kommer era forum-nick ifrån? Många av oss har konstiga forum-nicks och det skulle vara intressant att höra historien bakom dem.

• Re: Era forum-nick?

Av:
    MacBear
    MacBear -varför?

Tja, Bear kanske är ganska logiskt om man heter Björn. När jag var yngre och spelade dataspel så klarade de inte av åäö så jag valde att använda Bear som spelar namn istället för Bjorn eller Bjoern.

Var kommer då Mac ifrån i MacBear? När jag pluggade sista året på Högskolan i Skottland skulle jag chatta med kompisar hemma i Sverige och för att de skulle förstå att det var jag på chatten så lade jag till Mac framför Bear, därav MacBear.

Av:
    mattel
    i mitt fall är det enkelt, kallas matte och första bokstaven i efternamnet är l = mattel.

mattel

Av:
    LasseN
    Dito!

Av:
    bruse
    Eh.... mitt nick blev mitt namn å nu är mitt namn mitt nick.
    Är ni med?

Av:
    AJ
    AJ är mina initialer och inte att det gör ont.

/Anders

Av:
    Konsnablius
    Jag hittar ständigt på nya nick och denna gången blev det Konsnablius som är en blandning av lite av varje.

Nästa gång jag registrerar mig nånstans så ska jag nog kalla mig nåt annat tror jag...

---------------------------------------------------------------------
    Våga Vägra Biltema | Världens roligaste lekhoj säljes...
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2010-03-08 11:33 av Konsnablius.

Av:
    Tomaten
    Mitt nick är ett inte helt ovanligt öknamn som man kan få om man heter Tomas, vilket jag inte helt oväntat heter. Jag kallas dessutom "Tomaten" av vissa i min omgivning irl.
    Simpelt.

Av:
    SuperApe
    Tja, det låg en platta framför mig när det var nickväljartime. Då blev det som det blev!

Av:
    Hogge
    Jag heter ju Håkan och blir kallad Hogge på arbetet..

en del kallar mig för sparven oxå pga att jag var kanska klen å smal när jag var yngre nu e man ju lite kraftigare iallafall....
    kanske skulle jag byta till Sparven....brukar vissla veckans pausfågel ibland.

Hogge

Av:
    Pelle Hå
    Valde ett nick som är lätt att känna igen. Det ligger bra i munnen och är lätt att känna igen visuellt. H:et är från mitt efternamn, å:et bara för syns skull.
    Däremot har jag inte kallats Pelle privat förrän jag började använda det på forumet. Endast bland cyklister är jag Pelle, annars Per. =)

/Pelle
    - Nu är mitt inlägg snart slut. Nu är mitt inlägg slut.

Av:
    Hot Chili

tror inte att jag måste säga att jag äger en hoj av deras märke, eller?

Av:
    InlineOla
    Tävlade (har väl inte slutat helt...) en hel del på inlines förut. Tänkte det kunde vara en bra ledtråd om det är någon som har inlinesrelaterade frågor.

Dessutom så var förstavningen Inline en variant på Online dvs att man är inloggad.. Fyndigt va??

/Ola

Av:
    Lone Rider
    Trivs bra med att cykla själv, i min egen takt. En egen variant av "Lone Ranger".

-----------------------------------------------------------------
    Live long and prosper.

Av:
    AWi
    AWi ... så enkelt som: A som i Anders och Wi som två första bokstäverna i efternamnet. Dessutom min nic på de flesta jobb jag har haft

Av:
    mytomspunnen
    Jag lyckades få hotmail-adressen en gång för länge sedan. Därefter heter jag detta lite varstans...

---------------------------------------------------
    theme song of my life

Av:
    *micke*
    Underbar bild du har i profilen! :-)

Av:
    telisnisse
    Folk i min omgivning tycker jag kan bli jobbig när det förs telemarks-skidåkning på tal men det kan jag inte alls förstå...
    Jag är alltså en hängiven telemarksåkare men håller även på att bli en hängiven cyklist.

Började för övrigt min forum-karriär på diverse skidforum som freeride och utsidan med detta nick och sedan har det fått följa med för det är ju jobbigt att ha olika nick på olika forum.

/Johan

Av:
    Rhino
    Kom på mitt när jag registrerade mig på forumet. Har ungefär samma smidighet och finess i skogen som en framfarande noshörning... men jag jobbar på det :)

Av:
    nilebiker
    Nilebikers "ditt skavsår i arslet"
    var ämnat som teamnamn till FMT-98.
    Vi var 4st svårt "Nilecity 105,6" skadade mtbåkare som var på G att
    trycka teamtröjor och hela kitet. Det blev inte av.
    Sen dess har de andra droppat av och idag är det bara
    idekläckaren kvar som cyklar och har namnet som nickname.

