• Re: Garmin Edge 1000

Av:
    Sambal Oelek
    om inget annat fungerar, ladda ner firmware manuellt:
    http://gawisp.com

döp om filen till GUPDATE.GCD

Lägg den i \Garmin\

Starta om.

Så ska den nya installeras

(hittade ingen nyare än 14.30 men det kanske fungerar bättre med automatiskt uppdatering då?)

------------------------------------------------------------------
    MVH Sambal O. / Hammerhill Bikers

Av:
    johrn
    .
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-04-13 08:20 av johrn.

Av:
    Janne1972
    Tack för hjälp men jag får inte sidan att funka som du hänvisar till, står bara och "tuggar" och så kommer det en massa konstiga tecken...

Av:
    HåkanC
    Kan du inte uppdatera manuellt direkt från GPSen?
    Typ (jag har ingen 1000) med din Edge 1000 kopplad via WiFi går du in på:
    <meny> / System / Om / Programuppdatering
    Funkar det då?

/Håkan

Av:
    Janne1972
    Tack Håkan, det såg hoppfullt ut ett tag men "det snurrar en symbol och säger checking for uppdates" har gjort så nu i snart en timme men inget händer, det står även "det finns inga uppdateringar" lite högre upp på skärmen...suck....kanske trasig enhet?

Av:
    HåkanC
    Ge inte upp (riktigt) än.
    Har du kollat i Garmins Forum för Edge 1000? Tex den här tråden
    https://forums.garmin.com-
    Och då ffa #26: https://forums.garmin.com
    och #27

Redigerat
    Jag såg nu att Sambal Oelek redan hade tipsat dig om att ladda ned från http://gawisp.com
    Men gjorde du på rätt sätt? Jag tvivlar eftersom du skriver
    Janne1972 skrev:
    Tack för hjälp men jag får inte sidan att funka som du hänvisar till, står bara och "tuggar" och så kommer det en massa konstiga tecken...
    Provade du att i Microsoft Edge högerklicka på länken och där välja "Spara mål som"?
    Om inte så gör det, det är den sparade filen du skall döpa om lägga in i GPSen

/Håkan

Redigerad 2 gång(er). Senaste ändring 2018-04-14 14:48 av HåkanC.

Av:
    marr
    Janne1972 skrev:
    Tack Håkan, det såg hoppfullt ut ett tag men "det snurrar en symbol och säger checking for uppdates" har gjort så nu i snart en timme men inget händer, det står även "det finns inga uppdateringar" lite högre upp på skärmen...suck....kanske trasig enhet?

Installera 14,52 betan manuellt, så kanske den vill uppdatera vidare sen.

Instruktioner och nerladdning här: https://www8.garmin.com

Av:
    MEL F.AT
    Min Garmin 1000 vill inte ladda. prövade att återställa enheten men det funkar inte ändå.

Av:
    HåkanC
    MEL F.AT skrev:
    Min Garmin 1000 vill inte ladda. prövade att återställa enheten men det funkar inte ändå.
    Om det inte är laddkabeln som är trasig så finns det finns några varianter på återställning att prova,
    läs mer här: https://forums.garmin.com
    Hoppas att ngn av dem funkar för dig.

/Håkan

Av:
    Janne1972
    Tack alla för engagemang...När jag högerklickat och sparat som så har jag klistrat in filen i mappen Garmin så händer inget, har jag lagt den på fel ställe?

Av:
    Lingon
    Janne1972 skrev:
    Tack alla för engagemang...När jag högerklickat och sparat som så har jag klistrat in filen i mappen Garmin så händer inget, har jag lagt den på fel ställe?
    Har du packat upp den först?

Av:
    marr
    Lingon skrev:
    Janne1972 skrev:
    Har du packat upp den först?

Det finns en tydlig beskrivning längst ner på den länkade sidan. Läs den.

Installation Instructions
    Plug your Edge 1000 device into USB.
    Download and unzip the Edge1000_1451Beta.zip and place the GUPDATE.gcd file in the \Garmin folder of your device's internal storage drive.
    Eject device from USB and wait for the update to finish.
    If you would like to revert to the latest public release software:
    Plug your Edge 1000 device into USB.
    Place the GUPDATE-1450.gcd file in the \Garmin folder of your device's internal storage drive and rename it to GUPDATE.gcd.
    Eject device from USB and wait for the update to finish. NOTE: If you revert to the latest public release software, all of your settings will be reset to defaults. Your user data (history, courses, etc.) will be retained.

(Inte du Lingon) :p
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-04-16 21:15 av marr.

Av:
    Janne1972
    Har provat alla tips...men inget händer....sitter här och känner mig småkorkad...
    Jag har laddat ner mappen, packat upp filerna...kopierat GUPDATE.gcd och klistrat in den bland dom övriga filerna i /Garmin, kopplat loss enheten från USB men vad ska hända sen? Enheten säger att det inte finns nya uppdateringar och den säger fortfarande att version 9.20 är installerad GAAAH...

Av:
    marr
    Janne1972 skrev:
    Har provat alla tips...men inget händer....sitter här och känner mig småkorkad...
    Jag har laddat ner mappen, packat upp filerna...kopierat GUPDATE.gcd och klistrat in den bland dom övriga filerna i /Garmin, kopplat loss enheten från USB men vad ska hända sen? Enheten säger att det inte finns nya uppdateringar och den säger fortfarande att version 9.20 är installerad GAAAH...

Starta om den.

Av:
    marr
    marr skrev:
    Janne1972 skrev:

Starta om den.

Btw. Har du minneskort i den?

Av:
    Janne1972
    Nej inget minneskort än...

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in