Nilebiker

Nilebiker
    "att tänka fritt är stort, att tänka rätt är större"

Av:
    Linnex
    Linnex är ett liniment typ tigerbalsam fast på stift. Storleks mässigt väldigt likt min deo..... Efter ett lopp i fjol i samband med att jag bytte om och snackade med polaren så tog jag fel.... :'(

// Linnex

Av:
    feffemannen
    Kunde inte säga fredrik när jag var liten, så det blev feffe. Sedan dess har många kallat mig feffe. Tyvärr brukar feffe var upptaget som namn så då har det blivit feffemannen...

f

Av:
    Tobbe Arnesson
    Chattade en del med en teliskajsa på LunarStorm för några år sedan (innan det blev för stort), släkt?

--
    Blogg: Åtta!

Av:
    Tobbe Arnesson
    mattel skrev:

> i mitt fall är det enkelt, kallas matte och första bokstaven i
    > efternamnet är l = mattel.
    >
    > mattel

'Cause I'm a barbie girl...

:D

--

Av:
    TiTeX
    titex, kommer från märket titec som ja föst hade som nick....men nu vet många att ja heter titex...många fler än som vet mitt riktitga namn=)....knappt nån som vet va ja heter....men många hajjar till på titex...konstit:P...så e de väll för dom flesta?

"TiTeX är nästan lika mystisk som Happy Konspiracy"

Av:
    Tobbe Arnesson
    Började på Högskolan '97 och läste Datateknisk. Blev kallad "Gunde" av en skåning (kanske inte helt oprovocerat) men var inte alltför nöjd med det (mina MP3-skivor heter Gunde 1, 2 osv.).

En kulen vinterkväll låg jag själv i lägenheten, deppig för att livet kändes skit. Hade kört någon mattetenta precis och valet att plugga datateknik kändes fel.

Lyssnade på lite AC/DC i lurarna och precis när TNT låten gick upp i varv började livskrafterna strömma åter och jag kände hur jag växte och kunde trycka undan alla negativa känslor.

Så TNT fick det bli, men det var upptaget med råge på ICQ så jag var tvungen att göra det mer orginellt; the_TnT

(Oi, oi, oi, oi, oi, oi, oi, oi, oi, oi, oi, oi, oi, oi, oi)

See me ride out of the sunset
    On your colour TV screen
    Out for all that I can get
    If you know what I mean
    Women to the left of me
    And women to the right
    Ain't got no gun
    Ain't got no knife
    Don't you start no fight

'Cause I'm T.N.T., I'm dynamite
    (T.N.T.) and I'll win the fight
    (T.N.T.) I'm a power load
    (T.N.T.) watch me explode

I'm dirty, mean and mighty unclean
    I'm a wanted man
    Public enemy number one
    Understand
    So lock up your daughter
    Lock up your wife
    Lock up your back door
    And run for your life
    The man is back in town
    So don't you mess me 'round

'Cause I'm T.N.T. I'm dynamite
    (T.N.T.) and I'll win the fight
    (T.N.T.) I'm a power load
    (T.N.T.) watch me explode

T.N.T., (oi, oi, oi)
    T.N.T., (oi, oi, oi)
    T.N.T., (oi, oi, oi)
    T.N.T., (oi, oi, oi)
    T.N.T., (oi, oi, oi) , I'm dynamite
    (T.N.T., oi, oi, oi), and I'll win the fight,
    (T.N.T., oi, oi, oi), I'm a power load
    (T.N.T.), watch me explode!

--

Av:
    Rhino
    Tobbe <= Skönt att höra att det är uppåt nu, plus det faktum att du har "- Carpe Diem" som del av signaturen :)

Av:
    Ecke
    Jag blev kallad "jerka" av min far när jag var liten. Tyckte inte om det alls. Ville hellre bli kallad Ecke. Nu när man är gammal nog (eller rättare sagt väldigt gammal) så får man ju välja själv!
    /Erik

Av:
    Lonewolf
    Det var ganska logiskt tyckte jag när det var dags att välja nick, hade ingen att cykla ihop med och är dessutom singel, mitt favoritdjur är varg så jag kände mig som en ensamvarg.

Men jag trodde väl aldrig att det skulle finnas så många trevliga människor här på Happy, och vem vet snart kanske jag kan hänga med på någon tur och få prova på att cykla i grupp istället för att soloköra.

Bosse

Kör så det ryker.

• Re: OT Positivism

Av:
    Tobbe Arnesson
    Rhino skrev:

> Tobbe <= Skönt att höra att det är uppåt nu, plus det faktum
    > att du har "- Carpe Diem" som del av signaturen :)

Tja, synd att säga att det är alltför uppåt just nu. Står i valet mellan att börja pendla 3h / dag för ett -i mitt tycke- skitjobb utan milersättning eller A-kassa.

Men jag är inte alltför nedslagen av det ändå så lite äldre har man blivit :)

/Tobbe

- Jobbar för att leva, inte tvärt om.

Av:
    Luzac
    Luzac... vetifan riktigt varifrån det kommer?

Lucas heter jag egentligen
    nån kallade mig för prozac under nån cup då jag inte sovit på 2dygn
    sen dess har det urartat och folk har börjat kalla mig luzac på riktigt också, men jag hör dom inte. för jag har hörlurarna på mig! =o)

ojdå.

Av:
    centauri
    Ja om de e någon som är intresserad av universum & galaxer förstår kanske var jag fått nicket ifrån........

Jag alltid varit intresserad av det okända så kändes detta nick helt rätt och även används i olika sammanhang på nätet...:-)

Mitt egentliga namn är Tobbe som numera är ägare av en Kona Kahuna-03 som fetrockar...;-)

Av:
    cal
    Jag är imponerad över alla kluriga historier bakom folks nicknames. :-)

Själv läste jag boken Riddarna kring det runda bordet när internet-eran drog igång och tyckte att "Excalibur" passade bra som nickname pga. min egen envishet (det satt ju envist fast i berget tills artur kom och drog loss det).

Sen har det kortats ned och förändrats, excalibur, calibur, cali... och till sist cal. Ingen djupare eftertanke med andra ord.

Själv heter jag Henrik.

Post &Auml;ndrad (04-03-24 17:31)

Av:
    mattel
    tobbe skrev:

'Cause I'm a barbie girl...

:D

- Carpe Diem

/Tobbe

inte alla som vågar gå ut med att man är en barbie girl, starkt av dig tobbe!!

=)

Av:
    Simon
    Simon ... heter egentligen Simona (kommer från Italien) men vill inte bli kallad mona ;) och så vet ingen om det är en kille eller en tjej och det är lite kul .... ;D annars kallas jag Kona-tok ibland och det säger en hel del om vad jag har för cykel.
    /Simon

Av:
    Zeb
    Alla har väl sett Macahan?

..dessutom heter jag Sebastian, kallas ofta för Seb

/Zeb

Av:
    Pampero
    Far min hade en gång en båt som hette Pampero, tyckte det lät bra så det fick det bli. Pampero är för övrigt en vind, så det passar ju, Snabb som vinden är jag ju, tills jag ramlar och flyger med vinden :P

Av:
    swerider
    Registrerade mig på pinkbike. Och då måste man ju ha ett nick..
    Efter som jag bor i sweden och åker sk freeride så blev det swerider.
    På det gammla velo.se är jag (o)känd som 8in'freerider.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Rickard.
    Cannondale Gemini - Giant NRS - Kona Jake

Våga vägra 29/650b

Av:
    avanti
    Avanti=mitt cykelprojekt som nästan är färdigt.... (dock körbart numera)
    BTW, Hogge ÄR en sparv (eller sparris ;) )

*** =D ***
    /Daniel

Av:
    Obed
    Mitt nick funkade bra utom i cykel sammmanhang då det blir riktigt töntigt.

I icke cykelsammanhang är obed tämligen anonymt förutom någon galen arabisk terrorist från mellanöstern.

Av:
    Konäs
    Jag kallar mig Konäs för att jag bor där...
    Det är också så att massor av 83:orna på skolan jag gick hade samma namn som jag (emil) så vi var tvugna att skilja oss åt på nåt sätt... i början fick jag heta efternamnet, men det är rätt omständigt att säga christensson, så när jag började använa konäspojken på nätet började kompisarna kolla mig Konäs... och så fick det bli...
    det slutade med att ingen fick heta emil...

Av:
    dewe
    Dewe hittades på av min farfar... och jag har haft det som efternamn sen jag föddes. Förövrigt så lär det betyda kamel på turkiska.

/Johan

Av:
    __a
    Kallade mig ett tag för AS, mr_AS eller AZ (<-velo) efter mina initialer men kom på att jag ju faktiskt kommit över kissochbajsåldern så jag försökte komma på något nytt (eller så var det så att alla tre varianterna var upptagna när jag skulle regga mig nånstans) så då kom jag på att jag skulle bli __a hädanefter... aningen fantasilöst :-)

Mitt riktiga namn är Albert (slå det!)

Av:
    Leo
    Leo, det är mitt förnamn, så enkelt var det. :-) Brukar inte använda nick på forum, men undantaget är på mtbr där kör jag med snowroller, gillar snö - både att åka skidor på och cykla på.

Det förvånar mig varför så många döljer sig bakom nicks, men det är väl kanske lättare att "tala ut" då. ;-) Fast det är ju ofta som namnen är redan tagna, inte kul att heta nåt med namn+nummer heller...

/Leo

Av:
    swerider
    Med ett nick sticker man ut mer och om man undertecknar så
    blir man inte anonym...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Rickard.
    Cannondale Gemini - Giant NRS - Kona Jake

Våga vägra 29/650b

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in